THEPOWERGAME
Νέο ρεκόρ κατέγραψαν οι τουριστικές εισπράξεις στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Διαμορφώθηκαν στα 21,266 δισ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 4,9% σε σχέση με το αντίστοιχο εντεκάμηνο του 2023. Τον Νοέμβριο έφτασαν τα 617,9 εκατ. ευρώ έναντι 426,9 εκατ. τον ίδιο μήνα του 2023.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΤτΕ, το Νοέμβριο του 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών κατέγραψε μικρή μείωση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, λόγω της βελτίωσης των ισοζυγίων υπηρεσιών και πρωτογενών εισοδημάτων, η οποία αντισταθμίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου από την επιδείνωση του ισοζυγίου αγαθών και, σε μικρότερο βαθμό, του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών κατέγραψε αύξηση σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2023, λόγω της επιδείνωσης του ισοζυγίου αγαθών και, σε μικρότερο βαθμό, του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από τη βελτίωση κυρίως του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων, αλλά και του ισοζυγίου υπηρεσιών.
Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών
Το Νοέμβριο του 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μειώθηκε κατά 31,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 και διαμορφώθηκε σε 3,2 δισ. ευρώ.
Το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών διευρύνθηκε, καθώς καταγράφηκε μείωση των εξαγωγών και παράλληλη αύξηση των εισαγωγών. Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές αγαθών υποχώρησαν κατά 5,8% (-2,0% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 2,3% (3,8% σε σταθερές τιμές). Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα κατέγραψαν άνοδο κατά 2,5% (3,1% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα αυξήθηκαν κατά 3,5% (3,2% σε σταθερές τιμές).
Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών αυξήθηκε, λόγω της βελτίωσης πρωτίστως του ισοζυγίου ταξιδιωτικών υπηρεσιών και δευτερευόντως του ισοζυγίου λοιπών υπηρεσιών, ενώ το ισοζύγιο μεταφορών επιδεινώθηκε. Σε σχέση με το Νοέμβριο του 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 23,6% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 44,7%. Το ισοζύγιο πρωτογενών εισοδημάτων βελτιώθηκε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, αντανακλώντας κυρίως τη μείωση των καθαρών πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη, καθώς και την αύξηση των καθαρών εισπράξεων από λοιπά πρωτογενή εισοδήματα. Το έλλειμμα του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων κατέγραψε μικρή άνοδο έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2023, ως αποτέλεσμα της αύξησης των καθαρών πληρωμών στον τομέα της γενικής κυβέρνησης.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 510,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και διαμορφώθηκε σε 11,5 δισ. ευρώ.
Το έλλειμμα του ισοζυγίου αγαθών σημείωσε άνοδο, λόγω της μείωσης των εξαγωγών και της ταυτόχρονης αύξησης των εισαγωγών. Σε τρέχουσες τιμές, οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν κατά 3,6% (‑3,3% σε σταθερές τιμές) και οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν κατά 1,5% (3,0% σε σταθερές τιμές). Ειδικότερα, σε τρέχουσες τιμές οι εξαγωγές αγαθών χωρίς καύσιμα παρουσίασαν οριακή άνοδο (0,1%), ενώ οι αντίστοιχες εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 4,2% (-2,3% και 4,2% σε σταθερές τιμές αντίστοιχα).
Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών διευρύνθηκε, κυρίως λόγω της βελτίωσης του ταξιδιωτικού ισοζυγίου και, σε μικρότερο βαθμό, του ισοζυγίου λοιπών υπηρεσιών, ενώ το πλεόνασμα του ισοζυγίου μεταφορών μειώθηκε. Σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών αυξήθηκαν κατά 9,7% και οι σχετικές εισπράξεις κατά 4,9%.
Το έλλειμμα του ισοζυγίου πρωτογενών εισοδημάτων σημείωσε άνοδο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κυρίως λόγω της μείωσης των καθαρών εισπράξεων από λοιπά πρωτογενή εισοδήματα, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την υποχώρηση των καθαρών πληρωμών για τόκους, μερίσματα και κέρδη. Το πλεόνασμα του ισοζυγίου δευτερογενών εισοδημάτων υπερδιπλασιάστηκε έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2023, λόγω της αύξησης των καθαρών εισπράξεων στους λοιπούς, εκτός της γενικής κυβέρνησης, τομείς της οικονομίας.
