Γ.Δ.
1544.13 +0,95%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
+0,40%
5.02
CENER
+0,92%
9.89
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,12%
8.23
EVR
+1,37%
1.485
NOVAL
+0,40%
2.48
OPTIMA
0,00%
13
TITC
0,00%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,65%
1.852
ΑΒΕ
-1,28%
0.461
ΑΔΜΗΕ
-0,92%
2.685
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.76
ΑΛΜΥ
+1,88%
4.335
ΑΛΦΑ
+1,63%
1.744
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,40%
10.85
ΑΣΚΟ
+0,30%
3.35
ΑΣΤΑΚ
+1,69%
7.22
ΑΤΕΚ
+9,72%
0.79
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+7,66%
2.39
ΒΙΟ
+1,91%
5.86
ΒΙΟΚΑ
-0,79%
1.895
ΒΙΟΣΚ
-2,22%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-3,33%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.7
ΔΑΑ
+2,30%
8.546
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,70%
12.95
ΔΟΜΙΚ
-1,90%
2.845
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,30%
0.337
ΕΒΡΟΦ
-1,60%
1.85
ΕΕΕ
0,00%
33
ΕΚΤΕΡ
+2,73%
1.808
ΕΛΒΕ
+1,96%
5.2
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.24
ΕΛΛ
+1,39%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.23
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.42
ΕΛΣΤΡ
-1,30%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+0,77%
1.836
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.205
ΕΤΕ
+2,04%
8.52
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.42
ΕΥΔΑΠ
+0,68%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+1,46%
2.425
ΕΧΑΕ
+0,93%
4.895
ΙΑΤΡ
+0,30%
1.675
ΙΚΤΙΝ
+0,97%
0.363
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+5,39%
5.28
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,65%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+1,30%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+2,00%
6.12
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+0,46%
3.26
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
330
ΚΕΚΡ
+3,73%
1.39
ΚΕΠΕΝ
-0,57%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,90%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+1,60%
1.394
ΚΟΥΕΣ
+0,81%
6.24
ΚΡΙ
-0,32%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+2,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+1,43%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+3,13%
0.264
ΛΟΓΟΣ
-2,42%
1.61
ΛΟΥΛΗ
-0,33%
3.03
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.648
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+1,30%
2.34
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+2,46%
2.91
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΟΗ
+1,52%
21.38
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
-0,53%
2.815
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,39%
25.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+1,32%
2.31
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+2,31%
34.5
ΝΑΚΑΣ
+4,05%
3.08
ΝΑΥΠ
-1,27%
0.78
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,36%
27.6
ΟΛΠ
+0,81%
31.1
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.55
ΟΠΑΠ
+1,67%
16.45
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,14%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,89%
11.12
ΠΑΙΡ
+7,81%
1.035
ΠΑΠ
-1,95%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,60%
4.426
ΠΕΡΦ
-0,56%
5.35
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,62%
4.08
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
+1,43%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+3,52%
1.294
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,37%
5.38
ΡΕΒΟΙΛ
+4,56%
1.72
ΣΑΡ
0,00%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,99%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+1,28%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.72
ΣΠΙ
+4,95%
0.636
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.654
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+5,26%
0.2
ΦΡΛΚ
-1,25%
3.96
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.55

Στυλιανίδης: Οι προκλήσεις και οι πρωτοβουλίες για τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία

«Η μετατροπή της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε έναν τομέα χωρίς εκπομπές άνθρακα αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση που πρέπει να ξεπεράσουμε, προκειμένου η ναυτιλία να γίνει πιο βιώσιμη και αποδοτική, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς», ανέφερε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου με τίτλο «8th Slide2Open Shipping Finance 2025», που έλαβε χώρα στις 22 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής.

Σε σχέση με τις προκλήσεις που βρίσκεται αντιμέτωπος ο κλάδος της ναυτιλίας ανέφερε πως η αδειοδότηση, η ψηφιοποίηση, η προωθητική υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και το νέο πολιτικό τοπίο, αλλά και οι τεράστιες γεωπολιτικές εξελίξεις, είναι πολύ κρίσιμα ζητήματα. Για την εξασφάλιση ενός σταθερού, δικαστικού πλαισίου και ενός παγκόσμιου ισότιμου πεδίου ανταγωνισμού για τη βιομηχανία, ζωτικής σημασίας είναι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής.

Η Ελλάδα υποστηρίζει την υιοθέτηση και εφαρμογή παγκόσμιων ενιαίων κανόνων μέσω του IMO (international maritime organization), καθώς η στρατηγική του IMO 2023 για την ανίχνευση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία παρέχει μια σταθερή πορεία, η οποία πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω για να επιτευχθεί η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.

Αναφορικά με τις πρωτοβουλίες τόνισε πως το 2025 θα είναι κρίσιμο έτος για την υλοποίηση της στρατηγικής του IMO για τα νοητικά μέτρα. «Πρέπει να αδράξουμε αυτή την ευκαιρία και να συνεργαστούμε στο πλαίσιο του ΙΜΟ με εποικοδομητική νοοτροπία, ευελιξία και φυσικά πνεύμα συμβιβασμού», επισήμανε χαρακτηριστικά. Η Ελλάδα, μαζί με σχεδόν 50 κράτη μέλη του ΙΜΟ και το ICS (Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο) προτείνουν έναν μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου ως κατάλληλο τρόπο για την ουδετερότητα του άνθρακα στην ναυτιλία. Συγκεκριμένα, θεωρούν πως ένας παγκόσμιος φόρος για τα αέρια του θερμοκηπίου θα ήταν ένα αποτελεσμστικό και δίκαιο μέτρο το οποίο αξίζει ευρεία υποστήριξη.

Ακόμη αναφέρθηκε στις χρηματοδοτήσεις και τις κατάλληλες επενδύσεις που απαιτούνται, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και τον δημόσιο τομέα, ώστε να διαμορφωθεί αποτελεσματικά το παγκόσμιο ναυτιλιακό τοπίο για τα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, τα κεφάλαια που δημιουργούνται από τα μέτρα της παγκόσμιας αγοράς πρέπει να χρησιμοποιηθούν με σύνεση και ισοτιμία, για να δημιουργήσουν τις απαραίτητες υποδομές για την πράσινη μετάβαση και να υποστηρίξουν την ίδια τη βιομηχανία.

Παράλληλα, για μια επιτυχημένη ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία, πρέπει να εξασφαλιστεί η παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών, προσιτών, χαμηλών και μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα καύσιμα. «Είναι επομένως υψίστης σημασίας να περάσουμε σταδιακά από το σημερινό αβέβαιο περιβάλλον σε ένα πιο προβλέψιμο περιβάλλον», καθώς με αυτόν τον τρόπο θα καθοδηγήσουμε τις μελλοντικές επενδύσεις και θα διασφαλίσουμε ότι θα αποδώσουν. «Όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συνεργαστούν για να βρουν τους καλύτερους δυνατούς τρόπους για τον πιο ριζικό μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υποστηρίξαμε σθεναρά τις πρωτοβουλίες που προτείνουν τους θαλάσσιους κόμβους καθαρής ενέργειας».

Διαβάστε επίσης

Ξενοδοχεία: Ο Αναπτυξιακός Νόμος πυροδοτεί επενδυτική έκρηξη

PwC & Microsoft ενώνουν δυνάμεις για να κάνουν τη Θεσσαλία tech hub

Ξεκινά ο διαγωνισμός που θα βάλει τη Chevron στις έρευνες υδρογονανθράκων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!