Γ.Δ.
1549.32 -0,09%
ACAG
-1,17%
5.91
AEM
+0,61%
4.6245
BOCHGR
+0,40%
5.08
CENER
-0,94%
9.51
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+1,49%
8.2
EVR
+2,01%
1.52
NOVAL
-1,01%
2.445
OPTIMA
0,00%
13.4
TITC
+4,10%
45.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,53%
1.93
ΑΒΕ
-0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+3,48%
4.315
ΑΛΦΑ
-1,44%
1.784
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.87
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.27
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,73%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-2,64%
0.738
ΑΤΤΙΚΑ
-1,23%
2.4
ΒΙΟ
-1,80%
6.01
ΒΙΟΚΑ
-1,35%
1.83
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
+9,57%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,71%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+2,10%
1.46
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,19%
18.68
ΔΑΑ
-0,12%
8.57
ΔΑΙΟΣ
-1,16%
3.4
ΔΕΗ
-0,60%
13.19
ΔΟΜΙΚ
+1,12%
2.715
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,12%
0.337
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.925
ΕΕΕ
-0,89%
33.4
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
1.776
ΕΛΒΕ
+3,77%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,82%
2.16
ΕΛΛ
-0,34%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,89%
2.24
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.49
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,90%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,71%
2.095
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.175
ΕΤΕ
-0,07%
8.38
ΕΥΑΠΣ
+1,20%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+3,04%
6.1
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.423
ΕΧΑΕ
0,00%
4.965
ΙΑΤΡ
+1,05%
1.92
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.352
ΙΛΥΔΑ
+2,60%
1.775
ΙΝΚΑΤ
-0,58%
5.15
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+1,75%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.064
ΙΝΤΕΚ
-1,48%
6.01
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.15
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.11
ΚΑΡΕΛ
-1,80%
328
ΚΕΚΡ
-1,09%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+1,33%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,43%
1.38
ΚΟΥΕΣ
+2,27%
6.32
ΚΡΙ
+1,58%
16.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
+1,05%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,14%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
+2,38%
0.258
ΛΟΓΟΣ
+8,02%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,62%
3.23
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+2,63%
2.34
ΜΕΡΚΟ
+2,07%
39.4
ΜΙΓ
0,00%
2.895
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-1,02%
21.36
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,35%
2.85
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+1,87%
26.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,80%
3.79
ΜΠΡΙΚ
+2,17%
2.35
ΜΠΤΚ
+9,22%
0.77
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.76
ΝΑΚΑΣ
+3,16%
3.26
ΝΑΥΠ
-0,25%
0.786
ΞΥΛΚ
+2,51%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,37%
27.3
ΟΛΠ
-0,66%
29.9
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,18%
16.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,61%
0.783
ΟΤΕ
-1,88%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,91%
10.94
ΠΑΙΡ
+3,94%
1.055
ΠΑΠ
+0,78%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,55%
4.381
ΠΕΡΦ
0,00%
5.5
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.18
ΠΛΑΘ
+1,75%
4.07
ΠΛΑΚΡ
+1,36%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,79%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,34%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.69
ΣΑΡ
-0,87%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.555
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
+1,33%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,65%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+5,53%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.105
ΧΑΙΔΕ
-0,73%
0.68

Η Boeing και οι άλλες: Αυτές είναι οι πιο ζημιογόνες εταιρείες του 21ου αιώνα

Όταν πρόκειται για απώλειες χρημάτων, η Boeing είναι μια εταιρεία που ξεπερνάει τις προσδοκίες — σε ιστορικό επίπεδο, σχολιάζει το Forbes. Την Τρίτη, η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών ανακοίνωσε καθαρή ζημιά 3,9 δισ. δολαρίων για το δ’ τρίμηνο του 2024. Αυτό μεταφράζεται σε συνολική ζημιά 11,8 δισ. δολαρίων για το έτος, τη δεύτερη μεγαλύτερη στην ιστορία της Boeing.

Οι αρνητικές επιδόσεις της εταιρείας, οφείλονται εν μέρει στη διακοπή της παραγωγής για επτά εβδομάδες, λόγω απεργίας των μηχανικών της Boeing, η οποία σταμάτησε την παραγωγή του πιο δημοφιλούς αεροσκάφους της εταιρείας, του 737 Max. Είναι επίσης αποτέλεσμα των χρόνιων καθυστερήσεων και υπερβάσεων κόστους σε βασικά προγράμματα της αμυντικής της μονάδας. Και φυσικά, υπάρχουν και οι φαινομενικά ατελείωτες δυσκολίες της εταιρείας να επιλύσει τα προβλήματα παραγωγής του 737 Max και του 787.

Η σειρά οικονομικών ζημιών της Boeing τώρα εκτείνεται σε έξι χρόνια, ξεκινώντας με την αναστολή πτήσεων του 737 Max το 2019, μετά από δύο θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα. Οι συνολικές της ζημίες από τότε ανέρχονται στο αστρονομικό ποσό των 35,7 δισ. δολαρίων.

