THEPOWERGAME
Η πρώτη συλλογή του Σαμπάτο Ντε Σάρνο ως καλλιτεχνικού διευθυντή της Gucci επρόκειτο να παρουσιαστεί στους δρόμους της καλλιτεχνικής συνοικίας του Μιλάνου. Όμως, η πρόγνωση για βροχή ανάγκασε τη μεταφορά της επίδειξης του Σεπτεμβρίου 2023 στα κεντρικά γραφεία του ιταλικού brand την τελευταία στιγμή.
Αυτή η ατυχής συγκυρία αποδείχθηκε μεταφορική για τη θητεία του Ντε Σάρνο στο Gucci. Όχι μόνο συνέπεσε με τη χειρότερη κρίση στον κλάδο της πολυτέλειας από την εποχή της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης (εξαιρουμένων των αναταράξεων της πανδημίας), αλλά και οι δημιουργίες του δεν φάνηκαν ποτέ να βρίσκουν απήχηση στο κοινό της υψηλής ραπτικής.
Την Πέμπτη, η μητρική Kering SA ανακοίνωσε ότι χωρίζει τους δρόμους της με τον Ντε Σάρνο και ξεκινά την αναζήτηση του αντικαταστάτη του.
Ο Ντε Σάρνο είχε διαδεχθεί τον Αλεσάντρο Μικέλε, ο οποίος με τα έντονα λογότυπα και τους εκκεντρικούς συνδυασμούς μοτίβων είχε αναζωογονήσει το brand. Αν και το στυλ αυτό έπεσε σε δυσμένεια κατά την πανδημία, η διαδοχή ενός τόσο επιτυχημένου δημιουργικού διευθυντή ήταν εξαρχής δύσκολη υπόθεση.
Οι σχεδιαστικές γραμμές του Ντε Σάρνο ήταν κομψές, αλλά δεν διέφεραν αρκετά από αυτές της Πράντα ώστε να χαρίσουν στο Gucci μια διακριτή ταυτότητα, όπως είχε πετύχει ο Μικέλε. Αναμφίβολα, εναρμονίστηκαν με τη μετάβαση από τον μαξιμαλισμό στη «σιωπηλή πολυτέλεια» (quiet luxury), αλλά το Gucci τείνει να λειτουργεί καλύτερα όταν είναι εκκεντρικό και θεατρικό—είτε μέσα από το «granny chic» του Μικέλε είτε μέσω του αισθησιασμού της εποχής Τομ Φορντ.
Παρόλο που ο Ντε Σάρνο απέκτησε φανατικούς υποστηρικτές και η επιρροή του φάνηκε στον ευρύτερο κόσμο της μόδας (το βαθύ κόκκινο που εισήγαγε έγινε μία από τις πιο hot αποχρώσεις), απέτυχε να αναζωπυρώσει τις πωλήσεις του Gucci. Οι δημιουργίες του δεν ικανοποιούσαν ούτε όσους αναζητούσαν sleek separates ούτε τους παραδοσιακούς πελάτες του Gucci που απαιτούσαν το εμβληματικό λογότυπο G.
Η Kering έμοιαζε αποφασισμένη να του δώσει τουλάχιστον δύο χρόνια—διορίστηκε στο τέλος Ιανουαρίου 2023. Ωστόσο, το timing της ανακοίνωσης της αποχώρησής του είναι αξιοσημείωτο. Το Gucci επρόκειτο να παρουσιάσει τη φθινοπωρινή του συλλογή στο Μιλάνο στις 25 Φεβρουαρίου, η οποία πλέον θα σχεδιαστεί από την εσωτερική ομάδα. Θα ήταν πιο σύνηθες να παρουσιάσει πρώτα την τελευταία του συλλογή και έπειτα να αποχωρήσει.
Επιπλέον, η έξοδός του έρχεται λίγες ημέρες πριν από την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων της Kering—και αυτό εγείρει ερωτήματα για την απόδοση του Gucci. Οι πωλήσεις, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών, μειώθηκαν κατά 25% στο τρίμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με το Bloomberg, η μετοχή της Kering έπεσε έως και 4% πριν ανακάμψει.
Gucci: Ποιος θα αντικαταστήσει τον Ντε Σάρνο;
Ο συνεχής ανασχηματισμός στον χώρο της μόδας σημαίνει πως αρκετά ηχηρά ονόματα είναι διαθέσιμα. Ανάμεσά τους, οι Εντί Σλιμάν, Τζον Γκαλιάνο και Κιμ Τζόουνς. Σύμφωνα με το Bloomberg, η Μαρία Γκράτζια Κιούρι, επικεφαλής γυναικείων συλλογών του Dior, αναμένεται να αποχωρήσει από την LVMH. Μια ενδεχόμενη μετακίνηση του Τζόναθαν Άντερσον στο Gucci θα ήταν θρίαμβος, αλλά εκτιμάται ότι θα μεταβεί από τη Loewe του ομίλου LVMH στο Dior.
Μια άλλη πιθανότητα είναι να αναλάβει κάποιος από έναν μικρότερο οίκο, όπως ο Ντάνιελ Ρόζμπερι του Schiaparelli. Ωστόσο, το Gucci είχε κορυφαίες πωλήσεις 10,5 δισ. ευρώ ($10,8 δισ.), και αυτό θα ήταν ένα τεράστιο άλμα. Μια πιο καινοτόμα προσέγγιση θα ήταν η διάσπαση του ρόλου σε περισσότερους σχεδιαστές.
Το Gucci χρειάζεται έναν δημιουργικό διευθυντή που θα μπορεί να παράγει «must-have» προϊόντα αλλά και να διαμορφώσει μια έντονη οπτική ταυτότητα για το brand—όπως έκαναν οι Μικέλε και Φορντ. Ο νέος CEO του Gucci, Στεφάνο Καντίνο, διακρίνεται για την επικοινωνιακή του στρατηγική και έχει τη στήριξη της Φραντσέσκα Μπελετίνι, αναπληρώτριας CEO της Kering, η οποία είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των brands.
Η Kering, ως εισηγμένη εταιρεία, δεν έχει την πολυτέλεια του χρόνου. Πρέπει να αναβιώσει το Gucci υπό το άγρυπνο βλέμμα της αγοράς. Σύμφωνα με το Bloomberg, με την επόμενη επιλογή της, δεν αντέχει άλλες καταιγίδες.
Διαβάστε επίσης
Ο οικονομικός πόλεμος του Donald Trump ανοίγει νέο μέτωπο
Trade Estates: Αυτό είναι το ποσοστό που κατέχει η Latsco
“Γκάζι” στoν αγωγό φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας