THEPOWERGAME
Η Prodea πωλεί ένα ακόμη χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας 70 εκατ.
Ένα ακόμη σημαντικό deal φαίνεται ότι σημειώθηκε στην ελληνική αγορά ακινήτων, με πρωταγωνιστές τη Prodea και την Alpha Bank. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΕΕΑΠ πώλησε στην τράπεζα ένα χαρτοφυλάκιο ακινήτων ύψους 70 εκατ. ευρώ. Πρόκειται κυρίως για ακίνητα που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας σε στρατηγικά σημεία. Η πλευρά της Prodea, ωστόσο, δεν επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει την είδηση, με πρόσωπα κοντά στη διοίκηση πάντως να επισημαίνουν ότι γίνονται συζητήσεις με όλη την αγορά, καθώς η εταιρεία βρίσκεται στην φάση της αναδιαμόρφωσης του υφισταμένου χαρτοφυλακίου της. Εξάλλου, η μεταβίβαση ακινήτων από την Prodea Investments προς τράπεζες δεν είναι κάτι καινούργιο ως πρακτική, καθώς η εισηγμένη είχε προχωρήσει στη μεταβίβαση ακινήτων και προς την Εθνική Τράπεζα, την ώρα που και η Alpha Bank εμφανίζεται ιδιαίτερα κινητική στον τομέα του real estate.
Στήριξη για την Attica Bank η αναβάθμιση από τη Moody’s
Στήριξη στον δρόμο της εξυγίανσης που ακολούθησε η Διοίκηση της Attica Bank αλλά και στην επερχόμενη νέα της μορφή μέσα από τη λειτουργική συγχώνευση με την Παγκρήτια, αποτελεί η αναβάθμιση της Attica Bank από τη Moody’s. Η κίνηση του οίκου αξιολόγησης να προσφέρει πολλαπλή αναβάθμιση στην Τράπεζα αποτελεί την έκφραση της θερμής υποδοχής που έχει τύχει από την πλευρά των αγορών, η συγχώνευση των δύο τραπεζών και ασφαλώς η θετική εικόνα που υπάρχει για τον νέο τραπεζικό οργανισμό.
Η αντίδραση του Δεληκανάκη για το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο της Μυκόνου
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στους επενδυτές το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο της Μυκόνου, που παρουσίασε προ ημερών το ΥΠΕΝ. Ο Γιάννης Δεληκανάκης o επικεφαλής της εταιρείας, της Southrock Asset Management, η οποία έχει στα σκαριά τρία τουριστικά projects στο νησί τα οποία έχουν σταματήσει εξαιτίας της αναστολής αδειών «άστραψε και βρόντηξε» σε ανάρτηση του στο προσωπικό του λογαριασμό. Ο ίδιος υποστήριξε, μεταξύ άλλων το εξής, ότι το νέο πολεοδομικό σχέδιο δεν περιλαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση των εκτεταμένων παρανομιών των τελευταίων 10 ετών. Παράνομες κατασκευές, όπως ξενοδοχεία σε προστατευμένες ζώνες ή κτίρια που διπλασιάστηκαν σε μέγεθος, παραμένουν ανέγγιχτες, καθώς τα ισχυρά τοπικά συμφέροντα αποτρέπουν την εφαρμογή του νόμου. Συγκεκριμένα στην ανάρτησή του αναφέρει: «Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μυκόνου που παρουσιάστηκε πρόσφατα είναι στη βάση του καλό. Βλέπουμε όπως με απογοήτευση ότι για μια ακόμη φορά δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για τις απίστευτου μεγέθους παρανομίες που έγιναν στο νησί τα τελευταία 10 χρόνια. Ολόκληρα ξενοδοχεία κατασκευάστηκαν σε καφέ ζώνες ή διπλασιάστηκαν σε μέγεθος παράνομα. Οι αεροφωτογραφίες υπάρχουν. Οι παρανομίες είναι ορατές ακόμη και στο google maps. Όμως κανείς δεν τολμά να τα βάλει με τα ισχυρά