THEPOWERGAME
Στροφή προς την κατηγορία του καφέ επιδιώκουν να κάνουν τόσο ο Βενέτης όσο και ο Καραμολέγκος (Απολλώνιον) καθώς βλέπουν τόσο τις αλυσίδες καφέ να μπαίνουν στα «χωράφια» τους και να εμπλουτίζουν συνεχώς το κομμάτι του snack όσο και την στροφή του καταναλωτικού κοινού να καλύψει πρώτα την ανάγκη του για ποιοτικό καφέ και δευτερευόντως την πείνα του.
Veneti Go και Tailor Made
Ο Βενέτης είναι ο πρώτος ο οποίος ανακοίνωσε τον περασμένο Φεβρουάριο την δημιουργία των Veneti Go. Πρόκειται για μικρά αναψυκτήρια με γρήγορη εξυπηρέτηση που θα προσφέρουν συγκεκριμένη γκάμα προϊόντων όπως γρήγορα snacks, ροφήματα, ποικιλίες καφέ, φυσικούς χυμούς και σάντουιτς. Λόγω του χαμηλού κόστους επένδυσης, το concept Veneti Go προορίζεται να λειτουργεί αποκλειστικά με τη μέθοδο franchising και έχει ως στόχο να τονώσει την αγορά και να δώσει ευκαιρίες σε νέους franchisees που δεν διαθέτουν υψηλά κεφάλαια. Μάλιστα, η εταιρεία θα προσφέρει χρηματοδοτικά προγράμματα ειδικά για νέους, με μοναδικό κριτήριο την ηλικία και την προϋπηρεσία στον χώρο της εστίασης, της αρτοποιίας, της ζαχαροπλαστικής ή των ροφημάτων.
Πριν από λίγες ημέρες είχαμε και δεύτερη κίνηση από τον όμιλο Βενέτη στον συγκεκριμένο χώρο καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος του, κ. Παναγιώτης Μονεμβασιώτης είναι βασικός μέτοχος με 60% και διαχειριστής ΙΚΕ που έχει συσταθεί και φέρει την επωνυμία Tailor Made Coffee Company. Έταιρος μέτοχος είναι ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου, γνώστης της αγοράς των καφέ από το Tailor Made, στην πλατεία Αγίας Ειρήνης στο κέντρο της Αθήνας.
Κίνηση και από Καραμολέγκο
Την πρόθεση του να ενισχύσει το κομμάτι του καφέ στα καταστήματα της αλυσίδας Απολλώνιον που αναπτύσσει δεν έκρυψε και ο βασικός μέτοχος της Καραμολέγκος, κ. Μανώλης Καραμολέγκος. Ο ισχυρός άνδρας της αρτοβιομηχανίας στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση της εταιρείας ανέφερε ότι τις επόμενες ημέρες θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Γλυφάδα με βαρύτητα στον καφέ. Απευθυνόμενος προς τους μετόχους σχετικά με τα Απολλώνιον ανέφερε “θα δώσουμε μεγάλη έμφαση και στο project του καφέ, ο οποίος μας απασχολεί πολύ σοβαρά. Το συγκεκριμένο κατάστημα θα αποτελέσει το μοντέλο πάνω στο οποίο θα λειτουργήσει ολόκληρο το δίκτυο του Απολλώνιον”.
Αλυσίδες καφέ: Άνοδος στην Ελλάδα παρά το lockdown
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Project Café Europe, που δημοσίευσε πρόσφατα ο βρετανικός οίκος Allegra, στο δωδεκάμηνο του 2020 η Ελλάδα ήταν μεταξύ των 14 αγορών που διατήρησαν θετικό πρόσημο σε ότι αφορά την πορεία των επώνυμων αλυσίδων καφέ.
Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, στην οποία συμπεριλαμβάνονται στοιχεία από 40 ευρωπαϊκές χώρες (μαζί με την Τουρκία), η Ελλάδα ήρθε τέταρτη, πίσω από τη Ρωσία, τη Ρουμανία και τη Γαλλία, σε ό,τι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης των επώνυμων αλυσίδων καφέ κατά τη διάρκεια του 2020.
Συγκεκριμένα πέρσι προστέθηκαν 72 νέα καταστήματα, φτάνοντας έτσι συνολικά τα 1.835 επώνυμα σημεία πώλησης καφεστίασης, καταγράφοντας αύξηση 4,1% συγκριτικά με το 2019.