Γ.Δ.
1463.34 +0,39%
ACAG
+0,35%
5.74
BOCHGR
+0,22%
4.53
CENER
-0,22%
9.06
CNLCAP
+0,69%
7.25
DIMAND
0,00%
8.42
NOVAL
+2,78%
2.4
OPTIMA
+0,32%
12.74
TITC
+0,90%
39.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,53%
1.496
ΑΒΕ
-0,66%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,82%
2.45
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
+0,97%
4.17
ΑΛΦΑ
+0,87%
1.629
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+1,20%
10.12
ΑΣΚΟ
-0,36%
2.75
ΑΣΤΑΚ
-6,93%
6.72
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+2,35%
0.696
ΑΤΤΙΚΑ
-1,32%
2.25
ΒΙΟ
+0,92%
5.5
ΒΙΟΚΑ
+1,62%
1.88
ΒΙΟΣΚ
+0,69%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,75%
18.72
ΔΑΑ
0,00%
8.1
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,34%
11.8
ΔΟΜΙΚ
+2,14%
2.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,45%
0.335
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.46
ΕΕΕ
+0,18%
33.76
ΕΚΤΕΡ
+1,46%
1.664
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
-0,99%
2
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,10%
1.846
ΕΛΠΕ
+1,14%
7.08
ΕΛΣΤΡ
-1,47%
2.01
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.848
ΕΛΧΑ
+0,53%
1.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,33%
1.14
ΕΤΕ
+0,57%
7.774
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,27%
2.235
ΕΧΑΕ
+0,78%
4.505
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-1,86%
0.317
ΙΛΥΔΑ
-0,26%
1.93
ΙΝΚΑΤ
-1,15%
4.74
ΙΝΛΙΦ
+0,63%
4.83
ΙΝΛΟΤ
-0,30%
0.99
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+1,71%
2.98
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,34%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+1,40%
0.434
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.182
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.68
ΚΡΙ
+0,67%
15.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
+2,29%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+1,05%
2.88
ΜΑΘΙΟ
-2,36%
0.58
ΜΕΒΑ
-1,97%
3.48
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.99
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,39%
20.4
ΜΟΝΤΑ
+2,86%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,94%
2.685
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,31%
26.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,85%
33.36
ΝΑΚΑΣ
-7,19%
2.84
ΝΑΥΠ
+1,19%
0.852
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
29.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
+0,54%
14.91
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
+1,19%
3.896
ΠΕΡΦ
+0,57%
5.33
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,50%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.62
ΣΑΡ
+0,37%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.341
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.522
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+0,32%
1.545
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.242
ΦΡΛΚ
-0,40%
3.78
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54

Απόβαση ΤΙΤΑΝ στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Προχωρεί η αξιοποίηση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Μετά την Gastrade, άλλος ένας μεγάλος χρήστης, η τσιμεντοβιομηχανία TITAN, θα εγκατασταθεί στο βορειοελλαδίτικο λιμάνι, με στόχο τη δημιουργία ενός κέντρου αποθήκευσης και διανομής τσιμέντου. Με το κέντρο αυτό η ΤΙΤΑΝ θα βλέπει τις αγορές της Βορείου Ελλάδος αλλά και των Βαλκανίων.

Η απόφαση συνεργασίας επισφραγίστηκε χθες με την έγκριση της σχετικής απόφασης του ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) από τη Γενική Συνέλευση. Και αυτό γιατί οι αποφάσεις του ΔΣ του ΟΛΑ δεν μπορούν να έχουν χρονική διάρκεια πάνω από τρία χρόνια. Η υπο-παραχώρηση που αποφασίστηκε για την ΤΙΤΑΝ είναι διάρκειας 25 ετών με δικαίωμα επέκτασής της για άλλα 25 έτη. Αφορά δε έκταση 7,8 στρεμμάτων επί του εμπορικού λιμένα της πόλης, όπου η ΤΙΤΑΝ θα δημιουργήσει εγκαταστάσεις διαχείρισης χύδην φορτίων τσιμέντου, αλλά και μονάδα συσκευασίας (ενσάκκιση) τσιμέντου.

Το τίμημα που θα καταβάλει η ΤΙΤΑΝ στον ΟΛΑ ανέρχεται σε 150.000 ευρώ ετησίως, σταθερό για πέντε χρόνια και αναπροσαρμοζόμενο στον πληθωρισμό για τα υπόλοιπα χρόνια της σύμβασης υπο-παραχώρησης. Αρχικά στην υπο-παραχωρούμενη έκταση θα δημιουργηθούν δύο σιλό τσιμέντου και στη συνέχεια θα δημιουργηθεί μονάδα συσκευασίας τσιμέντου.

