Γ.Δ.
1550.72 +0,30%
ACAG
-0,66%
5.98
AEM
0,00%
4.5965
BOCHGR
0,00%
5.06
CENER
+2,24%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.08
EVR
+0,68%
1.49
NOVAL
-0,20%
2.47
OPTIMA
+3,24%
13.4
TITC
+0,57%
43.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,50%
1.98
ΑΒΕ
+0,22%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+0,38%
2.67
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,71%
4.17
ΑΛΦΑ
0,00%
1.81
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,83%
10.87
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.29
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,71%
1.13
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.758
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
+0,99%
6.12
ΒΙΟΚΑ
-0,54%
1.855
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
+1,77%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,41%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,69%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.46
ΔΑΑ
+0,94%
8.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,68%
13.27
ΔΟΜΙΚ
-2,01%
2.685
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,58%
1.925
ΕΕΕ
+1,08%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
1.78
ΕΛΒΕ
+3,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
+0,35%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
+0,54%
7.47
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.784
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,05%
8.386
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,33%
2.438
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.965
ΙΑΤΡ
0,00%
1.9
ΙΚΤΙΝ
+0,43%
0.3515
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.18
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.068
ΙΝΤΕΚ
+1,33%
6.1
ΙΝΤΕΤ
+2,25%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.145
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-0,72%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.451
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.18
ΚΡΙ
+1,61%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-1,50%
0.856
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-6,67%
0.252
ΛΟΓΟΣ
+1,25%
1.62
ΛΟΥΛΗ
+4,84%
3.25
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
+0,52%
2.895
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+1,12%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,51%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+3,14%
2.3
ΜΠΤΚ
+9,30%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.68
ΝΑΚΑΣ
+1,94%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,55%
0.788
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,74%
27.4
ΟΛΠ
-2,59%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,61%
16.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.804
ΟΤΕ
+0,13%
14.88
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.04
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
+0,39%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
4.45
ΠΕΡΦ
+2,04%
5.5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+5,62%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.262
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,88%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+2,47%
5.8
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,99%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,96%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,65%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-5,24%
0.199
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+17,09%
0.685

Η χρηματοδότηση καθυστερεί τις επεκτάσεις του Μετρό

Εκτός από την υπό κατασκευή γραμμή 4 του Μετρό, στη φάση της μελέτης βρίσκεται ήδη μία από τις επεκτάσεις της, ενώ προγραμματίζονται τρεις ακόμη επεκτάσεις στις γραμμές 1 και 2, με στόχο την ουσιαστική ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Αθήνας. Το πρόβλημα είναι πως ακόμα και για ώριμες επεκτάσεις, που συζητούνται επί δεκαετίες, όπως η επέκταση του πρώην ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μέχρι τη Βαρυμπόμπη, απουσιάζει η χρηματοδότηση. Αντίστοιχο θέμα χρηματοδότησης αντιμετωπίζουν και τα άλλα σχέδια της Ελληνικό Μετρό, όπως και πολλά από τα υπόλοιπα έργα που θεωρούνται απαραίτητα για το Λεκανοπέδιο.

Το κενό χρηματοδότησης για νέα έργα σταθερής τροχιάς αποτελεί αντικείμενο συζήτησης, ενώ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόων (ΣΕΣ), Θανάσης Τσιανός, επισήμανε σε προχθεσινή ημερίδα ότι μια νέα γραμμή Μετρό ισοδυναμεί με τέσσερις αστικές λεωφόρους. Μόνο η μείωση του χρόνου διέλευσης των συρμών στις υφιστάμενες γραμμές σε τρία λεπτά (από 4-5 λεπτά σήμερα) αντιστοιχεί στη δημιουργία μιας νέας λεωφόρου μήκους 110 χιλιομέτρων!

Γραμμή 1

Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην Ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων η Άννα Αναστασάκη, προϊσταμένη του Τμήματος Σχεδιασμού Μεταφορών της Ελληνικό Μετρό, εξετάζεται η περαιτέρω επέκταση της γραμμής 1 προς τα βόρεια, από την Κηφισιά, όπου σήμερα βρίσκεται ο τερματικός σταθμός, μέχρι τη Βαρυμπόμπη. Η ιδέα για την επέκταση αυτήν είχε εμφανιστεί ήδη από τη δεκαετία του 2000, αλλά προτεραιότητα τότε είχε δοθεί στην ανάπτυξη των νέων γραμμών 2 και 3, καθώς και, πιο πρόσφατα, στη γραμμή 4. Πλέον το σχέδιο εξετάζεται εκ νέου με μεγαλύτερη σοβαρότητα, τόσο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όσο και από την Ελληνικό Μετρό.

Η προτεινόμενη επέκταση περιλαμβάνει δύο νέους σταθμούς, της Νέας Ερυθραίας και του Κόμβου Βαρυμπόμπης. Στη Βαρυμπόμπη, μάλιστα, υπάρχει διαθέσιμη δημόσια έκταση, που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως χώρος «park and ride», διευκολύνοντας τους επιβάτες να συνεχίζουν το ταξίδι τους με το δίκτυο σταθερής τροχιάς. Η υλοποίηση προβλέπει την υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιά και την κατασκευή σήραγγας μήκους περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων, με ενδιάμεσο σταθμό στη Νέα Ερυθραία και τερματικό σταθμό στον Κόμβο Βαρυμπόμπης. Η επέκταση αυτή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού άξονα, καθώς θα συνδέει άμεσα την Κηφισιά με την Εθνική Οδό. Ωστόσο, το έργο βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο και απαιτείται η ωρίμανση των απαραίτητων μελετών για τη χωροθέτηση των σταθμών και τον ακριβή σχεδιασμό του φυσικού αντικειμένου.

