THEPOWERGAME
Όπως σημειώνει η Έλενα Παπαδονικολάκη, Founder της Boutique Setters, η σύνδεση με τον επισκέπτη περνά μέσα από την ενεργοποίηση των αισθήσεων και τη συναισθηματική σύνδεση, ενώ παράλληλα τα ξενοδοχεία πρέπει να προετοιμαστούν για τη νέα γενιά ταξιδιωτών, τη Generation Z, που έχει υψηλές απαιτήσεις για την τεχνολογία και τον χρόνο της. Άλλωστε, στη σημερινή εποχή, ο ταξιδιώτης δεν αρκείται πια στο να ανακαλύπτει το διαφορετικό ή το προσωποποιημένο, επιδιώκει και τα δύο. Το να δημιουργείς εξαιρετικές εμπειρίες για τον σύγχρονο επισκέπτη δεν απαιτεί μόνο μεγάλο προϋπολογισμό αλλά κυρίως δημιουργικότητα και στρατηγική.
Η κ. Παπαδονικολάκη, μιλά στο powergame.gr για το όραμά της και τη δημιουργία της πρώτης B2B κοινότητας boutique φιλοξενίας στην Ευρώπη, μια πρωτοβουλία που υποστηρίζει ανεξάρτητους ξενοδόχους να ξεχωρίσουν και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της σύγχρονης τουριστικής βιομηχανίας. Μέσα από λύσεις που συνδυάζουν το αυθεντικό με το σύγχρονο και το βιωματικό με το πρακτικό, η Boutique Setters συμβάλλει στη διατήρηση της μοναδικότητας των boutique ξενοδοχείων, προσφέροντας ταυτόχρονα εργαλεία και στρατηγικές που ανταποκρίνονται στις νέες τάσεις και απαιτήσεις.
- Πείτε μας λίγα λόγια για το πώς ξεκίνησε η ιδέα της Boutique Setters και τι σας ενέπνευσε να δημιουργήσετε την πρώτη B2B κοινότητα boutique φιλοξενίας στην Ευρώπη;
Η επαφή μου με τον κόσμο της φιλοξενίας ξεκίνησε από μικρή ηλικία, μέσα από την οικογενειακή μας ξενοδοχειακή επιχείρηση. Έτσι, γνώρισα από νωρίς και από πρώτο χέρι τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένας ξενοδόχος: από τη λειτουργία και την ανάπτυξη μέχρι την απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη.
Στην επαγγελματική μου πορεία, απέκτησα πολύτιμη εμπειρία συνεργαζόμενη με κορυφαίες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως η Accor, η Hilton, η Starwood και η Marriott, σε θέσεις εμπορικής διεύθυνσης. Αυτό με βοήθησε να κατανοήσω σε βάθος τις ανάγκες του κλάδου και τις προοπτικές του.
Η ιδέα της Boutique Setters και της b2b boutique community γεννήθηκε μετά την πανδημία, βλέποντας ότι οι μικροί ξενοδόχοι δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο να ανταπεξέλθουν στον άνισο ανταγωνισμό με τις μεγάλες πολυεθνικές. Ταυτόχρονα, καλούνται να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις νέων τάσεων, όπως η χρήση τεχνολογίας και η βιώσιμη λειτουργία. Αυτό συχνά οδηγεί τους μικρούς ιδιοκτήτες είτε να εγκαταλείπουν τις επιχειρήσεις τους είτε να τις παραδίδουν σε μεγαλύτερες απρόσωπες ξενοδοχειακές αλυσίδες, με αποτέλεσμα να χάνεται η αυθεντικότητα και η μοναδικότητα που χαρακτηρίζει τα boutique ξενοδοχεία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 77% των ξενοδοχείων στην Ευρώπη είναι ανεξάρτητες οικογενειακές επιχειρήσεις, με μακρά παράδοση. Παρ’ όλα αυτά, τελευταία παρατηρείται μείωση του αριθμού τους εξαιτίας της επέκτασης των μεγάλων αλυσίδων, της έντασης του ανταγωνισμού και των περιορισμένων πόρων που διαθέτουν για την ανάπτυξή τους.