Η περίοδος των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ’ τρίμηνο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, αλλά τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Boeing για το 2024 σχεδόν σίγουρα θα ενισχύσουν τη θέση της, ως η μεγαλύτερη ζημιογόνος εταιρεία στον δείκτη S&P 500 από το 2019, σύμφωνα με τα δεδομένα της FactSet.

Η Uber, η οποία βρισκόταν κοντά στη δεύτερη θέση πίσω από τη Boeing το 2023, αναμένεται να ανακοινώσει κέρδη για το 2024, ενώ η Carnival στην τρίτη θέση ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 1,9 δισ. δολαρίων για το 2024, μειώνοντας τις συνολικές της ζημίες τα τελευταία έξι χρόνια σε 21 δισ. δολάρια.

Ανατρέχοντας στα τελευταία 25 χρόνια, η Boeing κατατάσσεται στην έκτη θέση μεταξύ των «γιγάντων» στις ζημίες στον δείκτη S&P 500.

Η πιο αρνητική πρώτη θέση: η American International Group (AIG). Προσαρμόζοντας για τον πληθωρισμό το 2024 για να γίνει σωστή σύγκριση, η ασφαλιστική εταιρεία έχασε ένα απίστευτο ποσό 162 δισ. δολαρίων το 2008 και το 2009, καθώς το ισολογιστικό της κατέρρευσε εξαιτίας της υπερβολικής έκθεσης στην κατάρρευση της αγοράς ακινήτων κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης. Αυτό είναι πάνω από τέσσερις φορές τις συνολικές ζημίες της Boeing, προσαρμοσμένες στον πληθωρισμό, που ανέρχονται σε 39,4 δισ. δολάρια.

Στη δεύτερη θέση είναι η General Motors, η οποία έχασε το επίσης τεράστιο ποσό των 130 δισ. δολαρίων από το 2005 έως το 2008, σύμφωνα με τα δεδομένα του 2024. Η GM υπέβαλε αίτηση πτώχευσης την επόμενη χρονιά και αναδιοργανώθηκε με 33 δισ. δολάρια χρηματοδότησης από τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ και του Καναδά.

Οι εταιρείες με τις μεγαλύτερες ζημίες στον 21ο αιώνα © Forbes
Οι εταιρείες με τις μεγαλύτερες ζημίες στον 21ο αιώνα © Forbes

Η Boeing κατατάσσεται στην πρώτη θέση εκεί όπου «πονάει» περισσότερο: Είναι η εταιρεία που έχει χάσει τα περισσότερα χρήματα από την επιλεγμένη ομάδα των 27 μελών του S&P 500, που έχουν συνεχείς ζημιές για τουλάχιστον έξι χρόνια από το 1999 και μετά. Στη μακρινή δεύτερη θέση βρίσκεται η πρώην μητρική εταιρεία του προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας του Τέξας, TXU, η οποία έχασε 28,8 δισ. δολάρια, προσαρμοσμένα για τον πληθωρισμό, από το 2010 έως το 2015, οδηγώντας την σε πτώχευση.

Αλλά η Boeing βρίσκεται πολύ χαμηλά στη λίστα των μεγαλύτερων συνεχόμενων ζημιών στον δείκτη S&P 500. Η εταιρεία βιομηχανικών εξαρτημάτων και επισκευών DEX είχε ζημιές για 18 συνεχόμενα χρόνια πριν καταφέρει να γίνει κερδοφόρα το 2019. Η SBA Communications και η LiveNation βρίσκονται στη δεύτερη θέση, με 17 χρόνια συνεχών ζημιών, οι οποίες πλέον ανήκουν στο παρελθόν.

Παρά την απογοητευτική πορεία της Boeing, οι θεσμικοί επενδυτές έχουν δείξει διάθεση να ενισχύσουν τα οικονομικά της, χάρη στο γεμάτο βιβλίο παραγγελιών της, με 5.595 αεροπλάνα, τα οποία θα μπορούσαν να αποφέρουν δισεκατομμύρια σε έσοδα, εφόσον ο νέος CEO, Kelly Ortberg, καταφέρει να βάλει ξανά σε λειτουργία τις γραμμές παραγωγής της με ομαλό τρόπο. Η εταιρεία άντλησε 24 δισεκατομμύρια δολάρια στα τέλη του περασμένου έτους μέσω πώλησης μετοχών και μετατρέψιμου χρέους.

Ωστόσο το Forbes προειδοποιεί: Μην στοιχηματίσετε ότι η σειρά ζημιών της Boeing θα τελειώσει το 2025. Ο CFO, Brian West, είπε σε αναλυτές κατά την τηλεδιάσκεψη της εταιρείας για το γ’ τρίμηνο ότι αναμένει η εταιρεία να καταγράψει αρνητική ταμειακή ροή για ολόκληρο το έτος.

Διαβάστε επίσης

Οι πρώτες ημέρες της διακυβέρνησης Trump, μέσα από τα μάτια της Κίνας

Συγγνώμη αξίας 12 εκατομμυρίων για τον πρίγκιπα Χάρι

Θεσσαλία: ΑΕΠΟ για mega φωτοβολταϊκό 300 MW της γερμανικής Starwert Energy

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!