Ισοζύγιο Κεφαλαίων
Το Νοέμβριο του 2024, το ισοζύγιο κεφαλαίων κατέγραψε πλεόνασμα 58,4 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος τον αντίστοιχο μήνα του 2023, λόγω της καταγραφής καθαρών εισπράξεων έναντι καθαρών πληρωμών στους λοιπούς, εκτός γενικής κυβέρνησης, τομείς της οικονομίας.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, το ισοζύγιο κεφαλαίων εμφάνισε έλλειμμα 34,6 εκατ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κυρίως λόγω της μείωσης των καθαρών εισπράξεων της γενικής κυβέρνησης, καθώς και της αύξησης των καθαρών πληρωμών στους λοιπούς, εκτός της γενικής κυβέρνησης, τομείς της οικονομίας.
Συνολικό Ισοζύγιο Τρεχουσών Συναλλαγών και Κεφαλαίων
Το Νοέμβριο του 2024, το έλλειμμα του συνολικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων (το οποίο αντιστοιχεί στις ανάγκες της οικονομίας για χρηματοδότηση από το εξωτερικό) μειώθηκε σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, και διαμορφώθηκε σε 3,1 δισ. ευρώ.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, το έλλειμμα του συνολικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και κεφαλαίων διευρύνθηκε κατά 2,4 δισ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και διαμορφώθηκε σε 11,6 δισ. ευρώ.
Ισοζύγιο Χρηματοοικονομικών Συναλλαγών
Το Νοέμβριο του 2024, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν καθαρές αποεπενδύσεις ύψους 97,1 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού καθαρές ροές ύψους 1,6 δισ. ευρώ, χωρίς αξιοσημείωτες συναλλαγές.
Στις επενδύσεις χαρτοφυλακίου, η αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού αντανακλά κυρίως την άνοδο κατά 1,0 δισ. ευρώ των τοποθετήσεών τους σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού και, σε μικρότερο βαθμό, την αύξηση κατά 355,6 εκατ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε μετοχές επιχειρήσεων μη κατοίκων. Η μείωση των υποχρεώσεών τους οφείλεται κυρίως στην πτώση κατά 379,0 εκατ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε μετοχές εγχώριων επιχειρήσεων, η οποία αντισταθμίστηκε ως ένα βαθμό από την άνοδο κατά 204,0 εκατ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ελληνικά ομόλογα και έντοκα γραμμάτια.
Στην κατηγορία των λοιπών επενδύσεων καταγράφηκε αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, λόγω της στατιστικής προσαρμογής για την έκδοση τραπεζογραμματίων (κατά 671,0 εκατ. ευρώ) και της ανόδου κατά 405,2 εκατ. ευρώ της χορήγησης δανείων σε μη κατοίκους, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από τη μείωση κατά 91,0 εκατ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε καταθέσεις και repos στο εξωτερικό. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους προέρχεται κυρίως από την άνοδο κατά 2,9 δισ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε καταθέσεις και repos στο εσωτερικό (περιλαμβάνεται και ο λογαριασμός TARGET) και τη στατιστική προσαρμογή που συνδέεται με την έκδοση τραπεζογραμματίων (κατά 671,0 εκατ. ευρώ), η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από την πτώση κατά 227,3 εκατ. ευρώ των δανειακών υποχρεώσεών τους προς μη κατοίκους.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν καθαρές ροές ύψους 1,5 δισ. ευρώ και οι υποχρεώσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού, που αντιστοιχούν σε άμεσες επενδύσεις μη κατοίκων στην Ελλάδα, σημείωσαν καθαρές ροές ύψους 4,8 δισ. ευρώ.
Στις επενδύσεις χαρτοφυλακίου, η αύξηση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται κυρίως στην άνοδο κατά 4,4 δισ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια του εξωτερικού και, σε μικρότερο βαθμό, στην αύξηση κατά 1,6 δισ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε μετοχές επιχειρήσεων μη κατοίκων. Η αύξηση των υποχρεώσεών τους αντανακλά πρωτίστως την άνοδο κατά 8,9 δισ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε ελληνικά ομόλογα και έντοκα γραμμάτια και, σε μικρότερο βαθμό, την αύξηση κατά 2,0 δισ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε μετοχές εγχώριων επιχειρήσεων.
