Γ.Δ.
1550.72 +0,30%
ACAG
-0,66%
5.98
AEM
0,00%
4.5965
BOCHGR
0,00%
5.06
CENER
+2,24%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.08
EVR
+0,68%
1.49
NOVAL
-0,20%
2.47
OPTIMA
+3,24%
13.4
TITC
+0,57%
43.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,50%
1.98
ΑΒΕ
+0,22%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+0,38%
2.67
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,71%
4.17
ΑΛΦΑ
0,00%
1.81
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,83%
10.87
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.29
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,71%
1.13
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.758
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
+0,99%
6.12
ΒΙΟΚΑ
-0,54%
1.855
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
+1,77%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,41%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,69%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.46
ΔΑΑ
+0,94%
8.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,68%
13.27
ΔΟΜΙΚ
-2,01%
2.685
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,58%
1.925
ΕΕΕ
+1,08%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
1.78
ΕΛΒΕ
+3,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
+0,35%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
+0,54%
7.47
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.784
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,05%
8.386
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,33%
2.438
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.965
ΙΑΤΡ
0,00%
1.9
ΙΚΤΙΝ
+0,43%
0.3515
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.18
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.068
ΙΝΤΕΚ
+1,33%
6.1
ΙΝΤΕΤ
+2,25%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.145
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-0,72%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.451
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.18
ΚΡΙ
+1,61%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-1,50%
0.856
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-6,67%
0.252
ΛΟΓΟΣ
+1,25%
1.62
ΛΟΥΛΗ
+4,84%
3.25
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
+0,52%
2.895
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+1,12%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,51%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+3,14%
2.3
ΜΠΤΚ
+9,30%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.68
ΝΑΚΑΣ
+1,94%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,55%
0.788
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,74%
27.4
ΟΛΠ
-2,59%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,61%
16.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.804
ΟΤΕ
+0,13%
14.88
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.04
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
+0,39%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
4.45
ΠΕΡΦ
+2,04%
5.5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+5,62%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.262
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,88%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+2,47%
5.8
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,99%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,96%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,65%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-5,24%
0.199
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+17,09%
0.685

“Μανιφέστο Πελετίδη” κατά της αξιοποίησης του λιμένα της Πάτρας

Οι δυνάμεις της συντήρησης και της απραξίας ενεργοποιούνται μόλις υπάρξει κάποια κινητικότητα. Έτσι και στο λιμάνι της Πάτρας, όπου το τελευταίο διάστημα υπάρχει κινητικότητα για τη δημιουργία τερματικού σταθμού κρουαζιέρας και μαρίνας mega-yacht, κάποιοι άρχισαν να κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Πρωταγωνιστής ο δήμαρχος Πάτρας, Κώστας Πελετίδης, ο οποίος με εισήγησή του του στο δημοτικό συμβούλιο έθεσε θέμα παραλιακού μετώπου της πόλης. Με κατεπείγον αίτημα της Λαϊκής Συσπείρωσης, δηλαδή της παράταξης του δημάρχου Πατρέων, συνεδρίασε το δημοτικό συμβούλιο της πόλης την περασμένη Δευτέρα, με βασικό θέμα το παραλιακό μέτωπο και πώς θα αποδοθεί στους κατοίκους της πόλης. Μάλιστα, έθεσε ως στόχο την ανατροπή των σχεδίων του υπουργείου Ναυτιλίας, του ΤΑΙΠΕΔ και του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ), που επιδιώκουν την ανάπλαση και την εκμετάλλευση του λιμένα.

Μέχρι τώρα το παραλιακό μέτωπο είναι ένα τσιμεντένιο μέτωπο που επί δεκαετίες παραμένει αναξιοποίητο. Παρ’ όλο που στην περιοχή είχε χωροθετηθεί μαρίνα σκαφών, ο ελλιμενισμός σήμερα περιελάμβανε μόνο μερικές ψαρόβαρκες, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ο δήμαρχος της πόλης ποτέ δεν θέλησε να αδειοδοτήσει τη λειτουργία της μαρίνας, παρά τις πιέσεις των άλλων δημοτικών παρατάξεων και του Εμπορικού Επιμελητηρίου Πάτρας. Η περιοχή δε το βράδυ είναι έρημη, αφού δεν υπάρχει καμία κίνηση.

