Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Η Attica Group και οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές της Ευρώπης

Η ελληνική Attica Group, οι ιταλικές GNV, Grimaldi, Onorato Armatori και η σουηδική Stena Line είναι οι μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες της Ευρώπης με βάση τη δυνατότητα μεταφοράς επιβατών, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του εξειδικευμένου περιοδικού Shippax. Η Attica Group, με βάση στοιχεία του Απριλίου 2024, διέθετε δυνατότητα μεταφοράς 47.443 επιβατών και κατείχε την πρώτη θέση, ενώ στη δεύτερη θέση ήταν η GNV με 44.158 και στην τρίτη η Grimaldi με 42.457. Την πεντάδα συμπληρώνουν η Onorato Armatori με 39.515 και η Stena Line με 27.065.

Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών (Attica Group) ιδρύθηκε το 1918 στον Πειραιά. Στην ελληνική ακτοπλοΐα κατέχει ηγετική θέση, στα διεθνή ύδατα συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών, ενώ αποτελεί την πρώτη ελληνική εταιρεία που ταξίδεψε πέραν των ελληνικών χωρικών υδάτων. Με στόλο που ξεπερνά τα 40 πλοία, δραστηριοποιείται με τα εμπορικά σήματα Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και ΑΝΕΚ Lines, συνδέοντας καθημερινά και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους περισσότερους από 60 προορισμούς, στην Ελλάδα και στις γραμμές εξωτερικού (Ελλάδα – Ιταλία), προσφέροντας σύγχρονες, υψηλού επιπέδου μεταφορικές υπηρεσίες. Έχοντας εισάγει ένα πρωτοποριακό και καινοτόμο σχεδιασμό πλοίων κατέχει πλέον ηγετική θέση παγκοσμίως στην κατασκευή νέων πλοίων τύπου RO/PAX, ενώ ακόμη έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει 28 πλοία σε κορυφαία ναυπηγεία στην Ευρώπη, τη Νότια Κορέα και την Αυστραλία.

Προκειμένου να επιτευχθεί η αποτελεσματικότερη επιβίβαση των επιβατών, καθώς και η φόρτωση/εκφόρτωση των οχημάτων, η Attica Group σχεδίασε ολοκληρωμένες λιμενικές εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων προβλητών, γεφυρών σύνδεσης πλοίου με ξηρά, terminals και εγκαταστάσεις check-in τόσο σε ελληνικά όσο και σε ευρωπαϊκά λιμάνια. Ο όμιλος, θέλοντας να διευρύνει τις δραστηριότητές του αλλά και να συμπληρώσει την κύρια δραστηριοποίηση της εταιρείας στον τουριστικό κλάδο επιτρέποντας να καλύψει μεγαλύτερο εύρος αναγκών των πελατών, προχώρησε στη σύσταση της Attica Blue Hospitality Μον/πη Α.Ε. («Attica Blue Hospitality»), 100% θυγατρική της Attica Group. Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως το κόστος πωληθέντων της εταιρείας την περίοδο 1.1-30.9/2024 ανερχόταν στα 593,423 εκατομμύρια ευρώ έναντι 465,637 εκατομμυρίων ευρώ που σημειώθηκε την ίδια χρονική περίοδο αλλά για το έτος 2023. Ακόμη, τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν για το έτος 2024 στα 45,282 εκατομμυρίων ευρώ έναντι 59,878 εκατ. ευρώ το έτος 2023, ενώ οι αποσβέσεις το 2024 ήταν στα 93,455 εκατομμυρίων ευρώ και το 2023 στα 121.317 εκατ. ευρώ.

GNV

Η Grandi Navi Veloci (GNV) ιδρύθηκε το 1992 από τον Aldy Grimaldi αρχικά ως θυγατρική του Grimaldi Group και είναι μία από τις κορυφαίες ιταλικές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Μεσόγειο Θάλασσα. Η GNV εξυπηρετεί δρομολόγια πλοίων κυρίως από την ηπειρωτική Ιταλία, προς τη Σικελία, τη Σαρδηνία, την Ισπανία, την Τυνησία και την Αλβανία, ενώ παράλληλα συνδέει ακτοπλοϊκά λιμάνια της Νότιας Ευρώπης με το Μαρόκο. Η έδρα της βρίσκεται στη Γένοβα, ενώ τα περισσότερα πλοία αναχωρούν από τα λιμάνια της Γένοβας, της Ρώμης, της Νάπολης και του Παλέρμο. Ακόμη, αποτελεί μέρος του ομίλου MSC (Mediterranean Shipping Company). Η εταιρεία διακρίνεται για την εκτεταμένη εμπειρία της στην παράκτια, φορτωτική και επιβατική μεταφορά. Αποτελείται από έναν στόλο 25 σύγχρονων και καλά εξοπλισμένων πλοίων. Κάποια από τα πλοία που απαρτίζουν το στόλο της Grandi Navi Veloci είναι τα La Superba, La Suprema, GNV Atlas, GNV Cristal, Excelsior και Rhapsody.

