Γ.Δ.
1532.74 +1,01%
ACAG
+0,34%
5.99
AEM
+0,27%
4.44
AKTR
-0,40%
5
BOCHGR
+0,40%
4.98
CENER
+0,65%
9.31
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+1,23%
8.24
EVR
+0,33%
1.51
NOVAL
-0,41%
2.4
OPTIMA
0,00%
13.14
TITC
0,00%
43.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+3,24%
1.91
ΑΒΕ
+0,45%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,92%
2.75
ΑΚΡΙΤ
+1,32%
0.765
ΑΛΜΥ
+0,24%
4.16
ΑΛΦΑ
+1,76%
1.735
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+0,97%
10.38
ΑΣΚΟ
0,00%
3.13
ΑΣΤΑΚ
+2,19%
7.48
ΑΤΕΚ
+9,82%
1.79
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,85%
0.71
ΑΤΤΙΚΑ
+1,30%
2.33
ΒΙΟ
+2,86%
5.76
ΒΙΟΚΑ
+1,13%
1.795
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.475
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,70%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.32
ΔΑΑ
-0,58%
8.57
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
+1,55%
13.1
ΔΟΜΙΚ
+1,43%
2.83
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,99%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,56%
1.9
ΕΕΕ
+2,34%
35.02
ΕΚΤΕΡ
+5,21%
1.858
ΕΛΒΕ
-8,11%
5.1
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,67%
2.225
ΕΛΠΕ
-0,07%
7.575
ΕΛΣΤΡ
+1,37%
2.22
ΕΛΤΟΝ
+1,02%
1.788
ΕΛΧΑ
+2,18%
2.015
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,89%
1.14
ΕΤΕ
+0,56%
8.246
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
+1,00%
6.04
ΕΥΡΩΒ
+1,90%
2.364
ΕΧΑΕ
+1,05%
4.795
ΙΑΤΡ
+3,45%
2.1
ΙΚΤΙΝ
-1,33%
0.3335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.69
ΙΝΛΙΦ
+0,87%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+2,75%
1.048
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.88
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
+2,23%
2.985
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.295
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.439
ΚΟΥΑΛ
+1,38%
1.318
ΚΟΥΕΣ
+1,46%
6.26
ΚΡΙ
-0,31%
16.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.986
ΛΑΒΙ
+2,33%
0.834
ΛΑΜΔΑ
+0,88%
6.91
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.79
ΛΟΥΛΗ
+0,63%
3.2
ΜΑΘΙΟ
-9,61%
0.602
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
-0,17%
2.89
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
+0,87%
20.98
ΜΟΝΤΑ
-0,55%
3.6
ΜΟΤΟ
+2,06%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.645
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-0,43%
2.33
ΜΠΤΚ
0,00%
0.71
ΜΥΤΙΛ
+0,54%
33.38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.2
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
+0,34%
29.1
ΟΛΠ
+0,50%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,04%
16.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,12%
0.809
ΟΤΕ
+0,42%
14.4
ΟΤΟΕΛ
+0,94%
10.76
ΠΑΙΡ
+1,91%
1.015
ΠΑΠ
+0,40%
2.52
ΠΕΙΡ
+3,11%
4.371
ΠΕΡΦ
+0,76%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+0,98%
8.28
ΠΛΑΘ
+1,03%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.26
ΡΕΒΟΙΛ
+1,81%
1.69
ΣΑΡ
+0,35%
11.34
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+2,91%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.68
ΣΠΙ
-1,68%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,04%
1.455
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,78%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,24%
1.664
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.5
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
+0,48%
4.19
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

Ξεμένει σε 3 το πολύ μέρες από εισιτήρια το Μετρό Θεσσαλονίκης

Συνεχίζεται το «σίριαλ» των προβλημάτων με την έκδοση εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, μόνο που το επόμενο επεισόδιο, για όσο κρατήσει, θα βολεύει εξαιρετικά το επιβατικό κοινό, αφού θα μπορεί να κυκλοφορεί με το μέσο δωρεάν, τζάμπα δηλαδή, και μάλιστα με τη «βούλα του νόμου», ήτοι του αρμόδιου υπουργείου και της Ελληνικό Μετρό ΑΕ.