Με αυτές τις συνθήκες, το ΤΑΙΠΕΔ, ως Αρχή Σχεδιασμού των Λιμένων της χώρας, έλαβε την πρωτοβουλία να δώσει ζωή στα… τσιμέντα του ΟΛΠΑ. Μέσω ΤΑΑ εξασφάλισε 10 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της μαρίνας σκαφών στην Πάτρα, ενώ ξεκίνησε διαγωνισμό για τη μερική υποπαραχώρηση της λιμενολεκάνης με στόχο τη δημιουργία τερματικού σταθμού κρουαζιέρας.

Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, τόσο για τη μαρίνα, όσο και για τον σταθμό κρουαζιέρας. Όσον αφορά το πρώτο, σημειώνουμε ότι κατά μήκος του Πατραϊκού και Κορινθιακού κόλπου δεν υπάρχουν μαρίνες κι επομένως το λιμάνι της Πάτρας μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ καλό stop over για τους «σκαφάτους» που κινούνται μεταξύ Αργοσαρωνικού και Ιονίου Πελάγους και Αδριατικής Θάλασσας.

Από την άλλη πλευρά, το λιμάνι της Κρουαζιέρας, που θα αναπτυχθεί με ιδιωτικά κεφάλαια, φαίνεται να βρίσκει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς η Αχαΐα διαθέτει πολλούς τουριστικούς προορισμούς (Καλάβρυτα, Αγία Λαύρα, Σπήλαιο Λιμνών, Μοναστήρια κ.λπ.). Επιπλέον, η ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Πύργος μπορεί να δώσει εύκολη πρόσβαση και στην Αρχαία Ολυμπία. Πρόκειται δηλαδή για κινήσεις που θα ζωηρέψουν την τουριστική, αλλά και την εμπορική κίνηση στην περιοχή.

Το «ξύπνημα» της αντίδρασης στην Πάτρα

Η κινητικότητα αυτή φαίνεται να ξύπνησε τις δυνάμεις της αδράνειας. Ξαφνικά, ο δήμαρχος Πατρέων θέλει με δημόσια χρήματα του ΕΣΠΑ να αναπλάσει το άπραγο λιμάνι και «να το παραδώσει στους πολίτες του και τους επισκέπτες της πόλης». Σύμφωνα με το τοπικό μέσο «Τhe Best», μετά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάτρας, ο κ. Πελετίδης και η παράταξή του θα αγωνιστούν για να μην πέσει το λιμάνι στα «γερά πορτοφόλια».

«Ο πατραϊκός λαός δεν συμβιβάζεται με τις επιλογές των κυβερνήσεων και των πολιτικών δυνάμεων που υπηρετούν τον πλούτο. Δεν θα παραδώσει την αυλή του σπιτιού του, το μέλλον των παιδιών του, στους δανειστές και σε όσους εμφανίζονται ως επενδυτές, που συγκεντρώνουν τεράστιο πλούτο από τον ιδρώτα του λαού, όσο και αν προσπαθούν τα πολιτικά κόμματα και οι παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο που τους στηρίζουν να πείσουν ότι το ξεπούλημα του “φιλέτου” της πόλης γίνεται για το καλό του», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Πατρέων.

Πρόσθεσε ακόμη «ότι ο πατραϊκός λαός θέλει ελεύθερο το παραλιακό μέτωπο, με ανάπλαση, να το χαίρεται μαζί με τα παιδιά του. Δεν θέλει να γίνει “πελάτης” των οικονομικών δραστηριοτήτων των μεγαλοεπιχειρηματιών στη χερσαία ζώνη». Χαρακτηρίζει δε «εχθρική ενέργεια» οποιονδήποτε σχεδιασμό εγκατάστασης κατόχων πλούτου στο λιμάνι της Πάτρας.