Η Boutique Setters δημιουργήθηκε για να προσφέρει λύση σε αυτήν την ανάγκη. Στόχος είναι από τη μια μεριά να ενδυναμώσουμε τους ιδιοκτήτες των ανεξάρτητων boutique ξενοδοχείων, δημιουργώντας ένα οικοσύστημα που παρέχει πρόσβαση σε αξιόπιστους προμηθευτές και πιστοποιημένους καινοτόμους συνεργάτες, προσαρμοσμένους στις ανάγκες της boutique φιλοξενίας. Πρόσβαση σε εκπαίδευση και σε αλλά απαραίτητα σχετικά εφόδια. Παράλληλα, διεκδικούμε για αυτά τα ξενοδοχεία ισότιμες ευκαιρίες ανάπτυξης, διατηρώντας τη μοναδικότητα και την αυθεντικότητά τους σε έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό κλάδο.
Από την άλλη μεριά όμως βοηθάμε και τους κατάλληλους και αξιόπιστους συνεργάτες προμηθευτές και παρόχους υπηρεσιών να αναδειχτούν μέσω του δικτύου και να επιτύχουν στρατηγικής σημασίας συνεργασίες με μεθοδικότητα.
Ο στόχος μας είναι να αναδείξουμε και να προωθήσουμε την αυθεντική boutique φιλοξενία, θέτοντας νέα πρότυπα στην αγορά ως πρωτοπόροι. Είναι η πρώτη boutique κοινότητα σε Ελλάδα και εξωτερικό, που δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της να αποκτήσουν στρατηγικές επαφές, να αναπτύσσουν συνεργασίες και να αντλούν πολύτιμες πληροφορίες και έμπνευση, συμβάλλοντας στην εξέλιξη και επιτυχία της επιχείρησής τους.
- Ποιες είναι οι κύριες ανάγκες που καλύπτει η Boutique Community για τα ανεξάρτητα boutique ξενοδοχεία και πώς συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα και την εξέλιξή τους;
Η Boutique Community παρέχει ένα οικοσύστημα υποστήριξης για τα boutique ξενοδοχεία, αλλά και τους παρόχους υπηρεσιών προσφέροντάς τους μια ολιστική λύση που βασίζεται σε 4 πυλώνες.
Πρόσβαση σε ένα δίκτυο υψηλής ποιότητας προμηθευτών και πιστοποιημένων αλλά και καινοτόμων συνεργατών στους βασικούς τομείς εκκίνησης, λειτουργίας και ανάπτυξης τους μέσω ενός δημιουργικού Marketplace. Αυτό τους εξασφαλίζει συμφέρουσες προσφορές και υπηρεσίες αλλά και χρόνο και ενεργεία.
Ευκαιρίες δικτύωσης και εκμάθησης από ομότιμους. Μέσα από το αποκλειστικό VIP Lounge (Who is Who), οι ξενοδόχοι – μέλη έχουν πρόσβαση σε μια κοινότητα που αποτελείται από ηγέτες του κλάδου, ιδρυτές και εκπροσώπους επιτυχημένων brands, προκειμένου να χτιστούν πολύτιμες συνεργασίες. Παράλληλα, όλα τα μέλη της κοινότητας μπορούν να έρθουν σε επαφή μέσω ενός φόρουμ με στόχο την ενημέρωση και την ανταλλαγή απόψεων.
Πρόσβαση σε συνεχή ενημέρωση: παράλληλα η Boutique Setters, θα παρέχει στους συνεργάτες της ενημερώσεις για τις τελευταίες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας, μέσα από διαδικτυακά σεμινάρια και εκδηλώσεις.