Σημαντική στιγμή της εταιρείας το 2007 όπου αναγνωρίστηκε ως η Καλύτερη Εταιρεία Ναυσιπλοΐας από τους τουριστικούς πράκτορες, λαμβάνοντας το βραβείο Bit Tourism Award. Το 2023 στα οικονομικά της GNV σημειώθηκε απώλεια, καθώς η εταιρεία έχασε 155 εκατομμύρια ευρώ. Τα συνολικά της έσοδα ανήλθαν στα 600 εκατ. ευρώ, ενώ το EBITDA ήταν αρνητικό κατά 53 εκατομμύρια. Ακόμη, η εταιρεία αποφάσισε να αυξήσει των αριθμό των καμπινών της από τις 250 στις 450, κάτι το οποίο της στοίχισε συνολικά από 500 ως και 600 εκατομμύρια ευρώ.

GRIMALDI GROUP

Ο Όμιλος Grimaldi, ανήκει στην οικογένεια Grimaldi, ιδρύθηκε το 1947 και είναι μια πολυεθνική εταιρεία που ειδικεύεται στις θαλάσσιες μεταφορές. Για πάνω από 60 χρόνια, ο Όμιλος Grimaldi κατέχει ηγετική θέση στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων, οχημάτων και επιβατών. H εταιρεία έχει στην κατοχή της τρεις γραμμές, καθεμία αφιερωμένη σε διαφορετικό προορισμό. Οι γραμμές αυτές είναι η Grimaldi Lines που δραστηριοποιείται στη Μεσόγειο Θάλασσα, η Minoan Lines που δραστηριοποιείται από / προς την Ελλάδα, και τέλος η Finnlines με κύρια δραστηριότητα στη Βαλτική Θάλασσα. Ειδικότερα, η Grimaldi Lines πραγματοποιεί θαλάσσιες συνδέσεις σε Σαρδηνία, Σικελία, Ισπανία, Ελλάδα, Μάλτα, Τυνησία και Μαρόκο, με τον νεότερο στόλο να είναι στη Μεσόγειο Θάλασσα με 15 πλοία.

Οι κυριότεροι ανταγωνιστές της Grimaldi Lines στη Μεσόγειο Θάλασσα είναι η MSC cruises που αν και γνωστή για τις κρουαζιέρες, έχει επίσης ναυτιλιακές υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών και οχημάτων. Επιπλέον, η Tirrenia μια άλλη ιταλική εταιρεία που προσφέρει θαλάσσιες μεταφορές στην Ιταλία, ενώ από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της είναι ο όμιλος Αttica Group. To 2023 τα συνολικά έσοδα του ομίλου Grimaldi έφθασαν τα 5 δισ. ευρώ, σημειώνοντας έτσι σημαντικές αυξήσεις από το έτος 2022. Το EBITDA σημειώθηκε στα 1,8 δισ. ευρώ, κάνοντας μια αύξηση κατά 8%, ενώ το καθαρό κέρδος αυξήθηκε κατά 15% και έφθασε στα 1,27 δισ. ευρώ.