Ερώτηση στη Βουλή για το λιμάνι της Πάτρας

Η κίνηση αδράνειας του Δήμου Πατρέων δεν είναι η μόνη. Καθώς πλησιάζει η υποβολή προσφορών για τον σταθμό Κρουαζιέρας στο λιμάνι της Πάτρας, ερώτημα για τη στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ στον ΟΛΠΑ έθεσε και ο τοπικός βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος. Ο βουλευτής ζητεί από τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη, να μεταφερθούν οι επενδύσεις του ΤΑΙΠΕΔ από το παλιό στο νέο λιμάνι της Πάτρας και να παραχωρηθεί το παλιό λιμάνι στους κατοίκους της πόλης διά του δήμου Πάτρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και ιστορικά ο δήμαρχος της πόλης στάθηκε κόντρα στα σχέδια των υπ. Ναυτιλίας, ΤΑΙΠΕΔ και Οργανισμού Λιμένος Πάτρας (ΟΛΠΑ), εικάζεται ότι η σφοδρή αντίδραση που εξαπέλυσε την περασμένη Δευτέρα είναι και αποτέλεσμα τοπικού πολιτικού διαγκωνισμού. Η ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Α. Παναγιωτόπουλου κατατέθηκε στην Ελληνική Βουλή την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου. Η κατεπείγουσα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα την παραχώρηση του θαλάσσιου μετώπου πραγματοποιήθηκε τη περασμένη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, χωρίς να είναι προγραμματισμένη.

H ανακοίνωση Πελετίδη για το θέμα της αξιοποίησης του ΟΛΠΑ

«Ο πατραϊκός λαός δεν συμβιβάζεται με τις επιλογές των κυβερνήσεων και των πολιτικών δυνάμεων που υπηρετούν τον πλούτο. Δεν θα παραδώσει την αυλή του σπιτιού του, το μέλλον των παιδιών του, στους δανειστές και σε όσους εμφανίζονται ως επενδυτές, που συγκεντρώνουν τεράστιο πλούτο από τον ιδρώτα του λαού, όσο και αν προσπαθούν τα πολιτικά κόμματα και οι παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο που τους στηρίζουν, να πείσουν ότι το ξεπούλημα του “φιλέτου” της πόλης γίνεται για το καλό του.

Η Δημοτική Αρχή, μαζί με τον λαό της Πάτρας, διεκδίκησαν αγωνιστικά την απόδοση του Παραλιακού Μετώπου στον Δήμο της Πάτρας, που ήταν και είναι ένα διαχρονικό αίτημα, για να αναπλασθεί ως χώρος σύνδεσης της πόλης με τη θάλασσα. Να αξιοποιηθεί για άσκηση και αναψυχή που θα απολαμβάνουν οι Πατρινοί και οι επισκέπτες της πόλης. Οι διεκδικήσεις απέδωσαν τους πρώτους καρπούς στις 10/7/2018, οπότε και ψηφίστηκε στη Βουλή η τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών, για την παραχώρηση σημαντικού μέρους του θαλάσσιου μετώπου από το Νέο Λιμάνι μέχρι τον Προβλήτα της Αγ. Νικολάου, που είναι μια σημαντική κατάκτηση.

Άλλωστε, η ίδια η χωροθέτηση και η κατασκευή του Νέου Λιμανιού σχεδιάστηκε και εκτελέστηκε μετά από μακροχρόνια διεκδίκηση της πόλης, ακριβώς για να απελευθερωθεί το κεντρικό θαλάσσιο μέτωπό της, η αποκατάσταση της πρόσβασης των πολιτών και η σύνδεση της πόλης με τη θάλασσά της. Αν αυτό δεν αποτελούσε αδήριτη ανάγκη και μακροχρόνια διεκδίκηση, δεν υπήρχε λόγος κατασκευής νέου λιμανιού. Το εμπόδιο ή το πρόσχημα για τη μη απόδοση ολόκληρου του παλιού λιμανιού ήταν η μη κατασκευή του Εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι. Πρόσχημα γιατί ποτέ δεν υπήρξε πραγματική πρόθεση κατασκευής του. Και αυτό αποδεικνύεται από την απόλυτη απραξία για 15 χρόνια!

