Γ.Δ.
1489.29 -0,96%
ACAG
-0,84%
5.9
BOCHGR
-0,42%
4.75
CENER
-1,59%
9.88
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,12%
8.24
EVR
+1,35%
1.5
NOVAL
-1,05%
2.36
OPTIMA
-0,94%
12.68
TITC
-0,25%
40.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,12%
1.662
ΑΒΕ
-1,32%
0.447
ΑΔΜΗΕ
-2,35%
2.705
ΑΚΡΙΤ
-4,88%
0.78
ΑΛΜΥ
-2,49%
4.315
ΑΛΦΑ
-1,46%
1.693
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-1,54%
10.21
ΑΣΚΟ
-2,50%
3.12
ΑΣΤΑΚ
+3,40%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,76%
0.54
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,81%
0.76
ΑΤΤΙΚΑ
-1,78%
2.21
ΒΙΟ
-2,07%
5.68
ΒΙΟΚΑ
-0,50%
1.985
ΒΙΟΣΚ
-1,56%
1.575
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,89%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.38
ΔΑΑ
-1,82%
8.07
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,76%
12.29
ΔΟΜΙΚ
-3,78%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,60%
0.33
ΕΒΡΟΦ
-1,46%
2.03
ΕΕΕ
-1,45%
32.64
ΕΚΤΕΡ
-2,03%
1.83
ΕΛΒΕ
0,00%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,87%
2.28
ΕΛΛ
-0,34%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,05%
2.235
ΕΛΠΕ
-0,92%
7.53
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.892
ΕΛΧΑ
-1,40%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,98%
1.235
ΕΤΕ
-1,29%
7.946
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-1,84%
2.3
ΕΧΑΕ
-1,58%
4.675
ΙΑΤΡ
-2,99%
1.625
ΙΚΤΙΝ
-0,56%
0.357
ΙΛΥΔΑ
-3,21%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,48%
4.67
ΙΝΚΑΤΔ
-29,03%
0.022
ΙΝΛΙΦ
-1,29%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.056
ΙΝΤΕΚ
-1,14%
6.05
ΙΝΤΕΤ
-0,81%
1.22
ΙΝΤΚΑ
-1,94%
3.03
ΚΑΡΕΛ
+1,14%
354
ΚΕΚΡ
-2,26%
1.3
ΚΕΠΕΝ
+1,72%
1.77
ΚΟΡΔΕ
-5,43%
0.453
ΚΟΥΑΛ
-3,92%
1.372
ΚΟΥΕΣ
-1,98%
5.94
ΚΡΙ
0,00%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-0,98%
1.01
ΛΑΒΙ
-2,74%
0.78
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.17
ΛΑΜΨΑ
+2,15%
38
ΛΑΝΑΚ
-0,98%
1.01
ΛΕΒΚ
+0,70%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-1,72%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,83%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-2,97%
2.29
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-3,47%
2.925
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,41%
21
ΜΟΝΤΑ
-2,17%
3.6
ΜΟΤΟ
+2,17%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-0,62%
25.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,93%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,83%
33.6
ΝΑΚΑΣ
-0,67%
2.98
ΝΑΥΠ
-0,99%
0.8
ΞΥΛΚ
-3,01%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+12,97%
27
ΟΛΠ
-1,49%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-2,32%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,58%
15.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
+0,27%
14.87
ΟΤΟΕΛ
-0,72%
11.06
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.55
ΠΕΙΡ
-1,79%
4.115
ΠΕΡΦ
-1,20%
5.75
ΠΕΤΡΟ
-0,48%
8.3
ΠΛΑΘ
-1,69%
4.08
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
-6,25%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-1,13%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-2,03%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
-2,31%
1.69
ΣΑΡ
-2,01%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-1,89%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.1
ΣΠΙ
+0,63%
0.644
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
-5,99%
1.57
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,64%
1.24
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,97%
0.204
ΦΡΛΚ
+0,63%
3.98
ΧΑΙΔΕ
-8,33%
0.55

Η μόδα πάει… για καφέ: Οι επενδύσεις μεγάλων οίκων και η “σφήνα” Zara

Οι οίκοι μόδας, όπως Prada, Dior, Ralph Lauren, Tiffany, Louis Vuitton, Gucci, έχουν αναδείξει σε τάση τα πολυτελή καφέ και εστιατόρια, ως προέκταση της εμπειρίας που προσφέρουν στους πελάτες τους, αλλά πλέον το λανσάρισμα του Zacaffe από τη Zara δίνει «έμπνευση» στην ευρύτερη αγορά μόδας, με στόχο την ώθηση στις πωλήσεις. Σ’ έναν βαθμό η είσοδος του ισχυρού παίκτη της παγκόσμιας αγοράς μόδας στην εστίαση, όπως αποτυπώνεται στο επίσημο λανσάρισμα του Zacaffé τον Νοέμβριο του 2024 στο Zara Man στη Μαδρίτη, αντανακλά τη φιλοσοφία της μάρκας να ακολουθεί τις τάσεις των μεγάλων οίκων, προσφέροντας προσιτή πολυτέλεια.

