Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Μητσοτάκης: Δεσμεύομαι για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης, Δυτικά

Την ώρα που ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης έδινε το σήμα έναρξης της επίσημης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, πολίτες, είχαν συρρεύσει έξω από τους Σταθμούς, περιμένοντας υπό βροχή, με ομπρέλες ανοιγμένες, να δούνε επιτέλους από κοντά το Μέσο που ανέμεναν για 18 ολόκληρα χρόνια, να ανεβούνε στους συρμούς και να κάνουν την παρθενική τους βόλτα στην επόμενη ημέρα της Θεσσαλονίκης- σύγχρονης Ευρωπαϊκής μητρόπολης.

Στην τελετή εγκαινίων, υπήρξε συγκίνηση, υπήρξαν χειροκροτήματα και επευφημίες, αλλά βγήκαν και ειδήσεις, από τον κ. Μητσοτάκη όπως και από τον νέο Επίτροπο Μεταφορών της Ε.Ε., Απόστολο Τζιτζικώστα.

Παρόντες στην τελετή ήταν σχεδόν 400 προσκεκλημένοι, ενώ ξεχώρισε ο Υπουργός Υποδομών στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης και ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Μυλόπουλος, σφοδρός υπέρμαχος της κατασκευής του Σταθμού Βενιζέλου, με τις αρχαιότητες κατά χώραν.

Οι δύο δεσμεύσεις Μητσοτάκη για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο πρωθυπουργός ανέλαβε δύο δεσμεύσεις, παρουσία των παρευρισκόμενων στην τελετή έναρξης: Το Νοέμβριο του 2025 θα λειτουργήσει η Επέκταση Καλαμαριάς και, θα προχωρήσει η Επέκταση του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

«Το είπαμε και το κάναμε», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας: «Αισθάνομαι πολύ περήφανος που παραδίδω σήμερα σε λειτουργία, το Μετρό Θεσσαλονίκης, λίγες ημέρες πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού» γεγονός που για τον κ. Μητσοτάκη έχει ιδιαίτερο συμβολισμό αφού «για πρώτη φορά εντάχθηκε το έργο σε Προϋπολογισμό, το 1976, από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή»

Όπως είπε ο πρωθυπουργός, «στο έργο του Μετρό καθρεπτίσθηκαν όλες οι παθογένειες της χώρας μας, η γραφειοκρατία, οι κομματικές μικρότητες, τα εύκολα συνθήματα». Ωστόσο ο κ. Μητσοτάκης αναγνώρισε ότι υπήρξαν και καλοπροαίρετες επιφυλάξεις από πλευράς των Θεσσαλονικέων, στις οποίες «απαντάμε με το χειροπιαστό γεγονός που σήμερα γιορτάζουμε».

Έπαινοι για τη Λίνα Μενδώνη

Αν η Θεσσαλονίκη, οφείλει στον Κυριάκο Μητσοτάκη, το ότι σήμερα έχει Μετρό, επειδή το 2019 πήρε την κρίσιμη απόφαση για τη συνέχιση του έργου, μεγάλο χρέος οφείλει η πόλη και στην υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, την απόλυτα καθοριστική συμβολή της οποίας στην ολοκλήρωση του Μετρό, τόνισαν όλοι οι ομιλήσαντες. Η κα. Μενδώνη, που βρίσκονταν, επί πέντε χρόνια, κάθε εβδομάδα, στη Θεσσαλονίκη, για το Μετρό, ήταν αυτή, που σε συνεργασία με το ΥΠΥΜΕ, την Ελληνικό Μετρό ΑΕ και τον ανάδοχο, έκοψε τον γόρδιο δεσμό και απελευθέρωσε την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου.

Η κα. Μενδώνη, όταν πήρε το λόγο, ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την εμπιστοσύνη με την οποία την περιέβαλε όλα αυτά τα χρόνια, τόνισε ότι στην περίπτωση της Βενιζέλου αλλά και όλων των έργων της βασικής γραμμής, τηρήθηκε η νομιμότητα και τα όσα προβλέπουν το Σύνταγμα και οι νόμοι, για την αρχαιολογική έρευνα, για να προσθέσει ότι «οι αρχαιότητες, επέστρεψαν στο Σταθμό Βενιζέλου, στην αρχική τους θέση, όπως είχαμε υποσχεθεί και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί».