Απ’ την πλευρά μας, συνεχίζουμε τις διεκδικήσεις μας για “…την άμεση και οριστική παραχώρηση του παραλιακού μετώπου (από τις εκβολές του Διακονιάρη, μέχρι τις εκβολές του Μειλίχου), καθώς και τη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την ανάπλασή της”, όπως αναφέρεται ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πατρέων (1/4/2015). Παρά τις επανειλημμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής για την απόδοση και της βόρειας πλευράς του Παραλιακού Μετώπου, που είναι κρίσιμο τμήμα για τη σύνδεση της πόλης με τη θάλασσα, οι κυβερνήσεις δεν ανταποκρίνονται στο αίτημα του λαού της Πάτρας. Παρέδωσαν περιουσία του λαού στους δανειστές και υποθήκευσαν το δικαίωμα της σημερινής και των μελλοντικών γενιών για ανεμπόδιστη πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο μπροστά στο ιστορικό κέντρο της πόλης. Είναι τεράστιες-εγκληματικές οι ευθύνες των μνημονιακών κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ, που υποθήκευαν τη δημόσια περιουσία, μεταξύ των οποίων και τα λιμάνια, για να εξασφαλίσουν τα τοκογλυφικά κέρδη των “δανειστών”.

Αυτές τις μέρες γίνεται άλλο ένα βήμα στην πλήρη παράδοση του Βόρειου Τμήματος του λιμανιού της Πάτρας στους επιχειρηματικούς, τουριστικούς και εφοπλιστικούς ομίλους, για την κερδοφορία τους σε βάρος του δικαιώματος του λαού της Πάτρας για ελεύθερη πρόσβαση στο Θαλάσσιο Μέτωπο. Το (ΤΑΙΠΕΔ), μέσω του οποίου παραχωρείται περιουσία του ελληνικού λαού στους «δανειστές», προχώρησε σε πρόσκληση διεθνούς διαγωνισμού για Μαρίνα μεγάλων σκαφών και για εξυπηρέτηση δραστηριότητας κρουαζιέρας σε τρία λιμάνια της χώρας, μεταξύ των οποίων και της Πάτρας.

Στο πλαίσιο των μνημονίων, μεταβιβάστηκε άνευ ανταλλάγματος στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα παραχώρησης σε εταιρείες, μέσω συμβάσεων συγκεκριμένων επιχειρησιακών μονάδων ή/και λιμενικών λειτουργιών και υπηρεσιών των λιμενικών και άλλων εγκαταστάσεων, μεταξύ άλλων, στην περιοχή αρμοδιότητας της εταιρείας με την επωνυμία “Οργανισμός Λιμένα Πάτρας Α.Ε.” (“ΟΛΠΑ”).

Στην διαγωνιστική πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ προς τους ενδιαφερόμενους επιχειρησιακούς ομίλους αναφέρεται η παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης κτιρίων και εγκαταστάσεων σε τμήμα του λιμένα Πάτρας, αποκλειστικά για την άσκηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας, με ελάχιστη διάρκεια παραχώρησης τριάντα (30) έτη. Θα παραχωρηθεί η βόρεια λιμενολεκάνη και ο χερσαίος χώρος από την προβλήτα Άστιγγος μέχρι και τη βόρεια προβλήτα.

Με την παραπάνω παραχώρηση δίδεται σε εταιρείες, μαζί με τη χρηματοδότηση 12,4 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κατασκευή νέας μαρίνας για παρκάρισμα 212 μεγάλων σκαφών αναψυχής στην Κεντρική Λιμενολεκάνη. Επίσης, αποκλείεται η ελεύθερη πρόσβαση των κατοίκων της πόλης στο κεντρικό θαλάσσιο μέτωπο και κόβεται η ενότητα πόλης και θάλασσας. Η μαρίνα μεγάλων σκαφών θα καταλαμβάνει το θαλάσσιο τμήμα από τον προβλήτα της Αγ. Νικολάου μέχρι και Άστιγγος, καθώς και την αντίστοιχη χερσαία ζώνη, όπου προβλέπεται οικοπεδοποίηση, με κτίρια ύψους 8 μέτρων και συνολική επιφάνεια 5.000 τ.μ., για την “υποστήριξη των τουριστικών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων”.

