THEPOWERGAME
Οι νέες συνεργασίες με οίκους μόδας και οι συνεχείς επενδύσεις για την αναβάθμιση των εμπορικών χώρων δημιουργούν προοπτικές για τα πολυκαταστήματα attica, που υιοθετούν πρακτικές ανάλογες με αυτές των Le Bon Marché στο Παρίσι και των Harrods στο Λονδίνο, με σχέδια για τοποθέτηση στα malls της Lamda Development στο Ελληνικό και σε άλλα σημεία.
Αυτές τις προοπτικές υπόσχεται τόσο η ομάδα των μετόχων, μετά και την ένταξη της Αττικά Πολυκαταστήματα στον όμιλο Ideal Holdings του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, όσο και το management team, στο οποίο έχουν ενταχθεί καταξιωμένα στελέχη της ελληνικής, αλλά και της διεθνούς αγοράς, με επικεφαλής τον Δημοσθένη Μπούμη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, με αναπληρωτή τον Διονύση Δουλαβέρη. Σημειώνεται ότι ο κ. Μπούμης είναι στη διοικητική ομάδα του attica από το 2019, έχοντας συνεργαστεί από το 2012 με τον Κωνσταντίνο Λαμπρόπουλο και τους παλαιούς μετόχους της Αττικά Πολυκαταστήματα, στο πλαίσιο joint venture για την εταιρεία καλλυντικών Cosmobrands, που μετέπειτα απορροφήθηκε.
Δύο νέα στελέχη που εντάχθηκαν στην ομάδα διοίκησης είναι η Florence Rollet, με τεχνογνωσία στην αγορά luxury brands, μελος επίσης στα διοικητικά συμβούλια Arla Foods και Anora και ο Paolo de Cesare, με πολυετή εμπειρία σε επιχειρήσεις μόδας, πολυτέλειας και ομορφιάς. Και οι δύο συνεισφέρουν σε αυτό που η εταιρεία ονομάζει Elevation Project και εστιάζει στην υιοθέτηση διεθνών πρακτικών και τάσεων στην αγορά των πολυκαταστημάτων. Συμμετέχουν ως τακτικά μέλη στο ΔΣ της εταιρείας, που πλαισιώνεται από τους Ιωάννη Αρτινό (αντιπρόεδρο) και Σάββα Ασημιάδη, καθώς και τις Γλυκερία Τσέρνου και Αρετή Τσεκούρα, ως μη εκτελεστικά μέλη, όπως ανέφερε σε χθεσινή παρουσίαση ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Κανελλόπουλος. Τα νέα στελέχη, όπως είπε, συνεργάζονται στη διοίκηση, για να επιτευχθούν οι στρατηγικοί στόχοι της επόμενης 20ετίας.
Σημείωσε ότι ο σχεδιασμός συμπίπτει με την επέτειο 20 ετών επιτυχημένης παρουσίας της Αττικά Πολυκαταστήματα στην αγορά (από το 2005) και στόχος είναι, παρά τις ορατές προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον και στο λιανεμπόριο ειδικότερα, η εταιρεία να συνεχίσει απρόσκοπτα σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης. Οι βασικοί πυλώνες αισιοδοξίας είναι ότι μιλάμε για μια πολύ μεγάλη και επιτυχημένη εταιρεία, με ένα ρεαλιστικό αναπτυξιακό πλάνο, που βασίζεται: στην πελατειακή πίστη, στην εφαρμογή εργαλείων ψηφιακού marketing, στις ισχυρές συνεργασίες με διεθνείς οίκους και στον σχεδιασμό για νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία, κάτι που εξαρτάται βέβαια από τη βούληση του μετόχου.
Πώς θα ανέβει ο τζίρος των attica στα 250 εκατ. ευρώ
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις το 2024 τρέχουν με ρυθμό 10% στο εννεάμηνο, ενώ με ρυθμό 15,7% τρέχει η λειτουργική κερδοφορία EBITDA. Το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς -συμπεριλαμβανομένης της περιόδου της Black Friday και των αγορών των Χριστουγέννων- η αλυσίδα πολυκαταστημάτων attica κάνει περίπου το 25% του ετήσιου τζίρου της (αυτό είναι το σκορ του 2023). Οπότε ο ρυθμός ανάπτυξης φέτος καλλιεργεί προσδοκίες για κύκλο εργασιών που πιθανότατα θα κινηθεί πάνω από τα 250 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, από 227 εκατ. ευρώ το 2023. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 16,5%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη κατά 24%. Στις πωλήσεις μερίδιο 20% έχουν τα καλλυντικά και το 80% είναι τα είδη μόδας. Ειδικά στα είδη ένδυσης, η ανδρική μόδα ηγείται με 22% και ακολουθούν με 18% το γυναικείο ρούχο, οι τσάντες και τα είδη αξεσουάρ με 11% και τα υποδήματα με 10%. Τα αθλητικά, με μερίδιο 5% στον τζίρο, είναι ανεξάρτητη κατηγορία.
