THEPOWERGAME
Με προϋπολογισμό-μαμούθ, ύψους 67 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), βγαίνει ο διαγωνισμός για το στέγαστρο του ΟΑΚΑ στο Μαρούσι. Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί άμεσα, με την πιο πιθανή ημερομηνία να εντοπίζεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Αντικείμενο του έργου είναι η αποκατάσταση της στατικότητας του στεγάστρου που καλύπτει τόσο το κεντρικό Ολυμπιακό Στάδιο στην Καλογρέζα, όσο και του στεγάστρου που καλύπτει το ποδηλατοδρόμιο, που βρίσκεται στις ίδιες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Επομένως, αντικείμενο της δημοπράτησης που θα πραγματοποιήσει το PPF του ΤΑΙΠΕΔ είναι δύο έργα και όχι ένα έργο, όπως είχε σχεδιαστεί αρχικά.
Ωστόσο, ο προϋπολογισμός του έργου έχει ανέβει δραματικά. Παράγοντες κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι ο προϋπολογισμός έχει σχεδόν τριπλασιαστεί, αφού αρχικά είχε εκτιμηθεί στα 11 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός, ωστόσο, αυτός αφορούσε αποκλειστικά το στέγαστρο του βασικού σταδίου των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων στην Καλογρέζα.
Είναι ενδεικτικό ότι στις αρχές του περασμένου μήνα ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης, αύξησε τον προϋπολογισμό των έργων ανάπλασης του ΟΑΚΑ που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, από 40 εκατ. ευρώ σε 105 εκατ. ευρώ. Αν συμπεριληφθεί και ο ΦΠΑ που βαραίνει την εθνική συμμετοχή στα έργα, τότε ο προϋπολογισμός των έργων εκτοξεύεται από τα 52 εκατ. ευρώ στα 130 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών κάτι λιγότερο από 80 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τα δύο στέγαστρα.
Η απογοητευτική στατικότητα του ΟΑΚΑ αύξησε το κόστος
Αυτό συνέβη επειδή η στατικότητα των δύο στεγάστρων χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα χαμηλή. Σύμφωνα με παράγοντες κοντά στη διαδικασία, η κατάσταση των στεγάστρων ήταν τόσο απογοητευτική, που όχι μόνον αύξησε το κόστος αποκατάστασης της στατικότητάς τους, αλλά στην πράξη το πολλαπλασίασε αρκετές φορές. «Λίγο έλλειψε για να το κατασκευάσουμε εξαρχής», είπε σε μια αποστροφή του λόγου του παράγοντας κοντά στο έργο.
Η πολύ κακή κατάσταση του στεγάστρου Καλατράβα αποδίδεται στο γεγονός ότι από το 2004, που κατασκευάστηκε, δεν συντηρήθηκε καθόλου. Αντίθετα, επί δύο δεκαετίες το στέγαστρο σάπιζε, χωρίς κάποιος να πραγματοποιήσει στοιχειώδεις ενέργειες συντήρησης των μεταλλικών του κατασκευών. Το ίδιο ισχύει και για τις υπέρογκες τσιμεντένιες βάσεις στήριξης.
Σημειώνεται ότι παράλληλα με το έργο της αποκατάστασης των δύο στεγάστρων θα γίνουν κι άλλα έργα επισκευής, συντήρησης και βελτίωσης της λειτουργικής απόδοσης του συνόλου των υποδομών του Ολυμπιακού συγκροτήματος, προκειμένου να παραταθεί η ωφέλιμη ζωή του και παράλληλα να μειωθούν τα κόστη λειτουργίας του. Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν και θα συνεχιστούν και στα επόμενα δύο χρόνια πολλά μικρότερα έργα αποκατάστασης των υποδομών, αλλά και της ενεργειακής τους αναβάθμισης.
Μάλιστα, επειδή πολλές εγκαταστάσεις δημιουργήθηκαν άρον-άρον πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ο ηλεκτρομηχανολογικός σχεδιασμός τους δεν έλαβε υπ’ όψιν τη λειτουργική αυτονομία των διάφορων εγκαταστάσεων, οδηγώντας σε υπερβολική χρήση ενέργειας, η οποία τότε μπορεί να ήταν φθηνότερη, αλλά σήμερα κοστίζει πολύ. Μόνον οι ενεργειακές αναβαθμίσεις εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης
CVC: Αποδίδει η επένδυσή μας στη ΔΕΗ
Enaon: Σε ποιες περιοχές έρχεται το φυσικό αέριο
Νέα προγράμματα για αντικατάσταση θερμοσίφωνα & επιδότηση αντλιών θερμότητας