Γ.Δ.
1486.83 +0,40%
ACAG
+0,34%
5.9
BOCHGR
-0,22%
4.58
CENER
+1,06%
9.55
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,19%
8.5
EVR
-1,00%
1.49
NOVAL
+1,08%
2.35
OPTIMA
+0,47%
12.8
TITC
-1,13%
39.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,42%
1.694
ΑΒΕ
+1,54%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.68
ΑΚΡΙΤ
+2,13%
0.72
ΑΛΜΥ
-1,43%
4.49
ΑΛΦΑ
+2,04%
1.65
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,77%
10.37
ΑΣΚΟ
+4,08%
3.06
ΑΣΤΑΚ
-4,88%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,93%
8.72
ΑΤΤ
+8,06%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+3,56%
2.33
ΒΙΟ
+1,73%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+5,40%
2.05
ΒΙΟΣΚ
+0,62%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.405
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.5
ΔΑΑ
0,00%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-2,84%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.49
ΔΟΜΙΚ
+4,72%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+6,84%
0.328
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.86
ΕΕΕ
+0,30%
33.3
ΕΚΤΕΡ
+5,12%
1.89
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-3,29%
2.35
ΕΛΛ
+1,02%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,28%
2.31
ΕΛΠΕ
-0,52%
7.63
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.886
ΕΛΧΑ
+1,96%
2.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,92%
1.235
ΕΤΕ
+1,46%
7.76
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+1,20%
2.284
ΕΧΑΕ
+2,37%
4.75
ΙΑΤΡ
+4,61%
1.59
ΙΚΤΙΝ
-1,80%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+6,83%
2.19
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.85
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,19%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+1,49%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+2,20%
1.16
ΙΝΤΚΑ
+0,49%
3.1
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
+1,60%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-0,92%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.89
ΚΡΙ
+0,97%
15.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-0,25%
0.814
ΛΑΜΔΑ
+3,19%
7.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+8,33%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,24%
1.59
ΛΟΥΛΗ
-2,78%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.94
ΜΕΝΤΙ
+3,77%
2.2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,02%
2.975
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,19%
21.16
ΜΟΝΤΑ
-1,54%
3.84
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.765
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
-1,37%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,53%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
-2,48%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,17%
34.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-4,83%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,92%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.819
ΟΤΕ
-0,27%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+3,09%
10.68
ΠΑΙΡ
-1,45%
0.952
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
+2,03%
4.02
ΠΕΡΦ
+4,21%
5.94
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
+1,40%
3.995
ΠΛΑΚΡ
+1,39%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+1,42%
1.282
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.725
ΣΑΡ
-0,18%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.96
ΣΠΙ
+14,70%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+9,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.218
ΦΡΛΚ
+0,52%
3.85
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

ΟΛΘ: Τέλη 2027 η ολοκλήρωση της απευθείας σύνδεσης με ΠΑΘΕ

Καθυστερήσεις τριών ετών γράφει το πολυσυζητημένο έργο της απευθείας σύνδεσης του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να παραδοθεί καλοκαίρι του 2024 και, όπως προβλέπεται από τους καλά γνωρίζοντες, δεν θα ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2027.

Οι καθυστερήσεις οφείλονται στο ότι δεν έχει αποδοθεί στον ανάδοχο (ΑΚΤΩΡ) ούτε καν το σύνολο της έκτασης της παλιάς απαλλοτρίωσης, πάνω στην οποία πατάει η γέφυρα, ενώ βεβαίως δεν έχει κλείσει το κεφάλαιο των καινούργιων απαλλοτριώσεων, που αφορά την προαίρεση της σύμβασης, για συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου. Ορισμένοι βιάστηκαν να χαρούν, επειδή πριν από μερικές ημέρες έγινε η παρακαταθήκη της αποζημίωσης για τις νέες απαλλοτριώσεις, αλλά το πιθανότερο είναι να ακολουθήσει προσφυγή των ιδιοκτητών στο Εφετείο, εξέλιξη που θα ρίξει αυτό το σκέλος του έργου πίσω.

Ενώ λοιπόν υπάρχει η αντίληψη σε φορείς της Θεσσαλονίκης ότι η ΟΛΘ Α.Ε. καθυστερεί το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, το οποίο ως γνωστόν συνδέεται και με τις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού Δημοσίου, για κατασκευή των απευθείας συνδέσεων του Λιμένα (χερσαίο τμήμα του 6ου προβλήτα ) με τον ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο, τελικώς δεν μπορεί να ασκηθεί κριτική στον παραχωρησιούχο (ήδη έχει δοθεί παράταση), επειδή το κράτος δεν έχει υλοποιήσει το δικό του, τεχνικό μέρος, του deal.

Εν παρενθέσει, να σημειωθεί ότι η ΟΛΘ Α.Ε. έχει κληθεί, τρεις φορές μάλιστα, από συμβούλους του ΣτΕ σε συσκέψεις, στις οποίες στελέχη της αλλά και εξειδικευμένος νομικός σύμβουλος απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που τέθηκαν επί του master plan και της ΣΜΠΕ που το συνοδεύει. Η διοίκηση της εταιρείας αναμένει, πολύ σύντομα, το πρακτικό της απόφασης, οπότε στις αρχές της καινούργιας χρονιάς να ακολουθήσει η έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης και Προεδρικού Διατάγματος, προκειμένου να υπογραφεί και η σύμβαση με τον προσωρινό ανάδοχο (ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ).