Δείχνει, ωστόσο, κι έναν άλλο δρόμο στο λιανεμπόριο, καλλιεργώντας κλίμα για επέκταση των καφέ αυτού του τύπου σε μεγαλύτερη κλίμακα. Σε χώρες όπως η Ελλάδα, που «αγαπούν» τον καφέ, και ειδικά σε μια συγκυρία που οι καταναλωτές περιμένουν τις εκπτώσεις για να ψωνίσουν ρούχα, τέτοιες στρατηγικές marketing πιθανότατα ευνοούν τις πωλήσεις.

Ζητούμενο η τόνωση του τζίρου και εκτός περιόδου εκπτώσεων

Παρεμπιπτόντως, σήμερα αρχίζουν οι χειμερινές εκπτώσεις και οι αλυσίδες ένδυσης προσβλέπουν σε τόνωση του τζίρου τους μετά τις κατώτερες των προσδοκιών επιδόσεις της εορταστικής περιόδου. Εξαίρεση αποτέλεσαν κυρίως καταστήματα σε εμπορικά κέντρα και πολυκαταστήματα που έκλεισαν με καλύτερο «ταμείο» το 2024, ως αποτέλεσμα αφενός της μεγάλης ποικιλίας προϊόντων και αφετέρου της ολοκληρωμένης εμπειρίας αγορών που προσφέρουν. Σε αυτήν την εμπειρία επενδύουν και οι διεθνείς οίκοι. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα πολυκατάστημα, όπως το Harrods, φημίζεται για τους χώρους εστίασης διάσημων οίκων.

Σημειώνεται ότι σήμερα τα καφέ των οίκων μόδας ανθούν σε όλο τον κόσμο, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο τα brands συνδέονται με το κοινό τους, συνδυάζοντας το πολυτελές design με γαστρονομικές εμπειρίες. Αποτελούν προεκτάσεις των δημοφιλών brands, που προσφέρουν στους επισκέπτες τους την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο ενός brand, πέρα από τα είδη ένδυσης και τα αξεσουάρ. Υπενθυμίζεται ότι προ ετών η τάση αυτή ήρθε και στην Ελλάδα με το άνοιγμα του Emporio Armani café στην οδό Μηλιώνη στο Κολωνάκι, το οποίο πάντως δεν μακροημέρευσε.

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη superfuture.com (@superfuture)

Το Zacaffe, τα προεόρτια στον Πειραιά και η προσφυγή

Η ενισχυόμενη αυτή τάση φαίνεται να παρασύρει και τα brands προσιτής πολυτέλειας, με χαρακτηριστική την κίνηση της Inditex. Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου μόδας ανέπτυξε το brand Zacaffe, μετουσιώνοντας σε ολοκληρωμένη εμπειρία τα pop-up σημεία για καφέ που συνόδευαν εγκαίνια εμβληματικών καταστημάτων, όπως π.χ. στην Ελλάδα, το κατάστημα Zara και Zara Home στον Πύργο Πειραιά. Ήταν ένα είδος πιλότου και ένα τεστ για το επόμενο βήμα στα σχέδια που ανακοίνωσε ο όμιλος, ο οποίος τέσταρε επίσης το νέο concept σε καταστήματα στο Παρίσι και στη Λισαβόνα, πριν προχωρήσει στο επίσημο λανσάρισμα του Zacaffe στο νέο Zara Man στη Μαδρίτη. Το καφέ λειτουργεί με το ωράριο του εμπορικού καταστήματος, ενώ το concept, σύμφωνα με πληροφορίες, διαχειρίζεται εξωτερικός συνεργάτης. Σημειωτέον ότι το Zara Man είναι νέο concept για τον όμιλο και, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που υποδέχονται τις καινοτομίες του ισπανικού brand, θα πρέπει να αναμένεται σύντομα ντεμπούτο και στην τοπική αγορά.