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης, Γεωργιάδης, Μενδώνη © Powergame.gr

Η υπόσχεση Τζιτζικώστα

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, νέος Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. και έως σήμερα Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, δήλωσε ότι το Μετρό, αποτελούσε ένα όραμα για τη Θεσσαλονίκη, κάτι παραπάνω από ένα μεγάλο έργο για να επισημάνει: «Οι Επεκτάσεις του Μετρό είναι και θα παραμείνουν προτεραιότητά μου. Την πορεία του έργου θα την παρακολουθώ στενά, από τα νέα μου καθήκοντα. Άλλωστε, χωρίς την Ευρωπαϊκή Ένωση, Μετρό δεν θα υπήρχε γιατί οι πόροι για το έργο ήταν κυρίως ευρωπαϊκοί».

Κουρέτας: «Φορτσάραμε» σε συνθήκες covid

Η τελετή άνοιξε με σύντομο χαιρετισμό του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», Νίκου Κουρέτα, ο οποίος τόνισε ότι η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα σύγχρονο, αξιόπιστο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, συγκοινωνιακό μέσο.

Ο κ. Κουρέτας αναφέρθηκε στην τεράστια προσπάθεια που καταβλήθηκε από το 2019 και μετά, για να προχωρήσει το έργο, με τους ρυθμούς κατασκευής να επιταχύνονται ακόμη και μέσα σε συνθήκες covid.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Νίκος Κουρέτας στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης © Powergame.gr

Αγγελούδης: To έργο του Μετρό και οι επεκτάσεις

Παίρνοντας το λόγο ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, είπε ότι «σήμερα η πόλη κλείνει το κεφάλαιο των δεκαετιών δυσπιστίας, καθώς τελικά απόκτησε ένα μοναδικό, υπερσύγχρονο συγκοινωνιακό έργο, που παράλληλα προβάλλει εντυπωσιακά τη μακραίωνη ιστορία της», ενώ ζήτησε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, να προχωρήσει άμεσα ο προγραμματισμός των επεκτάσεων του Μετρό, ώστε να δημιουργηθεί δίκτυο που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ στελιος αγγελουδης
Ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης © Powergame.gr

Εξάρχου: Η «εμμονή» Μητσοτάκη για τη Μετρό

Εκπροσωπώντας την ανάδοχο κοινοπραξία, ανέβηκε στο βήμα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου, ο οποίος επέλεξε, σήμερα, ημέρα γιορτής, να μην αναφερθεί στα προβλήματα που αντιμετώπισε το έργο στο παρελθόν.

«Πριν ένα χρόνο, έλαβα τηλεφώνημα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος ζήτησε το Μετρό να είναι έτοιμο τον Νοέμβριο του 2024. Συζητήσαμε με τους συνεργάτες της Κοινοπραξίας, με τους συνεργάτες μου στον «Άκτωρα» και προχωρήσαμε, γιατί υπήρχε πολιτική βούληση που εκφράσθηκε σε έμπρακτη υποστήριξη, κάθε μέρα, από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

«Αν όμως δεν υπήρχε η «εμμονή» Μητσοτάκη, το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί, όχι τουλάχιστον σε αυτό το χρόνο, ούτε η Θεσσαλονίκη θα είχε σήμερα τον ωραιότερο σταθμό στον κόσμο, γιατί ο Σταθμός Βενιζέλου είναι ένα πραγματικό κόσμημα και ένα δωρεάν μουσείο ανοικτό στον κόσμο»

Ακολούθως, ένα σύντομο χαιρετισμό έκανε και ο διευθύνων σύμβουλος της ιδιωτικής εταιρείας λειτουργού του Μετρό, της ΤΗΕΜΑ, ο κ. Carlo Bianco, υπογραμμίζοντας, όλα τα στοιχεία που κάνουν το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το πιο σύγχρονο του κόσμου, αλλά και το πιο ασφαλές και αξιόπιστο.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΞΑΡΧΟΥ AKTOR
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Εξάρχου © Powergame.gr

Η μεγάλη ώρα για Σταϊκούρα και Ταχιάο

Η σημερινή ημέρα, ήταν ιστορική και για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που την τελευταία πενταετία κατέβαλε τεράστια προσπάθεια για να ολοκληρωθεί το έργο.