Συμβουλευτικές υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε μέλους και ενισχυμένη προβολή. Τα μέλη απολαμβάνουν αυξημένη προβολή μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης της Boutique Setters. Επίσης, όλοι οι συνεργάτες μέλη λαμβάνουν το ειδικό σήμα της Boutique Setters, ως πιστοποιημένοι συνεργάτες του οικοσυστήματος της, που ενισχύει την αξιοπιστία και αναγνωσιμότητά τους.
- Μια σημαντική πτυχή της πλατφόρμας σας είναι το Marketplace. Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς λειτουργεί και τι πλεονεκτήματα προσφέρει στους ξενοδόχους;
Το Marketplace της Boutique Setters λειτουργεί ως μια διαδικτυακή αγορά και ως ξενοδοχειακή έκθεση ανοιχτή όλο το χρόνο που επιτρέπει στους ξενοδόχους να συνδεθούν και να αλληλοεπιδράσουν εύκολα με εξειδικευμένους προμηθευτές για κάθε πτυχή της λειτουργίας τους. Αυτό τους εξοικονομεί χρόνο και ενέργεια, αφού μπορούν να βρουν αξιόπιστους συνεργάτες σε ένα μέρος, ενώ τους δίνεται η δυνατότητα να εμπνευστούν από δικές μας προτάσεις και να επιλέξουν λύσεις προσαρμοσμένες στο δικό τους όραμα και στις ανάγκες των πελατών τους.
Επιπλέον λαμβάνουν ειδικές προσφορές και εκπτώσεις που απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στα μέλη της κοινότητας.
Οι λύσεις που προσφέρει το Marketplace καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών, όπως Design, Τεχνολογία, F&B, Wellness, Τέχνη, Room Amenities, Revenue & Sales, Branding, και Concept Design. Ωστόσο, το στοιχείο που μας διαφοροποιεί εντυπωσιακά από οποιοδήποτε άλλο marketplace είναι η εστίαση στον τομέα των “Experiences” και των “Immersive Experiences”.
Ο βασικός μας στόχος είναι να εμπλουτίσουμε αυτόν τον τομέα, προσφέροντας καινοτόμες και δημιουργικές προτάσεις που ενεργοποιούν τη σκέψη του «out of the box». Με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζουμε τη μοναδικότητα και την αυθεντικότητα κάθε καταλύματος, ενώ παράλληλα ενισχύουμε τις τοπικές κοινότητες και τους μικρούς, δημιουργικούς παρόχους υπηρεσιών και προϊόντων.
- Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τα boutique ξενοδοχεία στην Ευρώπη και με ποιους τρόπους η Boutique Setters τα βοηθά να ανταποκριθούν σε αυτές;
Τα boutique ξενοδοχεία, όπως αναφέραμε και στην αρχή, αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως η ανάγκη για αυθεντικότητα, η διαφοροποίηση σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, η προσαρμογή στις τεχνολογικές εξελίξεις, η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών, αλλά και ο κίνδυνος της εξαφάνισής τους.
Η Boutique Setters με το εγχείρημα της Boutique κοινότητας τα βοηθά να ανταπεξέλθουν τις προκλήσεις παρέχοντας πρόσβαση σε συνεργάτες που υποστηρίζουν αυτές τις αξίες, προσφέροντας εκπαιδευτικά εργαλεία και ενημερώσεις για τις τελευταίες τάσεις. Χτίζοντας ένα σύστημα υποστήριξης, και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ τους, ευνοώντας την ανάπτυξη τους μέσω επιτυχημένων συνεργιών.
- Εκτός από τη σύνδεση με προμηθευτές, προσφέρετε και υπηρεσίες ενημέρωσης για τις τελευταίες τάσεις της τουριστικής βιομηχανίας. Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις που βλέπετε να διαμορφώνουν το μέλλον της boutique φιλοξενίας;
Η εξατομίκευση και η αυθεντικότητα, η βιωσιμότητα, η ευεξία, η αυτοφροντίδα και η υιοθέτηση της τελευταίας τεχνολογίας είναι από τις πιο σημαντικές που ήρθαν για να μείνουν και που η κοινότητα μας θα παρέχει μεθοδική υποστήριξη μέσω των κατάλληλων συνεργασιών.
