THEPOWERGAME
Δύο από τα σημαντικότερα κλασικά αυτοκίνητα στον κόσμο, μία Mercedes-Benz W196 του 1954 και μία Ferrari 250 LM του 1965, θα βγουν στο σφυρί τον Φεβρουάριο, στο πλαίσιο μιας σειράς δημοπρασιών για την ενίσχυση του Indianapolis Motor Speedway Museum. Οι παρτίδες αποτελούν μέρος μιας σειράς δημοπρασιών τριών τμημάτων, που πωλούν 11 αυτοκίνητα που ανήκουν στο μουσείο. Αναμένεται να συγκεντρώσουν συνολικά τουλάχιστον 100 εκατομμύρια δολάρια.
Την 1η Φεβρουαρίου στο Μουσείο Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη της Γερμανίας, το εξαιρετικά σπάνιο αγωνιστικό αυτοκίνητο, μια Mercedes-Benz W196 R Streamliner του 1954, την οποία οδηγούσαν τόσο ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο όσο και ο Sir Στέρλινγκ Μος, βγαίνει σε ιδιωτική δημοπρασία του οίκου RM Sotheby’s με εκτιμώμενη αξία 50 εκατομμύρια ευρώ (52,6 εκατομμύρια δολάρια). Τέσσερις ημέρες αργότερα, στην έκθεση αυτοκινήτου Retromobile στο Παρίσι, ο οίκος RM Sotheby’s θα βγάλει στο σφυρί μια Ferrari 250 LM του 1965, η αξία της οποίας εκτιμάται στα 30 εκατομμύρια δολάρια.
Η Mercedes-Benz W196 R είναι ένα από τα μόλις τέσσερα που κατασκευάστηκαν ποτέ με αυτές τις προδιαγραφές. Η W196 R, που θα δημοπρατηθεί για λογαριασμό του Μουσείου Indianapolis Motor Speedway, το οποίο έχει στην κατοχή του το αυτοκίνητο από το 1965, διαθέτει ένα αμάξωμα με κλειστά φτερά, γνωστό στα γερμανικά ως Stromlinienwagen ή Streamliner.
Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε από τον πέντε φορές πρωταθλητή οδηγών Φάντζιο στη νίκη στο Grand Prix του Μπουένος Άιρες το 1955 και στη συνέχεια από τον Μος στο ιταλικό Grand Prix της ίδιας χρονιάς στη Monza, όπου πέτυχε τον ταχύτερο γύρο. Μεταξύ τους, και τα 14 παραδείγματα της W196 R σημείωσαν 11 νίκες από 14 εκκινήσεις -ένα ποσοστό επιτυχίας 78%, που δεν διαφέρει από τη σημερινή ομάδα Red Bull F1. Η 196 R βοήθησε τον Φάντζιο να εξασφαλίσει το δεύτερο συνεχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών, με τον Μος να τερματίζει δεύτερος.
«Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών δεν είχε ακόμη δημιουργηθεί -αν υπήρχε, η Mercedes-Benz θα είχε σίγουρα κερδίσει και αυτόν τον τίτλο», αναφέρει η RM Sotheby’s.
Η μονοθέσια 196 R είναι «στενός συγγενής» της διθέσιας Mercedes 300 SLR, η οποία ήταν γνωστή εσωτερικά ως W196 S, και με μεγαλύτερο κινητήρα είδε τον Μος να κυριαρχεί στον αγώνα δρόμου Mille Miglia του 1955 με συνοδηγό τον Ντένις Τζένκινσον -ένα κατόρθωμα που θεωρείται ευρέως ως ένα από τα μεγαλύτερα σε όλο τον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η Mercedes W196 R, η οποία κινούνταν από έναν 2,5 λίτρων κινητήρα με ευθύγραμμο οκτάλιτρο κινητήρα, απέδιδε 290 ίππους και είχε τελική ταχύτητα άνω των 186 μιλίων/ώρα, καθιστώντας την ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα Grand Prix της εποχής της.
