THEPOWERGAME
Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι αναφέρθηκε σε συνέδριο στο Μιλάνο, στην εισαγγελική έρευνα σε βάρος της για υπεξαίρεση και υποβοήθηση παράνομης πράξης, η οποία σχετίζεται με τη σύλληψη και έκδοση στη Λιβύη του αρχηγού της δικαστικής αστυνομίας της Τρίπολης Νιζέμ Οζάμα Αλμάσρι.
“Η έρευνα σε βάρος μου ζημιώνει όλη τη χώρα μας. Πρόκειται για ηθελημένη και όχι επιβεβλημένη πράξη, όλοι ξέρουν ότι οι εισαγγελίες διαθέτουν αυτονομία κρίσης”, τόνισε η Ιταλίδα πρωθυπουργός.
“Η είδηση ότι ασκήθηκε έρευνα σε βάρος μου δημοσιεύθηκε στους Financial Times. Στην Ιταλία, οι πολίτες καταλαβαίνουν τι ακριβώς συμβαίνει αλλά στο εξωτερικό δεν ισχύει το ίδιο. Ο καθένας στη θέση μου θα ένιωθε μια κάποια απογοήτευση”, πρόσθεσε η Μελόνι.
Αμέσως μετά όμως συμπλήρωσε: “θέλω να πω στους Ιταλούς ότι όσο είναι στο πλευρό μου, θα είμαι και εγώ στο πλευρό τους. Δεν θα κάνω πίσω ούτε μια σπιθαμή. Αν κάποιοι δικαστές θέλουν να κυβερνήσουν, ας θέσουν υποψηφιότητα. Το μόνο που δεν γίνεται είναι εγώ να κρίνομαι σε εκλογές και εκείνοι να κυβερνούν”.
Η Μελόνι ανακοίνωσε την Τρίτη ότι βρίσκεται υπό έρευνα από τους εισαγγελείς της Ρώμης για την απόφαση της κυβέρνησής της να επαναπατρίσει τον Λίβυο πολέμαρχο, Όσαμα αλ-Μασρί, ο οποίος καταζητείται από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο (ΔΠΔ) για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
Ο αλ-Μασρί, επικεφαλής της λιβυκής δικαστικής αστυνομίας, συνελήφθη στο Τορίνο βάσει εντάλματος του ΔΠΔ, αλλά αφέθηκε ελεύθερος και επαναπατρίστηκε στη Λιβύη με ιταλικό κυβερνητικό αεροσκάφος. Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει επικρίσεις από την αντιπολίτευση, οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και το ίδιο το ΔΠΔ, το οποίο εξέφρασε απογοήτευση για την απόφαση της Ιταλίας να μην εκδώσει τον αλ-Μασρί.
Η έρευνα επικεντρώνεται σε ενδεχόμενα αδικήματα, όπως συγκάλυψη, κακοδιαχείριση και υπεξαίρεση, που σχετίζονται με την απελευθέρωση και επαναπατρισμό του αλ-Μασρί.
Η κατάσταση παραμένει σε εξέλιξη, με τις αρχές να διερευνούν τις συνθήκες γύρω από την απόφαση της κυβέρνησης Μελόνι.
Διαβάστε επίσης
Λαγκάρντ (ΕΚΤ): Δεν προδικάζουμε την πολιτική μας για τα επιτόκια
Οκτώ προτάσεις για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου
Ηλεκτροκίνηση: Το μεγάλο στοίχημα των ταχυφορτιστών και του δικτύου