THEPOWERGAME
Οι ιαπωνικοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας Honda Motor και Nissan Motor θα ξεκινήσουν διαπραγματεύσεις για συγχώνευση, καθώς αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από μεγαλύτερους παγκόσμιους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με φήμες που επικαλέστηκε την Τρίτη η εφημερίδα Nikkei.
Όπως τονίζει το Reuters, τους τελευταίους μήνες οι δύο εταιρείες έχουν εντείνει τους δεσμούς τους, καθώς αντιμετωπίζουν μεγάλο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Οι εταιρείες αυτές πιέζουν παλαιότερες μάρκες, που αγωνίζονται να βγάλουν αρκετά κέρδη από τα εγχειρήματά τους στα ηλεκτρικά οχήματα.
Σε κάθε περίπτωση, η Honda και η Nissan εξέδωσαν πανομοιότυπες ανακοινώσεις με τις οποίες υπογράμμισαν ότι τα όσα αναφέρει η Nikkei για συνομιλίες συγχώνευσης δεν επικοινωνηθεί από καμία από τις δύο εταιρείες. Το Reuters δεν έχει επαληθεύσει ανεξάρτητα τις πληροφορίες.
«Όπως ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, η Honda και η Nissan διερευνούν διάφορες πιθανότητες για μελλοντική συνεργασία, αξιοποιώντας η μία τα δυνατά σημεία της άλλης», ανέφεραν οι εταιρείες σε ξεχωριστές ανακοινώσεις. Ταυτόχρονα πρόσθεσαν ότι θα ενημερώσουν τα ενδιαφερόμενα μέρη σε κατάλληλο χρόνο.
Οι μετοχές της Honda που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ σημείωσαν άνοδο 1,3% στις απογευματινές συναλλαγές.
Nissan και Honda πιέζονται από την Κίνα
Η Nissan και η Honda, η τρίτη και η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, έχουν χάσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα, η οποία αντιπροσώπευε σχεδόν το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων τον Νοέμβριο, με περισσότερες από 1,27 εκατομμύρια αγορές για τον μήνα.
Συνολικά, οι δύο εταιρείες είχαν συνδυασμένες παγκόσμιες πωλήσεις 7,4 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023, αλλά παλεύουν με τις προκλήσεις των κατασκευαστών EV, ιδιαίτερα στην Κίνα, όπου η BYD και άλλοι έχουν ξεφύγει μπροστά.
Οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες General Motors και Ford Motor έχουν επίσης επιβραδύνει τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς το υψηλό κόστος δανεισμού και οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης εμποδίζουν την υιοθέτησή τους παρά τα κυβερνητικά κίνητρα.
Στην Ευρώπη, η Volkswagen έχει εγκλωβιστεί σε δύσκολες συνομιλίες με το συνδικάτο της για περικοπές κόστους, καθώς αντιμετωπίζει πτώση της ζήτησης και αύξηση του κόστους. Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία προετοιμάζεται επίσης για μια πιθανή ανατροπή των φιλικών προς τα ηλεκτρικά οχήματα πολιτικών από τον επερχόμενο πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ανέφερε το Reuters.
Η Honda και η Nissan τον Μάρτιο συμφώνησαν να συνεργαστούν στις επιχειρήσεις τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων και τον Αύγουστο εμβάθυναν τους δεσμούς τους, συμφωνώντας να συνεργαστούν σε μπαταρίες, ηλεκτρονικούς άξονες και άλλη τεχνολογία.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να λειτουργούν υπό μία ενιαία εταιρεία συμμετοχών και αναμένεται σύντομα να υπογράψουν μνημόνιο κατανόησης για τη νέα συγχωνευμένη οντότητα, ανέφερε το Nikkei.
Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων… με τη βοήθεια της Mitsubishi
Η Honda και η Nissan επιδιώκουν επίσης να εντάξουν τη Mitsubishi Motors, στην οποία η Nissan είναι ο κορυφαίος μέτοχος με ποσοστό 24%, στο πλαίσιο της εταιρείας χαρτοφυλακίου, για να δημιουργήσουν έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο, ανέφερε το δημοσίευμα.
Τα μερίδια των δύο εταιρειών στη νέα οντότητα, μαζί με άλλες λεπτομέρειες θα αποφασιστούν αργότερα, ανέφερε το Nikkei.
Οποιαδήποτε συμφωνία θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη στον κλάδο μετά τη συγχώνευση 52 δισ. δολαρίων μεταξύ της Fiat Chrysler και της PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis.
Η Nissan ταλανίζεται από την αδύναμη ζήτηση στην Κίνα και τις ΗΠΑ, γεγονός που ώθησε την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να λάβει μέτρα εξοικονόμησης κόστους, όπως οι εταιρικές ανακατατάξεις. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα καθαρά κέρδη του εξαμήνου μειώθηκαν περισσότερο από 90% σε σχέση με ένα χρόνο πριν και μείωσε την πρόβλεψη για τα ετήσια λειτουργικά κέρδη της κατά περίπου 70%.
Η Nissan ήταν στην πρώτη γραμμή των ηλεκτρικών οχημάτων στη δεκαετία του 2010, αλλά έχει ανατραπεί αυτή τη δεκαετία από νεοεισερχόμενους και αμιγείς παίκτες.
Διαβάστε επίσης
Μητσοτάκης: Τώρα ήρθε η ώρα για τολμηρή παρέμβαση στις τραπεζικές προμήθειες
Πέθανε ο δημοσιογράφος Κώστας Χαρδαβέλλας
Το σχέδιο της νέας Elpedison για διπλασιασμό πελατειακής βάσης