Οι δωρεάν μετακινήσεις θα επιτραπούν επειδή, απλούστατα, τελειώνουν, στο Μετρό, τα χάρτινα, επαναφορτιζόμενα εισιτήρια, που είχε προμηθευτεί το καλοκαίρι του 2024 ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, περίπου 4,5 εκατ. τεμάχια, τα οποία είχε μοιράσει μεταξύ ΟΑΣΘ και Μετρό, αφού η σύμβαση της κατασκευάστριας κοινοπραξίας με τη γαλλο-αμερικανική Conduent, που είχε αναλάβει το σύγχρονο σύστημα εισιτηρίου, δεν προέβλεπε και την προμήθεια εισιτηρίων.

Όπως είχε γράψει στις 3 Φεβρουαρίου η στήλη Big Mouth, είναι θέμα λίγων ημερών, 2-3 ημερών συγκεκριμένα, για να ξεμείνει από εισιτήρια το Μετρό Θεσσαλονίκης, οπότε αναγκαστικά θα αφήσουν ελεύθερη τη χρήση του από το επιβατικό κοινό, μέχρι ο ΟΣΕΘ, που στις 19/11/2024 είχε προκηρύξει διαγωνισμό, να παραλάβει εισιτήρια, επίσης επαναφορτιζόμενα, αυτήν τη φορά 13.125.000 τεμάχια.

Και όλος αυτός ο χαμός συμβαίνει για έναν κυρίως λόγο: επειδή δεν έχει επικοινωνηθεί αποτελεσματικά ότι τα χάρτινα εισιτήρια που πωλούνται από τα εκδοτικά μηχανήματα στους 13 σταθμούς του Μετρό είναι επαναφορτιζόμενα. Οι επιβάτες βγάζουν εισιτήριο από τους αυτόματους πωλητές, μετακινούνται, βγαίνουν από το Μετρό και το πετάνε, όταν θα μπορούσαν να το επαναφορτίσουν -αν δεν έχει φθαρεί η επιφάνεια- έως και πάνω από 200 φορές.

Τι συμβαίνει λοιπόν; Πληρώνει ο επιβάτης 0,60 ευρώ για μία μετακίνηση και πετάει ένα εισιτήριο που έχει κόστος γι’ αυτόν που το παρήγγειλε περί τα 0,12-0,15 ευρώ. Και ο χρηματοδότης αυτής της αγοράς είναι τελικά το ελληνικό Δημόσιο, το οποίο επίσης χάνει έσοδα, επειδή συχνά-πυκνά υπήρξαν προβλήματα με τους αυτόματους πωλητές, οπότε η εταιρεία που λειτουργεί το Μετρό, η ΤΗΕΜΑ, αναγκάζεται να ανοίγει τις πύλες για να εκτονωθούν οι ουρές επιβατών στους σταθμούς.

Αν δεν υπήρχαν «παιδικές ασθένειες» με την έκδοση εισιτηρίων, τα έξυπνα εισιτήρια που προμηθεύτηκε ο ΟΣΕΘ θα είχαν εξαντληθεί πολύ νωρίτερα. Μήπως έπρεπε, αρχικά, να είχε γίνει μία πολύ μεγαλύτερη προμήθεια εισιτηρίων;

O διαγωνισμός για 13 εκατ. εισιτήρια

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού, ο ΟΣΕΘ προκήρυξε «ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την προμήθεια 13.125.000 “έξυπνων εισιτηρίων” για τη λειτουργία του αυτομάτου συστήματος συλλογής κομίστρου ( ΑΣΣΚ) και την εξυπηρέτηση των επιβατών που κάνουν χρήση των μέσων κομίστρου.

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών η 16η Δεκεμβρίου 2024. Το άνοιγμα των φακέλων θα γίνει την 19η Δεκεμβρίου 2024.

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 1.575.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 24% ύψους 378.000,00 ευρώ, (συνολικό ποσό συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 1.953.000,00 ευρώ,) με δικαίωμα προαίρεσης για την επαύξηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έως 124.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24% 29.760,00 ευρώ, συνολικά 153.760,00 ευρώ.

