Γ.Δ.
1397.23 -0,47%
ACAG
-0,55%
5.39
BOCHGR
-0,45%
4.38
CENER
-0,69%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,44%
2.255
OPTIMA
-0,94%
12.58
TITC
0,00%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,98%
1.416
ΑΒΕ
+9,47%
0.497
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
+1,69%
3.92
ΑΛΦΑ
-0,88%
1.4665
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-1,40%
9.525
ΑΣΚΟ
-1,46%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,91%
8.7
ΑΤΤ
-1,70%
0.578
ΑΤΤΙΚΑ
-0,89%
2.22
ΒΙΟ
-0,19%
5.23
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
1.82
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.43
ΒΙΟΤ
-6,43%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.6
ΔΑΑ
-0,74%
8.09
ΔΑΙΟΣ
-8,89%
3.28
ΔΕΗ
-0,09%
11.57
ΔΟΜΙΚ
-0,70%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,83%
0.298
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.415
ΕΕΕ
-1,64%
33.64
ΕΚΤΕΡ
+0,13%
1.514
ΕΛΒΕ
+2,15%
4.76
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.752
ΕΛΠΕ
+0,59%
6.79
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.86
ΕΛΧΑ
+0,65%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
1.095
ΕΤΕ
-1,06%
6.738
ΕΥΑΠΣ
+1,60%
3.17
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.83
ΕΥΡΩΒ
-0,65%
1.997
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.4
ΙΑΤΡ
-2,28%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-1,36%
0.29
ΙΛΥΔΑ
-0,52%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,52%
4.805
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-1,41%
0.907
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,03%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+0,95%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-1,44%
5.46
ΚΡΙ
-1,05%
14.2
ΚΤΗΛΑ
-1,15%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+3,11%
0.928
ΛΑΒΙ
+0,84%
0.72
ΛΑΜΔΑ
+0,71%
7.12
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-5,39%
0.562
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,97%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,15%
3.01
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.7
ΜΟΝΤΑ
-1,64%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,96%
24.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,32%
31
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,23%
0.88
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,96%
31
ΟΛΥΜΠ
+0,86%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,77%
15.54
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.788
ΟΤΕ
-0,20%
15
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.5
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,85%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,40%
3.478
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.32
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+6,85%
0.312
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.182
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,27%
1.55
ΣΑΡ
0,00%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,61%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-0,97%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.8
ΣΠΙ
-2,34%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.84
ΤΖΚΑ
-1,40%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,28%
3.585
ΧΑΙΔΕ
-5,31%
0.535

Κεραμέως: Κατώφλι ο κατώτατος μισθός για διαπραγματεύσεις

«Ο κατώτατος μισθός είναι το δίχτυ ασφαλείας. Να μπορούμε να πούμε ότι κανείς εργαζόμενος στη χώρα δεν θα πέσει κάτω από τα 950 ευρώ», τόνισε η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως. «Οι κοινωνικοί εταίροι μπορεί να έρθουν να πουν εμένα δεν μου αρέσει το 950, θέλω 1.000, 1.100, θέλω 1.200. Είναι ελεύθεροι να το κάνουν, αλλά εμείς έχουμε ένα χρέος, εξασφαλίζουμε το πάτωμα της διαπραγμάτευσης, το κατώφλι, ούτως ώστε κανείς εργαζόμενος που μας παρακολουθεί αυτή τη στιγμή να μην έχει λιγότερα από αυτό».