Ο λόγος πρώτα δόθηκε στον Θεσσαλονικιό υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, ο οποίος έγινε δεκτός από το κοινό με χειροκτορήματα και επευφημίες.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης, Νίκος Ταχιάος, Αλέξανδρος Εξάρχου © Powergame.gr

«Σήμερα η κυβέρνηση αποδίδει στη Θεσσαλονίκη το Μετρό της. Γνωρίστε το, απολαύστε το, χαρείτε το», είπε κ. Ταχιάος ο οποίος έκανε αναφορά και σε δύο δημάρχους της πόλης που έχουν συνδέσει, με τις επιλογές και ενέργειές του, το όνομά τους, με το έργο του Μετρό, στον Σωτήρη Κούβελα (παρόντα στην εκδήλωση) και στον πρόσφατα αποβιώσαντα, Γιάννη Μπουτάρη.

Ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι με το έργο ολοκληρωμένο, θα πρέπει να αφήσουμε στην άκρη τις υπερβολές του παρελθόντος και να δούμε «τη σημερινή μέρα σαν ένα εφαλτήριο για το μέλλον, για μια άλλη Θεσσαλονίκη. Αλλά», πρόσθεσε, «θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι θα αφήσουμε τα έργα έξω από την πολιτική».

Στη συνέχεια, ο άλλος υπουργός που έκανε τους τελευταίους μήνες, σπίτι του τη Θεσσαλονίκη, ο Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε ότι «σήμερα, έχοντας ξεπεράσει τις παλινωδίες και τις σφοδρές αντιδράσεις του παρελθόντος, παραδίδουμε στην πόλη Και Μετρό Και Αρχαία, ένα από τα πιο μεγάλα έργα που έχουν εκτελεστεί στη χώρα, σε όρους τεχνικών απαιτήσεων και κόστους. Σήμερα», πρόσθεσε, είναι η ημέρα αυτοπεποίθησης της Θεσσαλονίκης».

Μετά την εκδήλωση, το Μετρό άνοιξε για το κοινό, το οποίο θα μπορεί, δωρεάν, να μετακινείται μέχρι και την ερχόμενη Τρίτη.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΞΑΡΧΟΥ AKTOR
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Εξάρχου © Powergame.gr
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στα εγκαίνια του Μετρό

Κυρία Πρόεδρε της Ελληνικής Δημοκρατίας, Παναγιώτατε, φίλε Απόστολε, αυριανέ Επίτροπε Μεταφορών της Ευρώπης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στην κυβέρνηση, στη Βουλή, κύριε Δήμαρχε, κύριοι Δήμαρχοι, συμπολίτες μου της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής,

Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια. Σήμερα, άλλωστε, μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το ίδιο το Μετρό, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Ένα έργο χειροπιαστό, το οποίο ως και την τελευταία στιγμή είμαι σίγουρος ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Και να το πω διαφορετικά: το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδας.

Ακούσαμε ήδη πόσο το Μετρό θα διευκολύνει τη μετακίνηση των πολιτών, τα σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία διαθέτει. Ακούσαμε για τις αμέτρητες δυσκολίες που το έργο αυτό συνάντησε, θέλοντας παράλληλα, όπως ήταν υποχρέωσή μας, να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος.

Κι ακόμα όλοι αναγνωρίσαμε τη σημασία που η επέκτασή του θα φέρει, αναβαθμίζοντας τη ζωή στις συνοικίες από τις οποίες θα περνά. Με την ευκαιρία αυτή να επαναλάβω κι εγώ με τη σειρά μου, και να κρατήσω τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου, έστω και αν ήταν ένα lapsus, ότι η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025.

Και βέβαια, να επαναλάβω για ακόμα μία φορά την προσωπική μου δέσμευση ότι το Μετρό θα επεκταθεί και στη Δυτική Θεσσαλονίκη, όπως έχουμε πει επανειλημμένως.

Θα ήθελα πολύ σύντομα να μείνω σε δύο σχόλια, με πρώτο την παρατήρηση ότι αυτή η πολυετής, δεκαετής εμπειρία της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης, σε αυτή την εμπειρία καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας: της γραφειοκρατίας, της πολιτικής ατολμίας, των καθυστερήσεων, που ανέβασαν το κόστος κατασκευής κοντά στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά και τη χώρα της κομματικής μικρότητας, της μιζέριας, των εύκολων συνθημάτων.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης, Κυριάκος Μητσοτάκης, Κατερίνα Σακελλαροπούλου © Powergame.gr

Είμαι σίγουρος ότι πολλοί συμπολίτες μας είχαν καλοπροαίρετες επιφυλάξεις. Σήμερα πιστεύω ότι όταν θα δουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας θα αλλάξουν γνώμη. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα αρχαία της Θεσσαλονίκης. Και αυτή πιστεύω ότι είναι μια διπλή απάντηση στους δισταγμούς και στην καχυποψία κάθε Θεσσαλονικιού απέναντι στα πολλά λόγια τα οποία άκουγε επί χρόνια.

Το νιώθω και επειδή νιώθω πως στέρεψαν και τα λόγια, απαντώ με το χειροπιαστό γεγονός το οποίο γιορτάζουμε σήμερα. Ένα ορόσημο το οποίο ελπίζω να γίνει μια στέρεη γέφυρα αλήθειας και εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και πολιτών.

Είμαι περήφανος, λοιπόν, καθώς λίγο πριν την ψήφιση του Προϋπολογισμού του 2025 παραδίδω ως Πρωθυπουργός ένα έργο το οποίο είχε εντάξει στον Προϋπολογισμό, προσέξτε, του 1976 για πρώτη φορά, επίσης ως Πρωθυπουργός, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Είμαι περήφανος αλλά είμαι και έτοιμος και πιο αποφασισμένος να μην αφήσω να χαθούν άλλες ευκαιρίες. Αρκετά με την ηττοπάθεια, αρκετά με τα συμπλέγματα. Γιατί όσα βλέπουμε τώρα γύρω μας, είναι αυτά τα οποία θέλουμε, είναι αυτά τα οποία μπορούμε.

Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι, το δεύτερο σχόλιό μου αφορά το τριπλό μήνυμα το οποίο εκπέμπει σήμερα το Μετρό. Από τη μία πλευρά, αφορά τον βραχίονα ενός ενιαίου, μεγάλου προγράμματος, κύριε Δήμαρχε, που αλλάζει ριζικά την εικόνα στη μητρόπολη της Μακεδονίας, σε συνδυασμό με τα πολλά νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με τις συνδέσεις της Εγνατίας, με το εμβληματικό Flyover, το οποίο και αυτό θα είναι έτοιμο πριν τα μέσα του 2027, με τις εγκαταστάσεις της νέας ΔΕΘ, με τις δεκάδες τοπικές αναπλάσεις.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης© Powergame.gr

Από την άλλη πλευρά, το σύγχρονο απόκτημα της πόλης δηλώνει πολλά και για τον πολιτικό και κοινωνικό προσανατολισμό αυτής της κυβέρνησης, και κυρίως για το ενδιαφέρον της ειδικά για τη Βόρεια Ελλάδα, από τον Έβρο μέχρι τα Γρεβενά, από την Πιερία μέχρι τους νομούς που απλώνονται στα βόρεια σύνορά μας, με βάση ένα σχέδιο που θέλει την Ελλάδα να αναπτύσσεται ισοδύναμα, ισόρροπα, τόσο στα κέντρα όσο και στην περιφέρειά της.

Τα σημερινά εγκαίνια, τέλος, έχουν και τη σφραγίδα του γνήσιου λαϊκού χαρακτήρα της Νέας Δημοκρατίας, της μεγάλης παράταξης της οποίας έχω την τιμή να ηγούμαι, όχι μόνο γιατί δηλώνουν τη φροντίδα τη δική μας ώστε ο πολίτης να μετακινείται φθηνά, γρήγορα, με ασφάλεια, πολιτισμένα, αλλά γιατί αυτοί οι νέοι συρμοί σταδιακά θα ενώσουν το κέντρο της πόλης με τις συνοικίες της και ξέρουμε όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, τελικά μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις.

Για εμάς, άλλωστε, η στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς αποτελεί μία πολιτική επιλογή με έντονο κοινωνικό πρόσημο. Αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα αυτής της κυβέρνησης, ως κεντρικό στοιχείο της καθημερινότητας των πολλών.

Στην Αθήνα προχωράει με μεγάλη ταχύτητα η Γραμμή 4 και μίλησα ήδη για την πολύ μεγάλη έμφαση την οποία δίνουμε στην αναβάθμιση και στην ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Μία άλλη εικόνα, μία άλλη ζωή.

Κλείνω, ευχαριστώντας ξεχωριστά την καθεμία και τον καθένα που εργάστηκαν για να γίνει αυτό το έργο σήμερα πραγματικότητα. Δεν θα αναφερθώ εξαντλητικά σε όλους όσοι έπαιξαν αυτόν τον κρίσιμο ρόλο για να φτάσουμε εδώ που βρισκόμαστε σήμερα, τις ηγεσίες, τη σημερινή και την προηγούμενη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ξεχωριστή μνεία νομίζω ότι έγινε, αγαπητή μου Λίνα, από όλους τους προλαλήσαντες στον πολύ σημαντικό ρόλο που έπαιξες εσύ προσωπικά αλλά και όλες οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού για αυτό το θαύμα πραγματικά το οποίο θα δουν οι πολίτες σε λίγο στον σταθμό της «Βενιζέλου», αλλά όχι μόνο, δεν ήταν ο σταθμός της «Βενιζέλου» ο μόνος σταθμός στον οποίο βρέθηκαν αρχαία τα οποία έπρεπε να προστατευθούν.

Στην «Ελληνικό Μετρό», στους αναδόχους που έφεραν εις πέρας αυτό το ξεχωριστό έργο, αλλά θέλω να αναφερθώ ειδικά σε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει πράξη το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Νομίζω σας αξίζει το πιο δυνατό χειροκρότημα. Κάθε φορά που θα μπαίνετε στο Μετρό, θα θυμάστε ότι βάλατε και εσείς το δικό σας λιθαράκι για να γίνει πράξη αυτό το τόσο σπουδαίο, αυτό το τόσο μοναδικό έργο.

Και είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Θεσσαλονικείς θα δουν ότι τελικά άξιζε αυτή η ταλαιπωρία μέχρι που να ολοκληρωθεί η προσπάθεια και είμαι σίγουρος ότι θα αγαπήσουν, θα χαρούν, αλλά και θα προστατεύσουν οι ίδιοι αυτόν τον σπάνιο θησαυρό τους.

Εύχομαι να είναι ασφαλή, γρήγορα και καλοτάξιδα τα δρομολόγια του νέου Μετρό και να αυξάνονται συνεχώς ώστε να μας οδηγούν ολοένα και πιο γρήγορα στο μέλλον.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης© Powergame.gr

Αλέξανδρος Εξάρχου: Μεγάλη τιμή που παραδίδουμε το Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο AKTOR Όμιλος Εταιρειών παρέδωσε σήμερα στο Ελληνικό Κράτος τη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Σήμερα, είναι μεγάλη τιμή και χαρά να βρισκόμαστε εδώ και να παραδίδουμε, σε εσάς κ. Πρωθυπουργέ, το έργο που ζητήσατε έναν χρόνο πριν», δήλωσε, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου AKTOR, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου. «Έναν χρόνο πριν αναλάβαμε τη διοίκηση της AKTOR. Εκείνη τη μέρα δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από εσάς κ. Πρωθυπουργέ. Μου είπατε, “Θέλω του χρόνου τον Νοέμβριο να είναι έτοιμο”. Εκείνη την ημέρα, μόλις γύρισα στο γραφείο, φώναξα τα στελέχη της AKTOR για να δούμε πως μπορούμε να ανταποκριθούμε. Θυμάμαι ότι με κοίταξαν και μου είπαν: “Πρέπει να το κάνουμε, μας ζητήθηκε να το κάνουμε και θα το κάνουμε”».

Ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι χωρίς τη βοήθεια των συναρμόδιων Υπουργείων και της Ελληνικό Μετρό, η ολοκλήρωση του έργου θα ήταν αδύνατη. «Φτιάξαμε ένα εξαιρετικό έργο. Η Θεσσαλονίκη απέκτησε ένα Μετρό, που άλλες πόλεις θα ζήλευαν και έχει τον ωραιότερο σταθμό στον κόσμο. Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ένα αξιοθέατο για τη Θεσσαλονίκη και θα τον επισκέπτονται για να δουν το ωραιότερο δωρεάν μουσείο στον κόσμο. Είναι τιμή μας που σας παραδίδουμε σήμερα το Μετρό για να το δώσετε στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και τον κόσμο», κατέληξε ο κ. Εξάρχου, ο οποίος ευχαρίστησε τον Πρωθυπουργό, τα συναρμόδια Υπουργεία, την Ελληνικό Μετρό και την εταιρεία HITACHI, μέλος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, για τη συνεργασία τους.

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χλμ. και αποτελείται από 13 υπερσύγχρονους σταθμούς του, οι οποίοι είναι χωροθετημένοι σε στρατηγικά σημεία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις μελέτες του έργου, περίπου 240.000 επιβάτες αναμένεται ότι θα χρησιμοποιούν το Μετρό σε καθημερινή βάση, γρήγορα και με ευκολία, περιορίζοντας έτσι τις μετακινήσεις με ΙΧ.

