THEPOWERGAME
Νο 1 εταιρεία πώλησης αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναδεικνύεται στη χώρα μας για το δ’ τρίμηνο του 2024 η κινεζική BYD. Η εταιρεία, που κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Battery Electric Vehicle, BEV) και η σχεδίασή τους θυμίζει Porsche, στο 4ο τρίμηνο του έτους ξεπέρασε σε πωλήσεις το μέχρι πρόσφατα αδιαφιλονίκητο φαβορί στα ηλεκτρικά οχήματα, την αμερικανική Tesla. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον ιστότοπο evstats.gr, που παρακολουθεί σε καθημερινή βάση τις ταξινομήσεις οχημάτων στη χώρα μας, στο δ’ τρίμηνο του έτους η BYD πούλησε στη χώρα μας 533 οχήματα, έναντι 242 της Tesla και 224 οχημάτων της Volvo. Οι τρεις αυτοί κατασκευαστές κατέχουν αθροιστικά μερίδιο 64% στα BEV οχήματα που πωλήθηκαν το δ’ τρίμηνο του έτους.
Τον περασμένο Οκτώβριο η BYD ήταν ο πρώτος μήνας που η κινεζική εταιρεία που ξεπέρασε σε πωλήσεις την Tesla. Αυτό συνεχίζεται και μέσα στον Νοέμβριο, όπου η κινεζική εταιρεία συνεχίζει να πουλά περισσότερα οχήματα απ’ ό,τι η Tesla. Η επίδοση θεωρείται μοναδική, δεδομένου ότι η Tesla από το 2021 και μετά κυριαρχεί στην ελληνική αγορά, κατέχοντας μερίδιο αγοράς στα BEV οχήματα της τάξης του 25% έως 30%.
Σημειώνεται ότι την τελευταία 5ετία (2019 έως τον Οκτ. 2024) έχουν πουληθεί περί τις 20.000 BEV οχήματα, με την Tesla να κατέχει περίπου 5.000 πωλήσεις. Η BYD μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο κατάφερε να πουλήσει 1.000 περίπου οχήματα. Το πλεονέκτημα των οχημάτων αυτών είναι ότι είναι σημαντικά φθηνότερα από τα ευρωπαϊκά ή τα αμερικανικά. Επιπλέον, μπορεί να προσφέρουν περισσότερες επιδόσεις απ’ ό,τι οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί ανταγωνιστές.
Τα οχήματα της BYD κοστίζουν στους καταναλωτές από 20.000 ευρώ τα πιο μικρά και με 200 HP απόδοση και φτάνουν στα 37.000 ευρώ για τα πιο ακριβά μοντέλα. Στην τιμή περιλαμβάνεται η επιδότηση των 9.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Παρ’ όλα αυτά, οι τιμές θεωρούνται αρκετά χαμηλές, με δεδομένο ότι στην Tesla οι τιμές ξεκινούν για το Model 3 από 31.000 ευρώ.
Πάντως, η αγορά των BEV οχημάτων, σύμφωνα με τον ιστότοπο evstats.gr, παραμένει μια μικρή αγορά, αφού η συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων κατέχει μερίδιο μόλις 0,35% στον στόλο των οχημάτων που κινούνται στη χώρα μας. Η ανερχόμενη δύναμη στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου είναι τα υβριδικά οχήματα, ειδικά εκείνα που η μπαταρία τους φορτίζεται εσωτερικά και όχι μέσω καλωδίου.
Διαβάστε επίσης
Bazaar: Τα convience discount stores που ποντάρουν στους τουρίστες
Τι θα σήμαινε για τις τράπεζες μία έκτακτη φορολόγηση κερδών
ΔΕΣΦΑ: Έντονο ενδιαφέρον για τα slots στη Ρεβυθούσα