Γ.Δ.
1506.61 +1,33%
ACAG
0,00%
5.9
BOCHGR
+1,09%
4.63
CENER
+2,93%
9.83
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-2,59%
8.28
EVR
-0,34%
1.485
NOVAL
-0,64%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
+0,38%
39.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,01%
1.728
ΑΒΕ
-3,24%
0.448
ΑΔΜΗΕ
+0,56%
2.695
ΑΚΡΙΤ
+9,72%
0.79
ΑΛΜΥ
+0,56%
4.515
ΑΛΦΑ
+3,18%
1.7025
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,22%
10.6
ΑΣΚΟ
-0,65%
3.04
ΑΣΤΑΚ
+1,71%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.74
ΑΤΤ
+0,77%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
-0,17%
5.86
ΒΙΟΚΑ
+1,46%
2.08
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,68%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.52
ΔΑΑ
+0,85%
8.058
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+1,12%
12.63
ΔΟΜΙΚ
+1,84%
3.05
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,88%
1.895
ΕΕΕ
+0,24%
33.38
ΕΚΤΕΡ
-0,53%
1.88
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,13%
2.3
ΕΛΛ
+0,34%
14.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.305
ΕΛΠΕ
+1,31%
7.73
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,85%
1.87
ΕΛΧΑ
+2,16%
2.125
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,81%
1.245
ΕΤΕ
+3,12%
8.002
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+2,19%
2.334
ΕΧΑΕ
+2,21%
4.855
ΙΑΤΡ
+2,83%
1.635
ΙΚΤΙΝ
+1,27%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+6,39%
2.33
ΙΝΚΑΤ
+0,94%
4.84
ΙΝΛΙΦ
+1,49%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.05
ΙΝΤΕΚ
+1,79%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+1,29%
1.175
ΙΝΤΚΑ
-1,45%
3.055
ΚΑΡΕΛ
+2,98%
346
ΚΕΚΡ
-0,78%
1.275
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.446
ΚΟΥΑΛ
+6,20%
1.37
ΚΟΥΕΣ
+2,04%
6.01
ΚΡΙ
+0,96%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+1,20%
1.01
ΛΑΒΙ
-0,86%
0.807
ΛΑΜΔΑ
-1,21%
7.36
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,88%
1.01
ΛΕΒΚ
+4,00%
0.26
ΛΕΒΠ
-20,00%
0.208
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+2,86%
2.88
ΜΑΘΙΟ
-1,97%
0.598
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,18%
2.27
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,50%
2.96
ΜΙΝ
+0,98%
0.515
ΜΟΗ
+0,66%
21.3
ΜΟΝΤΑ
+0,26%
3.85
ΜΟΤΟ
-1,27%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+2,94%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,35%
2.18
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,98%
34.88
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
-3,38%
0.8
ΞΥΛΚ
+0,69%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,91%
22.2
ΟΛΠ
-1,15%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+3,29%
2.51
ΟΠΑΠ
+1,59%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.817
ΟΤΕ
0,00%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+1,87%
10.88
ΠΑΙΡ
+4,62%
0.996
ΠΑΠ
-2,05%
2.39
ΠΕΙΡ
+3,23%
4.15
ΠΕΡΦ
-1,18%
5.87
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,13%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
+4,35%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-2,50%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+2,67%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
+1,45%
1.75
ΣΑΡ
+0,37%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-0,31%
0.638
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+1,25%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,59%
0.208
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.855
ΧΑΙΔΕ
+10,34%
0.64

Οι κομβικές παρεμβάσεις σε υποδομές και μεταφορές

Χρήστος Σταϊκούρας
Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Η κατασκευή και ολοκλήρωση μεγάλων έργων και ο εκσυγχρονισμός του τομέα των μεταφορών έχουν άμεσο θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής των πολιτών και στην κοινωνική συνοχή, αλλά ταυτόχρονα αποτελούν και παράγοντες τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας.

Ενδεικτικά, η συνεισφορά του τομέα των κατασκευών στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν, από το 2000 έως σήμερα, ξεπερνά σωρευτικά τα 180 δισ. ευρώ και έχει συμβάλλει στη δημιουργία χιλιάδων θέσεων απασχόλησης. Ο ρόλος του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών είναι πρωταγωνιστικός και σε αυτό το πλαίσιο, το 2025, προωθούνται, μεταξύ άλλων, συγκεκριμένες δέσμες παρεμβάσεων:

1ον: Ολοκλήρωση και πρόοδος σημαντικών δημόσιων έργων

  • Η ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
  • Η περάτωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου.
  • Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Βόνιτσα – Λευκάδα.
  • Η κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη.
  • Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, όπου η πρόοδος ξεπερνά το 40%.
  • Η κατασκευή του ΒΟΑΚ στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, με τη συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο να αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2025.
  • Η κατασκευή του τμήματος του Ε65 που υπολείπεται μέχρι την Εγνατία Οδό να ολοκληρώνεται στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026.
  • Η διάνοιξη της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας να προχωρά, με τους μετροπόντικες να ολοκληρώνουν το έργο τους το 2026.

2ον: Μεταρρύθμιση του ελληνικού Σιδηροδρόμου

Με σκοπό την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού Σιδηροδρόμου τίθενται σε εφαρμογή:

  • Το σχέδιο δράσης για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των Σιδηροδρόμων, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
  • Η Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα, με νέο, ενιαίο, σύγχρονο δημόσιο φορέα.
  • Η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους, εξασφαλίζοντας ευρωπαϊκούς πόρους, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, για:

Α) Την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Κεντρικής Ελλάδας,

Β) την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στη Μακεδονία,

Γ) την κατασκευή νέας γραμμής που συνδέει το λιμάνι της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, και

Δ) την αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.

3ον: Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων

Στην Αθήνα κυκλοφορούν, ήδη, 270 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με στόχο τα 950 το καλοκαίρι του 2025. Επίσης, στη Γραμμή 1 γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών μ’ ένα ποσοστό αυτών να είναι έτοιμο μέσα στο 2025. Στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και υφίσταται προμήθεια άλλων 159 οχημάτων μέσω leasing, με αποτέλεσμα το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα από τις αρχές του νέου έτους.

4ον: Προώθηση της ηλεκτροκίνησης

Σε εξέλιξη βρίσκονται 4 προγράμματα, με σημαντικές επιδοτήσεις για ιδιώτες και επιχειρήσεις. Ήδη, η συνολική επιδότηση για την αγορά 20.000 οχημάτων, τα τελευταία 2 χρόνια, ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, από μόλις 58 δημόσια διαθέσιμα σημεία φόρτισης το 2019, σήμερα ο αριθμός τους ξεπερνά τα 6.700.

Στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με τις παραπάνω δράσεις, ενισχύουμε τη συνδεσιμότητα των μεταφορών και την ανθεκτικότητα των υποδομών, γεγονός που έχει άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία, αλλά και στην ενίσχυση του περιφερειακού και γεωπολιτικού ρόλου της χώρας.

Διαβάστε επίσης

Η επιστροφή της Pizza Hut στην Ελλάδα, οι ξένες τράπεζες που κρέμασαν Έλληνες επιχειρηματίες χριστουγεννιάτικα και η Αθήνα που γέμισε με τουρίστες τις γιορτές

To brand Μπέκαμ πουλάει ακόμα: Μερίσματα 124 εκατ. το 2024

ΡΑΑΕΥ: Οι διαφωνίες για τις περικοπές στο ενεργειακό τραπέζι

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!