Yπο μελέτη βρίσκεται, σύμφωνα με την κ. Αναστασάκη, και η επέκταση της γραμμής 1 προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για μία δέσμευση της ελληνικής Πολιτείας προς το ΙΣΝ, ένα πάγιο αίτημα από την έναρξη κατασκευής του συγκροτήματος, που σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία της πόλης για κατοίκους αλλά και επισκέπτες. Σε αυτήν την περίπτωση ο νέος κλάδος της γραμμής 1 ξεκινά από τον σταθμό Θησείο και μέσω της οδού Θησέως προγραμματίζεται να φτάσει στο ΚΠΙΣΝ. Οι σταθμοί που έχουν περιληφθεί είναι οι: Χαμοστέρνας, Δαβάκη, Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Οι μελέτες είναι υπό εξέλιξη και, όπως όλα δείχνουν, το έργο ίσως μπορέσει να μπει σε σειρά υλοποίησης μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.

Γραμμή 2

Σε πιο προχωρημένο στάδιο είναι η επέκταση της Γραμμής 2 προς τα Βόρεια, δηλαδή από Ανθούπολη προς Άγιο Νικόλαο και από εκεί έως τις Αχαρνές με τη δημιουργία ακόμη τριών σταθμών. Βέβαια, για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η επέκταση μέχρι τις Αχαρνές θα πρέπει να έχει προηγηθεί η υλοποίηση της επέκτασης της γραμμής 2 προς Ίλιον (Ανθούπολη – Άγιος Νικόλαος), η οποία βρίσκεται υπό δημοπράτηση εδώ και σχεδόν 18 μήνες, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός. Στην επέκταση ωστόσο μέχρι τις Αχαρνές ο πρώτος σταθμός θα ονομάζεται ΚΑΜΑΤΕΡΟ και θα κατασκευαστεί επί της οδού Φυλής, ο δεύτερος σταθμός ΖΕΦΥΡΙ και θα συνδέεται με τον ομώνυμο σταθμό του Προαστιακού Σιδηρόδρομου και ο τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΧΑΡΝΕΣ και θα είναι στο κέντρο του Μενιδίου. Όπως υποστηρίζει η κ. Αναστασάκη, η επέκταση Ανθούπολη – Άγ. Νικόλαος θα εξυπηρετεί μέσα σε ένα 24ωρο συνολικά 61.000 πολίτες.

Στα νότια ωριμάζει το έργο για την τελική επέκταση του μέσου μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας με τρεις σταθμούς: Άνω Γλυφάδα, Γρ. Λαμπράκη, Γλυφάδα. Ο τερματικός σταθμός χωροθετείται στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου, στο εμπορικό κέντρο της Γλυφάδας. Όσο και αν φαίνεται περίεργο, το 2000, όταν λειτούργησαν τα πρώτα τμήματα των γραμμών 2 και 3, ο στόχος ήταν το 2006 το μέσο να έχει επεκταθεί μέχρι τη Γλυφάδα. Σύμφωνα, μάλιστα, με τη μελέτη της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, θα διέρχονται από αυτήν μέσα σε μία μέρα 56.000 επιβάτες, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί λόγω της μεγάλης επένδυσης του Ελληνικού.

Γραμμή 4

Εκτός από την κατασκευή της γραμμής 4, που αφορά τη δημιουργία των 15 σταθμών και συγκεκριμένα τη διαδρομή Άλσος Βεΐκου – Γουδή, υπό μελέτη βρίσκονται και άλλες επεκτάσεις. Συγκεκριμένα, μελετάται ο κλάδος Γουδή – Μαρούσι (Γραμμή 4Β) μήκους 9,6 χιλιομέτρων με 8 σταθμούς, ο κλάδος Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη μήκους 4,1 χιλιομέτρων με 3 σταθμούς, ο κλάδος Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη μήκους 7,5 χιλιομέτρων με 6 σταθμούς και ο κλάδος Μαρούσι – Εθνική Οδός μήκους 4,4 χιλιομέτρων με 3 σταθμούς.

Όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, σχετικά με την πορεία των έργων για τη γραμμή 4 του Μετρό, η πρόοδος είναι ενθαρρυντική, παρά τις προκλήσεις. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Ήδη ο ένας μετροπόντικας από την Κατεχάκη έχει διανοίξει το μισό της διαδρομής του μέχρι τον Ευαγγελισμό, ενώ ο δεύτερος μετροπόντικας έχει ξεκινήσει από το Γαλάτσι και οι δύο θα συναντηθούν στον Ευαγγελισμό. Η διάνοιξη όλης της Γραμμής 4 θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2026, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες και στους σταθμούς».

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι το έργο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί στα τέλη της δεκαετίας, επισημαίνοντας όμως ότι υπάρχουν δικαστικές διενέξεις για συγκεκριμένους σταθμούς, οι οποίες προκαλούν καθυστερήσεις. Παρά τις δυσκολίες, οι εργασίες συνεχίζονται με στόχο την έγκαιρη υλοποίηση ενός έργου που θα αλλάξει τα δεδομένα στις αστικές μετακινήσεις της Αθήνας.

Διαβάστε επίσης

Μαρινάκης & Φράγκου: Πρόβλημα η έλλειψη ηγεσίας στην Ευρώπη

Τα 10 έργα που θα λύσουν το κυκλοφοριακό στην Αττική

Απορρίμματα: Κλείνει ο κύκλος εξαγορών με την Ηλέκτωρ, ποιοι διεκδικούν τα έργα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!