ντόπια συμφέροντα τα οποία προτάσσουν τη δήθεν υπερδόμηση – που οι ίδιοι παράνομα δημιούργησαν – υποστηρίζοντας ότι το νησί είναι πλέον «κόκκινο», για να αποτρέψουν την υλοποίηση νόμιμων έργων κι επενδύσεων. Φοβούνται τη σύγκριση και θέλουν μια περίοδο μη ανταγωνισμού για να δρέψουν ανενόχλητοι τους καρπούς των παρανομιών τους. Πώς θα φανεί στον κόσμο όταν νέα ξενοδοχεία δημιουργηθούν υλοποιώντας τον ίδιο αριθμό δωματίων σε 10πλάσια ή 20πλάσια έκταση από τη δική τους και μάλιστα έχοντας όλες τις απαραίτητες υποδομές (αφαλάτωση, βιολογικό, κατοικίες προσωπικού, πράσινη πιστοποίηση) με δικά τους έξοδα και χωρίς επιδοτήσεις; Η σύγκριση θα είναι καταλυτική εκθέτοντας σε όλους τις κατ’ εξακολούθηση παράνομες πρακτικές τους. Θέλουν άλλη μια παράταση της κυριαρχίας τους γιατί όπως οι ίδιοι λένε «σε 5 χρόνια ποιος θα θυμάται και ποιος θα θέλει να επενδύσει;». Είναι τυχαίο ότι σήμερα στη Μύκονο, ίσως τον Νο.1 διεθνή τουριστικό προορισμό παγκοσμίως, δεν λειτουργεί κανένα διεθνές ξενοδοχειακό brand; Τα ντόπια συμφέροντα πιστεύουν ότι με πρόσχημα τη δήθεν προστασία του νησιού, θα διαιωνίσουν τον αποκλεισμό του από υγιείς, νόμιμες βιώσιμες επενδύσεις και ξενοδοχεία τα οποία θα πληρώνουν φόρους, θα αμείβουν έγκαιρα και καλά τους υπαλλήλους τους, θα έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα συνεισφέρουν με τις υποδομές τους στη βελτίωση της φέρουσας ικανότητας του νησιού».
Η Booking δεν συμμορφώνεται, καταγγέλλουν οι ξενοδόχοι
Η κόντρα των Ευρωπαίων ξενοδόχων με την Booking.com καλά κρατεί. Όπως καταγγέλλει η ένωση HOTREC που εκπροσωπεί τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα καφέ στην Ευρώπη, η δημοφιλής πλατφόρμα δεν έχει συμμορφωθεί με την οδηγία Ψηφιακών Αγορών της ΕΕ παρά το γεγονός ότι είναι νομικά υποχρεωμένη να το κάνει. Η Booking.com αναγνώρισε τις αλλαγές στις ρήτρες ισοτιμίας, που θα επιτρέψουν στους ξενοδόχους να προσφέρουν καλύτερες τιμές σε διάφορα κανάλια διανομής, όπως οι ιστοσελίδες τους, ωστόσο η HOTREC εμμένει σε μια ενδελεχή αξιολόγηση των προτεινόμενων αυτών αλλαγών. Ορισμένες άλλες αλλαγές που εισήγαγε η Booking.com θεωρήθηκαν επιφανειακές ή εντελώς αδιευκρίνιστες. Ένα σημείο είναι η εξαναγκαστική χρήση των επιλογών προπληρωμής της Booking.com για τα ξενοδοχεία, χωρίς να προσφέρεται εναλλακτική στους καταναλωτές. Ως εκ τούτου, η HOTREC προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ξεκινήσει αμέσως έρευνα μη συμμόρφωσης της Booking.com.
36,7 εκατ. για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕ
Διαγωνισμό προκηρύσσει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) για την ανάπτυξη και υποστήριξη ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος που θα εκσυγχρονίσει τις λειτουργίες του οργανισμού και θα βελτιώσει την εμπειρία των επιβατών. Το φιλόδοξο αυτό έργο, με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα 36,7 εκατομμύρια ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), περιλαμβάνει την εγκατάσταση, παραμετροποίηση και διαχείριση συστημάτων που θα υποστηρίζουν κάθε πτυχή της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου.
