THEPOWERGAME
Πόσο σημαντικό είναι το employer branding σε μια εποχή που όλοι είναι online; Η περίπτωση της Outlier, εταιρείας που εκπαιδεύει συστήματα ΑΙ και είδε τη βαθμολογία της στις πλατφόρμες αξιολόγησης να κατρακυλάει εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών, είναι χαρακτηριστική.
Πολλοί εργοδότες στη χώρα μας μόλις πρόσφατα αρχίζουν να αντιλαμβάνονται τη σημασία που έχει η ανάπτυξη μιας καλής εικόνας για την επιχείρησή τους. Στο εξωτερικό, θα περίμενε κανείς ότι εταιρείες που βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας ή στα πέριξ αυτής της αιχμής θα ήταν πολύ προσεκτικές.
Η ανάπτυξη των υπηρεσιών τεχνητής νοημοσύνης έχει δημιουργήσει την ανάγκη δημιουργίας πρωτογενούς υλικού, επί του οποίου «εκπαιδεύονται» τα γλωσσικά μοντέλα εταιρειών όπως η Google, η OpenAI, η Anthropic και η Meta. Τη δημιουργία αυτού του πρωτογενούς υλικού αναλαμβάνουν εταιρείες που προσλαμβάνουν ανθρώπους απ’ όλο τον κόσμο και από διαφορετικά γνωστικά πεδία και κοινωνικά περιβάλλοντα. Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Scale AI, η οποία εργάζεται -μεταξύ άλλων- και για την Google και η οποία για νομικούς και ρυθμιστικούς λόγους έχει συστήσει διάφορες θυγατρικές, όπως η Outlier και η Remotasks. Πρόκειται για έναν όμιλο που έχει γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια, με την αποτίμησή του να ξεπερνά τα 14 δισ. δολάρια!
Οι αμοιβές προς τους συνεργάτες-εργαζόμενους ποικίλλουν ανάλογα με το έργο και τη γλώσσα στην οποία γίνεται η «εκπαίδευση» των ΑΙ chatbots, σε γενικές γραμμές όμως κυμαίνονται μεταξύ 8 και 20 δολαρίων ανά ημέρα, σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα. Ωστόσο, πολλές φορές τα έργα τερματίζονται απότομα, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι υποβάλλονται σε πολύωρες δοκιμασίες, για τις οποίες δεν αμείβονται. Αυτή είναι μια πρακτική που κατά κόρον χρησιμοποιεί η Outlier.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα η συγκεκριμένη πρακτική δεν είχε ιδιαίτερες επιπτώσεις. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα η βαθμολογία της Outlier έχει υποχωρήσει σε πλατφόρμες αξιολόγησης εταιρειών, με ορισμένους (πρώην, πιθανότατα) εργαζόμενους να γράφουν ιδιαίτερα αρνητικές κριτικές. Κάποιοι, μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να χαρακτηρίζουν απάτη την εταιρεία, γεγονός που προφανώς αποθαρρύνει υποψήφιους εργαζόμενους.
Η εταιρεία προσπαθεί να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση απευθυνόμενη στους συνεργάτες της. Σε μήνυμα που έλαβαν πολλοί εξ αυτών διαβάζουμε: «Υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση online, για παράδειγμα πρόσφατα είδα μια ανάρτηση που υποστηρίζει ότι, όχι μόνο δεν προσφέρει έντιμη εργασία, αλλά η Outlier είναι στην πραγματικότητα ένα κόλπο για την κλοπή προσωπικών δεδομένων! Αυτό θα ήταν αστείο, αν οι υποψήφιοι συνεργάτες δεν αποθαρρύνονταν διαβάζοντας τέτοιες εξωφρενικές δηλώσεις. Ζητώ, λοιπόν, από ανθρώπους όπως εσείς, που ελπίζω ότι είχαν μια θετική εμπειρία, να περιγράψετε μια ρεαλιστική εικόνα: συγκεκριμένα, θέλουμε να ξέρουν οι άνθρωποι ότι η Outlier δεν είναι απάτη -όταν εργάζεστε στην πλατφόρμα, πληρώνεστε».
Το μήνυμα συνεχίζει δίνοντας οδηγίες στο πώς ο συνεργάτης θα αφήσει μια θετική κριτική σε μία από τις πλατφόρμες αξιολόγησης, συγκεκριμένα στο Trustpilot. Προφανώς για να φτάσει σε ένα τέτοιο μήνυμα, που έχει τον χαρακτήρα αγωνιώδους έκκλησης, η Outlier έχει αντιληφθεί ότι η εικόνα της έχει τρωθεί σε ανησυχητικό βαθμό και, βέβαια, αντιλαμβάνεται εκ των υστέρων πόσο σοβαρή είναι η υπόθεση του employer branding.
Διαβάστε επίσης
Επίδομα θέρμανσης 2024: 23 ερωταπαντήσεις από την ΑΑΔΕ
LVMH: Ο Μπερνάρ αναβαθμίζει τον γιο του Αλεξάντρ Αρνό
ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Τα οφέλη της Masdar από την εξαγορά, οι επενδυτικές ευκαιρίες