THEPOWERGAME
Κατά 2,8% αυξήθηκαν στο εννεάμηνο του 2024 οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στη χώρα, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ στον αντίποδα, σε πτωτική πορεία συνέχισαν οι εξαγωγές, διατηρώντας το αρνητικό πρόσημο που φέρνουν από το 2023, όπως επισημαίνει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).
Συγκεκριμένα, όπως δείχνουν τα στοιχεία του συνδέσμου, οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν το ποσό των 2,58 δισ. ευρώ για αγορές ενδυμάτων στο πρώτο 9μηνο φέτος και σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε και «ξόδεψαν» 2,5 δισ. ευρώ (+2,8%). Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, το πρώτο τρίμηνο φέτος οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν άνοδο 3,6%, στο δεύτερο +4,5% και στο τρίτο +0,8%.
Αντιθέτως σε πτωτική πορεία συνέχισαν στο πρώτο 9μηνο φέτος οι εξαγωγές ένδυσης, συνεχίζοντας με αρνητικό πρόσημο, «λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές», όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΠΕΕ. Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο πρώτο εννεάμηνο φέτος διαμορφώθηκε σε 1,23 δισ. ευρώ, έναντι των 1,43 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, καταγράφοντας πτώση κατά 14,4%. Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 13,6%, της κλωστοϋφαντουργίας μείωση 19,8% και του βαμβακιού μείωση 9,7%, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του συνδέσμου.
Πτώση της τάξης του 5% κατέγραψαν και οι εισαγωγές και για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, αυτές διαμορφώθηκαν στο ποσό των 2,45 δισ. ευρώ στο πρώτο εννεάμηνο φέτος, έναντι των 2,57 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 2% και στην κλωστοϋφαντουργίας σε 13%, με βάση τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ.
Διαβάστε επίσης
Οι 10 τάσεις στον κόσμο για το 2025
Εspresso martini: Τρεις κορυφαίες παραλλαγές για ψαγμένους ουρανίσκους
Υπεράκτια αιολικά: Μετά την Πολωνία και το Βέλγιο η ETEπ “καλοβλέπει” την Ελλάδα