Γ.Δ.
1506.61 +1,33%
ACAG
0,00%
5.9
BOCHGR
+1,09%
4.63
CENER
+2,93%
9.83
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-2,59%
8.28
EVR
-0,34%
1.485
NOVAL
-0,64%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
+0,38%
39.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,01%
1.728
ΑΒΕ
-3,24%
0.448
ΑΔΜΗΕ
+0,56%
2.695
ΑΚΡΙΤ
+9,72%
0.79
ΑΛΜΥ
+0,56%
4.515
ΑΛΦΑ
+3,18%
1.7025
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,22%
10.6
ΑΣΚΟ
-0,65%
3.04
ΑΣΤΑΚ
+1,71%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.74
ΑΤΤ
+0,77%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
-0,17%
5.86
ΒΙΟΚΑ
+1,46%
2.08
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,68%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.52
ΔΑΑ
+0,85%
8.058
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+1,12%
12.63
ΔΟΜΙΚ
+1,84%
3.05
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,88%
1.895
ΕΕΕ
+0,24%
33.38
ΕΚΤΕΡ
-0,53%
1.88
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,13%
2.3
ΕΛΛ
+0,34%
14.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.305
ΕΛΠΕ
+1,31%
7.73
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,85%
1.87
ΕΛΧΑ
+2,16%
2.125
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,81%
1.245
ΕΤΕ
+3,12%
8.002
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+2,19%
2.334
ΕΧΑΕ
+2,21%
4.855
ΙΑΤΡ
+2,83%
1.635
ΙΚΤΙΝ
+1,27%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+6,39%
2.33
ΙΝΚΑΤ
+0,94%
4.84
ΙΝΛΙΦ
+1,49%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.05
ΙΝΤΕΚ
+1,79%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+1,29%
1.175
ΙΝΤΚΑ
-1,45%
3.055
ΚΑΡΕΛ
+2,98%
346
ΚΕΚΡ
-0,78%
1.275
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.446
ΚΟΥΑΛ
+6,20%
1.37
ΚΟΥΕΣ
+2,04%
6.01
ΚΡΙ
+0,96%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+1,20%
1.01
ΛΑΒΙ
-0,86%
0.807
ΛΑΜΔΑ
-1,21%
7.36
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,88%
1.01
ΛΕΒΚ
+4,00%
0.26
ΛΕΒΠ
-20,00%
0.208
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+2,86%
2.88
ΜΑΘΙΟ
-1,97%
0.598
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,18%
2.27
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,50%
2.96
ΜΙΝ
+0,98%
0.515
ΜΟΗ
+0,66%
21.3
ΜΟΝΤΑ
+0,26%
3.85
ΜΟΤΟ
-1,27%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+2,94%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,35%
2.18
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,98%
34.88
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
-3,38%
0.8
ΞΥΛΚ
+0,69%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,91%
22.2
ΟΛΠ
-1,15%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+3,29%
2.51
ΟΠΑΠ
+1,59%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.817
ΟΤΕ
0,00%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+1,87%
10.88
ΠΑΙΡ
+4,62%
0.996
ΠΑΠ
-2,05%
2.39
ΠΕΙΡ
+3,23%
4.15
ΠΕΡΦ
-1,18%
5.87
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,13%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
+4,35%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-2,50%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+2,67%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
+1,45%
1.75
ΣΑΡ
+0,37%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-0,31%
0.638
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+1,25%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,59%
0.208
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.855
ΧΑΙΔΕ
+10,34%
0.64

Το λιμάνι Καβάλας δίνει νέα δυναμική στην κρουαζιέρα

Τα δυνατά της για να προσελκύσει τουρισμό κρουαζιέρας βάζει η Καβάλα, με την ΟΛΚ Α.Ε. να περιμένει και την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος, στον διαγωνισμό που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ για την υποπαραχώρηση του τμήματος του κεντρικού λιμανιού. Όπως πληροφορείται το powergame.gr, έχει εκφραστεί αρχικό ενδιαφέρον από διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας που διοργανώνουν ταξίδια στην Ανατολική Μεσόγειο, oπότε θεωρείται σχεδόν βέβαιη η συμμετοχή στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, περισσοτέρων εταιρειών της μίας, πιθανώς και Αμερικανικής.

Το λιμάνι της Καβάλας έχει καταφέρει , τα τελευταία χρόνια να μπει στα δρομολόγια των εταιρειών κρουαζιέρας, κυρίως ως ενδιάμεσος σταθμός σε κρουαζιερόπλοια που πιάνουν Θεσσαλονίκη και λιμάνια της Τουρκίας, κάνοντας κρουαζιέρες στο βόρειο – ανατολικό Αιγαίο. Αναμφίβολα, στον διαγωνισμό που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ για παραχωρήσεις των λιμένων σε Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα, με σκοπό την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, το λιμάνι που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι αυτό του Κατάκολου λόγω της εγγύτητάς του με την Αρχαία Ολυμπία. Ωστόσο, η ΟΛΚ Α.Ε., έχει επιτύχει πρόοδο στην ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, αφού από τα 32 κρουαζιερόπλοια που έπιασαν λιμάνι το 2024, για το 2025 υπάρχουν ήδη 46 επιβεβαιωμένες προσεγγίσεις, όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας, δρ. Άγγελος Βλάχος.

