THEPOWERGAME
Με το σκεπτικό ότι «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει» δεν ασκήθηκε το δικαίωμα πώλησης του 20% που κατέχει η οικογένεια Τσικνάκη στο joint venture με την JD και οι δύο συνεταίροι της Cosmos Sport συνεχίζουν από κοινού την υλοποίηση του πενταετούς business plan που ενεργοποίησαν πέρυσι θέτοντας πιο φιλόδοξους στόχους.
Στόχος είναι να διπλασιαστούν τα μεγέθη της εταιρείας μέχρι το 2028 στην αναπτυσσόμενη αγορά αθλητικών ειδών που πλησιάζει σε αξία το 1 δισ. ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο. Αν υπολογίσουμε ότι ο τζίρος της Cosmos Sport σε Ελλάδα και Κύπρο αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τα 210 εκατ. ευρώ, με δίκτυο που αγγίζει τα 100 καταστήματα, ο πήχης μπαίνει πάνω από 400 εκατ. ευρώ σε μια τετραετία. Επίσης, με την υπόθεση ότι η Cosmos Sport ανοίγει 10-12 καταστήματα το χρόνο μέχρι το 2028 θα έχει δίκτυο πάνω από 150 καταστήματα.
Ειδικά για το 2025 στόχος είναι να ανοίξουν άλλα 18, με επενδύσεις της τάξης των 10-12 εκατ. ευρώ. Μάλιστα στο τέλος του 2025 προβλέπεται το 30% του τζίρου της εταιρείας να εισφέρει η JD με δίκτυο στα 16-18 καταστήματα, όπως εκτίμησε στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης χθες ο Μιχάλης Τσικνάκης, διευθύνων σύμβουλος της Cosmos Sport και μέτοχος, μαζί με τους δύο αδελφούς του Λευτέρη και Κώστα Τσικνάκη. Εντωμεταξύ, η ομάδα του Λευτέρη Τσικνάκη, με ευθύνη για την ανάπτυξη του δικτύου, αναζητά χώρους επιφάνειας άνω των 600 τ.μ., κατά προτίμηση σε malls και εμπορικές πιάτσες της επικράτειας. Φέρεται δε να έχει ήδη κλείσει θέσεις στα malls του Ελληνικού ενώ σχέδια γίνονται και για μελλοντική επένδυση σε logistics.
Πώς διαρθρώνεται το δίκτυο
Σημειώνεται ότι η εταιρεία κλείνει το 2024 με 14 καταστήματα JD κι ένα δίκτυο που αγγίζει συνολικά τα 100 σημεία πώλησης.
Ειδικότερα, η Cosmos Sport, που ιδρύθηκε το 1982 ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου Κρήτης, σήμερα αναπτύσσει 6 εμπορικές επωνυμίες (Cosmos Sport, JD, Sneaker10, Sportsfactory και Slamdunk, Rundome) και τα αντίστοιχα eshops. Μαζί με τα eshops το δίκτυο αριθμεί 96 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο και σε λίγες ημέρες ανοίγει άλλα δύο σε Καβάλα και Σέρρες κλείνοντας το 2024 με 98 καταστήματα.
Σημειώνεται ότι από τα 96 υφιστάμενα σημεία πώλησης 56 είναι Cosmos Sport, 21 Sneaker10, 14 JD και τα υπόλοιπα Slamdunk και Rundome. Στην Κύπρο το δίκτυο αριθμεί 11 καταστήματα. Την περασμένη εβδομάδα άνοιξε στην Πάφο ένα ακόμη JD, το 4ο ενώ λειτουργούν επίσης 4 Cosmos Sport και 3 Sneaker10.
Η Cosmos Sport εξυπηρετεί τη δραστηριότητα μέσω αποθηκών που διαθέτει σε Κρήτη, Αθήνα και Κύπρο ενώ συνεργάζεται και με εταιρείες 3PL εξυπηρετώντας και τις ανάγκες της JD.
Πού μπαίνει ο πήχης για τον τζίρο της Cosmos Sport
Με βάση το πενταετές business plan στόχος είναι να ανοίγουν 10-12 καταστήματα τα επόμενα χρόνια. Αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης πριμοδοτεί το τζίρο της εταιρείας με ναυαρχίδα την JD αλλά και την αλυσίδα Cosmos Sport. Εκτιμάται ότι ο τζίρος σε επίπεδο ομίλου θα κλείσει φέτος πάνω από 210 εκατ. ευρώ από περίπου 165 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι σε Ελλάδα και Κύπρο. Οι πωλήσεις στο online κανάλι μπορεί να σημείωσαν πτώση μετά την πανδημία αλλά παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Σήμερα το μερίδιό τους συμπεριλαμβανομένων των πωλήσεων από το eshop με παραλαβή από φυσικό κατάστημα αντιστοιχεί στο 25% του τζίρου.
Το μόνο joint venture της JD στην Ευρώπη
Εν κατακλείδι, η Cosmos Sport έχει προσθέσει 130 εκατ. ευρώ από το 2021, έτος κατά το οποίο η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της αποκτήθηκε από την JD Sports Fashion PLC. Σήμερα η Cosmos Sport είναι κατά 80% θυγατρική της JD Sports Fashion PLC αλλά η αξία του 20% που ελέγχουν οι αδελφοί Τσικνάκη έχει την αξία που είχε η εταιρεία το 2021, όταν έκαναν το deal με την βρετανική πολυεθνική. Αυτό είναι ενδεικτικό της win-win συμφωνίας. Σημειώνεται ότι τον περασμένο μήνα έληξε το option για το 20% των μετοχών και δεν ασκήθηκε το δικαίωμα, καθώς και οι δύο πλευρές έχουν πρόθεση να συνεχίσουν τη συνεργασία τους. Σήμερα η ελληνική εταιρεία είναι το μόνο joint venture της JD στην Ευρώπη μετά και την εξαγορά που έκανε στο joint venture που διατηρούσε στην Πολωνία.
Οι δύο εταίροι στοχεύουν να ενισχύουν τη θέση τους σε Ελλάδα και Κύπρο αξιοποιώντας συνέργειες μεταξύ των δραστηριοτήτων πριν προχωρήσουν στο επόμενο βήμα, πιθανόν επέκταση σε νέες χώρες.
Διαβάστε επίσης
Εταιρείες ΙΤ & Telecoms: Αναζητούν “καύσιμο” για την επόμενη μέρα του RRF
Τράπεζες: Αλλάζουν ριζικά τα συνδρομητικά πακέτα μετά τα νέα μέτρα
ΕΣΠΕΝ: “Καμπανάκι” για τα φέσια στην αγορά ηλεκτρισμού