Γ.Δ.
1517.35 -0,23%
ACAG
+1,19%
5.97
AEM
-0,37%
4.428
AKTR
+0,40%
5.02
BOCHGR
-0,60%
4.96
CENER
+0,43%
9.25
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
8.14
EVR
+0,33%
1.505
NOVAL
+2,12%
2.41
OPTIMA
-1,05%
13.14
TITC
+0,23%
43.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+1,98%
1.85
ΑΒΕ
+0,23%
0.445
ΑΔΜΗΕ
+1,68%
2.725
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.755
ΑΛΜΥ
0,00%
4.15
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.705
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,06%
10.28
ΑΣΚΟ
-0,32%
3.13
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
+9,40%
1.63
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,22%
0.704
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.3
ΒΙΟ
-0,89%
5.6
ΒΙΟΚΑ
+1,14%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.47
ΒΙΟΤ
-9,42%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,89%
18.24
ΔΑΑ
+1,41%
8.62
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
-0,69%
12.9
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
2.79
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,82%
0.335
ΕΒΡΟΦ
-2,17%
1.8
ΕΕΕ
-0,52%
34.22
ΕΚΤΕΡ
+3,88%
1.766
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
2.2
ΕΛΛ
0,00%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,23%
2.24
ΕΛΠΕ
+1,27%
7.58
ΕΛΣΤΡ
-0,45%
2.19
ΕΛΤΟΝ
+1,14%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,30%
1.972
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,89%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
8.2
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.98
ΕΥΡΩΒ
-0,26%
2.32
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.745
ΙΑΤΡ
+7,12%
2.03
ΙΚΤΙΝ
+1,35%
0.338
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.69
ΙΝΛΙΦ
+0,22%
4.59
ΙΝΛΟΤ
-1,16%
1.02
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
-0,34%
2.92
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
+1,17%
1.295
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.439
ΚΟΥΑΛ
-1,22%
1.3
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.17
ΚΡΙ
+1,25%
16.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,71%
0.986
ΛΑΒΙ
-0,61%
0.815
ΛΑΜΔΑ
+2,09%
6.85
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.79
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.18
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
+1,88%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+6,59%
38.8
ΜΙΓ
+1,40%
2.895
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
+0,68%
20.8
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.62
ΜΟΤΟ
-2,02%
2.665
ΜΟΥΖΚ
-2,27%
0.645
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
+3,54%
2.34
ΜΠΤΚ
0,00%
0.71
ΜΥΤΙΛ
-0,95%
33.2
ΝΑΚΑΣ
+0,63%
3.2
ΝΑΥΠ
0,00%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,75%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
+2,84%
29
ΟΛΠ
+0,33%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+0,79%
2.56
ΟΠΑΠ
-1,32%
16.4
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,76%
0.808
ΟΤΕ
-1,17%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.66
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.996
ΠΑΠ
-0,40%
2.51
ΠΕΙΡ
-0,54%
4.239
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.26
ΠΕΤΡΟ
+2,50%
8.2
ΠΛΑΘ
0,00%
3.885
ΠΛΑΚΡ
+2,70%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
+2,24%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,30%
1.66
ΣΑΡ
-0,53%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,87%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.68
ΣΠΙ
+1,37%
0.594
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.66
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,32%
7.5
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
+0,97%
4.17
ΧΑΙΔΕ
-1,52%
0.65

Γερμανία Ifo: Στο ναδίρ η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία

Στη Γερμανία η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε σε νέο χαμηλό τον Ιανουάριο, καθώς οι εταιρείες ανησυχούν για την ικανότητά τους να παραμείνουν ανταγωνιστικές, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατασκευαστές όπως η BMW AG και η Volkswagen AG, καθώς και προμηθευτές όπως η Continental AG.

Ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος του ινστιτούτου Ifo υποχώρησε κατά περισσότερες από πέντε μονάδες, φτάνοντας στις -40,7 τον περασμένο μήνα, όπως ανακοίνωσε το οικονομικό ινστιτούτο Ifo την Τετάρτη. Οι εταιρείες αξιολόγησαν τη θέση τους στις ξένες αγορές χαμηλότερα από ποτέ – τόσο εντός όσο και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, έχουν χάσει «σημαντικό» έδαφος και στη γερμανική αγορά, σύμφωνα με το Ifo.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε διαρκή κρίση. Η θέση της στον ανταγωνισμό βρίσκεται βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο», δήλωσε η Ανίτα Γούλφλ, ειδική του Ifo για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη Γερμανία ακολούθησαν την πτώση του κλάδου αυτή την εβδομάδα, λόγω ανησυχιών για νέους δασμούς από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, που απειλούν να διαταράξουν εφοδιαστικές αλυσίδες δεκαετιών. Οι επιπλέον επιβαρύνσεις θα επιδεινώσουν μια ήδη δύσκολη κατάσταση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν ασθενέστερη ζήτηση σε βασικές αγορές—ιδιαίτερα για ηλεκτρικά οχήματα—καθώς και εντεινόμενο ανταγωνισμό από Κινέζους κατασκευαστές.

«Ο έντονος ανταγωνισμός από την Κίνα, οι απειλές του Τραμπ για επιβολή δασμών στις εισαγωγές από την ΕΕ στο εγγύς μέλλον και οι επιβαρύνσεις στο εσωτερικό ασκούν σημαντικές πιέσεις στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε η Anita Wölfl.

Προκλήσεις που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητά της. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η αυξανόμενη διεθνής ανταγωνιστικότητα, ιδιαίτερα από Κινέζους κατασκευαστές, και οι υψηλές παραγωγικές δαπάνες στη Γερμανία συμβάλλουν σε αυτήν την κατάσταση.

Η μείωση της ζήτησης για ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με την αυξημένη παρουσία φθηνότερων κινεζικών οχημάτων, έχει οδηγήσει σε σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας στον τομέα. Εταιρείες όπως η Bosch και η Continental έχουν ανακοινώσει κλείσιμο εργοστασίων και απολύσεις.

Επιπλέον, η εξάρτηση από την κινεζική αγορά παρουσιάζει κινδύνους, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει τους Γερμανούς στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, με το μερίδιο αγοράς των γερμανικών εταιρειών στην Κίνα να μειώνεται σημαντικά.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο την προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από αθέμιτο ανταγωνισμό λόγω κρατικών επιδοτήσεων στην Κίνα. Ωστόσο, αυτή η κίνηση έχει προκαλέσει ανησυχίες για πιθανή εμπορική σύγκρουση με την Κίνα.

Συνολικά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, αντιμετωπίζοντας την ανάγκη για στρατηγικές προσαρμογές προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε ένα μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.

Διαβάστε επίσης

Χατζηδάκης: 6 πρωτοβουλίες για μείωση του κόκκινου ιδιωτικού χρέους

ΕΤΕ: Ο αντίκτυπος των πολιτικών Τραμπ στην ελληνική οικονομία

Κομισιόν: Πώς θα στηρίξει τους κλάδους ενέργειας, πρώτων υλών και EV της ΕΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!