THEPOWERGAME
Η Airbnb επενδύει εκατομμύρια δολάρια σε δύο καμπάνιες πολιτικών στη Νέα Υόρκη, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς στις βραχυχρόνιες μισθώσεις, οι οποίοι οδήγησαν στο να αφαιρεθεί πάνω από το 80% των καταχωρήσεών της στην πόλη μέσα σε ένα χρόνο.
Σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα, η Airbnb σκοπεύει να δαπανήσει 5 εκατομμύρια δολάρια για να στηρίξει πολιτικούς που ευνοούν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις στις δημοτικές και πολιτειακές αρχές της Νέας Υόρκης φέτος και το επόμενο έτος. Επιπλέον, σκοπεύει να υποστηρίξει υποψήφιους που προωθούν την αύξηση της προσφοράς κατοικιών, τον τουρισμό και την ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων, αντιμετωπίζοντας την ισχυρή ξενοδοχειακή βιομηχανία. Η εταιρεία αναμένεται σύντομα να αποφασίσει ποιοι υποψήφιοι θα υποστηριχθούν.
Ξεχωριστά, η Airbnb δαπάνησε πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια τους πρώτους 10 μήνες του 2024 για να πιέσει νομοθέτες — άμεσα και έμμεσα μέσω ομάδων υποστήριξης ιδιοκτητών — σχετικά με νομοσχέδιο που προτείνει τη χαλάρωση ορισμένων περιορισμών. Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτό το ποσό ξεπερνά όσα είχε ξοδέψει συνολικά για lobbying στην πολιτεία της Νέας Υόρκης την τελευταία πενταετία.
Η εταιρεία βρίσκεται σε μια από τις μεγαλύτερες πολιτικές πρωτοβουλίες της τα τελευταία χρόνια, μετά την εφαρμογή του κανονισμού αδειοδότησης της πόλης τον Σεπτέμβριο του 2023, που εξάλειψε πάνω από 18.000 καταχωρήσεις και στέρησε στην Airbnb εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα. Η πόλη υποστηρίζει ότι ο κανονισμός είναι απαραίτητος για την καταπολέμηση παράνομων μισθώσεων που εκθέτουν τους επισκέπτες σε επικίνδυνες συνθήκες, αυξάνουν τα ενοίκια και αλλοιώνουν τον κοινωνικό ιστό των γειτονιών.
Η δέσμευση της Airbnb να δαπανήσει τόσα πολλά σε μια μόνο πολιτεία είναι αξιοσημείωτη, ιδιαίτερα σε σύγκριση με μεγαλύτερες τεχνολογικές εταιρείες. Για παράδειγμα, η Meta Platforms δαπάνησε 18,9 εκατομμύρια δολάρια για lobbying το 2023, ενώ η Amazon.com ξόδεψε 14,2 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Open Secrets.
Η Airbnb χρησιμοποιεί έμπειρους πολιτικούς από τον Λευκό Οίκο και δημοκρατικές εκστρατείες για να προωθήσει τα συμφέροντά της μέσω lobbying και κινητοποίησης των οικοδεσποτών. Το 2015, δαπάνησε 8 εκατομμύρια δολάρια για να νικήσει μια πρόταση για αυστηρότερους περιορισμούς στη γενέτειρά της, το Σαν Φρανσίσκο.
Οι κύριες προτάσεις της Airbnb στη Νέα Υόρκη, που περιλαμβάνονται σε νομοσχέδιο που εισήγαγε η δημοτική σύμβουλος του Μπρούκλιν, Φάρα Λούις, τον Νοέμβριο, είναι:
- Η δυνατότητα ιδιοκτητών μονοκατοικιών ή διπλοκατοικιών να ενοικιάζουν την κύρια κατοικία τους μέσω πλατφορμών όπως η Airbnb, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία.
- Αύξηση του επιτρεπόμενου αριθμού ενηλίκων ανά κράτηση από δύο σε τέσσερις.
- Πρόβλεψη για περιορισμό πρόσβασης των επισκεπτών σε ορισμένους χώρους του σπιτιού. (Οι τρέχοντες κανονισμοί απαγορεύουν τις βραχυχρόνιες μισθώσεις με κλειδαριές σε εσωτερικές πόρτες.)
Η Airbnb επικρίνει τους τρέχοντες περιορισμούς, αναφέροντας ότι δεν κατάφεραν να καταπολεμήσουν την κρίση στέγασης, ενώ τα ενοίκια συνεχίζουν να αυξάνονται, αφήνοντας παράλληλα λιγότερες επιλογές διαμονής στους ταξιδιώτες εν μέσω ρεκόρ τιμών στα ξενοδοχεία.
Ωστόσο, η εταιρεία δεν αναμένει την επιστροφή δεκάδων χιλιάδων καταχωρήσεων ακόμα κι αν οι τροποποιήσεις εγκριθούν. Σύμφωνα με τον Nathan Rotman, διευθυντή στρατηγικής πολιτικής της Airbnb για τη Βόρεια Αμερική, οι αλλαγές θα επιτρέψουν σε ιδιοκτήτες που ταξιδεύουν για το Σαββατοκύριακο ή εργάζονται μακριά να κερδίζουν εισόδημα περιστασιακά.
Η Airbnb εντείνει τις προσπάθειές της μέσω κινητοποίησης των οικοδεσποτών, συνεργαζόμενη με ομάδες όπως το Restore Homeowner Autonomy and Rights (RHOAR). Η εταιρεία έχει επενδύσει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για την υποστήριξη καμπανιών που προβάλλουν ιστορίες πληγέντων ιδιοκτητών.
Παράλληλα, ομάδες ξενοδοχείων και ενώσεις, όπως η Hotel and Gaming Trades Council, χρηματοδοτούν διαφημίσεις για οργανώσεις όπως οι «Ενοικιαστές Όχι Τουρίστες», που αντιτίθενται στην πρόταση της Airbnb.
Διαβάστε επίσης
Γάζα: Η επόμενη μέρα της εύθραυστης συμφωνίας Ισραήλ & Χαμάς
Disney: Η Μπλούι έφερε 316 δισ. και μπαίνει σε θεματικά πάρκα και κρουαζιερόπλοια
Motor Oil: Στρέφει το βλέμμα της σε νέους τομείς της λιανικής