Οι κοινωνικοί εταίροι μπορεί «να συμφωνήσουν κάτι καλύτερο, πιο ευνοϊκό για τους εργαζόμενους, αλλά οφείλουμε να έχουμε ένα δίχτυ προστασίας για να διασφαλίσουμε την περίπτωση να μην επέλθει συμφωνία», επισήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Λοιπόν, η απάντησή μας είναι η εξής: Βεβαίως, ελεύθερες διαπραγματεύσεις των κοινωνικών εταίρων, αλλά από 950 και πάνω από ένα ελάχιστο κατώφλι, δίχτυ ασφαλείας, το οποίο θα είναι τουλάχιστον 950 και το κατώφλι μπορεί είναι και μεγαλύτερο ανάλογα με το τι βγάζει ο λεγόμενος μαθηματικός τύπος. Άρα λέμε ελεύθερες διαπραγματεύσεις των κοινωνικών εταίρων, αλλά ένα δίχτυ ασφαλείας. Γιατί; Γιατί κάτι πάρα πολύ σημαντικό, το οποίο δεν συζητά η αντιπολίτευση, είναι η προβλεψιμότητα, η προβλεψιμότητα για τον εργαζόμενο, ο οποίος θα κάνει τον οικογενειακό του προγραμματισμό, η προβλεψιμότητα για την επιχείρηση που θέλει να κάνει τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό», είπε.

«Κι εγώ δεν μπορώ να καταλάβω και ρωτάω ευθέως την αντιπολίτευση τι τους πειράζει να υπάρχει αυτό το δίχτυ ασφαλείας; Να μπορούμε να πούμε ότι κανείς εργαζόμενος στη χώρα δεν θα πέσει κάτω από τα 950 ευρώ[…] Οι κοινωνικοί εταίροι μπορεί να έρθουν να πουν εμένα δεν μου αρέσει το 950, θέλω 1.000, 1.100, θέλω 1.200. Είναι ελεύθεροι να το κάνουν, αλλά εμείς έχουμε ένα χρέος, εξασφαλίζουμε το πάτωμα της διαπραγμάτευσης, το κατώφλι, ούτως ώστε κανείς εργαζόμενος που μας παρακολουθεί αυτή τη στιγμή να μην έχει λιγότερα από αυτό […] Ναι στο να συμφωνήσουν οι κοινωνικοί εταίροι κάτι καλύτερο, πιο ευνοϊκό για τους εργαζόμενους, αλλά οφείλουμε να έχουμε ένα δίχτυ προστασίας για να διασφαλίσουμε την περίπτωση να μην επέλθει συμφωνία[…]».

Ο αλγόριθμος υπολογισμού του κατώτατου μισθού

Σε άλλο σημείο η κ. Κεραμέως σχετικά με τον αλγόριθμο υπολογισμού του κατώτατου ανέφερε ότι αυτός ο αλγόριθμος είναι αντίστοιχος με αυτόν που ισχύει στη Γαλλία εδώ και 70 χρόνια. «Η Γαλλία έχει αυτόν τον μαθηματικό τύπο για αυτό το δίχτυ 70 χρόνια, 70 χρόνια έχει και αυτός ο τύπος που ακολουθούμε είναι ο γαλλικός τύπος με μια πολύ μικρή παραλλαγή η οποία είναι προς όφελος του εργαζόμενου, αλλά έχει αυτό το μαθηματικό τύπο που λαμβάνει υπόψη την ακρίβεια δηλαδή όσο ανεβαίνουν οι τιμές να ανεβαίνει αυτό το κατώφλι και όσο αυξάνει η παραγωγικότητα της οικονομίας αντιστοίχως να ανεβαίνει και πάλι ο κατώτατος μισθός[…]».

«Δεν έχουμε τελικά τόσες διαφορές συνολικά ως πολιτικό σύστημα. Μία έχουμε. Γιατί να μην υπάρχει δίχτυ ασφαλείας; Αυτή είναι η ουσία. Ναι στις ελεύθερες διαπραγματεύσεις. Ναι στο να συμφωνήσουν οι κοινωνικοί εταίροι κάτι καλύτερο, πιο ευνοϊκό για τους εργαζόμενους, αλλά οφείλουμε να έχουμε ένα δίχτυ προστασίας για να διασφαλίσουμε την περίπτωση να μην επέλθει συμφωνία. Τι θα κάνει ο εργαζόμενος δηλαδή; Λέτε η Νέα Δημοκρατία 950 και πάνω. Ναι. Τα άλλα κόμματα τι λένε; Ό, τι συμφωνήσουν και αν δεν επέλθει συμφωνία, ο εργαζόμενος που μας παρακολουθεί, που αμείβεται με κατώτατο μισθό και θέλει να κάνει τον οικογενειακό του προγραμματισμό, αν δεν μπορεί να πληρώσει το σούπερ μάρκετ, αν θα μπορεί να πληρώσει το ρεύμα, αν θα μπορούν να βγουν τα έξοδα του μήνα. Τι του απαντούμε; Αν συμφωνήσουν και όταν συμφωνήσουν;».

