Γ.Δ.
1424.33 +2,21%
ACAG
0,00%
5.4
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
+2,18%
8.89
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
+1,11%
2.275
OPTIMA
+0,79%
12.7
TITC
+2,71%
39.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,70%
1.442
ΑΒΕ
-0,22%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
+0,38%
3.975
ΑΛΦΑ
+4,94%
1.539
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+2,32%
9.7
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.7
ΑΤΤ
-2,82%
0.552
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.26
ΒΙΟ
+3,09%
5.33
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.82
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.395
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,55%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,93%
1.32
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,07%
18.82
ΔΑΑ
+1,24%
8.15
ΔΑΙΟΣ
-0,56%
3.58
ΔΕΗ
+2,79%
11.77
ΔΟΜΙΚ
-1,58%
2.805
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,34%
0.289
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.415
ΕΕΕ
+1,91%
34.12
ΕΚΤΕΡ
+2,40%
1.534
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
-1,00%
1.98
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,53%
1.784
ΕΛΠΕ
+2,58%
6.97
ΕΛΣΤΡ
-0,76%
1.965
ΕΛΤΟΝ
+0,32%
1.886
ΕΛΧΑ
+3,43%
1.932
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,89%
1.13
ΕΤΕ
+4,17%
6.944
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+0,86%
5.89
ΕΥΡΩΒ
+5,60%
2.112
ΕΧΑΕ
+2,88%
4.465
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.2905
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,83%
4.8
ΙΝΛΙΦ
+3,07%
4.36
ΙΝΛΟΤ
+1,64%
0.928
ΙΝΤΕΚ
+1,03%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,32%
2.69
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-1,63%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,66%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.417
ΚΟΥΑΛ
+1,50%
1.08
ΚΟΥΕΣ
+1,99%
5.65
ΚΡΙ
-1,05%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+1,73%
0.942
ΛΑΒΙ
+3,10%
0.732
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+2,56%
2.8
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+2,40%
2.13
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,67%
2.99
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,50%
20.1
ΜΟΝΤΑ
-1,09%
3.62
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.625
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,30%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+3,73%
32.22
ΝΑΚΑΣ
+2,74%
3
ΝΑΥΠ
-4,05%
0.806
ΞΥΛΚ
+3,14%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,91%
22.1
ΟΛΠ
-0,32%
31.25
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.795
ΟΤΕ
+0,54%
15.02
ΟΤΟΕΛ
+1,16%
10.48
ΠΑΙΡ
0,00%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.35
ΠΕΙΡ
+4,76%
3.63
ΠΕΡΦ
-0,56%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
7.98
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.99
ΠΛΑΚΡ
-0,69%
14.4
ΠΡΔ
+0,63%
0.32
ΠΡΕΜΙΑ
-0,85%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,97%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
+0,64%
1.58
ΣΑΡ
+0,75%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,23%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+1,30%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.78
ΣΠΙ
-0,40%
0.493
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.87
ΤΖΚΑ
-1,77%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+6,73%
0.222
ΦΡΛΚ
+0,28%
3.63
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Τα τετ α τετ των fund managers και των ελληνικών εισηγμένων στο Λονδίνο, το νέο project των Βασιλάκη και Κωνσταντακόπουλου, το… καμπανάκι χαράς της Βρεττού στο ΧΑ και τα παρατράγουδα στην αγορά

Τα ξένα funds που θα σκανάρουν τα ελληνικά blue chips στο Λονδίνο

BlackRock, BNP Paribas, Deutsche Bank, Fidelity Management & Research, Goldman Sachs, GSO, Hamblin Watsa Investments Council, Invesco, JP Morgan, One Investments, Schroders, Soros Fund Management, Stewart Investors, Trowe Price, ΤΤ Ιnternational και Wellington είναι μερικά από τα ονόματα που πρόκειται να περάσουν από ακτίνες Χ 38 εισηγμένες σήμερα στο Λονδίνο. Ο λόγος για το 3ο roadshow που συνδιοργανώνουν το ΧΑ και η Morgan Stanley, παρουσία -και φέτος- του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος και θα κηρύξει την έναρξη των εργασιών του διήμερου επενδυτικού συνεδρίου, που ξεκινά σήμερα (Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου).

Στις συναντήσεις με τους διεθνείς θεσμικούς επενδυτές, που θα διεξαχθούν κατά τη διάρκεια των δύο ημερών του roadshow (one-to-one & group meetings), θα συμμετάσχουν υψηλόβαθμα στελέχη από τις εξής εισηγμένες εταιρείες: ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, Αεροπορία Αιγαίου, Alpha Bank, EXAE, Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, ΕΥΔΑΠ, AustriaCard, Autohellas, Avax, Τρ. Κύπρου, Cenergy Holdings, Coca Cola HBC, Ελλάκτωρ, Eurobank, Fourlis, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ΟΠΑΠ, ΟΤΕ, Helleniq Energy, Intrakat, Intralot, ΚΡΙ ΚΡΙ, Lamda Development, METLEN, Motor Oil, Εθνική Τράπεζα, Optima bank, Τράπεζα Πειραιώς, ΟΛΠ, Profile, ΔΕΗ, Sarantis, Τιτάν, Trade Estates, Viohalco, ElvalHalcor και Noval Properties.

Τι «καίει» τους fund managers

Από τα βασικότερα ερωτήματα που αναμένεται να κάνουν στον Κυριάκο Μητσοτάκη οι fund managers είναι αν σκοπεύει να επιβάλει έκτακτο φόρο στις τράπεζες. Σε τηλεοπτική συνέντευξή του το Σάββατο ο πρωθυπουργός, ερωτηθείς σχετικά για νέα έκτακτη εισφορά «σε μεγάλους ομίλους» (σ.σ. αλλά όχι στις τράπεζες…) απάντησε ότι «δεν έχει νόημα να συζητάμε πια για έκτακτες φορολογήσεις, διότι δεν μπορούμε τα χρήματα αυτά να τα ξοδέψουμε, ξεπερνώντας τις οροφές δαπανών». Σε κάθε περίπτωση, στο ειδικό κοινό που αναμένεται να απευθυνθεί ο πρωθυπουργός θα δοθούν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, οι κατάλληλες διευκρινίσεις. Να σημειωθεί ότι οι τράπεζες απόλαυσαν μια μακρά περίοδο εσόδων με επιτόκια αυξημένα, χωρίς να ανοίγουν ιδιαίτερα τους κρουνούς της χρηματοδότησης, τόσο προς τα νοικοκυριά, όσο και προς τις επιχειρήσεις, ενώ η φετινή κερδοφορία εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 2,5 δισ. ευρώ.

Η αίσθηση που υπάρχει στην αγορά, σύμφωνα με διαχειριστές σε αμοιβαία κεφάλαια, είναι ότι η άρση της αβεβαιότητας αυτής θα μπορούσε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για καλύτερο κλίμα στην αγορά στις εναπομείνασες συνεδριάσεις πριν από το τέλος της χρονιάς. Από την άλλη, είναι γνωστό ότι οι αγορές απεχθάνονται τις κυβερνητικές παρεμβάσεις ή τα χαράτσια, κάτι που αποδεικνύεται από την κατρακύλα των μετοχών των διυλιστηρίων, όταν προ διμήνου επιβλήθηκε έκτακτη εισφορά.

Τα επόμενα roadshows μετά τη Morgan Stanley

Μετά το roadshow της Μοrgan Stanley, ακολουθεί επίσης στο Λονδίνο εκδήλωση της Wood για τα emerging markets, συμπεριλαμβανομένου του ΧΑ. Στη συνέχεια ακολουθεί το τρίτο φετινό Mid Cap στις 5 Δεκεμβρίου στη Γενεύη, ενώ την αυλαία για το 2025 ανοίγει η JP Morgan στη Νέα Υόρκη, όπου και εκεί η ελίτ του ελληνικού χρηματιστηρίου αναμένεται να δώσει το «παρών».

Attica Bank: H Ελένη Βρεττού χτυπά το «καμπανάκι» στο ΧΑ στις 5 Δεκεμβρίου

Καμπανάκια χαράς ηχούν στο ελληνικό Χρηματιστήριο. Μετά την επιστροφή σε αθηναϊκό έδαφος του τίτλου της Τράπεζας Κύπρου στο ΧΑ -αναφερόμαστε στις τελευταίες εορταστικές εκδηλώσεις, που αφορούν επαναδιαπραγμάτευση μετοχών-, έρχεται η σειρά της Attica Bank, μετά την ολοκλήρωση της Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου, που ως γνωστόν έγινε με δύο πόλους, καταβολή μετρητών και έκδοση δικαιωμάτων τίτλων (warrants). Και έτσι, η τράπεζα, που έχει απορροφήσει την ελληνική δραστηριότητα της HSBC και είναι σε φάση συγχώνευσης με την Παγκρήτια, μάζεψε 735 εκατ. ευρώ για να καλύψει τα κεφαλαιακά της ελλείμματα -και όχι μόνο. Για να χρηματοδοτήσει σχέδια ανάπτυξης και να αλλάξει ριζικά φιλοσοφία, στρατηγική και brand name.

Η Ελένη Βρεττού, CEO της Attica Bank, θα έχει λοιπόν την τιμή να χτυπήσει το κουδουνάκι έναρξης της χρηματιστηριακής συνεδρίασης το πρωί της Πέμπτης 5 Δεκεμβρίου, σηματοδοτώντας με αυτόν τον classic τρόπο την επαναδιαπραγμάτευση της μετοχής της τράπεζας, μετά τη λήξη της αύξησης κεφαλαίου. Η χρονιά κλείνει και με την ένταξη τιτλοποιήσεων στον Ηρακλή ΙΙΙ, με την τράπεζα να περιμένει τους καρπούς από την πλήρη εξυγίανση του χαρτοφυλακίου της, ευτυχώς και επιτυχώς, έπειτα από σωρεία πολύ δύσκολων χρήσεων.

Το νέο project των Ευτύχη Βασιλάκη και Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου

Ένα νέο project φαίνεται ότι ετοιμάζουν οι Ευτύχης Βασιλάκης (Autohellas) και Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος (ΤΕΜΕΣ) μέσω της εταιρείας Sportsland, στην οποία συμμετέχουν η Autohellas και η ΤΕΜΕΣ, με μερίδιο 50% η καθεμία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Sportsland έχει επιδοθεί σ’ ένα σερί αγοράς οικοπέδων στη Βοιωτία, που έχουν ξεπεράσει τα 3.800 στρέμματα, με στόχο να δημιουργήσει αθλητικές εγκαταστάσεις. Φαίνεται ότι οι δύο κορυφαίοι τουριστικοί όμιλοι της Ελλάδας διαβλέπουν την ανάπτυξη που θα έχει ο αθλητικός τουρισμός και τις υπεραξίες που θα προσδώσει τόσο στο τουριστικό προϊόν, όσο και στις επενδύσεις ακινήτων. Άλλωστε, η συνεργασία των Βασιλάκη και Κωνσταντακόπουλου δεν ξεκινά με τη Sportsland. Ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος του Costa Navarino είναι μέτοχος στην Αegean με ποσοστό 5,54%. Δεν είναι τυχαίο, επίσης, ότι ο Ευτύχης Βασιλάκης το καλοκαίρι περνά αρκετό χρόνο στο Costa Navarino.

Παρατράγουδα και νέο κύμα προστίμων στην αγορά

Cyber Monday σήμερα και η εμπορική κίνηση μεταφέρεται σχεδόν αποκλειστικά στα ψηφιακά καταστήματα, με αιχμή τα προϊόντα τεχνολογίας. Κι ενώ οι εκπτώσεις συνεχίζονται στα online κανάλια από μεγάλες αλυσίδες οικιακών συσκευών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών, ειδών σπιτιού, ένδυσης-υπόδησης, εποχιακών ειδών, ακόμη και σούπερ μάρκετ, δεν λείπουν τα προβλήματα με τα ψηφιακά συστήματα (π.χ. ΙΚΕΑ), ενώ εντείνονται οι έλεγχοι στην αγορά. Μάλιστα, οι τελευταίες έρευνες του ΥΠΑΝ σε πάνω από 100 αλυσίδες και 10.000 κωδικούς για εντοπισμό τυχόν παραπλανητικών εκπτώσεων κατέληξε ήδη στα πρώτα πρόστιμα. Την Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι εντοπίστηκαν 14 εταιρείες οι οποίες τις τελευταίες εβδομάδες προέβησαν σε παραπλανητικές εκπτώσεις. Επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 1,2 εκατ. ευρώ και ανακοινώθηκαν τα ονόματα των εταιρειών, με κυρώσεις πάνω από 50.000 ευρώ (Cosmos Sport 500.000 ευρώ, Αττικά Πολυκαταστήματα 400.000 ευρώ, La vie en Rose by Dimitra Katsafadou 300.000 ευρώ, Νοtos Com 200.000 ευρώ και Sneakers Market 55.000 ευρώ). Πρόκειται για εταιρείες που έλαβαν γνώση (θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες), οι περισσότερες από τις οποίες σχεδιάζουν να κινηθούν νομικά, θεωρώντας ότι αδικήθηκαν και επιπλέον ζημιώθηκαν από τη διαφημιστική ανακοίνωση εν μέσω Black Friday.

Μήνας εξελίξεων ο Δεκέμβριος για τη διοίκηση της ΕΡΤ

Μέσα στον μήνα αναμένεται να ληφθούν οι αποφάσεις για τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ. Το «καλαμπούρι» της διαδικασίας τοποθέτησης νέου διευθύνοντος συμβούλου, που θεωρητικά ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2023, έφτασε στο καλοκαίρι του 2024, με τη διαγωνιστική διαδικασία που έλαβε χώρα, και αναμένεται να λήξει λίαν συντόμως. Αυτό προμηνύει το γεγονός ότι μπήκε πάγος στις πρόσφατες αναπληρώσεις θέσεων ευθύνης που είχε αποφασίσει η ασκούσα προσωρινά καθήκοντα διευθύνουσας συμβούλου, Κατερίνα Κασκανιώτη. Καλό είναι οι νέες αναπληρώσεις θέσεων ευθύνης να γίνονται από τους οριστικά διορισμένους διευθύνοντες συμβούλους, ειδικά όταν αυτοί είναι τόσο κοντά στον διορισμό τους.

