THEPOWERGAME
Πρεμιέρα κάνει την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών «Tap2Ride» στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ειδικότερες, με πιστωτικές κάρτες και «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα θα γίνεται η είσοδος σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), από την ερχόμενη Τετάρτη.
Το μέτρο των ανέπαφων επιβιβάσεων ξεκίνησε πιλοτικά την άνοιξη του 2024 στα αστικά λεωφορεία της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) που εκτελούν τα δρομολόγια προς/από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και τώρα επεκτείνεται σε όλα τα ΜΜΜ των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας (αστικά λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ). Η εναλλακτική δυνατότητα χρήσης τραπεζικών καρτών ανέπαφων συναλλαγών σε κάθε επιβίβαση στα ΜΜΜ αποτελεί βήμα αναβάθμισης των υπηρεσιών των συγκοινωνιών Αθηνών. Ο ΟΑΣΑ με την τεχνολογική αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) προστίθεται πλέον στους ευρωπαϊκούς μητροπολιτικούς φορείς αστικών συγκοινωνιών που έχουν εισαγάγει βέλτιστες πρακτικές των «έξυπνων» πόλεων (Λονδίνο, Λισαβόνα, Βρυξέλλες κ.ά.).
Υπενθυμίζεται πως η τεχνολογική αναβάθμιση του ΑΣΣΚ, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 17 εκατ. ευρώ, υλοποιείται από τον ανάδοχο του έργου Hellas Smart Ticket ΑΕ, θυγατρική της ΓΕΚ Τέρνα, σε συνεργασία με την LG CNS και με την υποστήριξη της Visa και της NBG Pay.
Tap2Ride: Πώς θα λειτουργεί
Το νέο σύστημα tap2ride, που θα παρουσιαστεί στον σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα, επιτρέπει την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών, με χρέωση του τραπεζικού λογαριασμού που είναι συνδεδεμένος με τη χρεωστική κάρτα, στις επιχειρήσεις που φέρουν τερματικά αποδοχής καρτών με τους ειδικούς αναγνώστες (contactless readers). Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι «έξυπνο» και να μπορεί στην εκκαθάριση να χρεώνει τον επιβάτη με το φτηνότερο διαθέσιμο οικονομικό πακέτο, βάσει της χρήσης που κάνει.
Αρχικά, θα μπορεί να «διαβάζει» όλες τις επικυρώσεις του μετακινούμενου επιβάτη, ώστε στο τέλος της ημέρας – και εφόσον αυτό είναι πιο συμφέρον – να τον χρεώνει με ημερήσιο εισιτήριο αντί για πολλά μεμονωμένα εισιτήρια. Αντίστοιχα, εάν κάποιος χρησιμοποιήσει το κινητό ή την κάρτα του στα ΜΜΜ περισσότερες φορές μέσα σε έναν μήνα σε σχέση με αυτές που προβλέπει το μηναίο κόμιστρο, τότε το σύστημα θα μπορεί αυτόματα να κάνει την εκκαθάριση και να επιστρέφει και ρέστα.
Παράλληλα, θα επιλυθεί το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν κυρίως οι επιβάτες των οδικών μέσων (λεωφορείων, τρόλεϊ), οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινούνται ακουσίως χωρίς εισιτήριο, καθώς τα σημεία πώλησης εκτός των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς είναι ελάχιστα, συγκρινόμενα με το μέγεθος του ανοιχτού δικτύου των συγκοινωνιών. Επίσης, θα υπάρξει η δυνατότητα μέσω προσωποποιημένης σύνδεσης να επιλέγονται και μαζικά πακέτα εισιτηρίων, ενώ το σύστημα θα υποστηρίξει και άλλες υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα την ενοικίαση ποδηλάτου, την κράτηση για ταξί ή την αγορά εισιτηρίων για θέατρα κ.λπ. Η νέα «έξυπνη» δυνατότητα αναμένεται να μειώσει και τα λειτουργικά κόστη του ΟΑΣΑ, λόγω του περιορισμού της χρήσης του χάρτινου εισιτηρίου. Σήμερα, το κόστος του ΟΑΣΑ για την έκδοση των χάρτινων εισιτηρίων ανέρχεται ετησίως σε περίπου 5 εκατ. ευρώ. Μέσω της αναβάθμισης του ΑΣΣΚ, το e-ticket του ΟΑΣΑ θα γίνει ακόμα πιο «έξυπνο», ανοίγοντας τον δρόμο για να εισέλθει η Αττική στην εποχή του Mobility as a Service (ΜaaS), που θα επιτρέπει τη διασύνδεση και με άλλες εφαρμογές κινητικότητας, όπως είναι αυτές των ταξί, των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών ποδηλάτων, των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών κ.λπ.
Τέλος σημειώνεται πως θα εξακολουθήσουν να υφίστανται τα συμβατικά εισιτήρια και οι αντίστοιχες κάρτες. Δηλαδή, τα γνωστά ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card θα συνεχίσουν να διατίθενται και να λειτουργούν στα επικυρωτικά μηχανήματα όλων των Μέσων.
Διαβάστε επίσης
Ελαιόλαδο: Η πτώση των τιμών παραγωγού και η τιμή στο ράφι
Η ποπ κουλτούρα πάει στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου
Η μάχη με τις διαρροές νερού σε Ελλάδα & ΕΕ σε περίοδο λειψυδρίας