Η κυβέρνηση με τη διοίκηση του ΟΛΠΑ Α.Ε. αγνοούν επιδεικτικά την απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου της Πάτρας, που εκφράζει την αντίθεση του λαού της Πάτρας στην παράδοση της δημόσιας περιουσίας, της “αυλής” του σπιτιού μας σ’ αυτούς που συγκεντρώνουν πλούτο σε βάρος των πολλών, αφού αφαιρείται το δικαίωμά μας στις δωρεάν δραστηριότητες για αναψυχή, αθλητισμό και ξεκούραση, που προβλέπεται στη μελέτη του Δήμου για το Παραλιακό Μέτωπο.

Εκτός από τα παραπάνω, στη “Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του επικαιροποιημένου – τροποποιημένου Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (MASTERPLAN) Λιμένα Πατρών” προβλέπεται η διαμόρφωση χερσαίων εγκαταστάσεων (“mudplant”) στις κεφαλές του Προβλήτα Άστιγγος και του Βόρειου Προβλήτα και στους όπισθεν χερσαίους χώρους, για την υποστήριξη υποθαλάσσιων διερευνητικών γεωτρήσεων σχετικά με κοιτάσματα υδρογονανθράκων στην περιοχή του Ιονίου. Πρόκειται για βιομηχανικού τύπου εγκαταστάσεις στο κεντρικό παραλιακό μέτωπο της πόλης, που εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία του λαού, το θαλάσσιο οικοσύστημα και το χερσαίο περιβάλλον. Παράλληλα, διατηρούνται οι θέσεις ελλιμενισμού φορτηγών πλοίων και δεξαμενοπλοίων στον βόρειο λιμένα, διαιωνίζεται ο φράχτης, το τείχος που χωρίζει την πόλη από τη θάλασσα και νταλίκες θα κυκλοφορούν στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Όσο και αν προσπαθούν να κρύψουν τον πυρήνα του θέματος, που είναι σε ποιον ανήκει η περιουσία του ελληνικού λαού, των λιμανιών, της παραλιακής ζώνης, του παλιού λιμανιού, ποιος θα αποφασίζει τι αξιοποίηση θα γίνει, οι κάτοχοι του πλούτου για να κάνουν μπίζνες ή ο πατραϊκός λαός, το Δημοτικό του Συμβούλιο, οι φορείς της πόλης για τις ανάγκες των Πατρινών. Με το αφήγημα της “ανάπτυξης” και της δήθεν δημιουργίας θέσεων εργασίας, γίνεται το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, για εκμετάλλευση και μεγιστοποίηση της κερδοφορίας μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, που μόνο αυτούς αφορά η “ανάπτυξη” που πλασάρουν τα κυβερνητικά κόμματα και οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αν πραγματικά ήθελαν το καλό της πόλης και την προσέλκυση επισκεπτών, που είναι καλοδεχούμενοι, θα υποστήριζαν την ανάπλαση όλου του παραλιακού μετώπου, με ένα εμβληματικό έργο. Όσοι θέλουν να επισκεφτούν την πόλη μας, να τη γνωρίσουν, αξιοποιώντας είτε την κρουαζιέρα, είτε άλλα μεταφορικά μέσα, είναι καλοδεχούμενοι. Άλλωστε, η Πάτρα που χτίζουμε για τις ανάγκες μας, θα είναι ευχάριστη, ελκυστική και για τους επισκέπτες μας.