Οι επισκέπτες αναζητούν μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες που αντανακλούν την τοπική κουλτούρα και παράδοση. Η παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών και η δημιουργία μιας ιδιαίτερης ατμόσφαιρας είναι κρίσιμες για την ικανοποίηση των πελατών.
Η φυγή προς τη φύση και οι αργοί ρυθμοί είναι επίσης μια τάση των τελευταίων ετών που αρχίζει και γίνεται όλο και πιο ισχυρή. Αναζήτηση ηρεμίας. Οι επισκέπτες θέλουν να βιώσουν την αυθεντική ομορφιά της φύσης μέσω υπαίθριων δραστηριοτήτων, όπως πεζοπορία, ποδηλασία ή παρατήρηση της άγριας ζωής. Boutique ξενοδοχεία που χρησιμοποιούν φυσικά υλικά, οργανική διακόσμηση και τοποθεσίες με ανεμπόδιστη θέα στη φύση προσελκύουν περισσότερους ταξιδιώτες. Οπότε η ενσωμάτωση φυσικών στοιχείων στα καταλύματα είναι απαραίτητη πλέον.
Η υιοθέτηση πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον, όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η μείωση της χρήσης πλαστικών, αποτελεί επίσης σημαντική προτεραιότητα για τα boutique ξενοδοχεία. Οι ταξιδιώτες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα κατά την επιλογή καταλύματος.
Η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών, βελτιώνει την εμπειρία των επισκεπτών και αυξάνει την αποδοτικότητα των υπηρεσιών.
Η προσφορά υπηρεσιών που προάγουν την ευεξία, όπως spa, γιόγκα και διαλογισμός, γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής, και αυτές οι υπηρεσίες δεν είναι πλέον “nice to have” αλλά “must have”.
Τέλος η υποστήριξη της τοπικής οικονομίας και η συνεργασία με την κοινότητα ενισχύουν την αυθεντικότητα και την ελκυστικότητα των boutique ξενοδοχείων, προσφέροντας στους επισκέπτες μια βαθύτερη σύνδεση με τον προορισμό.
- Η Boutique Community φαίνεται να είναι μια δυναμική και συνεχώς αναπτυσσόμενη κοινότητα. Ποιο είναι το όραμά σας για την περαιτέρω ανάπτυξή της και ποια σχέδια έχετε για το μέλλον;
Το όραμά μου για την Boutique Community είναι να γίνει το κορυφαίο διεθνές hub για την boutique φιλοξενία, παρέχοντας τα εργαλεία και τους πόρους που χρειάζονται τα ξενοδοχεία για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν. Να γίνουμε η φωνή των ανεξάρτητων μικρών ξενοδόχων.
- Ως γυναίκα επιχειρηματίας σε έναν απαιτητικό χώρο όπως η φιλοξενία και οι B2B υπηρεσίες, ποια είναι η εμπειρία σας και ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζετε; Τι συμβουλή θα δίνατε σε άλλες γυναίκες που επιθυμούν να ιδρύσουν τη δική τους επιχείρηση;
Μπορώ να πω με σιγουριά ότι η φιλοξενία είναι ένας χώρος όπου η ενσυναίσθηση και η αφοσίωση είναι πολύτιμα στοιχεία.
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ήταν και είναι ακόμα να ισορροπώ την προσωπική μου ζωή με τις απαιτήσεις της δουλειάς. Η συμβουλή μου σε άλλες γυναίκες είναι να πιστέψουν στις δυνάμεις τους, να παραμείνουν πιστές στις αξίες τους, και να επιδιώξουν συνεργασίες που ενισχύουν την επιχειρηματική τους πορεία.
Διαβάστε επίσης
DBRS: Ατσαλάκωτη από τις ταραχές η αθλητική βιομηχανία
Πώς το ethereum μπορεί να ξεπεράσει σε αποδόσεις το bitcoin
Η πράσινη μετάβαση των νησιών “περνάει” από τις Βρυξέλλες