THEPOWERGAME
Οι τιμές στο πετρέλαιο διεύρυναν τα κέρδη τους για τρίτη συνεδρίαση τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025, με το μπρεντ να ανεβαίνει πάνω από τα 81 δολάρια το βαρέλι στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων και πλέον μηνών, καθώς οι ευρύτερες κυρώσεις των ΗΠΑ αναμένεται να επηρεάσουν τις ρωσικές εξαγωγές αργού προς τους κορυφαίους αγοραστές Κίνα και Ινδία.
Όπως αναφέρει το Reuters, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού τύπου μπρεντ σημείωσαν άνοδο 1,47 δολάρια ή 1,84% στα 81,23 δολάρια το βαρέλι, αφού έφτασαν στο ενδοσυνεδριακό υψηλό των 81,49 δολαρίων, το υψηλότερο από τις 27 Αυγούστου. Την ίδια στιγμή το αμερικανικό αργό West Texas Intermediate αυξήθηκε κατά 1,55 δολάρια ή 2,02% στα 78,12 δολάρια το βαρέλι, αφού άγγιξε το υψηλό των 78,39 δολαρίων, το υψηλότερο από τις 8 Οκτωβρίου.
Τι κρύβεται πίσω από το ράλι του πετρελαίου
Το Brent και το WTI έχουν αυξηθεί περισσότερο από 6% από τις 8 Ιανουαρίου. Τα δύο συμβόλαια αυξήθηκαν μετά την επιβολή ευρύτερων κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ την περασμένη Παρασκευή. Οι νέες κυρώσεις περιλαμβάνουν τους παραγωγούς Gazprom Neft και Surgutneftegas, καθώς και 183 πλοία που έχουν μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο, στοχεύοντας στα έσοδα που η Μόσχα έχει χρησιμοποιήσει για να χρηματοδοτήσει τον πόλεμό της με την Ουκρανία.
Οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου θα πληγούν σοβαρά από τις νέες κυρώσεις, ωθώντας την Κίνα και την Ινδία, τον κορυφαίο και τον τρίτο μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο αντίστοιχα, να προμηθεύονται περισσότερο αργό από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Αμερική, γεγονός που θα αυξήσει τις τιμές και το κόστος μεταφοράς, ανέφεραν έμποροι και αναλυτές. «Η ανακοίνωση της Παρασκευής ενισχύει την άποψή μας ότι οι κίνδυνοι για την πρόβλεψή μας για το εύρος του μπρεντ στα 70-85 δολάρια είναι στραμμένοι προς τα πάνω βραχυπρόθεσμα» ανέφεραν οι αναλυτές της Goldman Sachs σε σημείωμά τους. Και πρόσθεσαν: «Εκτιμούμε ότι τα πλοία που αποτελούν στόχο των νέων κυρώσεων, μετέφεραν 1,7 εκατ. δολάρια/ημέρα πετρελαίου το 2024 ή το 25% των ρωσικών εξαγωγών, με τη συντριπτική πλειοψηφία να είναι αργό πετρέλαιο».
Σημειώνεται ότι πολλά από τα δεξαμενόπλοια που κατονομάζονται στις τελευταίες κυρώσεις, έχουν χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά πετρελαίου στην Ινδία και την Κίνα, καθώς οι προηγούμενες δυτικές κυρώσεις και το ανώτατο όριο τιμών που επιβλήθηκε από την Ομάδα των G7 το 2022 μετατόπισαν το εμπόριο του ρωσικού πετρελαίου από την Ευρώπη στην Ασία. Ορισμένα από τα πλοία έχουν επίσης μεταφέρει πετρέλαιο από το Ιράν, το οποίο επίσης υπόκειται σε κυρώσεις.
Διαβάστε επίσης
Καιρός: Επέλαση του χιονιά στη Στερεά Ελλάδα
ΟΛΘ: Τι κρύβεται πίσω από τη δημόσια πρόταση των Ντρέιφους
Κάμψη για το LNG στη Δυτική και Ανατολική Μεσόγειο