Ο πατραϊκός λαός θέλει ελεύθερο το παραλιακό μέτωπο, με ανάπλαση, να το χαίρεται μαζί με τα παιδιά του. Δεν θέλει να γίνει “πελάτης” των οικονομικών δραστηριοτήτων των μεγαλοεπιχειρηματιών στη χερσαία ζώνη. Οι λιμενικές εγκαταστάσεις που διαχειρίζεται ο ΟΛΠΑ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο, στο κέντρο της πόλης και ο σχεδιασμός των εγκαταστάσεων για τους κατόχους του πλούτου είναι εχθρική ενέργεια.

Προειδοποιούμε τους δανειστές και επενδυτές ότι μαζί με τον λαό της Πάτρας, θα μας βρουν απέναντι και δεν θα επιτρέψουμε να προχωρήσει κανένας τέτοιος σχεδιασμός. Είναι φανερό ότι η βουλιμία του μεγάλου ιδιωτικού κεφαλαίου και των ομίλων του είναι ο προφανής αντίπαλος όλα αυτά τα χρόνια. Όπως προφανείς είναι και οι υποστηρικτές τους εντός και εκτός του Δημοτικού Συμβουλίου, εντός και εκτός της πόλης.

Μαζί με τον λαό της Πάτρας, τη νεολαία και τους μαζικούς φορείς, θα αγωνιστούμε δυναμικά για να πέσουν τα τείχη και στο βόρειο τμήμα του λιμανιού και να μην υλοποιηθούν τα σχέδια παράδοσης και πρόσβασης μόνο στα γερά πορτοφόλια. Το δίλημμα είναι ποιος, ποιοι είναι με την αέναη φυλάκιση της πόλης και ποιος με την απελευθέρωσή της, την αισθητική της αναβάθμιση, τη λειτουργία της. Σε αυτόν τον αγώνα θα κριθούν και κρίνονται όλοι!

Προτείνεται προς το Δημοτικό Συμβούλιο να λάβει την παρακάτω απόφαση:

  • Καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει κάθε σχεδιασμό για την παράδοση του παραλιακού μετώπου στους επιχειρηματικούς τουριστικούς ομίλους και με νομοθετική ρύθμιση να παραχωρηθεί το βόρειό τμήμα του παραλιακού μετώπου της Πάτρας στον Δήμο Πατρέων.
  • Να ανακληθεί η πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της βόρειας λιμενολεκάνης σε επιχειρηματικούς ομίλους.
  • Να σταματήσει κάθε σχεδιασμός για Μαρίνα μεγάλων σκαφών (Μέγα γιότ) και για βιομηχανικού τύπου εγκαταστάσεις σε κεντρικούς προβλήτες του Παραλιακού Μετώπου της πόλης μας, όπως αυτές της υποστήριξης των δοκιμαστικών εξορύξεων.
  • Να υλοποιηθεί η μεταφορά στον Νότιο (νέο) Λιμένα του εμπορικού τμήματος και κάθε άλλης δραστηριότητας του Βόρειου τμήματος του Παλαιού λιμανιού και να αποδοθεί το θαλάσσιο μέτωπο από τον Προβλήτα της Αγ. Νικολάου μέχρι τον Μείλιχο στο Δήμο Πατρέων, για να υλοποιηθεί η μελέτη του Παραλιακού Μετώπου και η ανεμπόδιστη επαφή της πόλης με τη θάλασσα. Για να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός μας με ένα εμβληματικό έργο για την Πάτρα του σήμερα και του μέλλοντος, που θα το χαίρονται οι πατρινοί και όλοι οι επισκέπτες.

Είμαστε σε ετοιμότητα για την ενημέρωση των μαζικών φορέων, συνδικαλιστικών, πολιτιστικών, επαγγελματικών και την συναπόφαση της οργάνωσης και των μορφών των κινητοποιήσεων σε περίπτωση που δεν λυθεί το δίκαιο και διαχρονικό αίτημα του λαού της Πάτρας».

Διαβάστε επίσης

Uni Systems (Pleiades): Στήνει δίκτυο hubs καινοτομίας στην ελληνική περιφέρεια

5 ριζικές αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις: Οι εκπτώσεις και τα πρόστιμα

Σδούκου: Πώς προχωρούν οι ετοιμασίες για το Κοινωνικό Κλιματικό Σχέδιο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!