Η διαδρομή από τη μία άκρη της γραμμής έως την άλλη, διαρκεί μόλις 17’, εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χρόνο για τους επιβάτες. Επιπλέον, το Μετρό διαθέτει αυξημένες προδιαγραφές προσβασιμότητάς και είναι κατάλληλο για χρήση από άτομα με αναπηρία.

Πρόκειται για ένα σπουδαίο συγκοινωνιακό έργο, που όχι μόνο θα βελτιώσει την καθημερινότητα δεκάδων χιλιάδων πολιτών, αλλά και θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και στη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Θεσσαλονίκης, συνολικά.

Πέρα από τα υπερσύγχρονα συστήματα που έχουν εγκατασταθεί στο έργο, το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα σε ένα από τα πιο εξελιγμένα έργα Μετρό στην Ευρώπη, η κυριότερη καινοτομία του είναι η αυτόματη κίνηση των συρμών χωρίς οδηγό, η οποία ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

Παράλληλα, με το Μετρό θα συνυπάρχουν σπουδαίοι αρχαιολογικοί θησαυροί, τους οποίους αποκάλυψε η αρχαιολογική σκαπάνη, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση τον σταθμό «Βενιζέλου», στο οποίον εκτίθενται μοναδικά τεκμήρια της μακραίωνης και αδιάλειπτης ιστορίας της Θεσσαλονίκης και θα είναι ένα «ζωντανό» μουσείο στην καρδιά της πόλης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Opinion Poll, που παρουσίασε ο τηλεοπτικός σταθμός Action24, η μεγάλη πλειονότητα των Θεσσαλονικέων – με ποσοστά πάνω από 82% των ερωτηθέντων – πιστεύει ότι η έναρξη λειτουργίας του Μετρό είναι σημαντική, καθώς θα συμβάλει στην διευκόλυνση της μετακίνησης των πολιτών, στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στη συνολική αναβάθμιση της ζωής στην Θεσσαλονίκη.

Η AKTOR είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας “AKTOR – WEBUILD – HITACHI” και εισήλθε στο έργο το 2016, δέκα χρόνια αφότου είχε ανατεθεί σε προηγούμενο εργολάβο και όταν ακόμη βρισκόταν στη φάση της διάνοιξης των σηράγγων. Η AKTOR ολοκλήρωσε τα ιδιαίτερα περίπλοκα έργα πολιτικού μηχανικού και υλοποίησε όλες τις αρχιτεκτονικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, οι οποίες λόγω του μεγέθους του έργου, είχαν εξαιρετικά μεγάλη κλίμακα και διαστάσεις. Επιπλέον, ολοκλήρωσε εξαιρετικά απαιτητικές αρχαιολογικές εργασίες, οι οποίες έφεραν στο φως σπάνιες αρχαιότητες.

Μάλιστα, τον τελευταίο χρόνο, που συμπίπτει με την ανάληψη του μετοχικού ελέγχου της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ από τον Όμιλο και τη δημόσια δέσμευση της διοίκησής του για παράδοση του έργου τον Νοέμβριο του 2024, κατεβλήθησαν υπεράνθρωπες προσπάθειες που είχαν ως αποτέλεσμα την εκτόξευση του ρυθμού εργασιών και την αποπεράτωση του έργου.

Παράλληλα, o Όμιλος AKTOR παρέδωσε σε χρήση τον Σταθμό Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, ενώ ολοκλήρωσε και το μεγαλύτερο τμήμα της διάνοιξης της οδού Μιχαήλ Ψελλού, συνεχίζοντας παράλληλα τις εργασίες για την ολοκλήρωση του συγκοινωνιακού κόμβου της περιοχής.

Επιπλέον, ο Όμιλος AKTOR είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας AKTOR – HITACHI που κατασκευάζει την επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, μήκους 4,8 χλμ. που περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Η επέκταση της γραμμής εκτιμάται ότι θα προσελκύσει περίπου 63.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση και θα συμβάλλει στη μείωση της χρήσης ΙΧ και των ρύπων CO2. Η απόσταση από τον τερματικό σταθμό της Μίκρας έως το κέντρο της πόλης θα καλύπτεται σε μόλις 15’.

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εγκαίνια μετρό Θεσσαλονίκης© Powergame.gr

Διαβάστε επίσης

Ελαιόλαδο: Έρχεται πτώση έως και 40% στις τιμές

Κέντρο Αριστείας για τη θαλάσσια τεχνολογία θέλει να φτιάξει η Ελλάδα

Produc-E Green: Εγκρίθηκε επένδυση 12 εκατ. για φωτοβολταϊκά στη Θεσσαλονίκη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!