THEPOWERGAME
Στο στόχαστρο του Καναδά μπήκε η Google. Το Γραφείο Ανταγωνισμού του Καναδά μηνύει την Google της Alphabet για υποτιθέμενη αντιανταγωνιστική συμπεριφορά στη διαδικτυακή διαφήμιση, ανακοίνωσε την Πέμπτη η αντιμονοπωλιακή αρχή.
Το Γραφείο Ανταγωνισμού, σε ανακοίνωσή του, ανέφερε ότι κατέθεσε αίτηση στο Δικαστήριο Ανταγωνισμού ζητώντας εντολή που, μεταξύ άλλων, απαιτεί από την Google να πουλήσει δύο από τα εργαλεία διαφημιστικής τεχνολογίας της. Ζητεί επίσης την επιβολή προστίμου από την Google για την προώθηση της συμμόρφωσης με τους νόμους περί ανταγωνισμού του Καναδά, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η Google δήλωσε ότι η καταγγελία «αγνοεί τον έντονο ανταγωνισμό όπου οι αγοραστές και οι πωλητές διαφημίσεων έχουν πολλές επιλογές και ανυπομονούμε να προβάλουμε την υπόθεσή μας στο δικαστήριο».
«Τα εργαλεία της διαφημιστικής μας τεχνολογίας βοηθούν τους ιστότοπους και τις εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και δίνουν τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να προσεγγίσουν αποτελεσματικά νέους πελάτες», δήλωσε ο Dan Taylor, αντιπρόεδρος του τμήματος Global Ads της Google.
Η Υπηρεσία Ανταγωνισμού ξεκίνησε μια έρευνα το 2020 για να διερευνήσει αν ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης είχε εμπλακεί σε πρακτικές που βλάπτουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο των διαδικτυακών διαφημίσεων και επέκτεινε την έρευνα για να συμπεριλάβει τις υπηρεσίες τεχνολογίας διαφημίσεων της Google νωρίτερα αυτό το έτος.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι η Google είναι ο μεγαλύτερος πάροχος στο διαφημιστικό τεχνολογικό πακέτο για διαδικτυακές διαφημίσεις στον Καναδά και ότι «έχει καταχραστεί τη δεσπόζουσα θέση της μέσω συμπεριφοράς που αποσκοπούν στο να εξασφαλίσουν ότι θα διατηρήσει και θα εδραιώσει τη δύναμή της στην αγορά», ανέφερε την Πέμπτη το Γραφείο.
Η υπόθεση ακολουθεί την προσπάθεια του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να αποδείξει ότι η Google μονοπωλούσε τις αγορές για τους διακομιστές διαφημίσεων των εκδοτών και τα διαφημιστικά δίκτυα των διαφημιζόμενων.
Η Google έχει υποστηρίξει ότι το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης αγνοεί τις νόμιμες επιχειρηματικές αποφάσεις της εταιρείας και ότι η διαδικτυακή διαφημιστική αγορά είναι εύρωστη. Η εταιρεία λέει επίσης ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε επιλέξει ένα στενό κομμάτι της διαδικτυακής αγοράς και δεν έλαβε υπόψη της τον επιθετικό ανταγωνισμό. Οι τελικές αγορεύσεις στην υπόθεση των ΗΠΑ έγιναν τη Δευτέρα.
Νωρίτερα φέτος, η Google προσφέρθηκε να πουλήσει το ανταλλακτήριο διαφημίσεων για να τερματίσει μια αντιμονοπωλιακή έρευνα της ΕΕ, αλλά οι Ευρωπαίοι εκδότες απέρριψαν την πρόταση ως ανεπαρκή, όπως ανέφερε για πρώτη φορά το Reuters τον Σεπτέμβριο.
Διαβάστε επίσης
Η αμυντική καινοτομία, οι startups και η αναξιοποίητη ευκαιρία
Γαλακτοκομικά: Γιατί έχει πετάξει η τιμή της φέτας και του γάλακτος
Τήλος: Η επόμενη ημέρα με το βλέμμα σε ανθεκτικότητα και καινοτομία