THEPOWERGAME
![YouTube © Pexels](https://www.powergame.gr/wp-content/uploads/2025/02/youtube-910x521.jpg)
Διαφημίσεις στο TikTok τρέχει τις τελευταίες ημέρες το YouTube, στοχεύοντας τους δημιουργούς περιεχομένου της πλατφόρμας, σε μια προσπάθεια να τους προσελκύσει στη δική του υπηρεσία και να επωφεληθεί από το αβέβαιο μέλλον του κινεζικού app στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα γινόμουν YouTuber. Ήταν κυριολεκτικά το όνειρό μου στο λύκειο, και τώρα μου στέλνουν δώρα!» δήλωσε ένας δημιουργός σε μια χορηγούμενη ανάρτηση που δημοσίευσε το YouTube στο TikTok, δείχνοντας τα δώρα που έλαβε από την πλατφόρμα της Google.
«Μπείτε στο YouTube και βρείτε την κοινότητά σας», πρόσθεσε.
Το YouTube είναι ο τελευταίος ανταγωνιστής του TikTok που επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την επικείμενη απαγόρευση της εφαρμογής στις ΗΠΑ, η οποία θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ στις αρχές Απριλίου. Το Instagram της Meta παρουσίασε ένα νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο τον Ιανουάριο, ενώ η πλατφόρμα X δοκιμάζει μια νέα καρτέλα βίντεο, στοχεύοντας επίσης στους δημιουργούς του TikTok.
Αρχικά, η απαγόρευση του TikTok είχε προγραμματιστεί για τις 19 Ιανουαρίου, όμως ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανέβαλε την εφαρμογή της κατά 75 ημέρες, ώστε η μητρική εταιρεία της εφαρμογής, η κινεζική ByteDance Ltd., να έχει περισσότερο χρόνο να προχωρήσει σε πώληση που θα ικανοποιεί τις ανησυχίες των ΗΠΑ για την εθνική ασφάλεια.
Η Google θα ήταν από τους μεγαλύτερους ωφελημένους σε περίπτωση απαγόρευσης του TikTok στις ΗΠΑ. Τόσο η βασική της υπηρεσία βίντεο, το YouTube, όσο και η εμπνευσμένη από το TikTok λειτουργία YouTube Shorts, πιθανότατα θα κατέγραφαν αύξηση στην επισκεψιμότητα. Επιπλέον, η Google παίζει έναν ιδιαίτερο ρόλο στην απαγόρευση του TikTok, καθώς διαχειρίζεται ένα από τα δύο μεγάλα app stores που ελέγχουν τη διανομή εφαρμογών στις ΗΠΑ. Από τις 19 Ιανουαρίου, η Google έχει ήδη αποκλείσει το TikTok από το Play Store της.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το TikTok δέχεται διαφημιστικά έσοδα από έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές του, καθώς το YouTube επιχειρεί να αποσπάσει τη βάση δημιουργών του, ωστότο το μέγεθος των εσόδων δεν έχει γίνει γνωστό.
Μία από τις χορηγούμενες αναρτήσεις που είδε το Bloomberg περιλάμβανε τη λεζάντα: «Το να ξεκινήσεις στο YouTube δεν ήταν ποτέ ευκολότερο. Δες το πάθος σου να ανταμείβεται στο YouTube». Η ανάρτηση αυτή έχει συγκεντρώσει χιλιάδες likes.
To μέλλον του TikTok στις ΗΠΑ παραμένει αβέβαιο
Αν και η Google και η Apple έχουν αποκλείσει το TikTok από τα καταστήματα εφαρμογών τους από τα τέλη Ιανουαρίου, άλλες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Oracle, έχουν συνεχίσει να υποστηρίζουν τη λειτουργία της εφαρμογής, καθώς ο Τραμπ έχει διαβεβαιώσει ότι η υπάρχουσα νομοθεσία δεν θα εφαρμοστεί πριν τον Απρίλιο.
Εν τω μεταξύ, η Κίνα ανακοίνωσε νέες αντιμονοπωλιακές έρευνες κατά της Google ως αντίποινα στους νέους εμπορικούς δασμούς που επέβαλε ο Τραμπ, ενώ εξετάζει και μια παρόμοια έρευνα κατά της Apple.
Την ίδια στιγμή που το YouTube επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την αβεβαιότητα του TikTok, ο κορυφαίος δημιουργός του, MrBeast, βρίσκεται σε συζητήσεις με επενδυτές και εταιρείες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τις δραστηριότητες του TikTok στις ΗΠΑ. Ο εκπρόσωπός του δήλωσε στο Bloomberg ότι ο MrBeast, κατά κόσμον Jimmy Donaldson, επιδιώκει να συσχετιστεί με την ομάδα που θα καταλήξει νικήτρια στη διαδικασία εξαγοράς του TikTok. Ωστόσο, η ByteDance συνεχίζει να δηλώνει δημοσίως ότι δεν εξετάζει προς το παρόν καμία πώληση.
Διαβάστε επίσης
Ο οικονομικός πόλεμος του Donald Trump ανοίγει νέο μέτωπο
Tα τρία βήματα για να διαλέξεις το τέλειο αβοκάντο
“Γκάζι” στoν αγωγό φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας