Γ.Δ.
1384.6 +1,31%
ACAG
+1,30%
5.45
BOCHGR
+0,68%
4.43
CENER
+3,31%
8.42
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-1,65%
8.36
NOVAL
+0,66%
2.285
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+4,41%
35.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,24%
1.37
ΑΒΕ
+2,23%
0.459
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-1,44%
0.685
ΑΛΜΥ
+2,92%
3.695
ΑΛΦΑ
+1,17%
1.555
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+2,22%
9.43
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.76
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
+0,98%
2.06
ΒΙΟ
+0,91%
5
ΒΙΟΚΑ
+1,18%
1.72
ΒΙΟΣΚ
-0,37%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+4,40%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.16
ΔΑΑ
+0,93%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,78%
11.56
ΔΟΜΙΚ
+2,59%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+3,66%
1.415
ΕΕΕ
+0,79%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,14%
1.392
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
+0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,37%
1.644
ΕΛΠΕ
+0,45%
6.65
ΕΛΣΤΡ
+1,98%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-3,19%
1.82
ΕΛΧΑ
-0,12%
1.646
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,27%
1.125
ΕΤΕ
+1,98%
7.016
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.77
ΕΥΡΩΒ
+0,96%
1.996
ΕΧΑΕ
+1,34%
4.17
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+2,65%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+4,20%
1.735
ΙΝΚΑΤ
+1,49%
4.77
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.874
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
5.45
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-4,90%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,59%
2.535
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+3,18%
1.135
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,06%
1.425
ΚΟΡΔΕ
+0,25%
0.409
ΚΟΥΑΛ
+4,40%
1.044
ΚΟΥΕΣ
+3,70%
5.6
ΚΡΙ
+3,37%
13.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,12%
0.88
ΛΑΒΙ
+0,42%
0.723
ΛΑΜΔΑ
+1,72%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-2,16%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,49%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,32%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
19.25
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+0,20%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,41%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+2,99%
2.07
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,76%
31.28
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.86
ΞΥΛΚ
+0,39%
0.255
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,47%
20.7
ΟΛΠ
+1,01%
30
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,21%
15.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-2,01%
0.78
ΟΤΕ
+2,19%
14.92
ΟΤΟΕΛ
+2,20%
10.24
ΠΑΙΡ
+8,44%
0.976
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,69%
3.63
ΠΕΡΦ
+1,40%
5.07
ΠΕΤΡΟ
+1,04%
7.8
ΠΛΑΘ
+1,39%
4
ΠΛΑΚΡ
-4,14%
13.9
ΠΡΔ
-2,34%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,00%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,81%
5
ΡΕΒΟΙΛ
+3,61%
1.58
ΣΑΡ
+1,93%
10.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+0,98%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.64
ΣΠΙ
+0,39%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
+4,74%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,63%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,88%
0.23
ΦΡΛΚ
+3,62%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Ford: Περικοπή του 14% των θέσεων εργασίας στην Ευρώπη

Η Ford γνωστοποίησε την Τετάρτη ότι θα περικόψει περίπου το 14% του ευρωπαϊκού εργατικού δυναμικού της, λόγω των σημαντικών απωλειών των τελευταίων ετών που επιδεινώθηκαν από την αδύναμη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, την έλλειψη κυβερνητικής υποστήριξης για τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η αμερικανική εταιρεία είναι η τελευταία αυτοκινητοβιομηχανία μετά τη Nissan, τη Stellantis και τη GM που μειώνει τα κόστη της, καθώς η βιομηχανία παλεύει με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό των κινεζικών αντιπάλων στην Ευρώπη, τη φθίνουσα ζήτηση στην Κίνα και τις προκλήσεις της μετάβασης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παραμένουν πολύ ακριβά για να τα αγοράσουν οι περισσότεροι καταναλωτές.

Η Ford δήλωσε ότι οι 4.000 περικοπές θέσεων εργασίας θα γίνουν κυρίως στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απολύσεις αντιπροσωπεύουν περίπου το 2,3% του εργατικού δυναμικού της Ford που ανέρχεται σε 174.000 άτομα.

Τα μέτρα θα αποτελέσουν μεγάλο πλήγμα ιδίως για τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης και τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η Volkswagen, ανοίγει νέα καρτέλα απειλεί να κλείσει εργοστάσια, να μειώσει τους μισθούς και να περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας για να βελτιώσει την ικανότητά της να είναι ανταγωνιστική.

Η εντεινόμενη πολιτική κρίση της χώρας προσθέτει επίσης αβεβαιότητα στις εταιρείες που παλεύουν με τις αυξανόμενες εμπορικές εντάσεις με την Κίνα και την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ.

Η Ford δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκές απολύσεις θα πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι το τέλος του 2027.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης «αντιμετωπίζουν σημαντικές ανταγωνιστικές και οικονομικές αντιξοότητες, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζουν την αναντιστοιχία μεταξύ των κανονισμών CO2 και της καταναλωτικής ζήτησης για ηλεκτροκίνητα οχήματα», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, οι πωλήσεις της Ford στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 17,9%, ξεπερνώντας κατά πολύ την πτώση 6,1% σε επίπεδο κλάδου.

Η Ford κάλεσε επίσης τη γερμανική κυβέρνηση ειδικότερα να παράσχει περισσότερα κίνητρα και καλύτερες υποδομές φόρτισης για να βοηθήσει τους καταναλωτές να μεταβούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το Βερολίνο τερμάτισε τις επιδοτήσεις EV τον περασμένο Δεκέμβριο. Οι πωλήσεις EV στη Γερμανία τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους μειώθηκαν κατά 28,6%.

«Αυτό που μας λείπει στην Ευρώπη και στη Γερμανία είναι μια αδιαμφισβήτητη, σαφής πολιτική ατζέντα για την προώθηση της ηλεκτρικής κινητικότητας, όπως δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης, ουσιαστικά κίνητρα … και μεγαλύτερη ευελιξία στην επίτευξη των στόχων συμμόρφωσης με το CO2», έγραψε ο οικονομικός διευθυντής της Ford, Τζον Λόλερ, σε επιστολή του προς τη γερμανική κυβέρνηση.

Η Ford βρίσκεται σε μια επώδυνη αναδιάρθρωση στην Ευρώπη, ανακοινώνοντας τον Φεβρουάριο του 2023 την περικοπή 3.800 θέσεων εργασίας. Η Ford κλείνει επίσης το εργοστάσιο Saarlouis στη Γερμανία το επόμενο έτος, με περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει δασμούς στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, λέγοντας ότι επωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις από την κυβέρνηση της Κίνας.

Διαβάστε επίσης

Economist: Πιθανή η επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα το 2025

Αυτοί οι 5 σεφ κατέχουν τα σκήπτρα του αμερικανικού fine dining

Ταμείο Απανθρακοποίησης: Δύναμη πυρός 3 δισ. για το πρασίνισμα των νησιών

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!