Ο οίκος δημοπρασιών σημειώνει πως το αυτοκίνητο έχει «αποθηκευτεί και συντηρηθεί με σχολαστικότητα» από το Μουσείο του Indianapolis Motor Speedway. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου συμμετείχε σε εκδηλώσεις όπως το 1996 στο Amelia Island Concours d’Elegance, το 2003 στο Canadian International AutoShow και στα εγκαίνια του επανασχεδιασμένου Petersen Automotive Museum στο Λος Άντζελες το 2015. Πιο πρόσφατα, το αυτοκίνητο αποτέλεσε μέρος της έκθεσης της Mercedes-Benz στο Pebble Beach Concours d’Elegance του 2024, αλλά δεν έχει παρουσιαστεί ποτέ για επίσημη κρίση σε εκδήλωση concours.
Η RM Sotheby’s δήλωσε πώς το αυτοκίνητο είναι «ένα διαμάντι εξαιρετικής κοπής, που εκπέμπει μια λάμψη που είναι σχεδόν αδύνατον να κατανοηθεί». «Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα μόλις 14 σασί που κατασκευάστηκαν και πιστεύεται ότι είναι ένα από τα μόλις 10 γνωστά πλήρη παραδείγματα που επιβίωσαν κατά την ολοκλήρωση της σεζόν της Formula 1 του 1955. Από αυτά, αυτό το παράδειγμα ήταν ένα από τα μόλις τέσσερα που είχαν τοποθετηθεί με το υπέροχο αμάξωμα Streamliner», προσθέτει.
Το αυτοκίνητο παρουσιάζεται όπως ήταν όταν το οδηγούσε ο Μος στη Monza για το ιταλικό Grand Prix του 1955 και θα δημοπρατηθεί σε αυτόνομη εκδήλωση στο Μουσείο Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη της Γερμανίας την 1η Φεβρουαρίου 2025.
Η θρυλική κόκκινη Ferrari 250 LM
Η κόκκινη Ferrari 250 LM ανήκε στον Λουίτζι Κινέτι, που τη χρησιμοποιούσε για τη North American Racing Team (NART), η οποία συμμετείχε με ιδιωτικές Ferrari σε διάφορους αγώνες αντοχής και F1. Το 1965 η NART 250 LM κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans, ένα κατόρθωμα που δεν θα επιτευχθεί ξανά από Ferrari μέχρι το 2023.
Όλα τα άλλα αυτοκίνητα της σειράς δημοπρασιών, συμπεριλαμβανομένων μιας εξαιρετικά σπάνιας Ford GT40 Mk II του 1966 και της Corvette SS Project XP-64, θα είναι ανοικτά σε εγγεγραμμένους πλειοδότες με ηλεκτρονικές, τηλεφωνικές και ζωντανές προσφορές στο Παρίσι και σε μια μεταγενέστερη πώληση κατά τη διάρκεια της έκθεσης αυτοκινήτων ModaMiami την 1η και 2η Μαρτίου.
Εάν επιτύχουν τις εκτιμήσεις τους, τα αυτοκίνητα θα ξεπεράσουν το ακριβότερο όχημα που έχει πωληθεί σε δημοπρασία μέχρι σήμερα το 2024: μια Ferrari 250 GT SWB California Spyder του 1963, η οποία πωλήθηκε έναντι 17,8 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλίστρων, στη δημοπρασία Mecum τον Ιανουάριο. Καθένα από αυτά θα απέχει πολύ από τη Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé του 1955 που πωλήθηκε για το παγκόσμιο ρεκόρ των 142 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022, αν και ειδικά το Streamliner είναι σχεδόν εξίσου σημαντικό και η αξία του ύψους των 50 εκατομμυρίων δολαρίων θεωρείται συντηρητική εκτίμηση.
Διαβάστε επίσης
Προίκα 170 δισ. δολαρίων έως το 2028 φέρνει το ΑΙ στις τράπεζες
Golden Land Goutos: Η Six Senses και η Four Seasons έρχονται στο Πόρτο Χέλι
Έξυπνες Γέφυρες: Υπεγράφη η πέμπτη σύμβαση, στο τιμόνι η ΤΕΡΝΑ