Στην κατηγορία των λοιπών επενδύσεων, η μείωση των απαιτήσεων των κατοίκων έναντι του εξωτερικού οφείλεται κυρίως στην υποχώρηση κατά 7,1 δισ. ευρώ των τοποθετήσεων κατοίκων σε καταθέσεις και repos στο εξωτερικό, η οποία αντισταθμίστηκε μερικώς από τη στατιστική προσαρμογή για την έκδοση τραπεζογραμματίων (κατά 3,8 δισ. ευρώ) και από την αύξηση κατά 2,0 δισ. ευρώ της χορήγησης δανείων σε μη κατοίκους. Η μείωση των υποχρεώσεών τους συνδέεται με την υποχώρηση κατά 2,5 δισ. ευρώ των τοποθετήσεων μη κατοίκων σε καταθέσεις και repos στην Ελλάδα (περιλαμβάνεται και ο λογαριασμός TARGET) και τη μείωση κατά 2,1 δισ. ευρώ των δανειακών υποχρεώσεών τους προς μη κατοίκους, η οποία αντισταθμίστηκε ως ένα βαθμό από τη στατιστική προσαρμογή για την έκδοση τραπεζογραμματίων (κατά 3,8 δισ. ευρώ).
Στο τέλος Νοεμβρίου του 2024, τα συναλλαγματικά διαθέσιμα της χώρας διαμορφώθηκαν σε 14,6 δισ. ευρώ, έναντι 12,3 δισ. ευρώ στο τέλος Νοεμβρίου του 2023.
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΛΗΡΩΜΩΝ (εκατ. ευρώ) (προσωρινά στοιχεία) |
|||||||
Ιανουάριος-Νοέμβριος | Νοέμβριος | ||||||
2022 | 2023 | 2024 | 2022 | 2023 | 2024 | ||
I | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( Ι.Α + Ι.Β + Ι.Γ + Ι.Δ ) | -18.517,8 | -11.012,7 | -11.523,6 | -3.908,9 | -3.184,0 | -3.152,2 |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Α + I.B) | -17.534,6 | -8.167,7 | -10.195,4 | -3.393,3 | -2.384,9 | -2.556,5 | |
Ι.A | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ ( I.Α.1 – I.Α.2) | -36.565,8 | -29.603,3 | -32.473,6 | -3.753,2 | -2.833,3 | -3.233,8 |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ καυσίμων | -12.405,4 | -6.504,3 | -7.043,7 | -1.706,2 | -499,1 | -786,0 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα | -24.160,5 | -23.099,0 | -25.430,0 | -2.047,0 | -2.334,1 | -2.447,8 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ πλοίων | -268,6 | -51,7 | -112,6 | -10,8 | 13,9 | -0,6 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς πλοία | -36.297,3 | -29.551,6 | -32.361,1 | -3.742,4 | -2.847,1 | -3.233,2 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΓΑΘΩΝ χωρίς καύσιμα και πλοία | -23.891,9 | -23.047,3 | -25.317,4 | -2.036,2 | -2.348,0 | -2.447,2 | |
I.A.1 | Εξαγωγές αγαθών | 49.274,1 | 46.402,2 | 44.708,9 | 4.715,3 | 4.188,5 | 3.947,3 |
Καύσιμα | 16.158,2 | 13.420,7 | 11.710,0 | 1.503,7 | 1.236,6 | 922,2 | |
Πλοία (πωλήσεις) | 100,1 | 202,9 | 178,2 | 9,4 | 26,0 | 9,6 | |
Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία | 33.015,9 | 32.778,6 | 32.820,8 | 3.202,3 | 2.925,9 | 3.015,5 | |
I.A.2 | Εισαγωγές αγαθών | 85.840,0 | 76.005,5 | 77.182,6 | 8.468,5 | 7.021,8 | 7.181,2 |
Καύσιμα | 28.563,6 | 19.925,0 | 18.753,6 | 3.209,9 | 1.735,8 | 1.708,2 | |
Πλοία (αγορές) | 368,6 | 254,6 | 290,7 | 20,1 | 12,1 | 10,2 | |
Αγαθά χωρίς καύσιμα και πλοία | 56.907,8 | 55.825,8 | 58.138,2 | 5.238,5 | 5.273,9 | 5.462,7 | |
