Γ.Δ.
1506.83 +0,24%
ACAG
-0,49%
6.07
BOCHGR
+3,54%
4.97
CENER
-2,42%
9.69
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
+0,73%
8.26
EVR
0,00%
1.485
NOVAL
+0,21%
2.36
OPTIMA
-0,47%
12.74
TITC
+0,48%
42.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.798
ΑΒΕ
-0,43%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-0,71%
2.81
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
-2,42%
4.035
ΑΛΦΑ
0,00%
1.73
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,46%
10.09
ΑΣΚΟ
0,00%
3.2
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
+1,55%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.74
ΑΤΤ
-0,77%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
-0,45%
2.22
ΒΙΟ
-0,86%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-2,04%
1.92
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,91%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.36
ΔΑΑ
-0,37%
8.188
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,32%
12.5
ΔΟΜΙΚ
+0,34%
2.985
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,36%
0.316
ΕΒΡΟΦ
-3,17%
1.83
ΕΕΕ
+1,68%
32.76
ΕΚΤΕΡ
-2,76%
1.76
ΕΛΒΕ
+2,04%
5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
+0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,91%
2.18
ΕΛΠΕ
-0,78%
7.64
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,42%
1.896
ΕΛΧΑ
-1,58%
2.18
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
+0,39%
8.16
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,79%
2.382
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.69
ΙΑΤΡ
+2,75%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-2,74%
0.3555
ΙΛΥΔΑ
-2,46%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,64%
4.73
ΙΝΚΑΤΔ
-38,79%
0.0101
ΙΝΛΙΦ
+0,87%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,56%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-1,82%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,69%
1.16
ΙΝΤΚΑ
-0,64%
3.11
ΚΑΡΕΛ
-1,71%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,94%
0.456
ΚΟΥΑΛ
-3,34%
1.39
ΚΟΥΕΣ
-0,97%
6.11
ΚΡΙ
-0,31%
15.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,94%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,38%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,02%
2.98
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-0,77%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.31
ΜΕΡΚΟ
-2,50%
39
ΜΙΓ
-1,36%
2.9
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,66%
21
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.67
ΜΟΤΟ
-0,69%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-0,24%
25.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,45%
2.21
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
33.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.04
ΝΑΥΠ
+1,81%
0.786
ΞΥΛΚ
-1,69%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+3,90%
29.3
ΟΛΠ
-0,85%
29.05
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.51
ΟΠΑΠ
-0,50%
15.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,14%
14.65
ΟΤΟΕΛ
-0,55%
10.84
ΠΑΙΡ
+2,74%
1.125
ΠΑΠ
-0,40%
2.51
ΠΕΙΡ
+0,41%
4.215
ΠΕΡΦ
-0,35%
5.63
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.28
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.12
ΠΛΑΚΡ
+2,78%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,33%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.695
ΣΑΡ
-1,47%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.57
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.92
ΣΠΙ
-3,17%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,32%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,24%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,46%
0.193
ΦΡΛΚ
+0,51%
3.96
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.55

Τα έργα υποδομών που θα βάλουν στις ράγες τα μεγάλα logistics centers

Τον Μάρτιο αναμένεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για το logistics center στη Φυλή, καθώς σ’ αυτήν τη φάση ολοκληρώνεται ο ανταγωνιστικός διάλογος μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να αποφασιστούν οι βασικές παράμετροι του τελικού διαγωνισμού, που θα σημάνει και τη μετεγκατάσταση των επιχειρήσεων διαμεταφορών από τον Βοτανικό. Αρχές καλοκαιριού υπολογίζεται να κατατεθούν και οι τελικές προσφορές για το Στρατόπεδο Γκόνου. Οι εν λόγω επενδύσεις, σύμφωνα με τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, πρόεδρο του Εθνικού Συμβουλίου Εφοδιαστικής και πρόεδρο της HellenicTrain, για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά, θα πρέπει να συνδυαστούν με τα απαραίτητα έργα υποδομής και να ξεπεραστούν οι χρόνιες παθογένειες της χώρας.

Σύμφωνα με όσα δηλώνει στο powergame.gr ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, «η Ελλάδα κινείται σε θετική τροχιά για την ανάπτυξη του τομέα των logistics. Εκτός από τα projects που σχεδιάζονται στη Φυλή και στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις, όπως το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο των Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, το Θριάσιο ΙΙ, το Hull LogisticsCenter στον Ασπρόπυργο, καθώς και η μεγάλη επένδυση logistics της Trade Estates για την IKEA στην ίδια περιοχή. Αυτά τα έργα διαμορφώνουν το έδαφος για τη δημιουργία οργανωμένων υποδοχέων, κάτι που έλειπε δραματικά από τη χώρα».