Το tax free και η εστίαση των attica στην εμπειρία
Σημειώνεται ότι η εταιρεία ποντάρει σημαντικά στο tax free (αγορές από τουρίστες εκτός ΕΕ με επιστροφή ΦΠΑ) και στοχεύει να αποτελέσει βασικό προορισμό shopping, όπως σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις το Gallerie Lafayette και το Harrods. Αν και οι Κινέζοι, που πρωταγωνιστούσαν το 2019, δεν έχουν ανακάμψει, το κενό καλύπτουν άλλες εθνικότητες, όπως Ισραηλινοί, Τούρκοι, Αμερικανοί, Σαουδάραβες κ.ά.
«Επενδύουμε συνεχώς στην αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών μας», τόνισε ο Δημοσθένης Μπούμης, μιλώντας για την ανάπτυξη της εταιρείας σε εγκαταστάσεις 69.000 τ.μ. σήμερα, εκ των οποίων 35.500 τ.μ. είναι το attica στο Σύνταγμα. Η επισκεψιμότητα αναπτύσσεται με 5 εκατ. επισκέψεις ετησίως, ενώ η εταιρεία διευρύνει τις συνεργασίες με προμηθευτές που ξεπερνούν τους 300. Επίσης, απασχολεί 2.200 εργαζομένους, που μοιράζονται σε στελέχη των attica και εργαζόμενους για τα συνεργαζόμενα brands. Σημαντικό στοιχείο ανταγωνιστικότητας είναι το χαρτοφυλάκιο σημάτων, αλλά και οι νέοι χώροι εστίασης που αναπτύσσονται. Η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασίες για πάνω από 130 μάρκες, με έμφαση σε premium και luxury brands τα τελευταία 3 χρόνια. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι το attica στο Σύνταγμα διαθέτει το μεγαλύτερο τμήμα αθλητικών ειδών.
Το δίκτυο, το online και το επενδυτικό πλάνο των attica
Το δίκτυο σήμερα απαρτίζεται από 4 πολυκαταστήματα attica και 4 monobrand boutiques, μεταξύ των οποίων Sandro, MAJE και Boss, οίκοι με τους οποίους η Αττικά Πολυκαταστήματα έχει προνομιακές συνεργασίες. Η εταιρεία διατηρεί επίσης στρατηγικές σχέσεις με οίκους καλλυντικών, όπως η Estee Lauder, με πάνω από 10 αποκλειστικές συνεργασίες στην κατηγορία, και διαθέτει από το 2017 eshop, στο οποίο οι επενδύσεις είναι συνεχείς. Έχουν υποδιπλασιαστεί οι κωδικοί από πέρυσι και σήμερα το online κανάλι διαθέτει πάνω από 30.000 κωδικούς, εκ των οποίων 20.000 αφορούν καλλυντικά και τα υπόλοιπα μόδα. Το μερίδιο του eshop στον τζίρο της εταιρείας είναι πάνω από το 4%, ενώ σημειώνεται ότι στα καλλυντικά είναι ήδη Νο1 παίκτης στην αγορά επιλεκτικής διανομής, ενώ η επισκεψιμότητα στο eshop ξεπερνά τα 11,4 εκατ.
Η Αττικά Πολυκαταστήματα προωθεί επενδυτικό πλάνο 7ετίας 40 εκατ. ευρώ, 2021-2027, εκ των οποίων 6,5 εκατ. ευρώ αφορούν τις επενδύσεις του 2024 και ανάλογο κονδύλι προορίζεται για το 2025. Ας σημειωθεί ότι οι εγκαταστάσεις στο City Link επεκτάθηκαν τα τελευταία χρόνια σε 8.000 τ.μ. Στο City Link έχουν ολοκληρωθεί οι προγραμματισμένες ανακαινίσεις σε όλους τους ορόφους, πλην ενός που θα ολοκληρωθεί το 2025. Στο εξής θα συνεχιστούν αυτές οι επενδύσεις αναβάθμισης, ενώ έμφαση θα δοθεί και στην ψηφιοποίηση, με το λανσάρισμα μεταξύ άλλων κάρτας πιστότητας.
Τα νέα brands του 2024 και του 2025 στα attica
Ταυτόχρονα αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο σημάτων. Σημειώνεται ότι το 2024 εντάχθηκαν στο portfolio των attica 19 νέα brands για τη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τους οίκους: Jacquemus, Rabanne, Dries Van Noten, Toteme, Simkhai, Amiri, Givenchy, Casablanca, Αlemais, Emporio Sirenuse, Lardini, Axel Arigato, Di Gaia, Woera, Evi Grintela, Elisabetta Franchi, Frescobol Carioca, Benedetta Bruzziches και Jacob Cohen. Άλλα 10 brands προστέθηκαν για τη σεζόν φθινόπωρο/χειμώνας 2024 και ειδικότερα οι μάρκες: Isabel Marant, Sease, Slowear, Rotate, BALLY, Autry, REISS, Ιcebreaker, Fjall Raven και Spyder. Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, έχουν ήδη κλείσει οι νέες συνεργασίες για τη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι 2025 με τους οίκους: Etro, Yves Salomon, Demellier, Ancient Kallos, Bimba y Lola, ERES και Palm Angels.
Διαβάστε επίσης
Η αμυντική καινοτομία, οι startups και η αναξιοποίητη ευκαιρία
Πώς να ρυθμίσετε τα χρέη στην Εφορία: Οι αλλαγές στην πάγια ρύθμιση
ΙΕΑ Wind: H ακτινογραφία της αιολικής ενέργειας στην Ελλάδα