THEPOWERGAME
Αρχές Δεκεμβρίου του 1994 παρουσιάστηκε το Playstation για πρώτη φορά στο κοινό και έθεσε νέα, υψηλότερα κριτήρια στον ανταγωνισμό της οικιακής ψυχαγωγίας. Με μότο «Play has no Limits», η Sony συνδύασε την καινοτομία με τη φαντασία και έδωσε ώθηση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών, η οποία αναμένεται να φθάσει συνολικά τα 221,24 δισ. δολάρια το 2024 και να επεκταθεί στα 424,23 δισ. δολάρια το 2033, σύμφωνα με την Straits Research. Αυτόν τον Δεκέμβριο, ο ιαπωνικός κολοσσός εκδίδει μια ανανεωμένη εκδοχή του PlayStation 5 Pro με αφορμή την 30ετή επέτειο σε μια συγκυρία που οι ανταγωνιστές έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στο cloud computing και τα κινητά τηλέφωνα.
Ένα trailer ενσωματώνει σκηνές από όλα τα παιχνίδια που απόλαυσαν διαφορετικές γενιές μέσα σε μια 30ετία, όπως το Final Fantasy VII, το God of War και το Shadow of the Colossus. Η Sony επιδιώκει να συγκινήσει το κοινό του Playstation τόσο από την παρουσίαση της νέας επετειακής κονσόλας, όσο και από το περιεχόμενο που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να ανατρέξει σε όλες τις εκδόσεις του παρελθόντος, με διαθέσιμα κάποια από τα πιο εμβληματικά παιχνίδια όπως το Tomb Raider II και το Tekken 3 για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Εξωτερικά, η Sony επανέφερε το χρώμα γκρι της αρχικής συσκευής, όπου διακριτικά αναφέρεται η έκδοση για την 30η επέτειο της ενώ το logo παρουσιάζεται σε τέσσερα χρώματα έτσι όπως είναι γίνει το 1994. Το τηλεχειριστήριο, επίσης, παραπέμπει στο παρελθόν με λεπτομέρειες στον σχεδιασμό.
Η επιλογή της Sony να φλερτάρει με τη νοσταλγία των παλαιότερων χρηστών δεν είναι τυχαία. Η πλειοψηφία των καταναλωτών που προτιμούν τις κονσόλες ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα από 35 έως 44 ετών έναντι παικτών από 16 με 24 ετών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της MIDiA Research. Εν ολίγοις, οι οπαδοί των ηλεκτρονικών παιχνιδιών δεν είναι πια νεαρά αγόρια. Στις πλούσιες χώρες, τα δυο τρίτα του πληθυσμού παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια και σχεδόν το ήμισυ είναι γυναίκες. Παρατηρείται, επίσης, αύξηση του ενδιαφέροντος από μεγαλύτερα άτομα, συμπεριλαμβανόμενων όσων είναι από 55 έως και 64 ετών.
Βέβαια, ο ανταγωνισμός γίνεται όλο και πιο σκληρός. Αφενός, τα Playstation της Sony αντιπροσωπεύουν το 65% της αγοράς των κονσόλων με ηλεκτρονικά παιχνίδια έναντι του 34% που αναλογεί στα Xbox της Microsoft, η οποία έλαβε τον Οκτώβριο το πράσινο φως για την εξαγορά της Activision έναντι 69 δισ. δολαρίων στη Βρετανία. Εντούτοις, η ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρονικών παιχνιδιών πηγάζει σήμερα, κυρίως, από τα κινητά τηλέφωνα. Οι εφαρμογές στα κινητά αναλογούν σχεδόν στο ήμισυ των καταναλωτικών δαπανών στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ αρκετά διανέμονται δωρεάν. Η Amazon και Nvidia διαθέτουν πλατφόρμες ελεύθερης ροής με ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ η Apple και η Google έχουν εξελιχθεί σε κολοσσούς στη διανομή μέσα από τα app stores τους.
Διαβάστε επίσης
Μεγάλου: Ποιες είναι οι προτεραιότητες της Τράπεζας Πειραιώς
Μαρία Κάλλας με Τζολί και Wicked στις κινηματογραφικές αίθουσες
Επικεφαλής στο σχήμα χρηματοδότησης του καλωδίου EMC η Εθνική Τράπεζα