ONORATO ARMATORI

Η Onorato Armatori είναι μια ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της ακτοπλοΐας και της θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών και οχημάτων. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1999 και ανήκει στην οικογένεια Onorato, η οποία έχει μακρά παράδοση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Εξυπηρετεί κυρίως τη Μεσόγειο, συνδέοντας τις κύριες ιταλικές πόλεις και νησιά, όπως τη Σαρδηνία, τη Σικελία και την Κορσική, καθώς και άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η Onorato Armatori διαθέτει έναν εκσυγχρονισμένο στόλο, ο οποίος περιλαμβάνει μεγάλα και σύγχρονα πλοία. Οι κυριότερες κατηγορίες που ανήκουν στην Onorato Armatori είναι τα πλοία για τη Μεταφορά Επιβατών και Οχημάτων (RO-PAX), τα πλοία της Hellenic Seaways και της Minoan Lines, πλοία RO-RO που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά φορτηγών, βαρέων οχημάτων και εμπορευματοκιβωτίων, ενώ τέλος διαθέτει και 14 ρυμουλκά τα οποία παρέχουν υπηρεσίες υποστήριξης σε λιμάνια και διάσωσης σε περίπτωση ανάγκης. Ως μελλοντικούς στόχους έχει θέσει την επέκταση αλλά και αναβάθμιση του στόλου σχεδιάζοντας να επενδύσει σε νέες αποδοτικές αλλά κα φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, να διευρύνει τα δίκτυα των γραμμών προσφέροντας πιο ανταγωνιστικές και ποιοτικές υπηρεσίες σε περιοχές με υψηλή ζήτηση, όπως η Βόρεια Αφρική και οι Νότιες Ευρωπαϊκές χώρες.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο όμιλος Onorato Armatori απαρτίζεται από τρεις εταιρείες φέρι, τις Moby, Tirrenia και Toremar. Tο 2022, η Moby αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες κάτι το οποίο θα την οδηγούσε προς την πτώχευση. Τότε η οικογένεια Aponte (ιδιοκτήτες της MSC) σε συνεργασία με την Ororato Armatori παραχώρησαν το 49% της εταιρείας MOBY στην SAS (shipping agencies services) έναντι 150 εκατομμυρίων ευρώ και η SAS τους παρείχε ταυτόχρονα ένα δάνειο της τάξης των 243 εκατ. ευρώ με αποτέλεσμα την μη χρεοκοπία της.

STENA LINE

Η Stena Line ιδρύθηκε το 1962 από τον Sten A Olsson, ο οποίος ήταν γιος πλοίαρχου και ιδιοκτήτης σκάφους. Η έδρα της είναι στη Σουηδία και συγκεκριμένα στο Γκέτεμποργκ. Το 1946 αγόρασε το πρώτο του πλοίο και τότε η ναυτιλιακή επιχείρηση ξεκίνησε σε μικρή κλίμακα με το πρώτο της δρομολόγιο μεταξύ Σουηδίας και Δανίας. Μόλις πέντε χρόνια αργότερα, ξεκίνησε το πρώτο της δρομολόγιο προς τη Γερμανία, το Κίελο, κάτι το οποίο την κατέστησε σημαντικό παίκτη στην ευρωπαϊκή επιχείρηση πορθμείων. Το 1972, η Stena Lines ήταν ένας από τους πρώτους φορείς εκμετάλλευσης πορθμείων στην Ευρώπη που εισήγαγε ένα σύστημα κρατήσεων με υπολογιστή για την ταξιδιωτική επιχειρηματική περιοχή. Η εξαγορά της βρετανικής ακτοπλοϊκής εταιρείας Sealink British Ferries και αρκετών ολλανδικών εταιρειών διπλασίασε το μέγεθος της Stena Line και την έκανε μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο από το 1989.

Έναν χρόνο αργότερα, συνέδεσε τα πρώτα της πλοία με ηλεκτρισμό μειώνοντας τις εκπομπές CO2 (διοξείδιο του άνθρακα). Η Stena Line το 2012 απέκτησε πέντε νέα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μεταξύ Σουηδίας και Γερμανίας προς Λετονία, επεκτείνοντας στη Βαλτική κάτι το οποίο δεν αύξησε μόνο την περιουσία της αλλά διευρύνει την προσφορά της τόσο για φορτηγά όσο και για επιβάτες. Από το 2015 ως και το 2022 ακολούθησε μια σειρά ενεργειών που μετέτρεψαν τα πλοία της περισσότερο φιλικά προς το περιβάλλον. Ο στόλος της αποτελείται από 40 πλοία κατάλληλα για επιβάτες και εμπορεύματα και αποτελείται από Ro/Pax, combi ferries και cargo vessels. Σημαντική είναι και η αναφορά στα κέρδη της εταιρείας για το διάστημα 1.1-31.09/2024 καθώς τα συνολικά της έσοδα ήταν 41,403 εκατομμύρια σουηδικές κορόνες (SEK), τα κέρδη προ φόρων ήταν 3,563 εκατ. SEK (3,6 εκατ. ευρώ) και το καθαρό εισόδημα ανερχόταν στα 2.812 εκατομμύρια SEK, ενώ αντίστοιχα για το έτος 2023 τα συνολικά της έσοδα ήταν 40,810 εκατομμύρια SEK (3,55 εκατ. ευρώ), 2,434 εκατ. SEK αντίστοιχα τα κέρδη προ φόρων και 3.331 εκατ. το καθαρό εισόδημα.

Διαβάστε επίσης

Ποια είναι η Μαργαρίτα Λούι Ντρέιφους που διεκδικεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ισχυροί όμιλοι σπεύδουν να δανειστούν σε δολάρια πριν από τον “τυφώνα” Τραμπ

Η Damac, η ΔΕΗ και οι μεγάλες επενδύσεις των Αράβων στα data centers

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!