Επιστρέφοντας στο έργο της οδικής σύνδεσης, να πούμε ότι αφορά μία οδογέφυρα 3,5 χλμ., από τα οποία το 1,4 χλμ. είχε κατασκευαστεί από προηγούμενες εργολαβίες. Με τους ρυθμούς που προχωρούν οι κατασκευαστικές εργασίες, που έχει μεν τις προκλήσεις του, γιατί τα βάθρα πατάνε σε χαλαρά εδάφη, το έργο δεν θα τελειώσει πριν από το 2027, αφού έως σήμερα έχει συντελεστεί μόλις το 45% του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης και ο ανάδοχος ακόμη περιμένει να απομακρυνθεί μία μάντρα με ανταλλακτικά φορτηγών, που βρίσκεται περίπου στο μέσο της υπό κατασκευή γέφυρας.

Η συγκεκριμένη ιδιοκτησία ανήκει στις παλιές απαλλοτριώσεις και ο φορέας υλοποίησης του έργου, δηλαδή η Εγνατία Οδός Α.Ε., έχει προ 9-10 μηνών, με αίτημά της στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ζητήσει τη διοικητική αποβολή της «απρόθυμης» επιχείρησης, χωρίς έως σήμερα να έχει γίνει το παραμικρό για να τελειώνει αυτή η υπόθεση.

Έτσι, αναγκαστικά ο εργολάβος, η ΑΚΤΩΡ, δουλεύει μόνο στο νότιο τμήμα της οδογέφυρας, στο έναν εκ των δύο κλάδων, από το ύψος της οδού Καλοχωρίου μέχρι την είσοδο του λιμανιού, ενώ υπεργολάβος κατασκευάζει τους τσιμεντοδοκούς πάνω στις οποίες θα κάτσει ο φορέας της γέφυρας.

Η κατασκευή της οδογέφυρας, όπως και των συνδέσεων με το τοπικό οδικό δίκτυο, εκτιμάται ότι θα απαιτήσει μία διετία, οπότε εάν μέσα στο 2025 απελευθερωθούν οι ιδιοκτησίες που απαλλοτριώθηκαν, τότε το έργο θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2027.

Μια πονεμένη ιστορία 30 ετών

Αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι το έργο της απευθείας οδικής σύνδεσης της «πλατείας» του 6ου προβλήτα με τον ΠΑΘΕ πρωτοξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1990, τότε για την ολοκλήρωση αυτής της πονεμένης οδογέφυρας θα χρειαστούν σχεδόν 30 χρόνια, επειδή μεσολάβησε και μία δεκαετία ( μεταξύ εργολαβιών) που το έργο είχε παγώσει.

Σημειώνεται ότι  τον Ιούνιο του 2021, μετά τον τελευταίο διαγωνισμό της ΕΟΑΕ, υπεγράφη σύμβαση ολοκλήρωσης του έργου με την ΑΚΤΩΡ, η οποία προέβλεπε και προαίρεση για τις οδικές συνδέσεις με το τοπικό οδικό δίκτυο Καλοχωρίου. Το έργο ήταν προϋπολογισμού, προ ΦΠΑ, 59,770 εκατ. και προβλέπονταν επιπλέον 5,230 εκατ. προ ΦΠΑ για την προαίρεση.

Για το κυρίως έργο, που ανατέθηκε στην ΑΚΤΩΡ για 26,254 εκατ. προ ΦΠΑ, η σύμβαση όριζε τον χρόνο υλοποίησης στους 30 μήνες. Βεβαίως, αν εκτελεστούν οι νέες απαλλοτριώσεις και υπογραφεί η προαίρεση, ελπίζεται ότι οι εργασίες θα μπορέσουν να υλοποιηθούν παράλληλα.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

Το έργο που είχε ενταχθεί στον Άξονα Προτεραιότητας «ΔΙΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ (ΤΣ)» του Ε.Π. του ΥΠΟΜΕ, έχει τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:

H νέα οδική σύνδεση έχει μήκος 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχει ήδη κατασκευαστεί, όπως αναφέρθηκε νωρίτερα. Αναπτύσσεται επί οδογέφυρας αμφίδρομης κατεύθυνσης κατά το μεγαλύτερο της τμήμα και περιλαμβάνει:

  • Έξι (6) μεγάλες γέφυρες
  • Εργασίες ολοκλήρωσης ανωδομής
  • Κατασκευή συνδετήριου κλάδου μεταξύ της επαρχιακής οδού Θεσσαλονίκης – Καλοχωρίου και του αριστερού κλάδου της οδογέφυρας.
  • Κατασκευή οδικών τμημάτων των κλάδων εισόδου και εξόδου του κόμβου σύνδεσης της οδογέφυρας με την ΠΑΘΕ.
  • Αναβάθμιση του τοπικού οδικού δικτύου της ΒΙΠΕ Καλοχωρίου, καθώς και αναμόρφωση τμημάτων του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου της ΠΑΘΕ, με την κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων και του κυκλικού ισόπεδου κόμβου της οδού Καλοχωρίου.

Πέραν της απευθείας οδικής σύνδεσης του ΟΛΘ, εκκρεμεί και η σιδηροδρομική σύνδεση, έργο που έχει προϋπολογιστεί κοντά στα 35 εκατ. ευρώ και το οποίο δεν έχει ακόμη αρχίσει να κατασκευάζεται. Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστου Παληού, το έργο βρίσκεται στη φάση της μελετητικής ωρίμανσης, ώστε να καταστεί δυνατή η κατάθεση προσφορών εντός του 2025 για την ανάδειξη αναδόχου.

Διαβάστε επίσης

Τυχερά παιχνίδια: Καλπάζει η αγορά, ανεβαίνει το online gaming

Προ των πυλών εξαγορά σούπερ μάρκετ από ξένο επενδυτή

GSI: Πού “κολλάει” η απόφαση συμμετοχής του κυπριακού δημοσίου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!