THEPOWERGAME

Μετά από όλες τις φήμες και τα χρόνια αναμονής, γνωρίζουμε πλέον ποια είναι η επόμενη κονσόλα της Nintendo. Είναι το Switch 2.
Ομολογουμένως, όπως μεταδίδει το Bloomberg, αυτό μπορεί να απογοητεύσει όσους περίμεναν κάτι πιο ασυνήθιστο. Αλλά οι φήμες για μια τέτοιο κονσόλα κυκλοφορούσαν στο διαδίκτυο για τόσες πολλές εβδομάδες που η ανακοίνωση της Πέμπτης δεν αποτέλεσε έκπληξη. Το γεγονός ότι οι διαδικτυακές διαρροές σημείωσαν όχι μόνο το όνομα της κονσόλας, αλλά και το λογότυπο και την παλέτα χρωμάτων του, θα εξοργίσει μια απίστευτα μυστικοπαθή εταιρεία. Αλλά στο μεγάλο σχήμα των πραγμάτων, έχει μικρή σημασία. Αυτό που ακολουθεί είναι το κλειδί.
Η ανακοίνωση του Switch 2 περιείχε ελάχιστες πραγματικές πληροφορίες. Το νέο μηχάνημα θα λειτουργεί φαινομενικά όπως το πρωτότυπο: μια υβριδική συσκευή που λειτουργεί τόσο ως φορητή όσο και ως κονσόλα. Το βίντεο επίδειξης της Nintendo απεικονίζει ένα αρχικό Switch να μεταμορφώνεται σε ένα ελαφρώς μεγαλύτερο, κάπως πιο ώριμο και λιγότερο πολύχρωμο μοντέλο Switch 2. Η μοναδική διαφορά που τονίζεται είναι τα φαινομενικά μαγνητικά χειριστήρια. Α, και η ημερομηνία κυκλοφορίας ή η έλλειψή της: «2025» – όχι «άνοιξη 2025», όχι «καλοκαίρι 2025» – μια περίεργη επιλογή που εγείρει περισσότερα ερωτήματα από όσα απαντά.
Στην πραγματικότητα, οι διαρροές για το Switch 2 δεν πίεσαν καθόλου τη Nintendo. Πέρα από μια ματιά σε κάτι που θα μπορούσε να είναι ένα νέο Mario Kart, δεν παρουσιάστηκαν παιχνίδια στα βίντεό του. (Αυτή η στρατηγική είχε επίσης διαρρεύσει στο διαδίκτυο εκ των προτέρων.) Μια παρουσίαση στις 2 Απριλίου θα αποκαλύψει σίγουρα περισσότερα – και η εταιρεία του Κιότο έχει καλό ιστορικό στο να κρατάει κρυφά τα εσωτερικά της παιχνίδια.
Το Switch 2 είναι η πιο απλή δομή branding που έχει κάνει ποτέ η Nintendo, σύμφωνα με το Bloomberg. Ανατρέξτε στις ονομασίες των κονσολών της μέχρι σήμερα: Δεν υπάρχει κανένα «2» στον ορίζοντα. (Ναι, σχολαστικοί, γνωρίζω το Super GameBoy 2.) Το NES έγινε Super NES, το GameBoy ακολουθήθηκε από το GameBoy Advance. Η Nintendo συνήθως απέφευγε την προφανή απόφαση- τις περισσότερες φορές, άλλαζε εντελώς τα πράγματα, πηγαίνοντας από το Nintendo 64 στο GameCube, από το Wii U στο Switch. Αναρωτιόμουν πέρυσι αν η Nintendo θα επέλεγε το «2», το «Pro», το «Super Switch» ή κάτι εντελώς διαφορετικό.
Ωστόσο, είναι κατανοητό γιατί η Nintendo επέλεξε αυτόν τον δρόμο. Οι επενδυτές υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι η εταιρεία θα πρέπει να εξομαλύνει τον κύκλο των κονσολών της μιμούμενη τον τρόπο με τον οποίο το iPhone κλειδώνει τους χρήστες για έναν καθορισμένο αριθμό ετών πριν τους αναγκάσει να αναβαθμιστούν, ακόμη και όταν η Apple Inc. κυκλοφορεί ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο χωρίς να αποτύχει. Το αντίπαλο της Nintendo, το PlayStation, γιόρτασε πρόσφατα την 30ή επέτειό του, αλλά πέρασε από το PlayStation 1 στο PlayStation 5 χωρίς ποτέ να ανησυχεί για τις συμβάσεις ονομασίας ή για το αν οι καταναλωτές θεωρούσαν ότι μια νέα προσφορά ήταν διαφορετική.
