THEPOWERGAME
Το Καλάθι του Αϊ Βασίλη κάνει πρεμιέρα Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, 13 διαφορετικές κατηγορίες παιχνιδιών σε χαμηλές τιμές σε χαμηλές τιμές, στο πλαίσιο των χριστουγεννιάτικων αγορών που κάνουν οι καταναλωτές. Το μέτρο του υπουργείου Ανάπτυξης που θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου 2025 εφαρμόζεται υποχρεωτικά στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πώληση παιχνιδιών με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω του 1.000.000 ευρώ. Εθελοντικά συμμετέχουν και όσες μικρότερες επιθυμούν.
Το Καλάθι του Αϊ Βασίλη εφαρμόζεται στα καταστήματα που έχουν δραστηριότητα στην πώληση παιδικών παιχνιδιών και βρίσκεται σε ισχύ σε συνδυασμό με το «Καλάθι των Χριστουγέννων». Επίσης, συμμετέχουν υποχρεωτικά όλες οι αλυσίδες παιχνιδιών και ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών με τζίρο άνω του 1 εκατ. ευρώ και θα περιλαμβάνει τις ίδιες ακριβώς κατηγορίες προϊόντων με το περυσινό, όπως:
- Βρεφικά παιχνίδια
- Επιτραπέζια/Παζλ
- Φιγούρες δράσης
- Παιχνίδια κατασκευών & δημιουργίας
- Οχήματα- Τηλεκατευθυνόμενα
- Ηλεκτρονικά παιχνίδια
- Αθλητικά παιχνίδια
- Κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ
- Λούτρινα
- Μουσικά παιχνίδια
- Πού θα κυμανθούν οι τιμές των παιχνιδιών
- Προϊόν Εύρος τιμών σε €
- Βρεφικά παιχνίδια 15-35
- Κούκλες 25-50
- Παιχνίδια μίμησης (παιδική κουζίνα) 20-100
- Επιτραπέζια παιχνίδια 10-30
- Παζλ 2,5-15
- Παιχνίδια κατασκευών (τουβλάκια) 7-45
- Τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα 20-60
- Μουσικά παιχνίδια (ντραμς) 25-80
Κατά τη διάρκεια της εφαρμογής του, κάθε επιχείρηση δημιουργεί τη δική της λίστα προϊόντων από τις 10 κατηγορίες που έχει διαμορφώσει το υπουργείο Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι λίστες αναρτώνται παράλληλα στην πλατφόρμα e-katanalotis ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να κάνουν σύγκριση τιμών. Σημειώνεται ότι κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής του μέτρου το 2022, αρκετές ήταν και οι μικρότερες επιχειρήσεις που είχαν λάβει μέρος στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία με τοn συνολικό αριθμό όσων τελικά συμμετείχαν (τόσο υποχρεωτικά και όσο εθελοντικά) να έχει φτάσει κοντά στις 40 ενώ μικρότερος ήταν ο αριθμός τη δεύτερη χρονιά.
«Θα έχουμε 10 κατηγορίες, οι οποίες περιλαμβάνουν σχεδόν οτιδήποτε χρειάζεται ένας μικρός ή και μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτής που θα ήθελε να αγοράσει κάποιο παιχνίδι, είτε για τον εαυτό του, είτε για κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο, όπως τα μικρά παιδιά», όπως εξηγεί ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.
Και συνέχισε λέγοντας: «Θα υπάρχει αυτή η δυνατότητα από τις 18 Δεκεμβρίου και θα κρατήσει μέχρι και μετά του Αϊ–Γιαννιού, οπότε θα υπάρχει η δυνατότητα να κάνει ο καθένας κάποιο δώρο σε κάποιο μικρό παιδί, είτε είναι το παιδί του, είτε είναι ανηψιός ή βαφτιστήρι, σε προσιτές τιμές. Διότι, ξέρετε, συνήθως αυτό το αγαθό μπορεί να πει κανείς ότι είναι μια πολυτέλεια, δεν είναι ένα βασικό αγαθό για τη διαβίωση, αλλά ειδικά τις εποχές των γιορτών είναι ένα πολύ βασικό αγαθό. Δεν υπάρχει κάποιος που δεν θα αγοράσει ένα παιχνίδι για τα παιδιά του. Προφανώς το καταλαβαίνουμε όλοι, οπότε είναι πάρα πολύ σημαντικό να υπάρχει η δυνατότητα στους καταναλωτές και πάλι να μπορούν να συγκρίνουν και πάλι να τους προσφερθεί η καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας – τιμής προκειμένου να κάνουν αγορές οι οποίες είναι συμφέρουσες, οικονομικές και θα καλύψουν τις ανάγκες τους».
Σχετικά τώρα με τον αν υπάρχουν διαφορές στο «Καλάθι των Χριστουγέννων» στα προϊόντα σε σχέση με πέρσι, ο κ. Αναγνωστόπουλος υπογράμμισε το εξής «Το ευτυχές είναι ότι είναι κατά πολύ καλύτερες οι τιμές φέτος από την πρώτη εικόνα που έχουμε από την ανακοίνωση που είχαμε χθες και μέσω του e–Καταναλωτής στις πλατφόρμες ψηφιακής που μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι καταναλωτές προκειμένου να βλέπουν και να συγκρίνουν τιμές μεταξύ των προϊόντων. Εκεί λοιπόν η εικόνα που έχουμε σε σχέση με πέρυσι είναι ότι τα προϊόντα είναι στην ίδια περίπου τιμή και σε ορισμένες περιπτώσεις και αρκετά φθηνότερα. Ειδικά σε ότι αφορά την γαλοπούλα, εκεί έχουμε μεγαλύτερες μειώσεις και αυτό είναι κάτι το οποίο είναι θετικό.
Αναφορικά με τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες δεν μπαίνουν στο καλάθι, ακριβώς επειδή τα σούπερ μάρκετ δεν έχουν κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα όσον αφορά τις τιμές και την ποιότητα. Εδώ το πλεονέκτημα μάλλον υπάρχει στα ζαχαροπλαστεία και στα αρτοποιεία, οπότε για αυτό το λόγο δεν προτείνεται μέσα στο ίδιο το «Καλάθι των Χριστουγέννων», άλλα προτρέπουμε τους καταναλωτές να εμπιστευθούν τους τοπικούς επιχειρηματίες στις τοπικές επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη τέχνη, τη ζαχαροπλαστική, που μπορούν να προσφέρουν πολύ καλή ποιότητα και σε πολύ καλές τιμές.
Προτρέπουμε επίσης τους καταναλωτές να κάνουν προσεκτική έρευνα αγοράς έτσι ώστε να αποφύγουν τις υπερβολικές τιμές που πολλές φορές μπορεί να συναντήσει κανείς στην αγορά, αλλά με προσεκτική έρευνα αγοράς μπορούμε να βρούμε πολύ καλές τιμές και πολύ καλές ποιότητες».
Διαβάστε επίσης
Συρία: Τα πετρέλαια και οι δυτικές κυρώσεις στη “μετά Άσαντ” εποχή
Το success story του Metaxa και οι προκλήσεις για τη Remy Cointreau
Γερμανία: Στο τραπέζι της επόμενης κυβέρνησης φοροαπαλλαγές στα EV