THEPOWERGAME
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης
«Χρειάζεται υπομονή έτσι ώστε να κυλήσουν όλα ομαλά στη λειτουργία του Μετρό. Οι πρώτες εβδομάδες θέλουν εξοικείωση από όλους τους συμμετέχοντες σε αυτό το έργο. Για παράδειγμα υπάρχουν πάρα πολλοί συμπατριώτες μας που δικαιούνται εκπτωτικές κάρτες, αυτοί είναι περίπου 50 χιλιάδες. Φοιτητές, ΑΜΕΑ, άνεργοι αντιλαμβάνεστε ότι 50 χιλιαδες κάρτες δεν μπορούν να βγουν σε 3-4 ημέρες έχουμε φτάσει περίπου στις 5.000 άρα κάποιες ουρές που βλέπετε είναι εύλογο να υπάρχουν. Τα δρομολόγια εκτελούνται κανονικότατα και από τις πρώτες εκτιμήσεις περίπου μισό εκατομμύριο πολίτες έχουν μπει στο Μετρό στη Θεσσαλονίκη».
Για την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά
«Πέντε νέοι σταθμοί θα είναι έτοιμοι μέχρι το τέλος του ’25 άρα το μετρό στη Θεσσαλονίκη σε ένα χρόνο από σήμερα δεν θα έχει 13 σταθμούς θα έχει 18. Ταυτόχρονα έχουμε παρουσιάσει μελέτες για το πώς μπορούμε να επεκταθούμε πρωτίστως προς τα Δυτικά αλλά και να φτάσουμε στο αεροδρόμιο τα επόμενα χρόνια εξασφαλίζοντας βέβαια πριν την αναγκαία χρηματοδότηση που αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται αλλά είναι μια από τις προτεραιότητες που έχουμε».
Ερωτηθείς αν είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο
«Πρέπει πάντα να κάνουμε όλοι μας ότι μπορούμε ώστε οι μεταφορές να είναι πιο ασφαλείς. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές ακόμα και σε έναν αυτοκινητόδρομο ξέρετε πολύ καλά ότι υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας. Αυτό που πρέπει να κάνει η πολιτεία είναι να ενισχύει διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών. Πράγματι στον ελληνικό σιδηρόδρομο χρειάζεται να γίνουν πάρα πολλές επενδύσεις και να αναληφθούν πάρα πολλές πρωτοβουλίες έτσι ώστε να καλύψουμε το χαμένο έδαφος των προηγούμενων δεκαετιών. Πρώτη προτεραιότητα και είναι ήδη σε δημόσια διαβούλευση, θα επιδιώξουμε να νομοθετήσουμε φέτος, είναι ένας νέος ΟΣΕ όπου θα έχουμε έναν φορέα ώστε αυτός να έχει την ευθύνη των πράξεων που αφορούν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Δεύτερον, έχουμε συμφωνήσει με τους ευρωπαίους σε ένα κείμενο συγκεκριμένων πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν την επόμενη διετία έτσι ώστε να ενισχύουμε διαρκώς αυτό το οποίο είναι το ζητούμενο. Τρίτον έχουμε επενδύσεις, έχουμε δηλαδή να επενδύσουμε στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Τις επόμενες ημέρες ξεκινούμε τις διαδικασίες για οκτώ συγκεκριμένες παρεμβάσεις, ουσιαστικά μιλάμε για οδικά έργα, γέφυρες και σιδηρόδρομο στην Θεσσαλία και την Στερεά Ελλάδα για την μόνιμη αποκατάσταση, με υψηλότερη ανθεκτικότητα, των καταστροφών από τον Daniel. Αυτή τη στιγμή αν κάποιος μετακινηθεί από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη για ένα σημαντικό διάστημα από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα είναι μονή γραμμή άρα κάνει πολύ περισσότερο χρόνο για να πάει στη Θεσσαλονίκη αυτό σημαίνει ότι ο σιδηρόδρομος δεν είναι ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλα μέσα μεταφοράς και για να γίνει ανταγωνιστικός πρέπει ο ολοκληρωθούν τα έργα. Τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν μέχρι το ’26. Την επόμενη διετία με την ευρωπαϊκή επιτροπή να αντιμετωπίσουμε προβλήματα τα οποία επί χρόνια έχουν δημιουργηθεί στον ελληνικό σιδηρόδρομο».
Για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
«Πρέπει να πείσουμε την κοινωνία ότι πρέπει να χρησιμοποιεί πιο πολύ τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχουμε καλύτερα Μέσα Μεταφοράς. Σήμερα έχουμε 270 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής, μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε 400 και μέχρι το καλοκαίρι του ’25 θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία στην Αττική».
Για την γραμμή 1 του ηλεκτρικού
«Η κατάσταση στον ηλεκτρικό δεν είναι καθόλου καλή από το 2004 δεν έχουμε ανανεώσει καθόλου το στόλο των οχημάτων εκεί. 14 συρμοί της Γραμμής 1 έχουν ξεκινήσει να επισκευάζονται, 8 εξ αυτών δεν ήταν καν σε λειτουργία έτσι ώστε μέσα στο ‘25 και σίγουρα στο σύνολό τους μέχρι το ’26 να έχουμε 14 καλύτερους συρμούς στον ηλεκτρικό».
Για το μετρό
«Προσπαθούμε να βρούμε χρηματοδότηση και για να ανανεώσουμε κάποιους συρμούς αλλά και για να κάνουμε νέα αγορά συρμών με δεδομένο ότι ένα σημαντικό κομμάτι των υφιστάμενων έχει κλείσει ήδη 25 χρόνια. Στο μεταξύ έχουμε αυξήσει ένα δρομολόγιο στη γραμμή 3 και έχουμε επιδιώξει να βελτιώσουμε λίγο τις χρονοαποστάσεις στις ώρες αιχμής. Και προχωράει η γραμμή 4 του μετρό».
Διαβάστε επίσης
BofA: Οι top επενδυτικές ευκαιρίες, οι 10 προβλέψεις για το 2025
Τα 10 πιο κλασικά Χριστουγεννιάτικα τραγούδια που αγαπήσαμε
Helleniq Energy: Φωτοβολταϊκό τροφοδοτεί το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης