Γ.Δ.
1419.51 -0,80%
ACAG
+0,75%
5.34
BOCHGR
+0,22%
4.53
CENER
-0,35%
8.65
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
-0,11%
9.14
NOVAL
-0,82%
2.43
OPTIMA
0,00%
12.84
TITC
+1,49%
33.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,24%
1.432
ΑΒΕ
-0,66%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.67
ΑΛΜΥ
+0,59%
3.4
ΑΛΦΑ
-0,93%
1.6045
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,01%
9.8
ΑΣΚΟ
-0,78%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-29,94%
4.4
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
-1,30%
5.3
ΒΙΟΚΑ
-0,90%
1.645
ΒΙΟΣΚ
+2,02%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,54%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.36
ΔΑΑ
-2,01%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,82%
12.3
ΔΟΜΙΚ
+4,95%
2.865
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
+1,08%
1.405
ΕΕΕ
-1,29%
33.62
ΕΚΤΕΡ
+4,28%
1.462
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,57%
1.754
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.815
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+4,48%
1.165
ΕΤΕ
-3,37%
7.334
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,67%
2
ΕΧΑΕ
-1,14%
4.34
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-3,12%
0.326
ΙΛΥΔΑ
-0,59%
1.695
ΙΝΚΑΤ
-1,12%
4.845
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-2,67%
0.91
ΙΝΤΕΚ
-2,19%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-0,94%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
2.78
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
+1,61%
1.26
ΚΕΠΕΝ
+4,12%
2.02
ΚΛΜ
+1,04%
1.46
ΚΟΡΔΕ
-2,15%
0.409
ΚΟΥΑΛ
+0,58%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-0,52%
5.7
ΚΡΙ
+4,21%
14.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.934
ΛΑΒΙ
+2,98%
0.795
ΛΑΜΔΑ
+0,69%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,56%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
+7,32%
44
ΜΙΓ
+5,04%
3.44
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,46%
19.55
ΜΟΝΤΑ
-0,83%
3.59
ΜΟΤΟ
-0,97%
2.56
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,12%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+2,68%
0.844
ΞΥΛΚ
-0,76%
0.261
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+1,68%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,42%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,66%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.797
ΟΤΕ
+0,53%
15.23
ΟΤΟΕΛ
-1,47%
10.74
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
-1,61%
3.85
ΠΕΡΦ
+0,53%
5.73
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,16%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,34%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
+1,55%
1.635
ΣΑΡ
+0,18%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-1,37%
5.74
ΣΠΙ
-0,37%
0.538
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.74
ΤΖΚΑ
-1,39%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+3,31%
0.25
ΦΡΛΚ
-1,57%
3.77
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Παναμάς: Ανακάμπτει το διεθνές εμπόριο μετά το ρεκόρ ξηρασίας

Μετά μία διετή ξηρασία ρεκόρ υπό το δύσκολο καιρικό φαινόμενο Ελ Νίνιο, το οποίο περιόρισε τις διελεύσεις σκαφών, η Διώρυγα του Παναμά καταγράφει επιτέλους ανάκαμψη στο εμπόριο.

Αναλυτικότερα, ο Ρικάουρτε Βάσκες, διαχειριστής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, δήλωσε στο CNBC ότι η Διώρυγα άλλαξε το επιχειρηματικό της μοντέλο για να βελτιώσει τη χρήση νερού και να βελτιστοποιήσει τις προβλέψεις, εισάγοντας ένα νέο σύστημα κρατήσεων μακράς διάρκειας και σχεδιάζοντας να λάβει απόφαση για την πιθανή κατασκευή ενός φράγματος στις αρχές του επόμενου έτους.

Η διώρυγα είναι κρίσιμη για την οικονομία των ΗΠΑ και το εμπόριο τους. Οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος χρήστης της Διώρυγας του Παναμά, με τις εισαγωγές και εξαγωγές προϊόντων από τις ΗΠΑ να αποτελούν περίπου το 73% της κυκλοφορίας της διώρυγας, ενώ το 40% των εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ διέρχεται ετησίως από τη Διώρυγα του Παναμά. Συνολικά, περίπου 270 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορτία διακινούνται ετησίως μέσω της διώρυγας.

Η μετάβαση της Διώρυγας σε σύστημα πλήρους κράτησης οδήγησε σε αύξηση του μέσου μεγέθους σκαφών, επιτρέποντας τη μεταφορά περισσότερων εμπορευματοκιβωτίων με λιγότερα σκάφη, εξοικονομώντας νερό και μειώνοντας τους χρόνους αναμονής. Αυτή η στρατηγική απέφερε έσοδα μεταξύ 400 και 450 εκατομμυρίων δολαρίων στο τέταρτο τρίμηνο.

Παρά τον ανταγωνισμό από τη Διώρυγα του Σουέζ, ο Βάσκες προβλέπει ότι η Διώρυγα του Παναμά θα επανέλθει στα προ ξηρασίας επίπεδα, εστιάζοντας στα μεγαλύτερα σκάφη και το εμπόριο ενέργειας.

Η ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά ξεκίνησε στα τέλη του 2022 και περιγράφηκε ως η χειρότερη στην ιστορία της έως τον Ιανουάριο του 2024, αφού δημιουργήθηκαν σημεία συμφόρησης από ουρές πλοίων που περίμεναν να περάσουν, λόγω των περιορισμών στην κατανάλωση νερού.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Maersk ανακοίνωσε υπηρεσία «χερσαίου γεφυρώματος» όπου οι πελάτες μπορούσαν να αποφύγουν την αναμονή στη διώρυγα, ξεφορτώνοντας εμπορευματοκιβώτια στο Λιμάνι του Παναμά και μεταφέροντάς τα μέσω σιδηροδρόμου.

Η Αρχή ανέφερε μείωση 29% στις διελεύσεις πλοίων κατά το οικονομικό έτος 2024, με τις μεγαλύτερες μειώσεις να καταγράφονται στις διελεύσεις LNG και ξηρού φορτίου.

«Θα ανακτήσουμε μέρος της αγοράς LNG που χάσαμε, και μερικά φορτία έχουν ήδη επιστρέψει», είπε ο Βάσκες. Ο ίδιος σημείωσε ότι η διώρυγα πλησιάζει τις 30-33 διελεύσεις ημερησίως, με δυνατότητα για 36 διελεύσεις μέχρι τον Ιανουάριο.

Παρά την πτώση τον Οκτώβριο λόγω απεργιών στις ΗΠΑ, η κατάσταση σταθεροποιήθηκε και το δεύτερο μισό του μήνα ήταν πιο ισχυρό. Επιπλέον, η πιθανή κατασκευή του φράγματος Indio River θα ενισχύσει την παροχή νερού, με την απόφαση να αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025 και την ολοκλήρωση το 2030, εάν το σχέδιο προχωρήσει.

Διαβάστε επίσης

Ντόναλντ Τραμπ: Η αμύθητη περιουσία και ποιος τη διαχειρίζεται

Πώς η Σάλμα Χάγιεκ επαναπροσδιορίζει τη φιλανθρωπία


ΔΕΗ: Σε διαβούλευση η ΜΠΕ για το έργο αντλησιοταμίευσης στη Μεγαλόπολη

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!