THEPOWERGAME
Στρατηγικό διάλογο με αντικείμενο το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και κύρια θέματα τις εκπομπές ρύπων, ζητούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων με επιστολή τους στην Κομισιόν. Επισημαίνουν πως οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν μεγάλο χάσμα κόστους στην ενέργεια και την εργασία σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους και ζητούν από την ΕΕ να προστατεύσει την εγχώρια αγορά και την οικονομία της.
Η επιστολή, την οποία απέστειλε πριν λίγες μέρες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο Όλα Καλένιους, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, αναφέρει ότι σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές πωλήσεις αυτοκινήτου θα παίξουν τόσο οι αυτοκινητοβιομηχανίας, όσο και οι εισαγωγικές εταιρείες και οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ο διάλογος που απαιτείται θα πρέπει να περιστραφεί γύρω από την προσπάθεια των κατασκευαστών να βγάλουν στην παραγωγή ελκυστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα είναι προσιτά και αξιόπιστα, προκειμένου να πιάσουν τους στόχους των ρύπων που έχουν τεθεί από την Κομισιόν.
Ο Καλένιους τονίζει ότι χρειάζεται να χαραχθεί μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή από τον άνθρακα και ότι το αποτέλεσμα αυτό θα πρέπει να βασίζεται αποκλειστικά στην αγορά και όχι στις κυρώσεις και τα πρόστιμα. Άλλωστε τα επικείμενα πρόστιμα δεν επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες, εφόσον μπορούν, να μειώσουν τις τιμές των μοντέλων τους. Η στρατηγική της απαλλαγής από τις εκπομπές ρύπων στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να δημιουργήσει οικονομική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα και σε καμία περίπτωση να μην την περιορίσει, καλεί στην επιστολή του.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί σήμερα 13 εκατομμύρια εργαζόμενους σε όλους τους τομείς του αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συνεισφέρει στο 7% του ΑΕΠ της. Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να μείνει πίσω σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές, τόσο στην τεχνολογία όσο και στο κόστος παραγωγής. Οι Κινέζοι κατασκευαστές όχι μόνο έχουν σημαντικό πλεονέκτημα κόστους, αλλά αναλαμβάνουν και το προβάδισμα σε βασικούς τομείς, όπως οι μπαταρίες επόμενης γενιάς, το λογισμικό και η αυτόνομη οδήγηση.
Οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν μεγάλο χάσμα κόστους στους τομείς της ενέργειας και της εργασίας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους. Μετά τα τελευταία δεδομένα στο μέτωπο των δασμών, η ΕΕ πρέπει να προστατεύσει την εγχώρια αγορά και την οικονομία της. «Η εμπειρία έχει δείξει ότι οι πιθανοί εμπορικοί πόλεμοι δεν έχουν νικητές. Τα προστατευτικά μέτρα δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη λύση» καταλήγει ο Καλένιους.
Διαβάστε επίσης
Οι 7 ανατροπές στα ακίνητα το 2025
Η χρηματοδότηση καθυστερεί τις επεκτάσεις του Μετρό
Ο Τραμπ, ο Σολτς και οι νέες ενεργειακές προκλήσεις μετά τις κάλπες της 23ης Φεβρουαρίου