Οι συλλογικές συμβάσεις και η ο κατώτατος μισθός

Αναφορικά με τις συλλογικές συμβάσεις σημείωσε ότι «Η οδηγία έχει πράγματι έχει δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά το πώς θα καθορίζει το κατώτατος μισθός. Ο δεύτερος άξονας αφορά το πώς μπορούμε να ενθαρρύνουμε συνολικά ως Ευρωπαϊκή Ένωση τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Το θέλουμε αυτό, θέλουμε να τις ενθαρρύνουμε. Άρα να συζητήσουμε κριτήρια βάσει των οποίων μπορούμε να παρακινήσουμε περισσότερους κοινωνικούς εταίρους να συνάπτουν συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Η οδηγία λέει έχετε ένα χρόνο. Ένα χρόνο το συζητήσατε σε βάθος αυτό με τους κοινωνικούς εταίρους για το τι κίνητρα μπορείτε να βάλετε. Αυτό θα κάνουμε από το Δεκέμβριο του 2024, μέχρι την επόμενη χρονιά θα συζητήσουμε σε βάθος. Η οδηγία μας λέει με κοινωνικούς εταίρους. Εγώ θα προσθέσω και με τα πολιτικά τα κόμματα θα επιδιώξουμε να το συζητήσουμε το ζήτημα αυτό για να δούμε πώς μπορούμε για παράδειγμα, να ενισχύσουμε περισσότερο το θεσμικό πλαίσιο των συλλογικών διαπραγματεύσεων[…].

«[…] Υπάρχουν δύο πράγματα που απαιτούνται για τις συλλογικές συμβάσεις. Το ένα είναι ένα θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα είναι ευνοϊκό, θα παρακινεί εκπροσώπους εργαζομένων και εργοδοτών στο να συνάψουν συλλογικές συμβάσεις. Ας πούμε στον κλάδο του τουρισμού και της εστίασης στη χώρα μας έχουμε δύο φωτεινά παραδείγματα, θα έλεγα, συλλογικής σύμβασης που έχει συναφθεί[…] Άρα θέλουμε συλλογικές συμβάσεις. Εμείς λοιπόν θα φροντίσουμε ούτως ώστε να ενισχύσουμε το θεσμικό πλαίσιο με κίνητρα που θα ευνοούν τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων. Αλλά δεν αρκεί αυτό.

Πρέπει επίσης να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι εργαζόμενοι και εργοδότες και να συμφωνήσουν όπως το έκαναν στον τουρισμό και στην εστίαση, με εξαιρετικό τρόπο, αντιστοίχως είναι σημαντικό να ενισχύσουμε αυτή την κουλτούρα[…]».

«Έχουμε προβεί σε ραγδαία μείωση του μη μισθολογικού κόστους»

«Μια όψη του νομίσματος που συζητάμε είναι ο κατώτατος μισθός και πώς μπορούμε να ενισχύσουμε περισσότερο τους εργαζόμενους Η άλλη όψη όμως είναι το μη μισθολογικό κόστος προκειμένου ακριβώς η πολιτική αυτή να μην αποβεί εις βάρος της τόνωσης της απασχόλησης. Γι’ αυτό λοιπόν, αυτή η κυβέρνηση τα τελευταία πεντέμισι χρόνια έχει προβεί σε μια συστηματική, ραγδαία θα έλεγα, μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Τι είναι το μη μισθολογικό κόστος; Οι ασφαλιστικές εισφορές που πληρώνουν οι εργαζόμενοι και εργοδότης για κάθε θέση εργασίας.

