THEPOWERGAME
Χρονιά με ψηφιακό αποτύπωμα αναμένεται να είναι το 2025 για τις ελληνικές τράπεζες, που στήνουν τη δική τους digital οντότητα, αυτόνομα ή μέσω συνεργασιών.
Πρεμιέρα το β’ τρίμηνο του 2025 για τη Snappi
Πρώτος σταθμός θα αποτελέσει η ίδρυση της Snappi, της πρώτης ψηφιακής τράπεζας στην Ελλάδα, που θα βγει στην αγορά στο δεύτερο τρίμηνο της νέας χρονιάς. Καρπός της συνεργασίας της Τράπεζας Πειραιώς και της Natech, η Snappi χτίζει την εμπορική της ταυτότητα, καθώς μέχρι τον Ιούνιο αναμένεται να έχει κάνει launch στην αγορά. Η άδεια λειτουργίας της έχει ήδη εξασφαλισθεί (με τη βούλα του SSM) και η νέα digital bank ετοιμάζει τον σκελετό της δομής λειτουργίας της.
Η Snappi είναι ήδη γνωστή στους ξένους οίκους με τους αναλυτές να ενημερώνονται σε διάφορα roadshows και παρουσιάσεις της διοίκησης του Χρήστου Μεγάλου για το νέο digital εγχείρημα της Πειραιώς, που αναμένεται να αποτελέσει τομή για τα ψηφιακά δρώμενα της ελληνικής αγοράς. Μια στρατηγική συμφωνία, ένα κοινό όραμα (Πειραιώς Natech) και πολύ προετοιμασία οδηγούν στην πρώτη ελληνική neobank.
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, η Snappi που είναι «υπόθεση του δεύτερου τριμήνου του 2025» θα δώσει έμφαση σε καταναλωτικού τύπου προϊόντα που θα ικανοποιούν τις ανάγκες των πελατών, σε μια σύγχρονη προσέγγιση, όπως τα δημοφιλή apps του εξωτερικού. Όλο το μοντέλο λειτουργίας θα είναι προσανατολισμένο σε μια καινούργια λογική, θα έχει κάποια βασικά προϊόντα αποταμίευσης, αλλά κυρίως θα είναι «καταναλωτικό εργαλείο» για πληρωμές, διαχείριση και έξυπνο banking.
Υπερεπίτευξη στόχων για τη Revolut
Στο μεταξύ, ένας μεγάλος ανταγωνιστής των ελληνικών τραπεζών είναι η «πασίγνωστη» στο ελληνικό κοινό Revolut, που έχει ήδη προσελκύσει 1 εκατομμύριο πελάτες στους κόλπους της, με την Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις χώρες με τη μεγαλύτερη διείσδυση. Το 2004 κλείνει με υπερεπίτευξη στόχων για τη λιθουανική Revolut (οι καταθέσεις της είναι εγγυημένες από το σύστημα εγγύησης καταθέσεων της Λιθουανίας) με επενδύσεις αυξημένες κατά 60% και την ελληνική πελατεία να πραγματοποιεί συναλλαγές μέσω αυτής ύψους 165 εκατ. ευρώ (αυξημένες κατά 69% σε σχέση με έναν χρόνο πριν).
Ν26, η ψηφιακή τράπεζα των ελεύθερων επαγγελματιών
Ένα άλλο κοινό έχει ασπαστεί τη γερμανική Ν26, ιδιώτες και ελεύθεροι επαγγελματίες που αναζητούσαν μια καλύτερη τιμολόγηση πέραν του πεδίου των παραδοσιακών τραπεζών της χώρας, οι οποίες από τις 20 Ιανουαρίου περίπου, όπως αναφέρθηκε και στο πλαίσιο κατάθεσης της χθεσινής τροπολογίας περί τραπεζικών προμηθειών, θα έχουν πολύ καλύτερη τιμολόγηση, με πλαφόν το 1 ευρώ στις συναλλαγές έως 5.000 ευρώ ακόμη και αν είναι άμεσες (ή 0,50 ευρώ για τον αποστολέα και άλλο 0,50 ευρώ για τον αποδέκτη ή 1 ευρώ για τον αποστολέα αν θέλει να αναλάβει όλο το κόστος της χρέωσης και να λάβει ο παραλήπτης ολόκληρο το ποσό).
Άνω του 1,5 δισ. η απότιμηση της Viva
Ψηφιακές πληρωμές πραγματοποιεί η Viva μέσω του Viva Wallet, ένα από τα πρωτοποριακά applications της ελληνικής αγοράς, που ανήκει στη Werealize των Χάρη Καρώνη και Μάκη Αντύπα. Ο ελληνικός μονόκερος με την άνω του 1,5 δισ. ευρώ αποτίμηση προσέλκυσε πριν από 2 χρόνια την αμερικανική JP Morgan, η οποία στο πλαίσιο μιας στρατηγικής συμφωνίας, απέκτησε το 48,5% του δημοφιλούς ηλεκτρονικού ιδρύματος πληρωμών (ανεξαρτήτως της δικαστικής διαμάχης, η οποία λίγους μήνες μετά τη συμφωνία εξαγοράς είναι εν εξελίξει στα αγγλικά δικαστήρια).
Η στρατηγική συμφωνία Eurobank με Plum
Μπορεί να μην ιδρύουν αυτοτελείς ψηφιακές τράπεζες, αλλά και οι άλλοι τρεις συστημικοί όμιλοι της χώρας δεν μένουν αμέτοχοι. Η Eurobank έχει ήδη συνάψει στρατηγική εμπορική συνεργασία με την Plum, ένα από τα γνωστά βρεταννικά apps, προκειμένου να παρέχει φιλικές και εύχρηστες λύσεις αποταμίευσης στους πελάτες της. Πολύ πρόσφατα, η Eurobank ενίσχυσε την συμμετοχή της στην Plum στo 6,5% επενδύοντας συνολικά 10 εκατομμύρια ευρώ. Η Plum με παρουσία σε 10 χώρες έχει πελατολόγιο 1,8 εκατομμυρίων πελατών και στοχεύει σε δυνητικούς Έλληνες πελάτες ης τάξεως των 700.000 έως το 2027.
Η Alpha Bank, με στρατηγικό σύμμαχο τη Unicredit και η Εθνική Τράπεζα δεν έχουν ακόμη ανοίξει τα χαρτιά τους προς την κατεύθυνση μιας πιο fintech παρουσίας, αλλά παρακολουθούν την αγορά και είναι θέμα χρόνου να δώσουν τις δικές τους απαντήσεις. Άλλωστε, προτεραιότητα αποτελεί μια κίνηση που θα προσδώσει αξία στον μέτοχο.
Διαβάστε επίσης
UBS: Χαμηλά επιτόκια και αδύναμο δολάριο στηρίζουν τον χρυσό
Forbes: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα στους κορυφαίους προορισμούς του 2025
Πώς προχωρά το σχέδιο της ΕΥΔΑΠ για να μην “διψάσει” η Αττική