Παρ’ όλα αυτά, η Nintendo συχνά αντιστάθηκε σθεναρά σε αυτή την πορεία. Μέχρις εσχάτων, η εταιρεία επιδιώκει συνήθως να εκπλήσσει – από τα χειριστήρια κίνησης μέχρι τις περιττές τρισδιάστατες οθόνες. Ο αείμνηστος πρόεδρος Satoru Iwata, μιλώντας πριν από το λανσάρισμα του Switch, συζήτησε την ανάγκη να «εκπλήξει» τους παίκτες αντί να βασίζεται απλώς στο υπάρχον υλικό. Το Switch υπήρξε η ξεχωριστή επιτυχία της Nintendo. Χωρίς φαινομενικά καμία σημαντική διαφορά υλικού ή καινοτομία στο χειριστήριο, είναι αρκετό να κολλήσετε ένα «2» στο τέλος;
Για να είμαστε δίκαιοι, κανείς δεν είναι πιο έμπειρος σε αυτό από τη Nintendo. Ακολούθησε την τεράστια επιτυχία του Wii με το Wii U, τη μεγαλύτερη αποτυχία της ιστορίας της. Σε μια περίπτωση αποτυχίας μάρκετινγκ, η εταιρεία απέτυχε είτε να διαφοροποιήσει το Wii U από τον προκάτοχό του είτε να πείσει τους νέους χρήστες να το αγοράσουν. Καθώς οι παίκτες πήγαν αλλού, η Nintendo πέρασε χρόνια στην ερημιά.
Η εταιρεία θα έχει μάθει από αυτή την… καταστροφή. Και σε μεγάλο βαθμό, αυτό δεν έχει καμία σημασία. Το πιο σημαντικό πράγμα στην ανακοίνωση της Πέμπτης ήταν αυτό που δεν έδειξε και από το οποίο εξαρτάται κάθε λανσάρισμα κονσόλας: τα παιχνίδια.
Εδώ, η Nintendo κρατάει όλα τα χαρτιά-άσους. Η σειρά λογισμικού του Switch έχει σχεδιαστεί στρατηγικά τα τελευταία χρόνια, αξιοποιώντας τη βάση χρηστών της κονσόλας για την ανάδειξη ιδιοτήτων δεύτερης κατηγορίας αντί να βασίζεται στις μόνιμες επιτυχίες της. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν έχει υπάρξει νέο Mario Kart εδώ και μια δεκαετία ή νέο παιχνίδι 3D Mario από το 2017. Αν η Nintendo μπορέσει να προσφέρει αυτούς τους δύο τίτλους – μαζί ίσως με το Metroid Prime 4, μια αναβαθμισμένη έκδοση του Zelda: Tears of the Kingdom και μερικούς μικρότερους τίτλους και επανεκδόσεις κλασικών παιχνιδιών – θα μπορούσε να έχει μια εύκολη χρονιά, κατά τη διάρκεια της οποίας η ζήτηση για τη νέα κονσόλα θα ξεπεράσει εύκολα την προσφορά ούτως ή άλλως.
Αυτό δίνει στη Nintendo χρόνο για να εντυπωσιάσει τους παίκτες – και τους επενδυτές. Αλλά δεν θα πρέπει να κινείται για πολύ καιρό. Το αρχικό Switch έγινε γνωστό χάρη σε ένα παιχνίδι Zelda (Breath of the Wild) που εξέπληξε και γοήτευσε το κοινό με την πρωτοτυπία του. Το διάδοχο υλικό μπορεί να μοιράζεται το ίδιο όνομα, αλλά πιθανότατα θα χρειαστεί κάτι εξίσου σαγηνευτικό αν πρόκειται να αντέξει το μισό χρόνο.
Διαβάστε επίσης
Η ΕΕ σφίγγει τον κλοιό στη Ρωσία: Στο στόχαστρο αλουμίνιο και LNG
Το φαινόμενο Τέιλορ Σουίφτ και το ρεκόρ εικοσαετίας
Κάθετος Διάδρομος και διασυνδέσεις τα SOS του ΥΠΕΝ για την περίοδο 2025 – 2027