»Είχαμε από τις υψηλότερες στην Ευρώπη το 2019. Έκτοτε έχουν μειωθεί οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 5,5 μονάδες συνολικά, μαζί με την τελευταία που ψηφίζεται αυτή τη στιγμή. Αυτές τις μέρες ψηφίζεται μια επιπλέον ποσοστιαία μονάδα μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών. Άρα μειώνουμε το μη μισθολογικό κόστος. Και έπεται άλλη μια μείωση μισής ποσοστιαίας μονάδας το 2027. Άρα, αυτές είναι οι δύο όψεις του νομίσματος. Αφενός να αυξάνουμε τον κατώτατο μισθό, να διευρύνουμε την προστασία του εργαζόμενου. Από την άλλη όμως, αυτό το μέτρο να μην αποβεί εις βάρος της υγιούς επιχειρηματικότητας. Τουναντίον να προβαίνουμε σε ενέργειες για τη μείωση του μισθολογικού κόστους[…] Τα χρόνια αυτά που έχει μειωθεί, το μη μισθολογικό κόστος κατά 5,5 μονάδες, είχαμε τη δημιουργία 500.000 νέων θέσεων εργασίας» είπε σε άλλο σημείο.

Η συνέντευξη έκλεισε με αναφορά της υπουργού Εργασίας στο ταξίδι της στο Άμστερνταμ που συνδέεται με την προσπάθεια να επιστρέψουν εκείνοι που έφυγαν στην κρίση. Όπως εξήγησε: « Είναι μια προσπάθεια που κάνουμε προκειμένου ακριβώς συμπατριώτες μας που φύγανε τα χρόνια της κρίσης προς αναζήτηση μιας καλύτερης επαγγελματικής ευκαιρίας να τους δείξουμε επαγγελματικές ευκαιρίες που υπάρχουν στη χώρα μας, προκειμένου να δούμε αν θα θέλουν να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Υπάρχει ήδη μια τάση επιστροφής[…]

Η προσπάθεια που κάνει το υπουργείο Εργασίας είναι η εξής: να αποτελέσει τη γέφυρα μεταξύ αφενός των Ελλήνων πολιτών που ζουν και δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό και που σκέφτονται να γυρίσουν στην Ελλάδα αλλά δεν έχουν βρει ακόμη την κατάλληλη επαγγελματική ευκαιρία και αφετέρου επιχειρήσεων που λειτουργούν στην Ελλάδα και που ψάχνουν εξειδικευμένο προσωπικό. Άρα να φέρουμε τα δύο πιο κοντά.

Πώς το κάνουμε αυτό στην πράξη; Αύριο το πρωί στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Γιατί στην Ολλανδία; Γιατί στην Ολλανδία υπάρχουν πολλοί Έλληνες οι οποίοι έφυγαν τα χρόνια της κρίσης. Επίσης έρχονται και από όμορες χώρες. Έρχονται από το Βέλγιο. Έρχονται από το Λουξεμβούργο. Και εκεί πηγαίνουμε μαζί με ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες αναζητούν προσωπικό. Και θα γίνουν εκατοντάδες συνεντεύξεις επιτόπου. Ήδη η καθεμία από τις εταιρείες που συμμετέχει μπορεί να έχει λάβει 200, 300, 400 βιογραφικά για θέσεις στις οποίες έχει ανοίξει και να φέρει κόσμο από το εξωτερικό[…]

Εμείς ως πολιτεία και ως κυβέρνηση έχουμε φροντίσει ούτως ώστε να υπάρχει ένα πολύ σημαντικό φορολογικό κίνητρο. Δηλαδή, εάν επιστρέψεις στη χώρα μετά από πέντε χρόνια, προβλέπεται ότι θα έχεις μείωση στη φορολογία εισοδήματος κατά 50% για επτά χρόνια. Άρα σου εγγυάται το ελληνικό δημόσιο μείωση κατά 50% στο φόρο εισοδήματος που πληρώνεις για επτά χρόνια».

Διαβάστε επίσης

Η αμυντική καινοτομία, οι startups και η αναξιοποίητη ευκαιρία

attica: Το management και οι επενδύσεις που θα τα κάνουν Harrods

ΙΕΑ Wind: H ακτινογραφία της αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!