Ι.Β | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( I.Β.1 – I.Β.2) | 19.031,2 | 21.435,6 | 22.278,3 | 359,9 | 448,4 | 677,4 |
I.B.1 | Εισπράξεις | 44.921,3 | 46.247,8 | 48.472,4 | 3.020,7 | 2.815,3 | 3.067,4 |
Ταξιδιωτικό | 17.433,0 | 20.267,3 | 21.266,9 | 337,3 | 426,9 | 617,9 | |
Μεταφορές | 21.530,6 | 19.274,7 | 19.504,3 | 2.042,0 | 1.795,1 | 1.693,7 | |
Λοιπές υπηρεσίες | 5.957,7 | 6.705,8 | 7.701,2 | 641,4 | 593,3 | 755,9 | |
I.B.2 | Πληρωμές | 25.890,1 | 24.812,2 | 26.194,1 | 2.660,8 | 2.366,9 | 2.390,1 |
Ταξιδιωτικό | 1.748,3 | 2.203,0 | 2.498,7 | 138,8 | 197,0 | 198,0 | |
Μεταφορές | 17.965,8 | 16.266,1 | 16.665,9 | 1.880,6 | 1.533,0 | 1.499,0 | |
Λοιπές υπηρεσίες | 6.176,0 | 6.343,1 | 7.029,5 | 641,4 | 636,8 | 693,1 | |
Ι.Γ | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Γ.1 – I.Γ.2) | -675,0 | -3.493,8 | -3.609,9 | -327,3 | -590,6 | -371,5 |
I.Γ.1 | Εισπράξεις | 6.908,9 | 9.122,9 | 10.282,3 | 539,4 | 662,8 | 664,1 |
Από εργασία (αμοιβές,μισθοί) | 204,0 | 191,4 | 210,2 | 19,0 | 18,1 | 21,0 | |
Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη) | 3.757,0 | 5.830,4 | 7.348,7 | 382,5 | 584,5 | 508,1 | |
Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα | 2.947,8 | 3.101,1 | 2.723,4 | 137,9 | 60,2 | 135,1 | |
I.Γ.2 | Πληρωμές | 7.583,9 | 12.616,7 | 13.892,2 | 866,7 | 1.253,4 | 1.035,5 |
Από εργασία (αμοιβές,μισθοί) | 1.373,8 | 1.217,2 | 1.253,0 | 122,7 | 110,2 | 117,0 | |
Από επενδύσεις (τόκοι,μερίσματα,κέρδη) | 5.588,6 | 10.921,7 | 12.201,0 | 705,7 | 1.101,1 | 868,3 | |
Λοιπά πρωτογενή εισοδήματα | 621,5 | 477,8 | 438,2 | 38,3 | 42,1 | 50,2 | |
Ι.Δ | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ (I.Δ.1 – I.Δ.2) | -308,2 | 648,8 | 2.281,6 | -188,2 | -208,6 | -224,2 |
I.Δ.1 | Εισπράξεις | 4.012,5 | 4.480,6 | 6.519,0 | 178,0 | 172,5 | 222,6 |
Γενική κυβέρνηση | 2.467,6 | 2.415,7 | 1.430,5 | 46,0 | 20,1 | 45,0 | |
Λοιποί τομείς | 1.544,9 | 2.064,9 | 5.088,4 | 132,0 | 152,5 | 177,6 | |
I.Δ.2 | Πληρωμές | 4.320,7 | 3.831,8 | 4.237,3 | 366,2 | 381,1 | 446,8 |
Γενική κυβέρνηση | 2.837,2 | 2.165,8 | 2.483,3 | 217,0 | 238,7 | 284,5 | |
Λοιποί τομείς | 1.483,5 | 1.665,9 | 1.754,0 | 149,3 | 142,4 | 162,3 | |
ΙΙ | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ (II.1 – II.2) | 2.926,1 | 1.823,6 | -34,6 | 272,5 | -148,6 | 58,4 |
II.1 | Εισπράξεις | 3.453,4 | 2.421,1 | 900,9 | 294,4 | 4,2 | 73,1 |
Γενική κυβέρνηση | 2.288,1 | 1.896,5 | 638,7 | 193,2 | 0,1 | 0,2 | |
Λοιποί τομείς | 1.165,3 | 524,6 | 262,2 | 101,2 | 4,0 | 73,0 | |
II.2 | Πληρωμές | 527,3 | 597,5 | 935,6 | 21,9 | 152,7 | 14,7 |
Γενική κυβέρνηση | 6,6 | 6,4 | 6,5 | 0,6 | 0,6 | 0,5 | |
Λοιποί τομείς | 520,8 | 591,1 | 929,1 | 21,4 | 152,2 | 14,2 | |
ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ ( Ι + ΙΙ) | -15.591,8 | -9.189,1 | -11.558,3 | -3.636,4 | -3.332,5 | -3.093,8 | |