Βέβαια, όπως επισημαίνει ο ίδιος, εξακολουθούν να υφίστανται σημαντικά εμπόδια, κυρίως γραφειοκρατικά και αδειοδοτικά, τα οποία, αν και είναι βαθιά ριζωμένα στην ελληνική πραγματικότητα, χρήζουν άμεσης βελτίωσης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, ωστόσο, παραμένει η ανεπάρκεια υποδομών για τη στήριξη της εμπορικής δραστηριότητας που προβλέπεται να αναπτυχθεί, καθώς τα logistics αναμένεται να προσελκύσουν έναν μεγάλο αριθμό φορτηγών.

Τα απαραίτητα έργα υποδομής για το logistics center στη Φυλή

Στο logistics center της Φυλής πρόκειται να μετακινηθούν 390 επιχειρήσεις, γεγονός που θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις κυκλοφοριακές ροές. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Ζηλιασκόπουλος υπογραμμίζει τη ζωτική ανάγκη βελτίωσης των υποδομών, προκειμένου να υποστηριχθεί η αυξημένη δραστηριότητα που θα δημιουργηθεί.

Η περιφερειακή Αιγάλεω, σύμφωνα με τον ίδιο, αναδεικνύεται σε έργο-κλειδί, καθώς εξασφαλίζει τη σύνδεση της Αττικής Οδού με το παραλιακό μέτωπο και το λιμάνι του Πειραιά, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στη Φυλή. Το αντικείμενο του πρόσφατα δημοπρατούμενου έργου αφορά την αναβάθμιση της οδικής υποδομής στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου συμβάλλουν η Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου με τη Λεωφόρο Σχιστού (Ανισόπεδος Κόμβος Σχιστού) και πρόκειται να συμβάλει η υπό ολοκλήρωση Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Αιγάλεω (ΔΠΛΑ).

Ένα ακόμη κρίσιμο έργο που απαιτεί άμεση υλοποίηση είναι η σύνδεση Ελευσίνας-Οινοφύτων. Αυτό θα επιτρέψει την ταχύτερη μεταφορά φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τη βόρεια Ελλάδα. Με τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα ξεκινά από την περιοχή της Ελευσίνας σε κόμβο με την Αττική Οδό και θα καταλήγει στην περιοχή των Οινοφύτων, εκτιμάται ότι θα μπορεί να διοχετευθεί όλη η κίνηση των βαρέων οχημάτων και εμπορικών δρομολογίων (εμπορευματοκιβώτια, μεταφορές προϊόντων σε διάφορες περιοχές της χώρας κ.λπ.). Θα είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος με ανισόπεδους κόμβους και θα λειτουργεί συμπληρωματικά με την Αττική Οδό και την Ε.Ο. Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει καταθέσει πρότυπη πρόταση για την κατασκευή του οδικού άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα.

Παράλληλα, ωστόσο, με τον οδικό άξονα, σύμφωνα με τον ίδιο, η κυβέρνηση εξετάζει και τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής, που θα ξεκινάει από το σιδηροδρομικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο. Μια τέτοια εξέλιξη θα ενισχύσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, οι οποίες παρουσιάζουν σήμερα σοβαρά προβλήματα.

Υπενθυμίζεται ότι στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε τις προωθούμενες νομοθετικές αλλαγές στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις Πρότυπες Προτάσεις, οι οποίες, θα αφορούν αποκλειστικά έργα ΣΔΙΤ και συμβάσεις παραχώρησης. Οι Πρότυπες Προτάσεις μπορεί να έχουν νομοθετηθεί ως μοντέλο προώθησης υποδομών από το 2022, αλλά επί της ουσίας μέχρι τώρα «παραμένουν στο συρτάρι» του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, παρά το γεγονός ότι έχουν υποβληθεί σχετικά σχέδια, κατά βάση οδικά για νέους δρόμους στην Αττική. Με αυτήν την εξέλιξη αναμένεται να επιτευχθεί η αποδοτικότερη εφαρμογή του θεσμού των Πρότυπων Προτάσεων, με απώτερο στόχο την επιτάχυνση της ωρίμανσης, δημοπράτησης και υλοποίησης σημαντικών έργων υποδομών, με τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα.