Στην καρδιά του σχεδίου βρίσκεται η αξιοποίηση της τεχνολογίας για την αναβάθμιση των υπηρεσιών επιβατών, με τη χρήση ηλεκτρονικών πινάκων ανακοινώσεων, μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων, συστημάτων πληροφόρησης σε πραγματικό χρόνο και εγκαταστάσεων βιντεοπαρακολούθησης για την ασφάλεια των χρηστών. Παράλληλα, το έργο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη συστημάτων ενδοδικτύου και διαδικτύου που θα διευκολύνουν τη διαχείριση και θα ενισχύσουν την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του οργανισμού.
Η σύμβαση έχει εκτιμώμενη διάρκεια 14 μηνών, με δυνατότητα ανανέωσης για τη συντήρηση των συστημάτων, ενώ η συνολική αξία, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης, μπορεί να φτάσει τα 55 εκατομμύρια ευρώ. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών είναι η 5η Δεκεμβρίου 2024, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονικά τις προτάσεις τους μέσω της πλατφόρμας «Προμηθέας». Ο ΟΣΕ, σε συνεργασία με την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, δεσμεύεται να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας και την επιλογή αναδόχου που θα ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις του έργου.
Νέο πρόσωπο στην ΕΕΕΠ
Νέος αν. Γενικός Διευθυντής στην Επιτροπή Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) ορίσθηκε ο Αντώνης Αλεξίου. Η τοποθέτηση έγινε με βάση το νέο Οργανισμό Λειτουργίας της Επιτροπής που προβλέπει νέες θέσεις ευθύνης. Ο κ. Αλεξίου είναι στέλεχος της ΕΕΕΠ από το 2014 και μέχρι πριν ήταν ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνολογικών Υποδομών της Αρχής, δηλαδή είναι ο Διευθυντής Πληροφορικής. Σύμφωνα με την ΕΕΕΠ διαθέτει διδακτορικό τίτλο σπουδών, υψηλό επιστημονικό υπόβαθρο, μεγάλη εμπειρία στις διαχείριση τεχνολογιών για παίγνια και των εσωτερικών διαδικασιών της Επιτροπής.
Η ΕΕΕΠ αναφέρει ακόμη ότι η αλλαγές στο οργανωτικό της σχήμα θα συνεχιστούν καθώς η ανεξάρτητη αρχή θα στελεχώνεται με περισσότερο προσωπικό, καθώς σήμερα λειτουργεί με μειωμένο προσωπικό. Πρόσφατα δε στελεχώθηκε το νέο νομικό τμήμα που συστάθηκε στο εσωτερικό της Επιτροπής.
H KFC εγκαινιάζει το μοντέλο drive-thru στην Ελλάδα
Με το κατάστημα του Γέρακα η KFC εγκαινιάζει στην Ελλάδα το μοντέλο παραγγελιοληψίας drive-thru. Πρόκειται για υπηρεσία που ανέπτυξε κυρίως η McDonald’s αλλά τα τελευταία χρόνια υιοθετείται και από άλλες εταιρείες εστίασης και καφέ, όπως π.χ. η αλυσίδα Del Carro που σχεδιάστηκε εξαρχής ως drive-thru καφέ. Για την Food Plus, που αναπτύσσει το δίκτυο KFC στην Ελλάδα, το πρώτο drive-thru αποτελεί καινοτομία ενώ αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τις καλές επιδόσεις του σήματος στην τοπική αγορά. Σημειώνεται ότι το κατάστημα στο Γέρακα είναι ένα από τα τέσσερα που προστίθενται φέτος στην αλυσίδα KFC ενώ άλλα τρία είχαν ανοίξει πέρυσι.
Διαβάστε επίσης
Ο παγκόσμιος πόλεμος για τα εργοστάσια που φεύγουν από την Κίνα
Οι Έλληνες της τεχνητής νοημοσύνης κάνουν θραύση στην παγκόσμια tech σκηνή
Ξηρασία και πλημμύρες πλήττουν υποδομές: Τι πρέπει να κάνει η Ελλάδα