«Επιδίωξη του μετόχου όπως βεβαίως της διοίκησης της ΟΛΚ Α.Ε., είναι η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας με ταχύτερους ακόμη ρυθμούς, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνο εάν αναλάβει τη λειτουργία του κεντρικού λιμανιού, στο τμήμα ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, ένας εξειδικευμένος στο αντικείμενο, διεθνής παίκτης» τόνισε ο κ. Βλάχος ο οποίος είναι και μέλος στο ΔΣ της MedCruise, δηλαδή της Ένωσης των Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας.

Με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, η ΟΛΚ Α.Ε. θα κάνει ουσιαστικά ένα δώρο στην πόλη και την περιοχή, καθώς θα αυξηθεί η τουριστική κίνηση, παράλληλα με το όφελος που θα υπάρχει και για την ίδια την εταιρεία. Να σημειωθεί ότι το 2023 η ΟΛΚ Α.Ε. διπλασίασε τα καθαρά της κέρδη, σε 847.476 ευρώ, σ’ έναν κύκλο εργασιών που ανήλθε σε 2,121 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 εκτιμάται ότι η κερδοφορία της εταιρείας θα είναι αυξημένη κατά 30%-40%. Να σημειωθεί ότι στο κεντρικό λιμάνι της ΟΛΚ Α.Ε., που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης, ελλιμενίζονται πλοία της ακτοπλοΐας, κρουαζιερόπλοια, σκάφη αναψυχής, αλιευτικά και σκάφη άλλων υπηρεσιών.

«Για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας απαραίτητο είναι να ελλιμενίζονται στον μεγάλο μόλο, μόνο πλοία της ακτοπλοϊας και κρουαζιερόπλοια. Τα αλιευτικά σκάφη θα πρέπει στο εξής 0να δένουν στην περιοχή της ιχθυόσκαλας και για αυτό προσπαθούμε να έρθουμε σε συνεννόηση με τους αμέσως εμπλεκόμενους» τόνισε ο κ. Βλάχος.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού θα υπο-παραχωρηθεί για τουλάχιστον 30 χρόνια η μεγάλη θέση ελλιμενισμού, μήκους 470 μέτρων και βάθους 8,8 μέτρων, που βρίσκεται στον προσήνεμο μόλο του λιμανιού όπως και το υπάρχον κτίριο εντός της λιμενικής ζώνης, προκειμένου ο υπο – παραχωρησιούχος να αναπτύξει εμπορικές ή άλλες χρήσεις. Από τον υπο-παραχωρησιούχο αναμένεται η υλοποίηση επενδύσεων, οι οποίες θα συζητηθούν στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων και θα διατυπωθούν στη σύμβαση που θα υπογραφεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, υπάρχει προσδοκία προσέλκυσης μεγαλύτερου αριθμού επισκεπτών κρουαζιέρας από την Αμερική, στα λιμάνια της Βορείου Ελλάδος, καθώς οι αμερικανικές εταιρείες κρουαζιέρας τείνουν να αποφεύγουν το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης και να προτιμούν να προσεγγίζουν άλλα τουρκικά λιμάνια, π.χ. το Κουσάντασι. Με δεδομένο ότι οι Αμερικανοί τουρίστες αποτελούν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστών κρουαζιέρας, οι τάσεις της αμερικανικής αγοράς έχουν πάντοτε ιδιαίτερη βαρύτητα στα σχέδια που αφορούν στην κρουαζιέρα. Βεβαίως, υπάρχει και η αντίθετη άποψη, ότι δηλαδή ο περιορισμός των προσεγγίσεων στην Κωνσταντινούπολη, δεν θα ωφελήσει την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, στην Καβάλα αλλά ούτε και στη Θεσσαλονίκη

Η διαγωνιστική διαδικασία για την την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης τμήματος του κεντρικού λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», έχει εκκινήσει και η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έχει οριστεί για τις 28/2/2025. Τότε θα αποκαλυφθεί για το εάν και σε τι βαθμό το λιμάνι της Καβάλας προσελκύει επενδυτικό ενδιαφέρον.

Διαβάστε επίσης

Σούπερ Μάρκετ: Ο Μαραθώνιος του 2025 και το καρέ των προκλήσεων

Τέλη κυκλοφορίας 2025: Ποιο είναι το πρόστιμο για τον Ιανουάριο

Ποια εταιρεία προσφέρει αντλίες θερμότητας χωρίς αρχικό κόστος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!