Στρατόπεδο Γκόνου

Η μετατροπή του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου σε ένα σύγχρονο κέντρο logistics φαίνεται, σύμφωνα με τον ίδιο, ότι δεν θα αποτελέσει έργο τόσο σύνθετο, από την άποψη των υποδομών, όσο εκείνο της Φυλής. Στην περίπτωση του Γκόνου, το κύριο ζητούμενο είναι η δημιουργία του εμπορικού κέντρου, το οποίο έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί σε έναν στρατηγικό κόμβο για τις εμπορευματικές μεταφορές. Η ύπαρξη σιδηροδρομικής υποδομής, σε συνδυασμό με τη γειτνίασή του με την Εγνατία Οδό, καθιστούν το εγχείρημα ιδιαίτερα ευνοϊκό. Η σύνδεση με αυτές τις δύο κρίσιμες συγκοινωνιακές αρτηρίες προσφέρει μια σημαντική βάση για την ανάπτυξη του κέντρου και τη διευκόλυνση της μετακίνησης εμπορευμάτων και επισκεπτών. Όπως τονίζει: «Οι επενδύσεις που απαιτούνται δεν είναι μεγάλες και επικεντρώνονται σε μικρής κλίμακας έργα σύνδεσης, που θα εξασφαλίσουν την άμεση πρόσβαση και την ομαλή λειτουργία της περιοχής, χωρίς να απαιτείται η εκτέλεση τεράστιων υποδομών».

Πώς θα υλοποιηθούν αυτά τα έργα

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος επισήμανε ακόμα ότι το κράτος πρέπει να επικεντρωθεί στη δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου που θα διευκολύνει τις επενδύσεις και θα επιτρέπει την ανάπτυξη των υποδομών που απαιτούνται για τον τομέα των logistics. Η συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση κρίνεται επίσης απαραίτητη, ιδιαίτερα για τη βελτίωση των ευρωπαϊκών διαδρόμων και τη σύνδεση της Ελλάδας με τα σύνορα και τη Βόρεια Ευρώπη. Επιπλέον, υποδομές στις γειτονικές χώρες, όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σερβία και η Βόρεια Μακεδονία, πρέπει να ενσωματωθούν στη στρατηγική ανάπτυξης, δημιουργώντας έτσι ένα δίκτυο που θα συνδέει την Ελλάδα με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής.

Ο τομέας των logistics θεωρείται, σύμφωνα με τον ίδιο, «ο επόμενος τουρισμός» για την ελληνική οικονομία, με δυνατότητα να συμβάλει πάνω από το 20% του ΑΕΠ. Για να αξιοποιηθεί αυτή η προοπτική, είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα καλά δομημένο θεσμικό πλαίσιο, που θα επιτρέπει στον ιδιωτικό τομέα να αναλάβει δράση και να αναπτύξει τις απαραίτητες υποδομές, χωρίς να αντιμετωπίζει τα εμπόδια που συχνά υπάρχουν στη διαδικασία των επενδύσεων. Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων και την εξάλειψη των εμποδίων, η Ελλάδα μπορεί να καταστεί βασικός κόμβος logistics για την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, ενισχύοντας την οικονομική της θέση και διευρύνοντας τις εμπορικές και επενδυτικές της σχέσεις σε διεθνές επίπεδο.

Στο πλαίσιο αυτό, το αυξημένο ενδιαφέρον από διεθνείς παίκτες για τη χώρα μας, το οποίο οφείλεται κυρίως στη στρατηγική γεωγραφική της θέση, επιβεβαιώθηκε για ακόμη μια φορά μέσω της δημόσιας πρότασης αγοράς του 21% της ΟΛΘ Α.Ε. από τη LeonidsPort B.V. Η LeonidsPort B.V. είναι μια νεοσύστατη εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε μόλις τον προηγούμενο μήνα από τη Margarita Olegovna Louis-Dreyfus, επικεφαλής του Ομίλου Louis-Dreyfus, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους στον τομέα των αγροτοδιατροφικών προϊόντων.

Διαβάστε επίσης

ΑΣΕΠ 8Κ/2024: Ανοίγουν οι αιτήσεις για 2.213 μόνιμες προσλήψεις

Σπίτι μου 2: Οδηγός για αίτηση, δικαιολογητικά και δάνειο

Πρόγραμμα Απόλλων: Πώς θα επωφεληθούν 130.000 νοικοκυριά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!