THEPOWERGAME
Η Alstom κατέληξε σε συμφωνία για την πώληση του εργοστασίου σιδηροδρόμων της στη γερμανική πόλη Goerlitz στην αμυντική κοινοπραξία KNDS, η οποία σχεδιάζει να κατασκευάσει άρματα μάχης και οχήματα μάχης πεζικού.
Η γαλλική εταιρεία κληρονόμησε το εργοστάσιο του Goerlitz, που άνοιξε το 1849, μετά την εξαγορά της Bombardier Transportation το 2021, αλλά το μέλλον του βυθιζόταν στην αβεβαιότητα εν μέσω ανησυχιών για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε άλλες εγκαταστάσεις της Alstom στη Γερμανία.
Ο μετασχηματισμός του εργοστασίου Goerlitz, που βρίσκεται στην ανατολική Γερμανία κοντά στα πολωνικά σύνορα, σε εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων μάχης θα πρέπει να ολοκληρωθεί το 2027, με την παραγωγή να ξεκινά εκείνο το έτος, δήλωσαν οι δύο εταιρείες την Τετάρτη.
Η συμφωνία έρχεται σε μια περίοδο αυξημένων αμυντικών δαπανών και υψηλότερης ζήτησης για οχήματα μάχης στην Ευρώπη. Στο Goerlitz, η KNDS σχεδιάζει να παράγει διάφορα συγκροτήματα για το άρμα μάχης Leopard 2, το οποίο χρησιμοποιείται από τη Γερμανία και περισσότερες από δώδεκα άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και από τον Καναδά και άλλες χώρες.
Το Goerlitz θα κατασκευάσει επίσης το όχημα πεζικού Puma, καθώς και μονάδες για διάφορες παραλλαγές του τροχοφόρου τεθωρακισμένου οχήματος Boxer, το οποίο παράγεται από τον βιομηχανικό όμιλο Artec που συγκεντρώνει τις KNDS και Rheinmetall.
Μεταξύ 350 και 400 από τους περίπου 700 εργαζόμενους που εργάζονται στην εγκατάσταση θα διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους στο πλαίσιο της συμφωνίας.
Από το υπόλοιπο προσωπικό, στους 100 θα προσφερθούν θέσεις εργασίας σε άλλες εγκαταστάσεις της Alstom, ενώ σε επιπλέον 75 μπορεί να προσφερθούν θέσεις εργασίας σε άλλες εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται η KNDS, μια συγχώνευση μεταξύ της Krauss-Maffei Wegmann και της Nexter Systems με έδρα το Άμστερνταμ.
Ο Florian Hohenwarter, διευθύνων σύμβουλος της KNDS, δήλωσε ότι η συμφωνία βοηθά την εταιρεία να έχει πρόσβαση σε καλά εκπαιδευμένους ειδικούς.
Οι εταιρείες δεν γνωστοποίησαν οικονομικούς όρους της συναλλαγής.
Διαβάστε επίσης
Χατζηδάκης: 6 πρωτοβουλίες για μείωση του κόκκινου ιδιωτικού χρέους
ΕΤΕ: Ο αντίκτυπος των πολιτικών Τραμπ στην ελληνική οικονομία
Κομισιόν: Πώς θα στηρίξει τους κλάδους ενέργειας, πρώτων υλών και EV της ΕΕ