THEPOWERGAME
«Η μετάβαση σε ένα βιώσιμο ενεργειακό μέλλον δεν είναι ένα ζήτημα που λύνεται με το πάτημα ενός διακόπτη», τόνισε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελινόιλ, Γιάννης Αληγιζάκης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα 70 χρόνια πορείας της ελίν. Οι ριζικές αλλαγές που συνοδεύουν την πράσινη μετάβαση αναδιαμορφώνουν τις στρατηγικές των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκη η πλήρης μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα που θα βασίζεται αποκλειστικά στις ΑΠΕ απαιτεί χρόνο, προετοιμασία και προσεκτικό σχεδιασμό. «Παρά το γεγονός πως η μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων είναι αναπόφευκτη δεν μπορούμε να αγνοούμε την ανάγκη για ενεργειακή ασφάλεια, η οποία μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσα από μια ισορροπημένη στρατηγική που θα διατηρεί, έστω και προσωρινά, τα ορυκτά καύσιμα ως μέρος της λύσης», ανέφερε.
Μια ανισοβαρής πράσινη μετάβαση είναι τόσο πολιτικά όσο και κοινωνικά μη βιώσιμη. Όπως σημείωσε ο κ. Αληγιζάκης, απαιτείται σταδιακή διείσδυση και μεθοδικότητα στην επιλογή επενδύσεων, ώστε να αποφευχθεί το «ποντάρισμα μεγάλων χρηματικών ποσών σε τεχνολογίες που δεν θα έχουν μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα». Πέραν όμως από τον ρεαλιστικό σχεδιασμό και τα εφικτά χρονοδιαγράμματα που πρέπει να συνοδεύουν τους φιλόδοξους πράσινους στόχους, υπογράμμισε την ανάγκη για μια ουσιαστική «εσωτερική αναδιάρθρωση». «Η ελληνική αγορά είναι μια βαθιά προβληματική αγορά, γεμάτη στρεβλώσεις», σχολίασε χαρακτηριστικά, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα φαινόμενα παραβατικότητας που ταλανίζουν την αγορά καυσίμων.
Οι στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς και οι πειραγμένες αντλίες
Σε μια εποχή συνεχών γεωπολιτικών κρίσεων και αβεβαιότητας, η ελίν κατόρθωσε να εδραιωθεί ανάμεσα στους πέντε κορυφαίους εξαγωγικούς ομίλους της Ελλάδας. Και αυτό διότι όπως είπε ο κ. Αληγιζάκης «αν η εταιρεία δεν είχε την διεθνή δραστηριότητα θα αντιμετώπιζε πιθανότατα πρόβλημα βιωσιμότητας. Αν δεν επενδύσεις στην εξωστρέφεια, δεν μπορείς να έχεις μέλλον, δήλωσε. Και συμπλήρωσε λέγοντας πως εμείς κληθήκαμε να κάνουμε μία επιλογή: είτε να αποχωρήσουμε από την αγορά, είτε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, όπως η παραβατικότητα στις αντλίες. Η πρώτη επιλογή δεν συμβαδίζει με τις αρχές μας, οπότε επικεντρωθήκαμε στη διεθνή αγορά, παρόλο που αυτό σήμαινε σημαντικές οικονομικές θυσίες».
Επισημαίνοντας τις δυσκολίες στις πρώτες προσπάθειες εξωστρέφειας, ανέφερε: «Το 2015 επιχειρήσαμε να δραστηριοποιηθούμε στις διεθνείς αγορές, αλλά μας αντιμετώπιζαν με επιφυλακτικότητα λόγω της ελληνικής μας ταυτότητας. Σήμερα, όμως, οι πωλήσεις μας στο εξωτερικό μας δίνουν τη δυνατότητα να καλύψουμε τις ζημίες από την εγχώρια αγορά». Τα στοιχεία των προηγούμενων ερευνών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δείχνουν πως η παραβατικότητα των πρατηρίων καυσίμου έφτασε το 15% το 2016, το 20% το 2021, ενώ εκτινάχθηκε στο 27% το 2023.
Πηγές της αγοράς αναφέρουν πως αυτή τη στιγμή επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι πανελλαδικά, οι παραποιημένες αντλίες καυσίμων, οι οποίες παραδίδουν στον πελάτη μικρότερη ποσότητα από αυτήν που έχει πληρώσει, ξεπερνούν το 30%. Το πρόβλημα δεν είναι απλώς οικονομικό, αλλά έχει ευρύτερες επιπτώσεις στην εικόνα της αγοράς και στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών. «Η παραβατικότητα στις αντλίες αποτελεί ένα καίριο ζήτημα που απαιτεί άμεση αντιμετώπιση και συντονισμένες δράσεις από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς», σημείωσε χαρακτηριστικά. Πάντως, αν δεν υπάρχει ένα λειτουργικό σύστημα εισροών – εκροών η παραβατικότητα δεν μπορεί να ελεγχθεί.
Διαβάστε περισσότερα στο energygame.gr
Διαβάστε επίσης
Επίδομα θέρμανσης 2024: Άνοιξε η πλατφόρμα, οι δικαιούχοι
People: Ιδού ο πιο σέξι άνδρας εν ζωή για το 2024
Ρεύμα: Το ράλι της χονδρικής φέρνει αυξήσεις στα τιμολόγια Δεκεμβρίου