Η πιο σημαντική συμβολή στη συμφωνία αυτήν είναι ότι το τεράστιο και αναξιοποίητο επί χρόνια μέχρι πρόσφατα λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αρχίζει να παίρνει ζωή. Την πρώτη «ανάσα» στα αμέτρητα στρέμματα τσιμέντου που παρέμεναν επί πολλά χρόνια άδεια έδωσε η Gastrade με την προβλήτα μεταφοράς του φυσικού αερίου που δημιούργησε, αλλά και τον στόλο σκαφών που έφερε στο λιμάνι. Τα σκάφη αυτά αξιοποιούνται στην ασφάλεια και την υποστήριξη της πλωτής μονάδας αεριοποίησης υγρού φυσικού αερίου (FSRU) που βρίσκεται στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης. Η εταιρεία ακόμη δημιούργησε στο λιμάνι αποθήκες υλικών και άλλες εγκαταστάσεις για το προσωπικό που εργάζεται στη μονάδα του FSRU.

Η ΤΙΤΑΝ είναι ο δεύτερος χρήστης που πιάνει δουλειά στο λιμάνι. Η εταιρεία θα φέρνει το τσιμέντο στο εμπορικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με πλοία. Το χύδην φορτίο θα μεταφέρεται με ταινιόδρομους στα δύο μεγάλα σιλό που θα κατασκευάσει, συνολικής χωρητικότητας 4.400 κυβ. μέτρων τσιμέντου. Από εκεί το τσιμέντο θα φορτώνεται σε φορτηγά ή/και τρένα, είτε χύδην, είτε συσκευασμένο σε σάκους και σε παλέτες. Η μονάδα συσκευασίας που θα δημιουργήσει η εταιρεία θα μπορεί να συσκευάζει τσιμέντο βάρους 200 τόνων ανά ώρα.

Οι μεγάλοι «παίκτες» που επενδύουν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Οι δύο προαναφερόμενοι χρήστες είναι μόνον η αρχή, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ και ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης διεξάγουν συζητήσεις με τις εταιρείες Trade Estates και HIG. Ο πρώτος ενδιαφέρεται για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι, που θα βλέπει τόσο την αγορά της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά και της Τουρκίας και της Βουλγαρίας. Μάλιστα, οι Τούρκοι επισκέπτες, αλλά και οι Βούλγαροι, είναι τόσοι πολλοί -ειδικά το καλοκαίρι-, που δίνουν ζωή όχι μόνον στην πόλη της Αλεξανδρούπολης, αλλά σε πολλές άλλες περιοχές της Θράκης. Όλοι τους έρχονται με αυτοκίνητα, δημιουργώντας μεγάλο φόρτο στους δρόμους της πόλης.

Γι’ αυτό το επόμενο βήμα του ΤΑΙΠΕΔ θα είναι η διεύρυνση του parking αυτοκινήτων που είναι μέσα στο λιμάνι. Στόχος είναι η συνολική έκτασή του να διπλασιαστεί, ώστε να αποσυμφορηθεί η πόλη από αυτοκίνητα και επιπλέον να γίνει η αξιοποίησή του, η οποία σήμερα δεν αποφέρει τίποτε στον ΟΛΑ. Η υπο-παραχώρηση του parking και η εκμετάλλευσή του μπορεί να γίνει, είτε από τον δήμο της πόλης, είτε από ιδιώτες.

Από την άλλη πλευρά, η HIG φαίνεται να ενδιαφέρεται κυρίως για τη δημιουργία logistics center στο λιμάνι, που θα διαχειρίζεται εμπορεύματα, τόσο με προορισμό την Ελλάδα, όσο και τα Βαλκάνια και την Τουρκία. Μάλιστα, η εταιρεία φέρεται να διεκδικεί πολύ μεγαλύτερη έκταση απ’ όλους τους άλλους χρήστες, επιδιώκοντας να δημιουργήσει ένα πολύ μεγάλο εμπορικό κέντρο.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι σε λίγο χρονικό διάστημα το λιμάνι πρόκειται να ηλεκτροφωτιστεί πλήρως, έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί όλο το 24ωρο.

Διαβάστε επίσης

Μουδιασμένη η αγορά μετά την απόφαση του ΣτΕ για τα bonus του ΝΟ

Τι αλλάζει στις φορολογικές δηλώσεις το 2025

Υδρογόνο: Συνεργασία IGI Poseidon με Tenaris για υποθαλάσσιο έργο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!