Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Γιατί θα παραχωρηθούν “πακέτο” τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια

Στα μέσα του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία θα παραχωρηθούν ως ενιαίο «πακέτο» μέσω διαγωνισμού. Πρόκειται για μια στρατηγική πρωτοβουλία που έχει δρομολογηθεί από το Υπερταμείο, με στόχο την ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης, τη βελτίωση των υποδομών και τη μεγιστοποίηση της αξίας αυτών των κρίσιμων περιουσιακών στοιχείων. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου για την περίοδο 2025-2027, τα αεροδρόμια αυτά αποτελούν «στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία, που μπορούν να μετατραπούν σε βασικούς πυλώνες ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία».

Η επιλογή της παραχώρησης «πακέτο» στοχεύει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και στην προσέλκυση επενδύσεων μεγάλης κλίμακας, οι οποίες θα διασφαλίσουν την αναβάθμιση των υποδομών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Αυτή η στρατηγική, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, συνδέεται άμεσα με τη δέσμευση του Υπερταμείου να αξιοποιήσει τη δημόσια περιουσία ως μοχλό ανάπτυξης, ενισχύοντας τόσο την εθνική, όσο και την τοπική οικονομία. Ο κ. Δημητριάδης σημείωσε ότι «η διαδικασία προχωρεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και μέχρι το 2025 τα αεροδρόμια θα είναι έτοιμα να παραχωρηθούν σε εξειδικευμένους διαχειριστές, που θα αναλάβουν την περαιτέρω ανάπτυξη και λειτουργία τους».

Το 2027 ορίζεται ως το επόμενο «ορόσημο», αφού μέχρι τότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης των υποδομών, να έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία τα επενδυτικά σχέδια και να έχει διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των νέων δομών. «Στόχος μας είναι να δούμε αυτά τα αεροδρόμια να λειτουργούν ως σύγχρονα κέντρα εξυπηρέτησης και ανάπτυξης, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας», πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της μακροπρόθεσμης στρατηγικής.

Η διοίκηση προσανατολίζεται στη σταδιακή απεμπλοκή του Υπερταμείου από τις μονάδες που μπορούν να αξιοποιηθούν καλύτερα από εξειδικευμένους ιδιώτες. «Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη: θέλουμε να παραδώσουμε τη διαχείριση των αεροδρομίων σε φορείς που έχουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία να τα αναπτύξουν και να επενδύσουν σε αυτά», δήλωσε ο κ. Δημητριάδης. «Προτεραιότητά μας είναι η σωστή προετοιμασία για να επιτύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα», εξήγησε, υπογραμμίζοντας τη σημασία της λεπτομερούς αξιολόγησης και του σχεδιασμού.

Ο λόγος για τα περιφερειακά αεροδρόμια της Καρπάθου, της Χίου, της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Λήμνου, των Ιωαννίνων, της Μήλου, της Νάξου, της Πάρου, της Ικαρίας, των Κυθήρων, της Λέρου, της Σητείας, της Νέας Αγχιάλου, της Καλύμνου, της Σκύρου, της Σύρου, της Αστυπάλαιας, του Καστελλόριζου, της Καστοριάς, της Κάσου και της Κοζάνης. Τα περισσότερα από αυτά τα αεροδρόμια απαιτούν σημαντικές επενδύσεις, σε τερματικούς σταθμούς και διαδρόμους προσγείωσης και στον ηλεκτρονικό και μηχανολογικό εξοπλισμό τους. Ο εκσυγχρονισμός τους αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τουρισμού στις συγκεκριμένες περιοχές.

Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr

Διαβάστε επίσης

Gucci: Καλές επιδόσεις στην Ελλάδα, αλλά προκλήσεις στην Κίνα

Τράπεζες: “Κληρώνει” για προμήθειες και χρεώσεις

Προς πώληση το 51% των Ελληνικών Αλυκών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!