Το μπαράζ των αναπλάσεων που αλλάζουν τον Πειραιά

Σημαντικά έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν το επόμενο διάστημα στον Πειραιά. Αυτά που ξεχωρίζουν είναι οι αναπλάσεις στην Ακτή Θεμιστοκλέους, στα Βοτσαλάκια, στα Καμίνια, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η μετατροπή σε χώρο πρασίνου του ακινήτου της ΧΡΩΠΕΙ στο Νέο Φάληρο. Παράλληλα, σύντομα η περιοχή θα αποκτήσει και νέο δημαρχείο, το οποίο θα στεγαστεί στο κτίριο της Ραλλείου Σχολής. Σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα ο δήμαρχος του Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, το μεγαλύτερο έργο που έχει δρομολογηθεί είναι η ανάπλαση της Ακτής Θεμιστοκλέους, του παραλιακού μετώπου της Πειραϊκής Χερσονήσου, από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων μέχρι την πλαζ της Φρεαττύδας. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο, το οποίο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με συνολικό προϋπολογισμό 23,5 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με το σχέδιο, το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός αναβαθμισμένου, ελεύθερου, δημόσιου χώρου, που θα αποδοθεί στους πεζούς και στους ποδηλάτες, με ποδηλατική διαδρομή κατά μήκος της ακτής, καθώς και τις κατάλληλες υποδομές, οι οποίες θα εξυπηρετήσουν τη λειτουργία των καταστημάτων. Προβλέπονται, επίσης, διάδρομος στην ακτή για θέαση του Κονώνειου Τείχους από τη θάλασσα και ειδικός φωτισμός ανάδειξής του, επιπλέον ανοιχτοί χώροι για την ενθάρρυνση της πρόσβασης του κοινού και αναδιάταξη των χώρων στάθμευσης.

Το «στοίχημα» της συντήρησης στα μεγάλα έργα υποδομής

Τα έργα υποδομής, όλα τα έργα, έχουν ανάγκη συντήρησης, τακτικής και βαριάς. Ευτυχώς για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο ιδιώτης λειτουργός, η ΤΗΕΜΑ, για την επόμενη δεκαετία είναι υπεύθυνος και για τη συντήρηση του Μέσου, το οποίο μπήκε στη ζωή μας από τις 30 Νοεμβρίου πανηγυρικά, αν και από τις πρώτες ώρες που άνοιξε για το κοινό παρατηρήθηκαν και κάποια μικροπροβληματάκια. Φυσικά, όσοι δεν μπορούν να χωνέψουν το γεγονός ότι το Μετρό τέλειωσε και επιτέλους λειτουργεί έσπευσαν να γράψουν ότι «στάζουν τα ταβάνια» σε σταθμούς. Όχι ότι δεν έσταξαν, όχι ότι οι υπεύθυνοι δεν πρέπει να δουν τι προκαλεί το πρόβλημα, αλλά να ληφθεί υπ’ όψιν ότι η Θεσσαλονίκη, όπως και το μεγαλύτερο μέρος της χώρας, Παρασκευή και Σάββατο μαστιζόταν από την Bora, κακοκαιρία με σφοδρές βροχοπτώσεις και ισχυρότατους ανέμους. Τέλος πάντων, ας δούμε την ευρύτερη εικόνα και να επανέλθουμε στη σημασία της συντήρησης των υποδομών. Επανειλημμένες δημοσιεύσεις αναφέρονται στα προβλήματα που πλέον εμφανίζονται στο Μετρό της Αθήνας, με τα δρομολόγια να έχουν αραιώσει, προφανώς επειδή γέρασε το τροχαίο υλικό, ενώ έχει υποβαθμιστεί η κατάσταση και στα κτιριακά του έργου. Μία τέτοια εξέλιξη πρέπει και μπορεί να προλαμβάνεται, εάν, λίγο-λίγο, από τα έσοδα που πηγαίνουν στο κράτος (στη Θεσσαλονίκη η ΤΗΕΜΑ αποδίδει τα έσοδα στην Ελληνικό Μετρό ΑΕ) δημιουργείται ένας κουμπαράς ειδικά για τις συντηρήσεις των Μετρό, αυτών των πολύ ακριβών αλλά και σημαντικών μέσων μεταφοράς. Λέμε… τώρα, ίσως κάποιοι μας ακούνε ή μπορούν να προσφέρουν καλύτερη ενημέρωση στο θέμα.

Διαβάστε επίσης

Ποια αυτοκίνητα αγοράζουν σήμερα οι Έλληνες

Ποιας ηλικίας είναι οι κατοικίες που πωλούνται μέσω του “Σπίτι μου 2”

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δρομολόγια ανά 3,5 λεπτά μετά από 18 χρόνια αναμονής

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!