THEPOWERGAME
Δεν έχουν τέλος οι προσπάθειες των επιτήδειων, οι απάτες με λίγα λόγια, για να υφαρπάξουν τραπεζικά προσωπικά δεδομένα πολιτών, επιχειρηματιών κ.ο.κ. Μετά τις τηλεφωνικές κλήσεις από δήθεν «επενδυτικές» πλατφόρμες του Λονδίνου, της Στοκχόλμης, του Βερολίνου κ.λπ., σειρά πήρε το spoofing, δηλαδή η πλαστογράφηση, των τηλεφωνικών κέντρων των τραπεζών.
Η πλαστογράφηση αυτή είναι η πιο επικίνδυνη μορφή από εκείνη των δήθεν επενδυτικών πλατφορμών που εμφανίζονταν να τηλεφωνούν από διάφορα επενδυτικά κέντρα της Ευρώπης, ενώ στην πραγματικότητα ήταν τηλεφωνικά κέντρα σε Τίρανα, Κόσοβο, Μόσχα και άλλες πόλεις της Ευρώπης. Αυτή η πλαστογράφηση (κατά κανόνα ανύπαρκτων) αριθμών αλλοδαπής, πλέον εγκαταλείφθηκε καθώς έγινε ευρέως γνωστό το κόλπο τους και τα υποψήφια θύματα μοιάζει να μην «τσιμπάνε» πλέον.
Τώρα, οι ίδιοι απατεώνες πλαστογραφούν υπαρκτούς τηλεφωνικούς αριθμούς και δη τραπεζών. Συγκεκριμένα πλαστογραφούν τον αριθμό του τηλεφωνικού κέντρου της τράπεζας, καθιστώντας τα υποψήφια θύματα ακόμη πιο ευάλωτα καθώς οι ίδιοι θεωρούν ότι τους έχει καλέσει η τράπεζά τους. Στην πραγματικότητα ωστόσο τους έχει καλέσει άλλος ένας απατεώνας.
Το θέμα φέρνει με επιστολή της προς την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) συστημική τράπεζα, πελάτες της οποίας έγιναν αποδέκτες spoofing του τηλεφωνικού της κέντρου. Η τράπεζα ζητεί από την ΕΕΤΤ την λήψη μέτρων, καθώς πελάτες της επανειλημμένως κλήθηκαν από το δήθεν «τηλεφωνικό κέντρο» της τράπεζας χωρίς φυσικά αυτό να έχει γίνει στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα υποψήφια θύματα υποβάλλονται σε δήθεν ενημερώσεις για ανύπαρκτα περιστατικά που αφορούσαν τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους ή/και τις πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες τους. Ουσιαστικός στόχος των spoofers ωστόοσο, είναι την απόσπαση ευαίσθητων στοιχείων των υπηρεσιών e–banking και των καρτών τους από τα υποψήφια θύματά τους.
Η ΕΕΤΤ φυσικά επιλήφθηκε του θέματος και σύμφωνα με πληροφορίες διερευνά τις τεχνικές λύσεις που μπορεί να υπάρξουν. Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξουν επαφές τόσο με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών της χώρας που αριθμοδοτούνται από την ΕΕΤΤ, όσο και με άλλες ανεξάρτητες αρχές άλλων κρατών που έχουν ενδεχομένως να έχουν αντιμετωπίσει το θέμα.
Μια λύση που έχει δοθεί σε ορισμένες χώρες, είναι ότι για τους αριθμούς που έχουν δοθεί σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους (αριθμοδότηση), να μην μπορούν να αντιγραφούν. Συγκεκριμένα οι σειρές της αριθμοδότησης των παρόχων να μπούν σε μια κοινή βάση δεδομένων στην οποία θα έχουν όλοι οι πάροχοι πρόσβαση, έτσι ώστε να αναγνωρίζεται ο καλών, και εφόσον γίνεται πλαστογράφηση του τηλεφωνικού αριθμού, να απορρίπτεται η κλήση.
Το σύστημα αυτό δεν αποτελεί επιστημονική φαντασία. Εφαρμόζεται σε ένα μικρότερο βαθμό στις συνδέσεις που βασίζονται σε υπηρεσίας της φορητότητας αριθμού. Ο αριθμός φαίνεται ότι είναι του παρόχου Α, αλλά ο χρήστης λαμβάνει υπηρεσίες από τον πάροχο Β. Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να επεκταθεί και να περιλάβει το σύνολο της αριθμοδότησης, αλλά προφανώς οι πάροχοι δεν το επιθυμούν λόγω του ότι έχει επιπλέον κόστος.
Οι πλαστογραφήσεις τηλεφωνικών αριθμών, σύμφωνα με ειδικούς γίνονται πολύ εύκολα, σε χώρες όπου δεν υπάρχει ένα τέτοιο σύστημα προστασίας των αριθμών. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά οι πολίτες της χώρας μας, αφού όλα τα προηγούμενα χρόνια είναι λίγο-πολύ γίνει δέκτες κλήσεων από τις «επενδυτικές πλατφόρμες», που ενώ τους τηλεφωνούσαν από την Ουκρανία, τη Ρωσία και τη Βουλγαρία, αυτοί έβλεπαν στα τηλέφωνα ότι τους καλούσαν από το Λονδίνο, τη Φρανκφούρτη και το Άμστερνταμ.
Διαβάστε επίσης
ΕΝΦΙΑ: Όλα τα κλειδιά για την έκπτωση φόρου έως 20%
Στέγη: Η Μικτή Επιτροπή για τα ακίνητα των servicers και ο Φορέας Ακινήτων
Πώς η Ελλάδα θα κερδίσει το παιχνίδι της γεωθερμίας: Τα SOS και οι ευκαιρίες