ΙII | ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ( ΙII.Α+III.Β+ΙII.Γ+III.Δ ) | -13.434,8 | -6.364,5 | -9.536,3 | -3.767,9 | -3.045,1 | -2.671,8 |
ΙII.Α | ΑΜΕΣΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ * | -5.365,4 | -476,6 | -3.346,8 | -148,6 | 216,0 | -1.699,4 |
Απαιτήσεις | 2.107,8 | 3.931,6 | 1.450,7 | 420,1 | 723,3 | -97,1 | |
Υποχρεώσεις | 7.473,2 | 4.408,2 | 4.797,4 | 568,7 | 507,3 | 1.602,4 | |
ΙII.Β | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟΥ * | 9.339,5 | -2.611,9 | -5.317,2 | -386,8 | -3.379,0 | 1.601,6 |
Απαιτήσεις | 10.587,3 | 2.977,8 | 5.548,0 | 799,3 | -1.780,0 | 1.426,6 | |
Υποχρεώσεις | 1.247,8 | 5.589,8 | 10.865,2 | 1.186,0 | 1.599,0 | -175,0 | |
ΙII.Γ | ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ * | -15.300,8 | -3.685,1 | -621,2 | -3.235,1 | 16,2 | -2.377,6 |
Απαιτήσεις | -2.436,5 | -1.745,3 | -1.377,3 | 157,1 | 170,0 | 985,2 | |
Υποχρεώσεις | 12.864,3 | 1.939,8 | -756,2 | 3.392,2 | 153,8 | 3.362,7 | |
(Δάνεια γενικής κυβέρνησης) | -1.991,7 | -68,1 | 113,3 | -11,4 | 130,3 | -12,8 | |
III.Δ | ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * | -2.108,1 | 409,2 | -251,2 | 2,6 | 101,7 | -196,4 |
IV | ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΤΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ( Ι + ΙΙ – III + IV=0) | 2.157,0 | 2.824,6 | 2.021,9 | -131,5 | 287,5 | 422,0 |
ΥΨΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ * * * | 11.118 | 12.276 | 14.632 | ||||
* ( + ) αύξηση ( – ) μείωση Σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία κατάρτισης του ισοζυγίου πληρωμών BPM6, η αύξηση των απαιτήσεων παρουσιάζεται με θετικό πρόσημο, ενώ η μείωση των απαιτήσεων με αρνητικό πρόσημο. Αντίστοιχα, η αύξηση των υποχρεώσεων εμφανίζεται με θετικό πρόσημο, ενώ η μείωση των υποχρεώσεων με αρνητικό πρόσημο. |
|||||||
** ( + ) αύξηση ( – ) μείωση Σύμφωνα με τη νέα μεθοδολογία κατάρτισης του ισοζυγίου πληρωμών BPM6, η αύξηση των συναλλαγματικών διαθεσίμων παρουσιάζεται πλέον με θετικό πρόσημο, ενώ η μείωση των συναλλαγματικών διαθεσίμων με αρνητικό πρόσημο. |
|||||||
* * * Τα συναλλαγματικά διαθέσιμα, σύμφωνα με τον ορισμό της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, περιλαμβάνουν μόνο το νομισματικό χρυσό, τη “συναλλαγματική θέση” στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, τα “ειδικά τραβηκτικά δικαιώματα” και τις απαιτήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος σε ξένο νόμισμα έναντι κατοίκων χωρών εκτός της ζώνης του ευρώ. Αντίθετα, δεν περιλαμβάνουν τις απαιτήσεις σε ευρώ έναντι κατοίκων χωρών εκτός της ζώνης του ευρώ, τις απαιτήσεις σε συνάλλαγμα και σε ευρώ έναντι κατοίκων χωρών της ζώνης του ευρώ, και τη συμμετοχή της Τράπεζας της Ελλάδος στο κεφάλαιο και στα συναλλαγματικά διαθέσιμα της ΕΚΤ. |
Διαβάστε επίσης
Στην Premia το Κτήμα Σέμελη του Σάλλα για 10,6 εκατ.
Ανοιχτή πληγή το επενδυτικό κενό στην Ελλάδα, χάνεται ο στόχος του 2026
Οι 4 δοκιμασίες της ΕΕ στην ατζέντα για το κλίμα