THEPOWERGAME
Μάχη για να αποσπάσουν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των δεκάδων εκατομμυρίων συνδρομητών στη διαδικτυακή αγορά ψυχαγωγίας (streaming) δίνουν οι εταιρείες τεχνολογίας, τα στούντιο του Χόλυγουντ και οι ψηφιακές πλατφόρμες, με αποτέλεσμα οι συμφωνίες στον ευρύτερο κλάδο των ΜΜΕ να προσεγγίζουν τα υψηλά επίπεδα της εποχής των dot.com εταιρειών τη δεκαετία του 2000.
Mε την επισημοποίηση της εξαγοράς της ιστορικής εταιρείας παραγωγών Metro-Goldwyn-Mayer ή MGM από την Amazon αντί 8,45 δισ. δολαρίων, η συνολική αξία των συμφωνιών στον ευρύτερο κλάδο των μαζικών μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας από τις αρχές του έτους υπολογίζεται στα 232 δισ. δολάρια, αντανακλώντας άνοδο έως και 640% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Η Amazon προσέφερε 3 δισ. δολάρια παραπάνω από την Apple ή την Comcast για την απόκτηση της MGM, η οποία ελέγχεται από τον επενδυτικό κολοσσό Anchorage Capital και μια κοινοπραξία επενδυτών.
Η συγχώνευση WarnerMedia-Discovery
Πρόσφατα ανακοινώθηκε επίσης η συγχώνευση της WarnerMedia, θυγατρική του τηλεπικοινωνιακού κολοσσού ΑΤ&Τ, με την Discovery, μια συμφωνία που όταν υλοποιηθεί θα οδηγήσει αυτόματα στη δημιουργία ενός ομίλου 132 δισ δολαρίων. Απώτερος στόχος είναι να ανταγωνιστεί τις διαδικτυακές πλατφόρμες ψυχαγωγίας των Disney και Netflix, οι οποίες έχουν περίπου 100 εκατ. και 200 εκατ. συνδρομητές, αντίστοιχα. Στο χαρτοφυλάκιο της WarnerMedia περιλαμβάνεται το ειδησεογραφικό δίκτυο CNN, το καλωδιακό κανάλι ΗΒΟ και η Warner Bros.
Κατά τη διάρκεια του Μάιου, η Verizon, ένας ακόμη αμερικανικός όμιλος τηλεπικοινωνιών, ανακοίνωσε πως πούλησε την Yahoo και άλλα περιουσιακά στοιχεία ΜΜΕ στον επενδυτικό κολοσσό Apollo Global Management έναντι 5 δισ δολαρίων.
MGM: Το «κυνήγι» του κατάλληλου αγοραστή
Ο επικεφαλής της MGM, Κέβιν Ούρλιχ, έχει αναλάβει εδώ και μήνες να βρει τον κατάλληλο αγοραστή για την MGM, η οποία έχει καταφέρει να παραμείνει αυτόνομη τόσα χρόνια, προσπερνώντας το κύμα των εξαγορών στα αμερικανικά ΜΜΕ από τους ομίλους τηλεπικοινωνιών προ μιας πενταετίας. Οι επενδυτές της MGM επιδίωκαν αρχικά ένα αντίτιμο της τάξεως των 10 δισ. δολαρίων αλλά ειδήμονες του κλάδου τονίζουν πως η βιβλιοθήκη παραγωγών της MGM, συμπεριλαμβανομένων των ταινιών Τζειμς Μποντ και Rocky, είχε αρχίσει εδώ και καιρό να φαίνεται παλαιά σε σχέση με την πληθώρα νέων παραγωγών από τις διαδικτυακές πλατφόρμες.
Η MGM είναι ένας ιστορικός παίκτης στον ανταγωνιστικό χώρο των παραγωγών, καθώς διαθέτει μια βιβλιοθήκη με 4.000 ταινίες και 17.000 ώρες τηλεοπτικού θεάματος από το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος», «Τον Μάγο του Όζ», τον «Ροζ Πάνθηρα» και το «The Hobbit» μέχρι την πολυβραβευμένη σειρά «The Handmaid’s Tale». Το πολυτιμότερο και πιο αξιοζήλευτο περιουσιακό στοιχείο της είναι, όμως, οι παραγωγές του Τζέιμς Μποντ. Πρόκειται για μια πέμπτη επικερδέστερη σειρά ταινιών όλων των εποχών, έχοντας επιτύχει συνολικά έσοδα άνω των 7 δισ. δολαρίων.