Εν τω μεταξύ, αν και η Inditex έχει να αντιμετωπίσει την προσφυγή της οικογενειακής επιχείρησης Zicaffe από τη Σικελία στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), λόγω της «συγγένειας» του ονόματος Zacaffe με την επωνυμία της επιχείρησης Zicaffe, όλα δείχνουν ότι ο «κύβος ερρίφθη». Το νέο κατάστημα του ισπανικού κολοσσού, που προσφέρει καφέ, τσάι και αρτοσκευάσματα, αναμένεται να εμπλουτίσει την γκάμα του με νέες επιλογές γαστρονομίας, επεκτείνοντας ταυτόχρονα την παρουσία του σε νέες χώρες, κυρίως ως προέκταση flagship stores σε μεγάλες πρωτεύουσες. Για το 2025 φέρεται να έχει σχέδια για την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, όπου έχουν αναπτύξει καφέ και εστιατόρια μια σειρά οίκων ειδών πολυτελείας.

Τα καφέ των luxury brands και οι νέες αγορές

Για παράδειγμα, o οίκος Louis Vuitton εγκαινίασε το concept Le Café V, που αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια από την Osaka της Ιαπωνίας, ενώ ο οίκος Gucci με το concept Gucci Osteria da Massimo Bottura, που λειτουργεί ήδη στο Τόκιο, έχει ανοίξει και στη Σεούλ της Νότιας Κορέας, στον τελευταίο όροφο του εμβληματικού καταστήματος Gucci Gaok στην περιοχή Itaewon. Ο οίκος Armani, με 23 καταστήματα εστίασης σε όλο τον κόσμο -τα περισσότερα στο Ντουμπάι-, λειτουργεί με δύο σημεία στο Τόκιο, καφέ και εστιατόριο.

Επίσης, ο οίκος Dior, με το εμβληματικό Dior Cafe στο Design District του Μαϊάμι, λειτούργησε με τη μορφή pop-up ένα Dior Café στη Σιγκαπούρη από 4 Νοεμβρίου 2024 έως 2 Ιανουαρίου 2025. Η Prada, με το Bar Luce στο Μιλάνο, που άνοιξε καφέ στο Harrods στο Λονδίνο τον Μάρτιο του 2023, λανσάρει φέτος το πρώτο Prada Caffè της Νοτιοανατολικής Ασίας στη Σιγκαπούρη.

Tη δική του υπογραφή έχει βάλει ο οίκος Ralph Lauren σε καφέ στο Μόναχο, ενώ λειτουργεί το concept Ralph’s Coffee στη Νέα Υόρκη, την Ντόχα, το Χονγκ Κονγκ, το Τόκιο, το Πεκίνο και το Κιότο. Χαρακτηριστικό είναι και το concept Blue Box Cafe του οίκου Tiffany στις εμβληματικές boutique του, από το Λονδίνο μέχρι την 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης και το Dubai Mall.

Η επιδραστική κίνηση του ομίλου Inditex

Η παραπάνω επιχειρηματική δραστηριότητα δεν αφορά φυσικά τον πολύ κόσμο. Δίνει, ωστόσο, τη δυνατότητα στους οίκους μόδας να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό, να καλλιεργήσουν δεσμούς με νέους πελάτες και εν τέλει να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους μετά τις διαταραχές των τελευταίων ετών και ειδικά μετά την επιβράδυνση των πωλήσεων στην κινεζική αγορά.

Πιο επιδραστική στο ευρύτερο λιανεμπόριο είναι η κίνηση της Inditex, καθώς ενώ στο Παρίσι, στα καφέ των Dior και Louis Vuitton για παράδειγμα, ένα καπουτσίνο κοστίζει μεταξύ 11 ευρώ και 14 ευρώ και μαζί μ’ ένα γλυκό ο λογαριασμός μπορεί να φτάσει στα 35 ευρώ, στο Zara Man της Μαδρίτης το Zacaffé προσφέρει καφέ και σνακ από 5,50 ευρώ. Επίσης, εξυπηρετεί τόσο τους επισκέπτες του καταστήματος όσο και τους περαστικούς, με τιμές που προς το παρόν κυμαίνονται από 2,50 ευρώ έως 9 ευρώ για ποτά και 3 ευρώ έως 3,90 ευρώ για αρτοσκευάσματα.

Διαβάστε επίσης

Κουπόνια και επιδόματα άνω των 2,2 δισ. από ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης

Καταθέσεις: Οι πλούσιοι και οι φτωχοί νομοί της Ελλάδας

Τα 5 μεγάλα ερωτήματα για τον ενεργειακό τομέα φέτος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!