THEPOWERGAME
Με σήμα κατατεθέν τα convenience discount stores, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar, μέλος του Ομίλου Εταιρειών Βερούκας, στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου και του μεριδίου της στην αγορά, δίνοντας έμφαση στη διείσδυση στο κανάλι της ho.re.ca.
Παρά την αυξανόμενη πίεση για μείωση στις τιμές πώλησης, η διοίκηση του Γιώργου Βερούκα εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα είναι ανοδικές το 2024, αφενός διότι συνεχίζει η τάση αλλαγής του καταναλωτικού μοντέλου, με στροφή στα convenience stores, αφετέρου αυξάνονται οι χονδρικές πωλήσεις τροφίμων, καθώς βελτιώνονται οι επιδόσεις του τουριστικού προϊόντος και βελτιώνεται και η διείσδυση της αλυσίδας Bazaar στην αγορά ho.re.ca.
Σημειώνεται ότι το 2023 ήταν μία επιτυχημένη χρονιά για την εταιρεία, τόσο λόγω της σταθερής ανάπτυξης της οικονομίας και ειδικότερα της αγοράς σούπερ μάρκετ, όσο και λόγω των καλών επιδόσεων του τουριστικού και ξενοδοχειακού κλάδου, που συνέβαλε στην ενίσχυση της ζήτησης για αγαθά και υπηρεσίες, οδηγώντας σε αύξηση των πωλήσεων χονδρικής. Είναι ενδεικτικό ότι η αλυσίδα Bazaar κατέγραψε πέρυσι αύξηση κύκλου εργασιών κατά 9,54%, η οποία κρίνεται ικανοποιητική, δεδομένου ότι κινείται στα επίπεδα του ρυθμού ανάπτυξης του κλάδου. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 244,9 εκατ. ευρώ από 223,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Το περιθώριο μεικτού κέρδους κυμάνθηκε σε ποσοστό 24%, παραμένοντας σταθερό σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, με το μεικτό κέρδος να διαμορφώνεται σε 58,7 εκατ. ευρώ με αύξηση 9,9%. Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 5,8 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 3,3 εκατ. ευρώ το 2022 και τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν σε 4,4 εκατ. ευρώ από 2,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η ρευστότητα, τα δάνεια και οι επενδύσεις στο δίκτυο των σούπερ μάρκετ Bazaar
Ο συνολικός δανεισμός της εταιρείας μηδενίστηκε και όλες οι υποχρεώσεις προς τρίτους εξυπηρετούνται από ίδια κεφάλαια. Επίσης, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 31.12.2023 ανήλθαν σε 13,8 εκατ. ευρώ έναντι σε 8 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Οι επενδύσεις συνεχίζονται στην αλυσίδα, έπειτα από επένδυση περίπου 1,12 εκατ. ευρώ πέρυσι σε τεχνικές εγκαταστάσεις κτιρίων νέων καταστημάτων και επένδυση 0,9 εκατ. ευρώ για αγορά μηχανημάτων και άλλες εγκαταστάσεις σε νέα καταστήματα.
Σημειώνεται ότι η αλυσίδα Bazaar αναπτύσσεται δυναμικά στον χώρο των convenience discount stores, με 162 ιδιόκτητα και franchise καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σάμο, Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Kεφαλλονιά, Ζάκυνθο, Εύβοια, Τρίπολη, Αλεξανδρούπολη, Μεσσηνία και Λακωνία.
Στόχος της είναι η αύξηση τζίρου, η βελτίωση του περιθωρίου μεικτού και καθαρού κέρδους και η αύξηση του μεριδίου της στην αγορά και για να τον πετύχει προτεραιοποιεί την επέκταση τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στις αγορές του εξωτερικού με τη δημιουργία νέων σημείων πώλησης. Επιπλέον, προωθεί τη διεύρυνση του κωδικολογίου ειδών που εμπορεύεται, με έμφαση σε είδη private label υψηλών προδιαγραφών και ποιότητας, αλλά και ειδών ho.re.ca, καθώς και διεύρυνση των δραστηριοτήτων της στην αγορά χονδρικής πώλησης τροφίμων με το σύστημα Cash & Carry.
Το μοντέλο ανάπτυξης των σούπερ μάρκετ Bazaar
Η εταιρεία κατέχει τα σήματα Bazaar Discount Market, Neto, Cash & Carry Project και Fresh Express.
Το μοντέλο ανάπτυξης της αλυσίδας Bazaar/Fresh Express λειτουργεί κυρίως σε ιδιόκτητα και καταστήματα franchise έως 400 τ.μ. σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές πόλεων ή τουριστικά σημεία, με εμπορικά χαρακτηριστικά discount και convenience store. To μοντέλο καταστήματος δίνει έμφαση στα φρέσκα, στο deli, στις αποκλειστικότητες προϊόντων και στα private και own label προϊόντα. Επίσης, περιλαμβάνει πέντε μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: φρέσκα (τυριά, αλλαντικά, μαναβική, κρέας, γαλακτομικά), branded προϊόντα (με 4.500 κωδικούς), PL προϊόντα (με 800 αποκλειστικούς κωδικούς σε όλες τις βασικές κατηγορίες), FP προϊόντα με 350 κωδικούς (πρώτης τιμής), ενώ ειδική κατηγορία αποτελούν τα προϊόντα Foodservice – Horeca (για τροφοδοσία ξενοδοχείων και εστιατορίων) με 450 αποκλειστικούς κωδικούς.
Η εταιρεία έχει μακροχρόνια εμπειρία στο χονδρεμπόριο τροφίμων και με το δίκτυο διανομής της καλύπτει πλήρως όλες τις κατηγορίες προϊόντων, σε όλη την Ελλάδα, ενώ προωθεί και ευρωπαϊκά brands μέσω αποκλειστικών συνεργασιών αντιπροσώπευσης.
Σημειώνεται ότι στον όμιλο Βερούκα, εκτός από την Bazaar Discount Super Markets, ανήκει επίσης η Βερούκας Τρόφιμα, με δραστηριότητα στη χονδρική πώληση τροφίμων, την παρασκευή και συσκευασία τροφίμων, με ιδιαίτερη εξειδίκευση στην εμπορία γαλακτοκομικών προιόντων, καθώς και η εταιρεία ΑΛΠΙΚΟ Ψυγεία, που δραστηριοποιείται στον χώρο της παροχής υπηρεσιών logistics και παροχής υπηρεσιών ψύχους.
Διαβάστε επίσης
ICEYE: Στην Ελλάδα θα κατασκευάζει τα ραντάρ των δορυφόρων της από το 2025
Ποιοι κινδυνεύουν να πληρώσουν πρόσθετο φόρο
Energean: Στο “ραντάρ” των ξένων emitters η αποθήκη CΟ2 στον Πρίνο