THEPOWERGAME
Στη νέα εποχή της πράσινης μετάβασης, τα διυλιστήρια, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς, καλούνται να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς για βιώσιμη ανάπτυξη. Οι δύο κορυφαίοι ελληνικοί ενεργειακοί όμιλοι, η Helleniq Energy και η Motor Oil, βρίσκονται αντιμέτωποι με τη διπλή πρόκληση: αφενός, να προσαρμοστούν στις πιέσεις για απανθρακοποίηση και μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αφετέρου, να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα και την ηγετική τους θέση στην αγορά. Σε αυτό το περιβάλλον, η ανάγκη για καινοτομία και ισορροπία ανάμεσα στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις και τις επιχειρηματικές προτεραιότητες καθίσταται πιο επιτακτική από ποτέ, αναδεικνύοντας τον στρατηγικό ρόλο των επενδύσεων σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και προηγμένες τεχνολογίες.
Η απανθρακοποίηση των διυλιστηρίων σε Ελευσίνα, Ασπρόπυργο και Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται σε βασική προτεραιότητα για την Helleniq Energy. Μέσα στην επόμενη δεκαετία ο όμιλος σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 4 δισ. ευρώ στα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης και Ελευσίνας. Στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης προβλέπεται η κατασκευή φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 600 MW, η ενέργεια του οποίου θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου μέσω της διαδικασίας της ηλεκτρόλυσης. Το πράσινο υδρογόνο θα χρησιμοποιείται για την αποθείωση των καυσίμων, καθώς η ενέργεια για την παραγωγή του θα προέρχεται εξ ολοκλήρου από Ανανεώσιμες Πηγές. Το εν λόγω διυλιστήριο, με ετήσια δυναμικότητα 4,5 εκατομμύρια τόνων, επικεντρώνεται επίσης στην παραγωγή βιοκαυσίμων και στην ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Ήδη υλοποιούνται έργα που σχετίζονται με τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης. Σημαντική επένδυση αποτελεί η ανάπτυξη co-processing διαδικασιών για την παραγωγή υδρογονωμένων φυτικών ελαίων (HVO) με ετήσια δυναμικότητα 45 ktpa.
Το διυλιστήριο του Ασπροπύργου είναι ένα από τα πιο σύγχρονα και σύνθετα διυλιστήρια της Ευρώπης, με ετήσια δυναμικότητα 7,5 εκατομμύρια τόνους, και υλοποιεί μια σειρά από έργα που στοχεύουν στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και τη στήριξη της πράσινης ανάπτυξης. Έχουν ήδη ξεκινήσει έργα ανάκτησης θερμότητας και άλλες βελτιώσεις που συμβάλλουν στην ενεργειακή αποδοτικότητα. Παράλληλα, προχωρεί η εγκατάσταση δύο νέων τουρμπινών φυσικού αερίου ισχύος 2×25 MW και ενός συστήματος συμπαραγωγής 25 MW, με στόχο την ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας. Επίσης, το διυλιστήριο βρίσκεται σε φάση προμελέτης για την ανάπτυξη παραγωγής πράσινου υδρογόνου (Green H2), ενώ σχεδιάζεται και ένα έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS/CCUS) με δυναμικότητα 900 ktpa. Αντίστοιχα, στον τομέα των βιοκαυσίμων, ο Ασπρόπυργος προωθεί έργα παραγωγής βιοαιθέρων (160 ktpa), καθώς και τη δημιουργία εγκαταστάσεων για την παραγωγή Sustainable Aviation Fuel (SAF) και e-Jet με ετήσια δυναμικότητα 100 ktpa και 40 ktpa αντίστοιχα.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης
Λιανεμπόριο: Πώς θα προσελκύσει εργαζόμενους και πωλήσεις
Ναδάλ: Πόσα εκατομμύρια έβγαλε ο βασιλιάς της σκόνης
Πρώτες Ύλες: Ζητούνται επενδύσεις 2,7 δισ. ευρώ έως το 2030