Το συνολικό ποσό με την προαίρεση ανέρχεται σε 1.699.00,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24% ύψους 407.760,00 ευρώ ήτοι 2.106.760,00 ευρώ.

Κριτήριο ανάθεσης του έργου είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά βάσει τιμής. Η σύμβαση προμήθειας των “έξυπνων εισιτηρίων” θα συναφθεί μεταξύ του ΟΣΕΘ και της αναδόχου εταιρείας και θα έχει διάρκεια 18 μήνες.

Η δαπάνη της σύμβασης χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από ιδίους πόρους του ΟΣΕΘ ΑΕ και βαρύνει τους προϋπολογισμούς των ετών 2025 και 2026».

Στο τζάμπα η μετακίνηση με το Μετρό Θεσσαλονίκης για 15 ημέρες

Σύμφωνα με πληροφορίες, τρεις εταιρείες κατέθεσαν προσφορές για «να πάρουν τη δουλειά» και ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί αυτή που επιλέγεται. Αυτό που απασχολεί τους εμπλεκόμενους δεν είναι μόνο το πιο συμφέρον τίμημα, αλλά και το ποιος υποψήφιος δεσμεύεται ότι θα παραδώσει γρηγορότερα τη νέα φουρνιά εισιτηρίων. Ό,τι όμως και να γίνει, όσο αστραπιαία και αν κινηθεί ο ανάδοχος, είναι βέβαιο ότι για κάποιες μέρες, 10-15 ημέρες, το Μετρό θα εξυπηρετεί κανονικά το επιβατικό κοινό, στο τζάμπα. Βέβαια, πρόκειται για δημόσιο διαγωνισμό, που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξουν και ενστάσεις, που ίσως καθυστερήσουν την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης.

Η λύση για την ομαλοποίηση στη χρήση του Μέσου, σε ό,τι αφορά στην καταβολή του τιμήματος -είπαμε, υπάρχουν προβλήματα και στη λειτουργία των αυτόματων πωλητών με μετρητά (μπλοκάρουν μηχανήματα, προβλήματα στην επιστροφή ρέστων)- θα είναι η δυνατότητα χρήσης πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών. Πριν από λίγες ημέρες η Γ.Γ. Μεταφορών, Δέσποινα Παλαηρούτα, είχε δηλώσει πως από 1ης Μαρτίου θα είναι δυνατή η χρήση πλαστικού χρήματος, αυτήν την «άγια» μέρα περιμένουν άπαντες, οι επιβάτες, αλλά και όσοι φορείς εμπλέκονται με τη λειτουργία του Μέσου και τα ακούνε καθημερινά από τον κόσμο και τα media, τοπικά και πανελλαδικά.

Δεν υπάρχει ημέρα χωρίς δημοσιεύματα, ανακοινώσεις, καταγγελίες πολιτών στα ραδιόφωνα, για τα προβλήματα έκδοσης εισιτηρίων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, όπου τα καινούργια εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα, «δυσκολεύονται» να δεχθούν άυλες πληρωμές (έργο της ΚτΠ, για την ψηφιοποίηση του ΟΑΣΘ). Εκεί τουλάχιστον έχουν από τα παλιά, χάρτινα εισιτήρια, που προμηθεύεται ο κόσμος από τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα.

Το γεγονός είναι πως οι Θεσσαλονικείς, από τη στιγμή που θα βγει η ανακοίνωση για δωρεάν μετακινήσεις, θα ευχαριστηθούν free rides με το καινούργιο Μετρό, κάτι που αναμφίβολα θα εκτιμήσουν.

Διαβάστε επίσης

Disney: Η ταινία “Βαϊάνα 2” έσωσε τα κέρδη τριμήνου

Uber: Τα αυξημένα νομικά έξοδα “ψαλίδισαν” τα κέρδη τριμήνου

Helleniq Energy: Τέλος 2025 “στην πρίζα” η πρώτη μπαταρία στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!